Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Annie

Annie

13-01-2009 om 09:41

Wat hebben vrouwen toch met tassen?

Gister zag ik een berichtje in een roddelrubriek. Het ging over Victoria Beckham die met een Hermes Birkin tas van 90.000 euro op een tribune zat.
Ik kon het niet geloven. Dat je iets aan je arm hebt hangen voor een bedrag waar een ander een huis(je) voor koopt.
Nu ben ik toch wel heel nieuwegierig wat vrouwen met tassen hebben. Is een tas voor jullie functioneel of is hij een onderdeel van je garderobe?
Annie (die zelf niets met tassen heeft - ik laat ze liever vasthouden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niks

Soms moet ik wat meeslepen wat niet in de broekzak of jaszak past (portemonnee+telefoon+zakdoejes bv) en dan gooi ik het in mijn enige tasje, een zwart leren rugzakje. Verder heb en gebruik ik nog wel boodschappentassen en grote rugtassen. In geval van een uitje laat ik echtgenoot wel slepen met portemonnee en telefoon. Zo'n chic tasje zou ik echt overal laten slingeren.

Helemaal niks

De enige keren in mijn leven dat ik altijd een tas bij me heb als ik de deur uit ga is met een baby, de luiertas dus

Ik heb 3 tassen: 1 uitgaanstasje, 1 grote schoudertas en 1 zomerschoudertas. De grote schoudertas gebruik ik alleen als ik ergens heen moet waar ik zelf wat spul voor moet meenemen. Laatst bv een kinderEHBO cursus, zelf map, schrijfblok en pennen meenemen, dan komt die tas uit de kast.
Het uitgaanstasje is zo'n klein ding dat ik er ook niks anders dan wat make-up frutsels, sigaretten en een klein portemonneetje in kwijt kan, maar we gaan maar zelden echt uit dus ook die gebruik ik nauwelijks.
En de zomerse schoudertas gaat met mooi weer mee om iets te sjouwen naar park of speeltuin, voor een picknick ofzo. Dus je begrijpt dat ook die tas al enige tijd geen buitenlucht meer gezien heeft...

Ik heb dus ook niks met tassen, af en toe is het noodzakelijk kwaad maar ik vervoer er niet "mijn hele leven" in, zoals je wel eens hoort zeggen.

Aan de andere kant: als je zoveel geld hebt als bv de Beckhams, dan mis je die 90.000 euro voor die tas ook niet. Dus dat je het er dan voor over hebt, daar kan ik me wel weer iets bij voorstellen.

Sancy

Sancy

13-01-2009 om 10:10

Tas?

Ik heb maar 2 tassen; een werktas en een schooltas.

Ook al niets

Echt niet. Noodzakelijk kwaad, maar ik heb liever een jack met veel zakken.

Ik ben wel dol op tassen en ja, ik match een tas af en toe best wel bij hetgeen ik aan heb. Verder heb ik afgelopen zomer in Italie van mijn lief een echte designerstas gekregen. Ik heb er nog iedere dag plezier van (overigens viel deze niet in de prijsklasse van een Hermes Birkin want da's voor de categorie superrijk en voor dat "loeder" is 90.000 euries nog kattepis maar de meesten hier zullen het desalniettemin vast zonde van het geld vinden.

Marith

Helemaal niet zonde van het geld. Jij bent er toch helemaal gelukkig mee? Weet je wat zonde van het geld is? Zo'n mooie dure tas voor zo'n tassenvergeter als ik Aan jou is het tenminste besteed.

Haha

maar de meesten hier zullen het desalniettemin vast zonde van het geld vinden

Haha, ik vast wel Maar ja, als je geen hippe kledingsetjes hebt, valt er ook niets te matchen. Wie weet ging ik wel door het lint met tasjes bij een goedgevulde kledingkast...
(ik heb ook al niks met schoenen trouwens..of met chocola...of met telefoneren...of vul maar iets anders vrouwelijks in)

Silone

Ik heb ook niets met telefoneren, ik ben er vaak te lui voor. Als hier de telefoon gaat 's avonds, wacht ik net zo lang totdat manlief de telefoon opneemt. Dat scheelt me dan weer, zeker als het mijn schoonmoeder is die belt !!

