Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lynna

Lynna

26-05-2009 om 02:04

Wat een vreselijk weer!

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier aan de kust regent en onweert het zo'n beetje al sinds 11 uur. Ik ben gebroken met alleen een kort hazeslaapje tussendoor. Ik zag op de buienradar dat de rest van de nacht nog veel meer onweer zal komen. Dat wordt lekker dan, hoe kom ik in hemelsnaam enigzins fit naar mijn werk?

De kinderen slapen gelukkig door, maar mijn ene hond is erg onrustig. Ik overweeg zelfs om maar hier beneden te gaan slapen. Dan heb ik ook minder last van het onweer zoals ik het op zolder heb.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

26-05-2009 om 07:26

Woningen afgebrand

Ik ben kapot, vanmorgen ook al ruzie met niet fitte zoon gehad. Maar ik las net dat er in Heemskerk en Alkmaar woningen zijn afgebrand. Afschuwelijk.

Bastet

Bastet

26-05-2009 om 07:43

En hier....

Ik heb goed geslapen,ondanks het noodweer.Alleen om 4.00 wakker geweest,toen was het ook heel slecht,mijn dochter kwam ook bij ons liggen.
Bastet

Massi Nissa

Massi Nissa

26-05-2009 om 08:07

Man was wakker

Mijn man was op, die kan niet slapen met zulk weer. Ik ben twee minuten wakker geweest en zag toen dat onze slaapkamer continu fel verlicht werd door de bliksem. Het leek me heel indrukwekkend, maar voor ik uit bed kon stappen om te kijken, viel ik alweer in slaap.
Groetjes
Massi
PS: Dochter sliep, zoals gewoonlijk, dwars door alles heen.

amk

amk

26-05-2009 om 09:10

Idd vanavond vroeg naar bed

dat zei ik gisteravond ook.
Om even voor 10 begon het enorm te waaien. Het was toen al wel een tijdje aan het flitsen maar nog geen klappen.

Om 4 uur een enorme klap, dochterlief had tot die tijd overal doorheen geslapen, maar deze resulteerde in gegil. Zij dus bij mij in bed en binnen 3 minuten sliep ze weer. Helaas snurkte ze nogal dus ik heb ook niet zo best meer geslapen.

Hier alleen een ontwortelde boom op weg naar het kdv die veel indruk maakte op dochterlief. En de verkeerslichten deden het niet, het oversteken naar mijn werk werd een crime. Gelukkig zijn er dan ook vriendelijke mensen die even inhouden zodat je kunt oversteken.

Collega belde net dat het wat later word, ze staat in de file. Dat zullen er wel meer zijn.

tonny

tonny

26-05-2009 om 09:14

Wat een licht, wat een herrie!

Heb vannacht zelfs even met echtgenoot in de woonkamer gezeten en mijn tas klaargezet, zodat ik hem makkelijk zou vinden bij overhaast vertrek. Dochter kwam uiteindelijk ook uit haar zolderkamer, maar die had dankzij de velux raamverduistering geen flits gezien! Wel enorm veel lawaai, dus ze zette de nacht voort in de logeerkamer en wij gingen ook weer naar bed, ik was veel te slaperig om me zorgen te blijven maken.

Over een paar weken zijn mijn man en ik een paar dagen weg. Ik hoop niet dat mijn dochter dan, alleen thuis, op zo'n enorme bui wordt getracteerd.

Maar eigenlijk viel het allemaal mee. Geen brand gelukkig. Dat lijkt me de ultieme nachtmerrie!!

Tonny

Puck2

Puck2

26-05-2009 om 09:37

Hier ook heftig

Hier begon het om een uur of half 2 (tenminste, toen werd ik er wakker van). Kinderen sliepen hier niet door en hebben we maar bij ons in bed gelegd. Erg knus met z'n 4-en in ons bed maar slapen ging wat lastiger. Keihard regenen en hagelstenen van ca. 2 cm langs zien vliegen. O help, mijn nieuwe autootje staat net een paar dagen voor de deur, Puckman was bij wijze van spreke al de verzekering aan het bellen. En onweer... niet normaal meer, niet gewoon donder, nee het floot gewoon. Na de eerste bui de kinderen weer naar hun eigen bed gedirigeerd tot om een uur of 4 de 2e stortvloed langskwam. Toch nog redelijk kunnen slapen, viel niet tegen, maar ben wel enigzins duf. Overigens lijkt mijn auto ongedeerd te zijn gebleven. Volgens de regenmeter heeft het 29 mm geregend, voorlopig dus geen plantjes die water nodig hebben.

