Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lynna

Lynna

26-05-2009 om 02:04

Wat een vreselijk weer!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

26-05-2009 om 19:06

Gaap!

Ook hier een kort nachtje. Ik had al een hectische avond gisteren omdat dochterlief een ontstoken been had, ik om 21.45 uur nog naar de supermarkt moest voor soda, en vervolgens tot 22.30 verpleegster aan het spelen was. Toen wilde ik nog heel even in de tuin zitten, sigaretje roken. Ineens werd het stikdonker, begon het keihard te waaien, best spannend maar daar laat ik me niet door weg jagen. Vervolgens uit het niets leek het wel of er een emmer water over me werd uitgegooid. Binnen 2 seconden was ik doorweekt. Volgens mij heeft het zeker tot 2 uur gespookt hier. Ik kon niet in slaap komen omdat het binnen heel warm was en er vanwege de wind niets open kon. Toen ik net wegdoezelde om 01.30 uur, stond er ineens een kind naast mijn bed ('ik vind het eng!'). Ik heb haar terug gelegd (ze slaapt op zolder!) met het verhaal dat de bliksem echt niet in huizen inslaat. Hmmm 3 km verderop is dat dus wel gebeurd, dat is echt uitzonderlijk volgens mij.

Asa Torell

Asa Torell

26-05-2009 om 20:24

Hier wel 3x wakker geweest

Maar dat was vooral het gewone werk: drinken halen voor zoon, dochter naar campingbedje verhuizen. En ook nog een keertje tussendoor voor het onweer, om het raam weer dicht te doen dat begon te klapperen.
Alledrie de keren ben ik meteen weer als een blok in slaap gevallen! Ik prijs me gelukkig! Zou dat de gewenning zijn door het elke nacht voor dochter uit bed moeten, waarmee een slecht doorslapend kind toch nog ergens goed voor is?
Aan het weer kan het niet liggen want ik woon echt tussen allerlei hier postende forummers in die de hele nacht niet hadden geslapen, op het werk zaten ze ook allemaal brak te zijn en de school was ook ondergelopen...

Fraz

Fraz

26-05-2009 om 21:12

Hele nacht door

hele heftige onweer en harde regen. Ben gebroken en kinderen sliepen overal doorheen. Hier is tussen alkmaar en amsterdam ongeveer. Gaaaaaaaaaaaaaaap ik ga zo slapen denk ik. Het lastige vond ik ook dat ik geen raam open kon zetten. Zo benauwd van de hele dag en dan 's nachts ramen dicht van wege de regen en onweer.

Guinevere

Guinevere

26-05-2009 om 21:16

Jammer

Jammer, ik heb er weinig van gezien. De foto's die ik op internet zag waren prachtig. Maar ik was te lui om mijn bed uit te komen om te gaan kijken.
Wel heb ik een paar uur slaap gemist omdat peutertje wakker was geworden van de herrie en het geflits. Die wilde niet meer verder slapen helaas maar naar "beneje". Leuk, om 4.30 in de nacht. :-p

Kerkklokken in utrecht

Het lijkt een blikseminslag te zijn geweest, waarschijnlijk in de Nicolaïkerk, ook wel Klaaskerk genoemd. (Tussen Ledig Erf en einde Nieuwe Gracht, bij Centraal Museum, voor wie wel Utrecht kent maar niet die kerk).

Op twitter stond dat de klokken van die kerk door een blikseminslag drie kwartier hebben geluid. De duur klopt, en de afstand tot ons huis is ook een stuk kleiner dan tot de Domkerk.

Ik ben geen enkel officieel bericht hierover tegengekomen, en dat als rasinternetter. Buggerbuggerbugger. Ik wil het echt graag weten!

Petje af voor jouw slaap Yta, want al te ver ligt die Klaaskerk niet van jouw huis...misschien de verkeerde windrichting, nee ook niet echt. Als de wind meeging met het front woei het geluid juist meer naar jullie dan naar ons.

Iemand nog ideeën? Of liefst natuurlijk Keihard Bewijs!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2009 om 00:58

Trein

Na al het gedonder en gebliksem was de NS ook helemaal van slag. Ik heb er 2 uur over gedaan om mijn werk te bereiken. Eerst een uur voor Piet Snot op het perron gestaan, toen de trein in tot waar de trein nog wel reed en vervolgens met een luxe bus naar de stad van mijn werk. Als ik ´late´ dienst heb ga ik altijd te vroeg op mijn werk ben zodat ik rustig op kan starten en mijn brood op kan eten. Nu was ik drie kwartier te laat. Al met al nog redelijk. Soms moet je er wat voor over hebben....

rosa

rosa

27-05-2009 om 09:26

Klokken inderdaad

ad utrecht.nl:
Bliksem laat klokken luiden van kerk
UTRECHT - Een blikseminslag heeft in de nacht van maandag op dinsdag de klokken van de Utrechtse Nicolaïkerk naast het Centraal Museum ruim een half uur lang laten luiden. ,,De bliksem sloeg in de computer, die het luiden van de klokken regelt.
Hij sloeg op tilt, waardoor de klokken gingen luiden,’’ aldus Steven Slappendel. De echtgenoot van de vrouwelijke koster werd opgebeld door de buurman van de kerk. ,,Voor dit soort klusjes kom ik in actie,’’ zegt Slappendel.

Nadat hij de deur van de kerk voor de brandweer had geopend, kon hij het klokkengelui stoppen. De computer bleek kapot, de regen had enige waterschade veroorzaakt.

Dankjewel rosa

Hehe. Eindelijk duidelijk. Petje af voor het AD. De hoofdredacteur van de stadsredactie woont bij mij in de straat, ik zal hem zo ff bedanken!

Opgelost..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.