Massi Nissa

Massi Nissa

13-01-2009 om 10:58

Schoolvoorbeeld

Ik ben zelf het schoolvoorbeeld van zo'n tassenmevrouw. Ja, mijn halve leven zit erin. Ja, ik kan absoluut niet zonder tas de deur uit. Ja, als hij gestolen wordt of kwijt is voelt dat als een amputatie. En ja, ik besteed (voor mijn budget) behoorlijk wat geld aan een goede tas, soms meer dan 100 euro. Dat is een uitgave die ik verder alleen over heb voor erg goede schoenen of een winterjas. Voor dat geld kun je dan trouwens 900 tassen van Posh Spice kopen, dus zoveel is het nu ook weer niet, haha.
Mijn tassen gaan maximaal anderhalf jaar mee, dan zijn ze helemaal op. Ik heb ook een schooltas voor mijn werk, die gaat iets langer mee. Ook die tas is duur en stevig.
Groetjes
Massi

mem

mem

13-01-2009 om 11:22

Dagelijks gebruik

ik een kiplingschoudertasje voor portemenee, zakdoekjes, telefoontje. Vorige was meen ik 10 euro dus dit is een voor mij een hele dure, gaat vast ook jaren mee. Verder een tas die ik al op de middelbare school had ( schouder , canvas afgezet met leer, waren "in"op een bepaald moment) en die ik nu opnieuw voor colleges gebruik. Voor uitgaan heb ik niets speciaal ( uitgaan? ben nog maar 4 jaar geleden met man uit eten geweest). Er zijn nog meerdere boodschappen tassen en weekendtassen, maar dat is toch een andere categorie.
Overigens dacht ik dat hij die tas aan haar gegeven had, dat hij die ergens tegenkwam en er geluk mee had omdat er een wachtlijst ( ???) van 4 jaar staat op éen tas van dat merk.

Hier wel

ik ben gehecht aan mijn handtas, heb een rode handtas van Coach die mooi past bij mijn rode jas en rode laarzen, helaas zijn mijn rode handschoenen gesneuveld en heb ik geen vervangend paar meer kunnen vinden ;-(

Pas als deze tas weer ter ziele is koop ik een nieuwe, ik heb er dus maar 1 waar ik een aantal jaar mee doe.

Ieder jaar een nieuwe

Ik koop wel ieder jaar een nieuwe tas, ja. Na een jaar heb ik hem gewoon versleten. 90.000 euro heb ik niet, maar mocht ik geld te veel hebben (paar miljoen of zo) dan wil ik het nog wel overwegen.

Wat ik niet begrijp, is volwassen vrouwen met een rugzak (zo'n klein model) die ze ook echt op de rug dragen. Het liefst nog met een knuffelbeestje eraan... brrr... hoe oud ben je dan? Ik vind het geen gezicht. Voor sommige dingen ben je op een gegeven moment te oud.

Linda

MRI

MRI

13-01-2009 om 12:06

Nouhou

Germaine Greer had ooit de theorette dat al die handtassen een soort symbolische baarmoeders zijn waar vrouwen hun hele hebben en houden in willen verzamelen. Vond ik wel aardig gevonden...

MR

MRI

MRI

13-01-2009 om 12:08

Marith

" en voor dat "loeder" is 90.000 euries nog kattepis maar de meesten hier zullen het desalniettemin vast zonde van het geld vinden."

Ach ligt eraan, er zit voor dat geld toch wel een wc in, neem ik aan?

MR

Tihama

Tihama

13-01-2009 om 12:13

Ik verlies ze

Ik heb ook niets met tassen. Er zijn 3 dingen die ik bij me moet hebben: sleutels, portemonnaie en mobiel. Dat past precies in al mijn zakken.
Afgelopen zomer had ik een tas aangeschaft. Drie weken later ben ik hem verloren. In Italië. Met de paspoorten en rijbewijd erin. Gelukkig niet met mobiel, portemonnaie en sleutels. Dat was voor mij wel het duidelijkste bewijs dat ik géén tassen moet hebben. Voordeel is wel dat ik nu een heel klein rijbewijsje heb dat in mijn portemonnaie past

Ik heb wel een koffer, voor mijn werk. Met een lange schouderband. Want ik heb er een ongelooflijke hekel aan om mijn handen bezet te hebben. Ik gebruik ook wel eens rugzakken. Ideaal: heb je je handen vrij. Dat is dus het argument, Linda: handen vrij.