En hier ...

... helemaal niets, geen onweer, geen regen. We hebben vannacht geen regen gehad, geen onweer, alleen gisteren rond een uur of 4 een beetje. Het klinkt wel heftig allemaal, jullie verhalen.

Vooral het westen

Hier (midden van het land) begon het pas om een uur of 4 's nachts. Harde wind, onweer met veel bliksem en heel veel regen, maar na een uurtje was het geloof ik wel over. Ik zag gisteravond op buienradar al waar de klappen vooral gingen vallen (letterlijk), in het westen dus. Hopelijk hebben we het weer gehad voor een tijdje.

Chris

Petr@

Petr@

26-05-2009 om 09:53

Brabant ook

Het heeft hier zo geonweerd en geregend dat ik er bang van werd! Ik lig vlak bij het raam en heb liggen twijfelen of dat nou de juiste plaats was ))
Petr@man zit in het buitenland dus die had nergens last van, maar puberzonen en ik hadden het zwaar vanochtend bij het opstaan... Ik hoef gelukkig vanmiddag pas te werken, kan ik nog even bijkomen.

gr.
Petr@

Zo brak als een aap.....

pfff. Noord drenthe hier

Vanaf een uur of 1/2 3 was het feest. Tot in de ochtend. Alle kinderen klaarwakker. Eerst gezellig een half uurtje voor het raam met zijn allen (zo mooi, bliksem!) maar het hield maar niet op. Ik heb alle kinderen tegen 8-en werkelijk uit bed moeten trekken.

Als het in het westen nog erger was.....pfff. Kan me niet heugen wanner ik zoveel en zolang onweer heb meegemaakt in NL.

Ingrid (eerst koffie zetten nu)

Hier...

(in het midden van het land) zwol mijn onderlip opeens heel erg op vannacht. Dus naar de huisartsenpost, toen ik daar klaar was op de fiets weer naar huis. Man had me gebracht, maar die was meteen weer weggegaan omdat de kinderen alleen thuis waren. Ik zag het aan alle kanten lichten, niet echt bliksem maar snelle flitsen. Ik was om half 4 thuis en tegen 4en begon het te spoken buiten! Al met al dus nauwelijks geslapen vannacht, hoewel ik niet door had dat het zo hard stormde. Vanochten kwam ik buiten in een andere wereld, de straten zijn groen geworden en er zijn verschillende bomen omgewaaid in de buurt. Ook over de weg waar ik langs gefietst had. Kinderen sliepen overal doorheen! De oudste hebben we wel wakker gemaakt toen wij naar de HAP moesten, toen ik thuis kwam lag ze al weer te slapen.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-05-2009 om 10:30

Andere wijk

Ik lees hier voor het eerst dat er brand is geweest in Alkmaar. Ik heb het even opgezocht, het was niet in onze wijk. Het zijn oudere huizen waar de bliksem is ingeslagen. Je moet er niet aan denken toch!
Ik ging wat later naar bed omdat ik laat moet beginnen vandaag en heb wel van het onweer genoten. Maar toen ik eenmaal in bed lag kon ik de slaap niet meteen vatten door het geknetter om ons heen en middenin de nacht werden we ook nog wakker. Echt uitgerust ben ik nu dus niet.

Wilma

Wilma

26-05-2009 om 10:45

't mooie zuiden ...

Wij hadden niks. Gister een beetje gerommel in de avonduren, maar verder niks. Vannacht ook niet.
Nu waait 't wel, maar 't zonnetje schijnt.

Dat in een klein landje zoveel verschillende weertypes kunnen zijn hè.

Groetjes,
Wilma

Mamvantwee

Mamvantwee

26-05-2009 om 10:49

Midden gelderland

Ik werd om 4 uur wakker, veel gedonder en de bliksem bleef "aan". Windstoten en veel water. Ik heb nog een rondje door het huis gemaakt, wat stekkers uit de muur getrokken, een raam op de knip gedaan. Maar na een uurtje was het over, tenminste ik ben toen weer in slaap gevallen.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-05-2009 om 10:57

Euh..

ik vond het eigenlijk wel meevallen,en ik woon in de buurt bij petr@
Het flitste wel enorm, en het regende, af en toe een hagelsteen, maar donder heb ik niet of nauwelijks gehoord, ( heel ver weg) ik had het idee dat wij net een straartje van de storm mee pikte en dat hij dus grotendeels langs ons heen ging.
Ik wilde vanacht 4 uur gaan kijken op de buien radar, maar die was uit de lucht! jammer~!
ik heb met oudste zoon voor het raam gezeten omdat we allebei houden van storm en onweer, vind het prachtig om te zien in de lucht, maar wij vonden het dus wel meevallen hier.
groet, polly

