Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lynna

Lynna

19-10-2017 om 15:25

Wat draag ik onder een donkerblauwe jurk?

Ik heb een leuke blauwe jurk van t-shirt-achtige stof gekocht. Maar wat draag ik daaronder? Ik ben geen jurken draagster, vandaar dat ik twijfel. Doe ik er een panty onder aan? Of een legging? Ik heb zwarte enkellaarsjes erbij.


zebra

zebra

20-10-2017 om 10:27

is afhankelijk van je figuur

en lengte, denk ik. Als je bijvoorbeeld wat mollig bent met korte benen dan kies je waarschijnlijk voor iets anders dan wanneer je een zandloperfiguur hebt met lange slanke benen.

En de gelegenheid waarbij het jurkje gedragen wordt, kan ook meespelen. Naar het werk of naar een feestje, casual of juist wat meer gekleed enz enz.

Molletje

Molletje

20-10-2017 om 12:13

even ander vraagje aan Lynna

Superleuke jurk Lynna, ik ga 'm ook bestellen. Nou zit ik altijd tussen die maten in. Hoe valt hij? Kan ik 'm beter wat groter of wat kleiner bestellen?

Kaaskopje

Kaaskopje

20-10-2017 om 12:23

Kaori

Ik vind ze wel leuk, maar ik verbaas me regelmatig wat webwinkels of 'echte' winkels durven te vragen en dat ook krijgen.

Jaina

Jaina

20-10-2017 om 12:31

Legging of panty

Ik zie het verschil niet tussen een dikke panty of legging. Behalve dat de legging een naad heeft. Dat is niet zo mooi maar die zit aan de binnenkant dus dat zie je niet. Je hebt ook naadloze leggings.
en panties zonder voeten.
Het verschil is mij niet helemaal duidelijk.
Ik draag zelf regelmatig leggings onder een rok. Soms met lange laarzen, soms met enkel laarzen. bij mij kruipen ze niet naar boven dus het verschil met de dikke panty zie je je echt niet.
Panties draag ik trouwens ook. Ik wissel af.
en of het modebewust is of niet mooi is dat maakt me dan weer helemaal niks uit eigenlijk.

onder een donkerblauwe jurk zou ik kiezen voor hele donkerblauwe leggings of panties, Zwart vind ik iets minder mooi maar ik vind het ook niet lelijk verder.
Een contrastrerend kleurtje kan ook leuk zijn.

Lynna

Lynna

20-10-2017 om 14:13

Sokken en Molletje

Hallo Molletje, ik had direct de juiste maat. Ik zou hem dus gewoon je eigen maat bestellen.

En het voordeel van een legging vind ik wel dat ik sokken eronder kan dragen. Ik heb vaak compressiesokken aan en als ik daar dan nog een panty onder heb wordt het wel erg warm.

Maar toch neig ik voor nu naar een heel donkerblauwe dikke panty. Straks maar eens kijken bij de Hema (nu mis ik ook de V&D)

Boink

Boink

20-10-2017 om 16:56

Gezegd?

Even kwijt of het is genoemd maar neem je jurkje mee als je die dikke panty gaat kopen, dan zie je of het blauw er bij past.

Beide

Pas de jurk met een panty, een legging en een maiilot zodat je kan zie wat het leukste staat; glans (panty), half glans ( legging) Of een matte maillot. De schoenen zijn bepalend.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-10-2017 om 20:47

Boink

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-10-2017 om 20:58

Plooien Phryne?

Je bedoelt die paar rimpeltjes op de knie.

Voor mij had de slangeprint niet gehoeven, maar voor de rest zie ik het probleem niet.
Sterker nog onder zo'n kort ding kun je volgens mij met goed fatsoen niets anders dragen. Een maillot of panty is veel te bloot.

Onder de jurk van Lyna kan bijna alles dat tussen blauw en zwart in zit en niet te massief aan doet.

mode

mode

20-10-2017 om 22:15

mooie huidkleurige panty

Zou ik ook proberen. Alsof je blote benen hebt. Maar dan staat donkerblauwe pump denk ik mooier.
Als je laarsjes meer stoer zijn dan mooie donkerblauwe dikke panty . Inderdaad jurk en schoenen meenemen en passen maar.
Ps zwarte schoenen zou ik niet doen. Wel cognac bijvoorbeeld met dito tas. Of donkerblauwe schoenen dus. Succes met passen!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-10-2017 om 22:32

Huidskleur

Met blauwe of bruine laarsjes is ook prima.

Stel je niet aan Angela

De overheersende mening van het OO forum is dat leggings onder een jurk niet je van het zijn. Kan je ze nog steeds gewoon dragen hoor, je krijgt echt geen boete van ons. En als je zorgvuldig leest kan je zien dat ik schrijf dat ik persoonlijk (persoonlijk dus) vind dat dunne donkerblauwe panty's je benen een lijkenkleur geven. Ook geen modepolitieverordening maar een tip aan iemand die kennelijk geen ervaring heeft met donkerblauwe jurkjes en wat er onder te dragen. Twintig dernier donkerblauw geven je winterwitte benen bepaald geen gezond kleurtje.

En het verschil tussen een legging en een voetloze panty is dat een legging van katoen (of katoen gemixt met iets stretcherig) gemaakt is en in elkaar genaaid is en dus aan de binnenbeenzijde een naad heeft en (ook) als broek gedragen kan worden. Een voetloze panty is rondgebreid en van pantyspul. Echt niet te verwarren met een broek.

skik

Kaori

Kaori

20-10-2017 om 22:51

voetloze panty

moet je ook alleen doen als je er hoge laarzen over draagt. De overgang naar je sokken / blote voeten wil je niet laten zien.

