Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

04-07-2009 om 10:56

Wat gebeurt er met ons na een grote stroomuitval van enkele maanden wereldwijd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen

Ellen

15-07-2009 om 12:30

Pelle! geheel o.t.

Pelle,

Sorry voor het zo maar inbreken in dit draadje; maar ik heb een vraag aan jou betreffende jouw baan bij TNT-post.
Zou je mij kunnen mailen: [email protected]

Weet natuurlijk niet of je op vakantie bent; ben nl. op zoek gegaan naar berichtjes van jou en de laatste dagen ben je niet meer gespot. Sorry voor het lastig vallen dan.

Bedankt alvast.

Sancy

Sancy

15-07-2009 om 18:02

Ellen (ook o.t.)

pelle is inderdaad op vakantie. Ik geloof dat ze na 24 juli weer thuis is?

Faith

Faith

15-07-2009 om 20:15

Ach en man (veehouder) zei:

Dan melk ik met de aggregaat. Hoe het gaat met diesel enzo weet ik niet, maar dat is vast geen maanden op voorraad als er geen stroom is. Maar ik zie het niet zitten, dat kunnen we niet meer, zonder stroom. Hoe met het dan met OO en alle nog te vinden soulmates via internet?? Moeten we weer op reis of brieven schrijven... Faith

Zie ginds....

Genista:"Met machines die op stoom werken "
Om over na te denken: er zijn nog steeds zeilende vrachtschepen en stoom-vrachtschepen. Er zijn geen elektrische vrachtschepen.
Groet,
Miriam Lavell (de eerste sinterkaalsfolders zij af!).

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2009 om 00:35

Tinus

Hoe zijn zeilboten 2 eeuwen terug gemaakt?
Ik heb nogal wat ervaring met hoe een houten boot gebouwd moet worden. Zonder elektriciteit duurt het allemaal veel langer, maar met een handboor kom je ook door hout.

Jacoline29

Jacoline29

16-07-2009 om 13:13

Ehm

ik heb kaarsjes,12v lampen,een camping gasstel.we zullen dan denk ik weer gaan jagen op dieren.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2009 om 13:22

Wat doe je met 12v lampen

zonder stroom?

Faith

Faith

16-07-2009 om 15:17

Kijk maar bij vakantie

Wat je allemaal moet of kunt doen als je wel of geen stroom hebt bij je tent..Faith

Jacoline29

Jacoline29

17-07-2009 om 11:12

12v lamp

Er zitten batterijen in en een auto heeft nog altijd een accu,die dmv een dynamo en een draaiende motor wordt opgeladen.benzine tanken pompen we weer met de hand.
Ik neem aan dat je stroomuitval bedoeld van de electriciteit in huis.

Effe reeel, you romantici!

Ik vrees al gauw het ergste (duurt geen 2 weken).
Voedsel en water krijgen we niet meer genoeg en niet meer snel genoeg voor ons allen. Dan krijg je (behalve romantische stoomboten en handmelken) ook voedselrellen, anarchie, ontschaving (einde aan de beschaving) en dergelijke....
Nee, niet echt iets waar ik reikhalzend naar uitzie.
De serie 'Jericho' was ook wel instructief, al vroeg ik me daar wel bij af hoe ze toch zulk schoon haar, schone kleren en zo hielden, dat had wel wat realistischer gekund (om over de WC maar niet te spreken...).

Maar ach, bij de gemeenten zijn ze nu bezig met continuiteitsplannen maken (hoe moet alles zo goed mogelijk gewoon doorgaan) i.v.m. de Mexicaanse griep-pandemie, dus we krijgen wellicht al sneller dan ons lief is, een echte crisis!

Jullie ook zo'n zin in de vakantie? Ik wel!

Vonda

Jacoline29

Jacoline29

18-07-2009 om 09:47

Leuk draadje trouwens

Want het is vor ons zo gewoon om stroom ed te hebben,dat we er niet eens bij nadenken wat als de stroom uitvalt ed.

Jacoline (en pelle)

Vind ik ook. Ook bij sf wat ik veel gelezen heb, komt dit onderwerp voor.

Ben trouwens benieuwd over welk forum Pelle het heeft (heeft ze het dacht ik in de beginposting over).

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.