MRI

MRI

26-05-2009 om 11:08

Inslag

Ja hier was het ook vreselijk. Nog liggen er allemaal halve bomen op straat.
Maar snappen jullie nou waarom een bliksem inslaat wel in het ene rijtjeshuis en niet in het andere? Ik bedoel ik zag op tv een inslag in Heemskerk. De mensen van het rijtjeshuis waren op vakantie. Komt het dan omdat de stekker van de kabel er nog in zit, of is dat volkomen flauwekul.
Ik heb altijd gehoord dat bliksem op het hoogste punt inslaat. Wij zitten hier temidden van een paar hoge kerken, die hebben natuurlijk allemaal een afleider. Maakt dat het nou veiliger voor ons of juist niet? Gaat de bliksem naar de geleider en dan de grond in (je zou zeggen van wel).

MR

Hm, ik heb wat gemist

Volgens Genistus en de buren ging het hier vannacht ook enorm tekeer. "Alsof er buiten een heel grote lamp aan was, die maar af en toe uit knipperde." En ik heb helemaal niets gezien of gehoord, ik heb alleen maar geslapen Ik zal wel moe geweest zijn

krin

krin

26-05-2009 om 11:46

Ik ook

Ik heb het beginnetje nog meegemaakt (rond twaalven), maar daarna heb ik niets meer gehoord. Het vreemdste is wel dat zoon, die al tijden nagenoeg elke nacht wakker wordt en bij ons in bed kruipt, juist deze nacht de hele nacht in zijn eigen bed is blijven liggen, slapend en wel. Het moet maar vaker onweren, blijkbaar.

Hier ook - vraagje voor yta en jujube

Enorme klappen en neerslag vanaf half vier.

Maar wij hoorden ook heel veel kerkklokken luiden. Heet leek meer van de kant van Yta te komen, maar het waren er zoveel dat het misschien de Domtoren was. Ik weet niet of Jujube het nog kon horen.
Ff benieuwd wat dat nou was en waardoor het kwam. Het duurde ruim een half uur, toen was het even stil en toen begon het weer.

Nasha 1st

Nasha 1st

26-05-2009 om 12:27

***snurk****

eh, watte, zei iemand wat????

Man o man, ik ben gebroken, hier om half 4 geloof ik, nood weer, de flitsen kwamen achter elkaar en de donder klonk onophoudelijk, geen tellen er tussen hoor!!!! Zoons waren allebei wakker, man en ik ook, man lag nog maar net na de late dienst.....Er is slechts 1 huisgenoot die vanmorgen echt keek alsof ze water zag branden.....Regen? Onweer??? Dochter heeft niks vernomen....

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz slaap lekker.....

Millenia

Millenia

26-05-2009 om 13:05

Hier niet rodebeuk

Ten zuidoosten van, maar wel dichtbij de stad Utrecht geen kerkklokken gehoord. Inderdaad bleef ook hier, zoals iemand het in deze draad zo treffend zei: "de bliksem aan". Het leken geen aparte flitsen meer, maar één grote langdurige zee van licht. Idem de herrie van de donder. Ik meende hagel te horen, maar was te moe om dat te gaan controleren. Met die hagel zal het achteraf wel zijn meegevallen, want de planten in de tuin staan allemaal nog aardig rechtop.

Yta Chalne

Yta Chalne

26-05-2009 om 14:08

Rodebeuk

Hm, het enige dat ik vannacht (uiteraard behalve onweer) heb gehoord was het wanhopige wegvegen van het water van het dakterras van de buuf twee huizen verderop. Het water liep geloof ik zo naar binnen. Ik ben na drie minuten weer in slaap gevallen. Net even puberella gevraagd, maar die heeft ook niets gehoord aan klokgelui. Gebeurt er eens wat, slaap ik er doorheen

Yta

..die goede nachtrust is jou natuurlijk van harte gegund!
De enige plek op internet waar het klokgelui terugkomt is twitter, heel wat twitterers hebben het rond half vier gehoord.. Helaas hebben we geen kwaliteitskrant meer in Utrecht die dit soort dingen tot de _bodem_ uitzoekt... ik houd je op de hoogte.

Mamvantwee

Mamvantwee

26-05-2009 om 14:23

Klokgelui misschien door de wind?

