Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Miljonair???

Miljonair???

30-12-2009 om 19:06

Wat doen we met 27 miljoen?

Ik mis het draadje 'wat te doen met 27 miljoen?'. Kom op, we kunnen nog een dag dagdromen...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ik weet er wel een
naast de standaarddingen van vakanties, goede doelen en familie:

een open haard laten plaatsen, zo een waar je echt hout in moet doen wat knispert en met die geur erbij. hopelijk maken ze het geld snel over want ik wil 'm dan liefst wel voordat die vorst volgende week komt

gruffalo

Tirza G.

Tirza G.

30-12-2009 om 20:01

Dan

koop ik Ouders Online op en mag ik het de hele dag volkwaken.

Tirza

amk

amk

30-12-2009 om 20:19

Neeeeeee tirza

de hele dag tegen jezelf kwaken mag niet van tante Trix, wij willen wel mee kwaken natuurlijk.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2009 om 20:25

Paar draadjes hoger

vind je een aantal van mijn droomhuizen en dan mag dochter haar vleugel helemaal roze hebben....En ik boek meteen een wintersportje, zoek een baan dichter bij huis en tijdens schooluren (en minder dan nu uiteraard). En van de zomer gaan we met het vliegtuig. Daarna terug koop ik de caravan van mijn dromen, want we moeten wel een beetje eenvoudig blijven he

En verder veilig wegzetten....maar ja, waar?

Dan

ga ik 6 weken relaxen op een bounty eiland.
en als ik daar ben,ga ik wel bedenken wat ik met de rest van het geld ga doen.ik zeg mijn baan niet op,heb een superleuke baan,wel neem ik een huishoudster,een strijkster,een kok,een privechauffeur en een tuinman in dienst.( help ik ook gelijk een stel mensen aan het werk

emma43

emma43

30-12-2009 om 20:52

Jaaaa leuk

De vrouw van mijn schoonvader heeft besloten te stoppen met de boekhouding,dus die komt naar hier,zonder overleg.Man had vandaag al een agenda bij en een lot,ik zeg:Nou,die agenda kan dus 1 januari meteen terug!!!!!
Dan beginnen we een paardenpension,niet te groot.
De rest laten we staan voor de kinderen.Dat die iets op kunnen starten later.

Lynna

Lynna

30-12-2009 om 20:57

Staf personeel

Net als Sus-anne neem ik een staf aan personeel. Ik wil graag elke morgen vers gesneden en uitgeperst fruit eten en drinken en 's avonds een verantwoorde heerlijke gezonde maaltijd. Elke dag een schoon opgemaakt bed. Ik koop wel een groter huis maar blijf werken. En ga van de zomer een grote reis maken met de kinderen.

En natuurlijk zal het me met die bak geld in no time lukken een nieuwe partner te vinden))

Katrien

Katrien

30-12-2009 om 21:11

Geen idee

Het enige wat ik kan bedenken is dat we ons huis afbetalen en de nodige werken laten uitvoeren om de kelder waterdicht te maken.

Verder kom ik niet.

Wat ik zie voorbij komen; reizen, personeel, ..., hoef ik niet.

Misschien een nieuwe sofa. Die kunnen we wel gebruiken.

Ik wou dat ik ook zo lekker kon fantaseren, maar blijkbaar ben ik daar niet voor gemaakt, niet genoeg fantasie.

Katrien

Massi Nissa

Massi Nissa

30-12-2009 om 21:32

Hier wordt het de helft

Ik heb een half lot, dus wij winnen maar 13-en-nog-wat miljoen. Dat wordt: dit huis afbetalen, familie (alleen al 13 broers en zussen aan beide kanten) mee laten genieten, eigen huisje laten bouwen aan een strand in Noord-Marokko of een pied-a-terre in Melilla (even zien waar we op uitkomen tijdens een leuke vakantie met zijn drietjes), minder gaan werken - ik houd ook erg van mijn werk, maar zou 2,5 dag ook prima vinden in plaats van 4/4,5. En dan is die 13 miljoen wel op, denk ik.
O ja, ik zou aan mijn eeuwige lijdensweg bij de tandarts een einde maken door de hele boel te laten vervangen door implantaten (en dan mogen ze me daarvoor best een week onder narcose brengen).
Personeel hoef ik niet (ben erg gesteld op privacy), als ik rijk ben, ga ik lekker uit eten als ik geen zin heb om zelf te koken.
Groetjes
Massi

