Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

alleen

alleen

05-04-2010 om 14:10

Wat doen jullie bv op een zondag/2e paasdag

wat doen jullie op een zondag/ of bv een 2e paasdag.
Hier wordt meestal op de bank gezeten en tv gekeken.
Vanmorgen hebben we eieren gezocht met de kinderen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sabje

sabje

05-04-2010 om 15:10

Afwisselend eigenlijk

Soms gaan we weg. We zijn net twee uurtjes naar vlaggetjesdag in Muiden geweest,we gaan vaak wandelen soms met de geocoaching we gaan wel op visite of krijgen visite maar dit is ook niet elke week.Soms een dagje weg.Gister hebben we eieren geschildere,gezocht zijn we op verjaardag geweest en daarna gegourmet.
We spelen spelletjes maar soms rommelen we ook wat in huis hoor en spelen de kinderen buiten.
Nu is manlief de heg aan het snoeien dochterlief helpt en huppelte zoonlief verveelde zich maar speelt nu in zijn kamer en ik heb net gestreken en ben aan het comp
We kijken ook wel eens tv hoor maar eigenlijk meestal eind van de middag als het erg naar weer is .
Dus ja eigenlijk van alles wat het weekend is altijd te kort

Yta Chalne

Yta Chalne

05-04-2010 om 17:34

Vandaag

De kinderen hadden een panne(n)koekenlunch bij opa en oma en man en ik hebben gewandeld in het bos. En daarna een boek gelezen, en nu is iedereen weer thuis en zit achter de computer/ knutselt iets met kartonnen dozen/ zet een muziekstuk in een andere toonsoort/ sorteert was. We hebben geen vaste invulling van het weekend. Tv kijken doen we niet echt overdag. Misschien als het heel hard regent en we ziek zijn ofzo.

angel3

angel3

05-04-2010 om 18:12

Poeh vanalles

afspreken met vrienden en kinderen. Zwembad (als open), bos in, stukje fietsen, spelletjes doen, kinderen zelf (buiten) spelen terwijl wij wat klusjes/huishouden doen. Indien echt heel slecht weer zetten we weleens een filmpje op maar verder wordt er overdag geen tv gekeken behalve s morgens vroeg en in namiddag (kinderen 4 en 7 jaar)

Bastet

Bastet

05-04-2010 om 19:17

Film

de kinderen zijn vanochtend vroeg met mijn schoonouders gaan paasontbijten bij Ikea,en vanmiddag zijn we naar Alice in Wonderland geweest.
Groetjes,bastet

Het wordt saai..

Ook geen TV overdag.
Ik moet altijd naar buiten om een frisse neus te halen. Op zondag wordt dat vaak het bos. Vandaag het bos met onze kinderen, buurmeisje, haar moeder, en hun 2 logees. We wandelen dan niet ver maar de kinderen spelen veel met stokken, ik zuig het jaargetijde in me op en klets wat bij met de buuf.
Verder spelen de kinderen met buurkinderen, oudste heeft vandaag een spreekbeurt inelkaar gedraaid (mocht van mij niet op de computer, maar dit was een handige manier om toch op de comp te komen . We klussen wat, lezen eens een boek. De kinderen lopen in en uit in verschillende combinaties en ik heb ook weer her en der lopen kletsen en theedrinken in de buurt.
Gisteren familiebezoek bij mijn bejaarde en zieke ouders.
Nog een uitzondering op de geenTVoverdagregel: de voorjaarsklassiekers worden soms wel in de woonkamer bekeken, sinds we kinderen hebben kijkt mijn man vaak alleen nog maar de finale. Gisteren dus de finale van de Ronde van Vlaanderen, die is hij op zolder gaan kijken.

Aanklooien

Ik moet zoveel werken dat ik blij ben dat ik nu een beetje aan kan klooien.
Werken in de (moes)tuin en wat tuinklusjes doen terwijl zoontje buiten speelt en rondjes fietst met zijn vriendjes. Koffie in de zon terwijl het konijn in de tuin rondrent.Meer niet.
TV kijken doen we niet veel, zonde van de tijd. of er moet echt een mooi programma zijn.Maar met doelloos gezap heb ik niets.

Damajo

amk

amk

05-04-2010 om 21:23

Strand

vanmorgen aangerommeld en vanmiddag lekker uitwaaien op het strand.

Ahum

gisteravond een feestje gehad. Nogal laat geworden en dus uitgeslapen vandaag tot....half twee. Daarna ontbeten en toen de kinderen opgehaald die bij mijn moeder logeerden.

Maar op 'normale' zondagen gaan wij vaak iets met z'n viertjes doen. Kinderen zijn 9 en 6. Dat iets kan het bos zijn, stukje fietsen, naar een museum of naar vrienden toe.