Ik heb overigens nog wel een paar tasjes. Uitgaanstasjes voor als ik een rok aan heb en de zakken van mijn blazer niet vol wil proppen. Ik heb trouwens alleen tasjes met een lange schouderband zodat ik de tas van de ene schouder naar de andere heup kan laten hangen. Ik weiger tassen met een hengsel dat ik vast moet houden.

Tihama

Guinevere

Guinevere

13-01-2009 om 12:30

1 tas in gebruik

Ik heb wel een hele verzameling tassen, maar ik gebruik er eigenlijk maar één. De rest is de verzameling "vorige" tassen die ik eigenlijk nog niet weg kan doen.
Mijn tas is een grote nette postbodetas (Bjorn Borg). Er gaat reuze veel in, ik gebruik 'm zelfs als luiertas. Meestal zit ie aardig vol omdat ik een leesboek, krant en een zak met boterhammen met me meesleep. Die kan ik echt niet in mijn zakken proppen. Er zit ook een plastic tas in voor als ik opeens inkopen ga doen, een rol leukopor voor plotselingen blaren/verwondingen, mijn autopapieren, telefoon, portemonnaie, verzameling oude kassabonnen en medicijnen.
Wat mensen zien in kleine rugzakjes met een beertje eraan is mij ook een raadsel. Die dingen zijn ook erg makkelijk te rollen, en je kunt nergens gaan zitten met een rugzak om. Dus dan moet ie weer half om, of je moet hem in je hand houden. Geef mij maar een schoudermodel!

Hoort er toch gewoon bij

Ik heb niet echt iets met tassen maar een tas hoort toch gewoon bij je outfit? Ik heb -na veel zoeken en twijfelen- onlangs eindelijk een nieuwe tas gekocht (een mooie zwarte met wat opvallende accenten - voor aan de hand of aan de schouder). Mijn vorige tas was versleten, afgeleefd. Het stoorde mij dan ook dat als ik bv. ging werken en deftig gekleed was, die afgeleefde tas aan mijn hand of schouder hing te bengelen. Nee, nu ben ik weer eindelijk 'netjes' en af.

Ik zit trouwens teveel in mijn tas: agenda, gsm, zakdoekjes, schrijfpennen, sleutels, allerlei papiertjes kan ik er ook in kwijt.

En liefst koop ik binnenkort nog één in een andere kleur.

Guinevere

Guinevere

13-01-2009 om 12:50

Vind ik ook sas

Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik zie ook vaak mensen die zichzelf leuk hebben aangekleed, en dan lopen ze met zo'n armoedige tas te zeulen. Het haalt je hele outfit naar beneden!
Wat overigens niet wil zeggen dat je bij elke outfit een bijpassende tas moet nemen, maar een béétje netjes/leuk mag de tas wel zijn.

Annie

Annie

13-01-2009 om 13:26

Je leven in een tas

Het komt voor dat mensen "uit hun koffer leven". Dat heb je als je veel moet reizen.
Emma B en anderen schrijven: "In mijn tas zit een groot deel van mijn leven." Wat zou dat dan zijn?
Annie zonder tassie

Rugzakknuffelbeestje?

Wat leuk! Waar koop je die??

Even serieus, een rugzak doe je op je rug, want daarvoor is die rugzak namelijk gemaakt. Heel handig voor op de fiets en mi niet jatgevoeliger dan een schoudertas. Ik heb nl twee hengsels om mijn schouders, een schoudertas maar één. Bovendien is de mijne nauwelijks stiekem open te ritsen. Nee, hoor, ik ben er blij mee. En zoals gezegd, als je je outfit niet op elkaar afstemd hoef je je al helemaal geen zorgen te maken over bijpassende tasjes. Het maakt het leven zoveel simpeler.