Sancy

Sancy

30-12-2009 om 21:35

Als ik het geld zou moeten winnen... dan laat ik van de ongeveer de helft een zwembad bouwen (ja, misschien kost een officieel waterpolowedstrijdbad nog iets meer dan dat, dat moet dan maar). Van de rest koop ik een huis, leg ik fondsen aan voor mijn kinderen, koop ik een auto of 3-4 (ja, sorry dat hebben we dan nodig: allebeide een auto voor het werk en allebei een auto voor de leuk) en euh... natuurlijk, ik richt een stichting op voor mijn favoriete goede doel en ik ga wat wereldreizen maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 22:18

Ik stond vanmiddag in de winkel

en dacht 'zal ik...?' Maar nee, de kans dat we er iets mee winnen is zo verdraaid klein en zonder prijs is zo'n lot best duur en dus weggegooid geld. Maar toch, maar toch... nu weet ik zéker dat ik niks win.
Wat ik ermee zou doen blijft jaarlijks op mijn lijstje staan. Ik zou een bedrijf inhuren om ons huis van binnen op te knappen. Nieuwe meubels voor iedereen, verven, behangen, muurtjes maken op zolder, dakramen plaatsen en openslaande deuren naar de tuin toe en als die weg zijn bel ik een hovenier die de tuin omtovert tot een prachtig onderhoudsarm paradijsje waar het heerlijk toeven is in de zomer. Ik zou de buren vragen of ze ervoor voelen met een leuk opstartbedragje ergens anders te gaan wonen zodat wij hun huis erbij kunnen trekken. Dat levert lekker veel ruimte op. (ik besef dat dit een wat onrealistische wens is) Ik zou gelijk tickets naar Zuid Afrika bestellen. Dat is een grote wens van mij. Natuurlijk krijgen de kinderen een deel, wat een genot als rekeningen amper nog opvallen. Tegen dat ze betaald zijn staan het geld aan rente al weer op je rekening.
Kortom, ik zou mijn leven zoals het nu is oppoetsen. Verhuizen naar een villa ergens anders in de stad lijkt me niet eens een verbetering.

Guinevere

Guinevere

30-12-2009 om 22:40

Hetzelfde als vorig jaar...

Ik ga hetzelfde doen als vorig jaar: een klein vakantieresort (megaluxe!) openen op een Canarisch eiland. En ik neem dan véél personeel! 't Is natuurlijk niet de bedoeling dat ik dan zelf ga werken he!
Nu nog een lot kopen....

stop onmiddelijk met werken. Geef de zaak gratis aan een ander of huur personeel in om de boel op te doeken. Ik verhuis, koop een huis in brabant en eentje in een warm land compleet met 2 nieuwe inboedels en minimaal zes superPC's erbij. Tuurlijk krijgen mijn kids ook een smak geld. En ik weet ook een paar erg goede en betrouwbare goede doelen. En verder 't dan normale: nieuwe kleding, nieuwe auto etc.

ilsepilse

ilsepilse

30-12-2009 om 23:27

Mwah

na dit jaar is er heel wat verandert,
februari het auto ongeluk van mijn man, nu nog in revalidatie, dus dat zou dan zeker zijn :
huis afbetalen
huisje in Ghana en Belgie kopen (man uit ghana en ik uit Belgie)
Reis naar Ghana of course, de jongens zijn er nog nooit op vakantie geweest, nu 12 en 15 jaar
en geld wegzetten (waar haha)... en ik denk dan toch niet meer werken maar eigen hotel in Ghana of zo opzetten en nog een wereldreis... met man en kinderen...
zucht er is nog zoveel...