Dat zou toch een simpele verklaring kunnen zijn: windstoten die een klok in beweging zetten en dan in beweging houden?

pristel

pristel

26-05-2009 om 14:37

Beetje angstig

Vroeger was ik niet bang voor onweer, maar tegenwoordig wel. Vorig jaar heeft onze buurt blimseminslag gehad. De buren hadden flink schade (uit elkaar geplofte meterkast, stroomklok, schroeiplekken) en het hele buurtschapje had kapotte apparatuur. Wij ook (3 pc's, 1 printer, 1 modem). De naastliggende woonwijk had stroomuitval. Wij hoorden toen van de lokale verzekeraars en van de lui die de telefoonkabel -die op 4 plekken was doorgebrand- kwamen repareren, dat het vaak raak is in ons buurtje. Elk huis hier heeft al eens blimseminslag gehad.

Waarom blikseminslag hier vaak voorkomt, weet niemand. Misschien komt het doordat de ijzerhoudende oerlaag hier vlak onder het oppervlakte ligt. Ook opvallend is dat onweer hier vaak blijft hangen. Het onweer lijkt weg te trekken, maar komt dan weer terug.

Enfin, slecht geslapen vannacht...

pris

Enfin, vannacht heb ik niet geslapen.

Klokken

Hoi Rodebeuk,

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik werd echt gek van die klokken vannacht in Utrecht. Eerst rond 2.30 een korte onweersbui, toen al die kerkklokken die maar bleven luiden, terwijl de volgende onweersbui er razendsnel en zeer dreigend aankwam. Ik vond het heel luguber overkomen. Op een of andere manier deed het me denken aan verhalen over vroeger, waarmee met klokkenluiden werd gewaarschuwd als de stad in de fik stond. Met al die flitsen en donderslagen kon ik het me ook zo voorstellen.

Blij dat ik hier nog iemand over die klokken hoor. Tot nu toe weet niemand op mijn werk waar ik het over heb als ik het over kerkklokken heb... Ik begon al aan mezelf te twijfelen...

Groetjes,
Mamamjan

Boot losgeslagen

Hmmm, gelukkig wel aangespoeld en door campingeigenaar weer vastgezet, maar toch...
Het moet daar (Gelderland) enorm noodweer zijn geweest. Er is nochal wat voor nodig om onze zorgvuldig vastgelegde boot op het strand te kwakken. Hopelijk valt de schade mee

Precies mamamjan

..dat gevoel dat je erbij krijgt. In het donker zijn alle katjes grauw. Ik ben toch al gewend om 's nachts niet te gaan piekeren en mijn sombere buien gewoon te laten liggen tot de ochtendzon ze wegsmelt.. Maar met die klokken erbij en dat giga noodweer was het wel een beproeving! Uiteindelijk heb ik alle ramen dichtgedaan (kiepramen gaan soms lekken bij hele zware regen) en ben ik lekker op zolder naar de regen gaan luisteren op het logeerbed onder een plat dak.

Ik zoek het uit, of het de wind kan zijn (maar de klokken zijn erg zwaar) of een blikseminslag. Ik laat het weten als ik wat vind. Op twitter hadden ze het over een blikseminslag.

Rodebeuk

Heel herkenbaar wat je schrijft. P(an)iekeren wordt heel verleidelijk als er buiten een soort sfeertje hangt tussen Stad in de storm van Thea Beckman en het bijbelse Armageddon. Mijn dochtertje slaapt op zolder en sliep daadwerkelijk door alles heen. En ik maar denken, "moet ik haar uit bed halen, wat als de bliksem inslaat, etcetera". Ik heb haar toch maar laten liggen, want nu is ze nog niet bang voor onweer en dat wil ik graag zo houden. Terwijl ik een beetje dwaas door het huis heen dwaalde, werd mijn zoontje wel wakker en kwam bij ons in bed. Het troosten en kalmeren van een ander werkt in ieder geval heel goed om je eigen onrust weg te nemen. Hij had dat zelf ook goed door, want hij nam z'n knuffels mee naar ons bed. Die waren namelijk bang en hij moest ze troosten...

Als je wat meer weet over de klokken, hoor ik dat graag. Ik ben wel benieuwd...

Inmiddels ga ik denk ik de volgende slapeloze nacht tegemoet, want ik heb morgen een belangrijke presentatie en als het piekeren eenmaal begonnen is...

Groetjes,
Mamamjan

reina

reina

26-05-2009 om 18:06

Vanavond

Ik ga vroeg slapen, want ik heb door de enorme onweers- en hagelbuien vannacht uren wakker gelegen (we slapen op zolder met aan 2 kanten een schuin dakraam). Het is de hele dag snertweer gebleven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.