Lekker thuis lummelen is ook fijn. Dan gaat overdag de tv niet aan. Vanaf een uur of vijf kan wel. Op een regenachtige zondag kijken we soms een film maar wel met z'n allen.

groetjes van Purk

Cathy

Cathy

05-04-2010 om 21:45

Pasen

Kinderen gingen met vriendjes spelen. Ik heb gestreken, was opgevouwen, geschilderd, plantjes in de tuin gezet en een mooie film op TV gekeken, partner heeft de hele dag in zijn kantoor gezeten om op te ruimen. Niet zo gezellig, maar wel zoals gewoonlijk helaas.

Massi Nissa

Massi Nissa

05-04-2010 om 21:50

Lummelen

's Morgens zit ik wat op Ouders Online, draai wasjes, maak hier en daar schoon, vouw was op terwijl ik naar Vroege Vogels luister (totaal bejaardenprogramma, ideaal voor zondagmorgen), kijk wat werk van leerlingen na, bereid wat voor, lees de krant. Dochter (3) speelt en kijkt af en toe wat tv (na acht uur zijn er alleen stomme programma's volgens dochter, dus dat betekent dat ze alleen heel vroeg tv kijkt). Man slaapt uit en duikt achter de comp voor allerlei onduidelijks. Rond elf uur ga ik meestal wandelen of fietsen met dochter. Daarna lunch en middagslaapje dochter - dan lees ik altijd. 's Middags naar familie of vrienden, of ergens buiten lopen (bos, park). Dan naar huis, lekker uitgebreid koken, nog meer rommelen etc.
Zondagen zijn relaxdagen, we doen dan meestal heel erg weinig. En toch voelt het gezellig.
Groetjes
Massi

Lynna

Lynna

06-04-2010 om 06:13

Visite

Gister was toevallig een drukke zondag. 's Morgens lekker gelummeld, daarna met puberdochter naar een badplaats hier in de buurt geweest zodat ze een nieuw spel voor haar nintendo kon kopen (winkels waren daar open). Daarna op de thee bij ex-schoonmoeder en vervolgens op verjaardag bij vriendin. Zoonlief bleef daar patat eten, dochter en ik hebben thuis pizza gegeten (ze moest nog proefwerk leren). Uitgebreid gemaild met een vriend over het begrip vrijheid. Mooie dag gehad.

koentje

koentje

06-04-2010 om 10:59

Hee amk

was jij die moeder met dat aardige meisje die voor mijn zoon zeesterren ging zoeken?

amk

amk

06-04-2010 om 11:47

Koentje

welk strand?
Ik heb geen zeesterren gezocht. Wij waren met z'n 3-en tikkertje aan het doen. En in de golven stampen.
En ik was niet op mijn gebruikelijke strandplek.

tonny

tonny

06-04-2010 om 19:57

Jammer dat het vandaag niet gisteren was!

Dan hadden we de hele dag in de tuin gebivakkeerd!

paasei

paasei

06-04-2010 om 20:16

Verveling

ik heb uit verveling een heel boek van saskia noort uitgelezen (nieuwe buren). Bah. Het stemde mij ontzettend somber en vol kritiek en toch kon ik het boek niet weg leggen omdat ik me verder eigenlijk niet toe iets anders kon aanzetten. Futloos en passief. Dan hebn ik nog liever een slechte serie op TV. Opa is nog van de trap gevallen dus bezoek aan eerste hulp. Huiswerk. Was ophangen etc. Mijn vriend had weekenddienst.

Gelukkig was zoonlief met vriendje spelen en heen en weer brengen naar sport en daarna voor ze gezellig gekookt etc.

Godzijdank dat mijn ritme nu weer door de gewone dingen gaat worden bepaald. Maar och och die saskia noort vind ik echt een verschrikkelijke schrijfster, dat heb ik dan wel weer ontdekt!

Trouwens, wat doet dit draadje eigenlijk in de rubriek relaties?

tonny

tonny

06-04-2010 om 22:12

Nou eh...

relaties kunnen onder spanning komen te staan als je verplicht allerlei gezelligs moet ondernemen maar niets kunt verzinnen waar iedereen zin in heeft

Kiki

Kiki

06-04-2010 om 23:51

38 boekjes lezen

tientallen gebouwen met duplo gebouwd (man dan)
Lekker rustig niet zo heel veel doen, lekker rommelen in huis met de kinderen.

Verder als het mooi is lekker naar buiten, meestal moeten we nog boodschappen doen of we gaan naar de kinderboerderij aan het einde van de straat. Is het regenachtig doen we nog minder

paasei

paasei

08-04-2010 om 22:05

Hiihaa

ben ik toch niet zo achterlijk als ik me doe voorkomen. Deze draad verhuist gewoon naar 'off topic'. Waarom is de draad gestart in relatieproblemen? Kom op zeg! Vecht daarvoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.