Marieke

Marieke

31-12-2009 om 00:30

Met veel geld word ik boerin

Ik zou mijn baan opzeggen en mij gaan verdiepen in duurzame voedselproductie. Vervolgens zou ik land kopen en een tuinderij met infocentrum voor duurzame landbouw en permacultuur oprichten.
Ik ga de wereld verbeteren en begin bij mijzelf

Bastet

Bastet

31-12-2009 om 09:29

Poeh....

Mijn man gaat eerst heel opgewekt zijn baan opzeggen.Dan gaan we een vakantie boeken,aldaar gaan we rustig onze plannen en wensen analyseren.
Bastet

Inéz

Inéz

31-12-2009 om 09:36

Feest

Een knalfeest geven als we in juli 12 1/2 jaar getrouwd zijn en dan iedereen bedanken die zo om ons gedacht heeft de afgelopen maanden.
De zorgboerderij waar mijn zoon heen gaat, geld geven om het erf helemaal super aan te leggen en ze extra spullen kunnen aanschaffen.
Een vriendin van me een auto geven.
Zelf een wat groter huis kopen.
De liefste mensen om ons heen, geld geven zodat ze onbezorgd kunnen wonen.
Mijn maatje geld schenken zodat zijn bedrijf uit de schulden is en hij zich meer kan richten op zijn eigen herstel en dat van zijn huwelijk.
En zeker weten: die prachtige UGGS kopen waar ik al tijden van kwijl!!!

Nasha 1st

Nasha 1st

31-12-2009 om 10:29

Oh ja

en als ik mijn baan heb opgezegd, dan ga ik bellen. Mag ik Nasha even van u? Die werkt hier niet meer.....wat zegt u? heel flauw.....

Jessica O

Jessica O

31-12-2009 om 10:50

Zaterdag

winkelen.
Gewoon, met een euro of 1000 en allerlei leuke dingen kopen wat ik eigenlijk toch nog wel eens wilde hebben.

Zondag gaan we dan kijken op internet naar leuke huisjes in de ardennen ofzo, gewoon voor de vakantie (mag ingericht worden met ikea spul hoor, zo luxe hoeft het niet)

En dan gaan we maandag denk ik eens rondvragen voor offertes om de badkamer te laten verbouwen, er is boven nog wel een kamertje over wat bij de badkamer mag.

Denk dat ik wel blijf werken, da`s toch wel lekker.

En geld wegzetten voor mijn zoon en voor een studiefonds voor mijn nichtjes.

Jessica

tonny

tonny

31-12-2009 om 11:28

Allemaal een lot gekocht?

'k Heb vanochtend nog even staan twijfelen voor Primera. Maar niet gedaan, de woorden van mijn nuchtere jongste dochter in de oren.

Hebben jullie allemaal wel een lot? Een half? Twee? Een hele rij?

Miljonair???

Miljonair???

31-12-2009 om 11:38

Tirza; volk-waken

Volk-waken lijkt je dat leuk? Het duurde wel een halve minuut voordat ik begreep wat er stond...haha.

liora

liora

31-12-2009 om 11:50

Hoi,

Ik zou een prachtig huis of appartement hier in de buurt kopen en heel druk bezig gaan om het door een ontwerper te laten inrichten. Ik zou meubels kopen waar ik van droom, en een superdeluxe keuken.
Ik zou een vaste oppas inhuren, een hele goede!! Ik zou meteen stoppen met werken.

Ik zou een aantal miljoenen gebruiken om een fonds op te richten om vrouwelijke ondernemers te steunen. Zelf zou ik daar ook aan meewerken, maar ik denk dat ik het meeste werk gewoon laat doen door mensen die er verstand van hebben.

Ik zou mijn 40e verjaardag ergens in het buitenland vieren in een mooi hotel.

Ik zou een personal trainer inhuren om me te helpen enorm af te vallen.

Heerlijk, ga zo een lot kopen, als die er nog zijn.