Heerlijk hoor, gewoon je warme sokken in je DrMartens onder je nette jurk/mantelpak.

Angela67

Angela67

20-10-2017 om 22:53

tuurlijk

Skik,
elke zichzelf respecterende agent zal zeggen dat zij/hij mandaat heeft van de meerderheid. Meer blauw op straat . Enjoy!
En wel opletten, want er zijn draadjes waar iets over kleding wordt gezegd, ik vind dat je dan wel beter je best moet doen met opvoeden en corrigeren. Het zou toch eens verkeerd gaan met de mening van O&O.
Groet,
Angela

Oudbollig

@Lynna, hoe oud ben je? Dat kan van invloed zijn op de keus. Jonge vrouwen komen sportief over in een softmerino maillot, oudere dames grijpen sneller naar een panty. De groep ertussen kiezen sneller voor een legging omdat dit hen jonger doet overkomen want een legging is hipper dan een dikke panty daar deze eerder een steunkous dan als een elegante beenmode- uitstraling rijk is..

Lou

Lou

21-10-2017 om 10:44

Tas en schoenen

Persoonlijk vind ik tas en schoenen in dezelfde kleur, contrasterend met de rest van de outfit, dan weer een tikje oubollig.

Donkerblauw met zwart kan prima. Liever geen dunne blauwe panty of plooien op je knieën van de legging. Voetloos alleen als je niet ziet dat het voetloos is.

Ik zou onder deze jurk een dikke zwarte panty dragen en zwarte enkellaarsjes. Maar dat is ook omdat ik dat allebei al heb, dus ik zou er niets nieuws voor kopen.

Lynna

Lynna

21-10-2017 om 11:04

Ben ongeveer even oud (of jong! )als de rest hier

Ik heb gisteravond de jurk aangehad. Met een grote opvallende zwarte ketting, zwarte panty 80 denier van de Hema en mijn zwarte enkellaarsjes. Moest een beetje wennen aan mezelf, zag er anders uit dan anders Maar vond het wel mooi! En die panty zat verbazingwekkend goed.

Leuk, al die tips die ik kreeg, dank!

Goed zo lynna!,,

Klinkt prima.

Haal inspiratie uit alle verschillende reacties, en pik eruit wat jou aanspreekt. Smaken verschillen, zoveel is wel duidelijk!

Ingrid ( de verkoopsters in mijn favoriete kledingwinkel, die ik erg hoog heb zitten qua advies en tips, hebben mij overigens vorig jaar overtuigd dat donkerblauw met zwart best heel chique en stijlvol kan zijn. Ik had zelf ook altijd het idee dat dat een no-go combi was. )

Molletje

Molletje

21-10-2017 om 23:49

Binnen!

Ik heb mijn jurk ook binnen, maat is prima. Ik heb er bij de Hema een donkerblauwe 60 denier glanzende panty bij gekocht. Nu nog even kijken welke laarsjes er het beste bij staan, misschien mijn donkergrijze.
Leuk, zo'n onverwacht mode advies van OOL!

Ajsa Ollongren

droeg volgens mij een donkerblauwe jurk met een zwarte niet al te dikke panty er onder. Staat prima.

Lou

Lou

22-10-2017 om 13:16

Gelukkig

Ik las eerlijk gezegd in dit draadje voor het eerst dat donkerblauw met zwart mogelijk níet zou kunnen. Gelukkig valt het mee

Lou

Ik heb een donkerblauw met zwart gecombineerde (beetje paisley-achtig patroon) jurk. Ik vind de kleurcombinatie prachtig. Voordeel daarvan is weer dat je zowel zwart als donkerblauw er onder kunt dragen.

maan.

maan.

24-10-2017 om 10:37

Panty

Mijn dochter kocht ook pas een blauwe jurk van shirtmateriaal. Zij draagt er een huidskleurige (dikke) panty of een blauwe panty onder. En dan gecombineerd afhankelijk van haar bui een net laarsje of een sneaker. Dat laatste vond ik wat vreemd maar nu ik erop let je ziet het vaker.

Lou

Lou

24-10-2017 om 10:58

Ja sneakers

Of van die lage stoffen zomergympies, staat soms heel leuk onder een jurk. Vind ik dan hè

Yaron

Yaron

06-11-2017 om 23:18

Vraag over Hema panty

Ik heb vandaag mijn eerste jurk in jaren gekocht, een donkerblauwe en wil daar en zwarte panty van de Hema onder gaan dragen. Nu heb ik jaren terug eens van die gebreide leggings van de Hema gehad en daar moest ik de allergrootste maat van hebben terwijl ik broeken in maat 42 droeg/draag. Vallen de panty's ook zo klein of kan ik daarvan beter mijn eigen maat kopen?

Lange benen?

Ik koop altijd een maat groter van panty dan mijn kledingmaat. Ook omdat ze dan minder doorschijnen, rekken minder uit.

Yaron

Yaron

06-11-2017 om 23:59

Geen lange benen

Maar iets dikke kuiten, daardoor pasten de leggings niet. Had ik er misschien beter bij kunnen zetten.

Sportkuiten!

Ja, maatje groter....of 2 maten

Molletje

Molletje

07-11-2017 om 10:44

ja 2 maten groter

Bij mij zitten panty's van de Hema van twee maten groter het beste. Ze zitten minder strak om mijn benen en knellen niet in de taille.

Yaron

Yaron

07-11-2017 om 10:56

Haha wil40

Sportkuiten, zo kun je het positief benoemen. Ik ga een paar panty's haken in één en twee maten groter, ben alleen bang dat m'n kruis dan ergens op m'n knieën hangt, zoals die gebreide leggings. Maar misschien valt het mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.