Liora

Miljonair

Miljonair

31-12-2009 om 12:02

Zelf heb ik geen idee

Het is zo onrealistisch. Alleen de rente per jaar is al immens. Ik zou toch eens in de omgeving kijken of we ergens een droomhuis of een droomplek zien om een huis te bouwen. Je biedt een half miljoen extra dan de taxatiewaarde en het is van jou. We hebben nu een groot huis maar - met hulp qua tuin en huishouden - zou ik best nog groter willen wonen. Een immense inloopkast, iedere kamer een eigen badkamer, een prachtige vide, een supergroot zwembad, een grote speelkamer, een echt tv-kamer, een grote studeerkamer, een muziekkamer (geluiddicht), een grote woonkeuken en een chique eetkamer met een tafel van 4 meter lang, een buitenkeuken, een immense tuin, eigen bos (geweldig voor de kinderen), een gastenverblijfje, etc. Huis inrichten samen met interieurarchitect.

Inderdaad een auto voor dagelijks gebruik (een grote SUV) en een auto voor leuk (Porsche 911). Maar dan ook een garage die APK's regelt, auto's wast, etc. en niet dat ik daar zelf achteraan moet.
Veel reizen (maar ja, gebonden aan schoolvakanties). En een eigen wintersportchalet met sauna etc lijkt me geweldig.

Oh ja, en ik wil een persoonlijk stylist die mij heel erg leuk aankleed zonder dat ik hoef te shoppen. Heerlijk! Fulltime hulp in huishouding en een tuinman lijkt me wel prettig. Daarnaast iets van een personal assistand die een paar uurtjes per week mijn administratie wegwerkt (blegggh!).

Natuurlijk gaan we ook een paar miljoen verdelen onder familieleden en vrienden (al ben ik er van overtuigd dat daar alleen maar heibel van komt).

Dan blijft er nog 20 miljoen over. Pffff! Het lijkt me niet verantwoord om dat bedrag inclusief rente over te hevelen aan kinderen. Daar wordt niemand gelukkig van. Met die 20 miljoen ga ik eigen goede doelen projecten opzetten.

En toch, ik weet niet of ik zo graag die 27 miljoen wil winnen. Misschien wordt je wel veel blijer van 2 miljoen. Dan kun je erg leuk leven zonder de last van je vermogen.

Ayanna

Ayanna

31-12-2009 om 13:42

Nee, niet zoveel

Ik zou ongelukkig worden denk ik van zoveel geld.
Ik hoef ook geen nieuw huis of een nieuwe auto. Ik ben blij met wat ik heb. Ik zou wel wat geld willen om dingen te vervangen of aan te passen. Dubbel glas en nieuwe kozijnen. Keuken en badkamer opknappen en een nieuwe cv-ketel. Bijkeuken uitbreiden, schuur en schutting vervangen en een serre. Oh ja, en een vaste trap naar de zolder!

Nely

Nely

31-12-2009 om 13:51

Net als ayanna

zou ik al blij zijn met een deel van die 27,5 miljoen. En dat geld gedeeltelijk gebruiken om ons huis op te knappen met oa nieuwe kozijnen, dubbel glas boven, badkamer en toilet beneden opknappen, andere schutting in de tuin, eventueel een bijkeuken en misschien nog meer van zulk soort dingen. Ik woon graag in dit huis en zou absoluut niet weten waar ik anders zou willen wonen.

Dan nog een deel schenken aan goede doelen, ook een deel schenken aan familieleden, familie mee uit eten nemen en misschien nog een vakantie ofzo (al ben ik eigenlijk net zo graag thuis als op vakantie). En misschien ook wat minder uur werken ofzo.

Monique D*

Monique D*

31-12-2009 om 18:10

Heeft voor- en nadelen

Als ik 27,5 miljoen zou winnen dan zou ik:
- mijn baan gelijk opzeggen. Het werk is leuk, maar het is ook heerlijk om niet meer "in dienst" van een werkgever hoeven te zijn. Het is niet meer nodig om verplicht een aantal uren te moeten werken en soms de nurkse buien van de leidinggevende en klanten te moeten verdragen...
- Een fantastische reis maken naar een bounty eiland. Heerlijk genieten onder de wuivende kokospalmen en zwemmen in de diepblauwe zee.. en de avonden opvullen met salsadansen en heerlijk eten.
- Het is ook fijn om zelf weg te gaan wanneer we willen. We hebben ineens een plan om een vliegticket naar de tropen te boeken en.. here we go! Zeker nu met deze natte koude winter. Ik zou het heerlijk vinden om voor een paar maanden deze winter met de bijbehorende sneeuw en ijs te ontvluchten.
- Een mooi historisch pand kopen in Suriname. Een deel daarvan verhuren aan toeristen en een contract sluiten met reisbureaus. Ook daar grote feesten organiseren. Dit laat ik uiteraard doen!
-Mijn verjaardag is Suriname vieren in de open lucht onder de kokospalmen (voor de Surinamekenners De Pier bij Torarica), compleet met livemuziek. Mijn vrienden en familie mogen dit bijwonen en krijgen een gratis ticket en extra reisgeld aangeboden..
- een mooi historisch pand kopen in Haarlem of Amsterdam. Compleet met glas- in loodramen en de originele ornamenten plafonds/schouwen, etc. Elk kind (ik heb er twee) beschikt dan over zijn eigen verdieping en natuurlijk zijn er ook aparte kamers voor logees. Ook mag een mooi zaaltje voor eventuele feesten en partijen niet ontbreken. Schoonmaken? Dat is voor mij verleden tijd, dit laat ik doen! Ook zou het pand moeten beschikken over een eigen parkeerplaats.. geen parkeerproblemen voor mijn familie/gasten en mijzelf.
- Daarnaast zou ik projecten in Suriname opzetten voor gehandicapten en andere hulpbehoevenden. Ik zou voedselbanken in Nederland en in Suriname steunen.
- mijn leven indelen zoals ik wil. Verveling ligt wel op de loer.. ik zou mijn dagen opvullen door omputerlessen te verzorgen voor ouderen of mensen die niet veel kennis hebben van computers, helpen met huiswerkklassen, muziekcursussen volgen waar ik nooit aan toe kom, etc., etc. Heerlijk!
Maar er zijn ook nadelen. Iedereen is ineens jouw vriend. Iedereen klopt bij jou aan, want jij hebt zoveel geld, dus je kan wel wat missen! Je komt met heel veel jaloezie in aanraking, waar je ook mee moet leren omgaan... je kan juist hierdoor vrienden verliezen. Beleggers komen met mooie adviezen waarvan zij juist zelf een slaatje uit willen slaan... dus uitkijken geblazen.
Mensen met slechte bedoelingen weten jou ook te vinden. Wat dacht je van ontvoeringen, chantage, etc.? Je bent je leven niet meer zo zeker als toen je gewoon behoorde tot de groep van Jantje Modaal..
Het is toch zo dat mensen die ineens zo'n groot bedrag hebben gewonnen begeleid worden? En ik kan mij wel heel goed voorstellen dat zij anoniem willen blijven..

tonny

tonny

01-01-2010 om 09:36

Zeeland en brabant

vielen in de prijzen, zag ik op teletekst.

Nou, vertel op, wie gaat vele dromen waar maken?

Nasha 1st

Nasha 1st

01-01-2010 om 11:19

Tirza?

inderdaad, ben jij de gelukkige?

Nely

Nely

01-01-2010 om 11:58

Wel een zeeuwse

en de gelukkige winnares van welgeteld 10 euro! Dus ik kan rustig verder dromen tot de volgende trekking, wie weet heb ik dan meer geluk.

Tirza G.

Tirza G.

01-01-2010 om 16:20

Hhahhahahah

Geloof maar dat jullie het merken als ik die 27miljoen gewonnen zou hebben. Dan had ik dit forum allang opgekocht. Neeeee meisjes, ik doe niet mee aan loterijen, geen enkele. Ik gun een ander ook een kans, ik bén al zo gelukkig. Zal je zien dat ik die hoofdprijs ook weer win.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.