Zonder beer

maar wel een rugzakmodel. Vanzelfsprekend om je handen vrij te hebben. En in eerdere draden over dit onderwerp vertelde ik al, dat ik nog liever weer een heuptas had, zoals in de tijd dat ik woon-werk-verkeer op de motor deed. Dat was nog eens ideaal.

ayla

ayla

13-01-2009 om 14:26

Kan niet zonder

Ik heb eigenlijk altijd een tas bij me. Goh wat zit er allemaal in, agenda, telefoon, portemenee, iets lekkers voor de kinderen, lippenstift, paracetamol, pen, papier, lipgloss, lipbalsem, boodschappentasje. Dat krijg ik echt niet allemaal in mijn zakken

Ik heb er trouwens 2 voor dagelijks gebruik. ! grote voor naar het werk waar ook de lunch etc in past en 1 kleinere voor als ik niet hoef te werken

Vera*

Vera*

13-01-2009 om 15:10

Ook

Ik heb ook een rugzakje. Er zit o.a. in: sleutels, lippenbalsem, zakdoekjes, paracetamol, portemonnee, twee brillenkokers met brillen, een kleine en vaak ook een grotere verrekijker, mobiel, veel te veel kassabonnetjes/papiertjes en als ik hem nodig heb geen pen en als ik hem niet nodig heb vind ik er een stuk of vier. Oja, en als we ergens zijn word ik ook geacht op de autopapieren te passen.
Voor netjes heb ik van die veel te kleine schoudertasjes waar niets in past.

MRI

MRI

13-01-2009 om 15:51

Berder

'Heu? Ik verzamel niet mijn hele hebben en houden in mijn baarmoeder hoor... "

'hebben en houden' is een uitdrukking van mij en niet van GG maar zo te horen sleur jij ook heel wat mee. Ik denk dat ze bedoelde dat het een soort tweede, voortdurend zwangere baarmoeder is, als compensatie voor de leegte in je eigen baarmoeder. Zoiets?
Ik geef het ook maar door, die theorette.
Want ja, hoe doen mannen dat dan?

MR

Katrien

Katrien

13-01-2009 om 15:56

Mariarosa

"Want ja, hoe doen mannen dat dan?"

Die stoppen hun spullen in de tas van hun partner. Tenminste, dat doet mijn echtgenoot toch altijd.

Katrien

Guinevere

Guinevere

13-01-2009 om 16:23

Man

Man hier heeft zelf ook een postbodetas, een grijze. Van mij gekregen natuurlijk, hiervoor liep hij steeds met van die linnen flodderdingen rond. Hoe ouder en hoe viezer, hoe beter. Dus ik heb even ingegrepen...
Over die rugzakken en rollen: Ik loop regelmatig op een druk station, daar heb ik toch liever geen rugzakje. Zo'n ding is vaak gemakkelijk open te ritsen of te snijden. Mijn postbodemodel draai ik gewoon naar voren op zulke plekken, dan heb ik 'm tenminste in het zicht (en de arm erop).

Guinevere

Guinevere

13-01-2009 om 18:36

Emma (ot)

EmmaB, je wordt gezocht bij "zorgenkinderen". Al de hele dag...

Asa Torell

Asa Torell

13-01-2009 om 20:11

Handig

Ik vind een tasje vooral handig. Als vervanging van zakken, want ik heb heel vaak iets aan waar geen zakken in zitten. Alternatieven als in de jaszak en dan weer in de burola, en dan weer in de broekzak als ik die eens wel heb, en dan weer in de rugzak, etc... zijn aan mij niet besteed want ik ben veel te vergeetachtig en zou dan geheid de helft van de keren zonder sleutels en portemonnee van huis gaan. Ik ben het tasje ook wel eens ergens vergeten maar dat is 1x per 5 jaar, gewoon omdat 'tas om' zo'n routine is.
Ik heb trouwens ook altijd een rugzak voor alles wat groter dan mijn portemonnee is, een schoudertas op A4 formaat zou ik niks vinden want dat zit zo in de weg op je heupen. En zwaar op 1 schouder. Voor nette dagen heb ik wel zo'n stevige rugzak die voor laptops bedoeld is en een beestje eraan vind ik vreselijk.
Ik zorg er overigens wel voor dat het tasje bij de rest van mijn outfit niet te veel detoneert en dit draadje herinnert me er aan dat ik wel fijn weer eens een nieuwe mag gaan kopen! Ha!

Kiki

Kiki

13-01-2009 om 20:16

Ik heb meerdere tassen en ik kan niet zonder

Mooie dameslaptoptas, handtas, luiertas, en een mooie tas van Jenneman. Bedankt nog
grote tassen, kleine tassen en tot mijn schaamte moet ik toegeven dat ik ook met mijn outfit match
Eens in de week zoek ik mijn tassen uit en de zooi die daar uitkomt is ongelooflijk

Ik heb alles, maar dan ook alles erin. Toen mijn tas gestolen was, waren we dan ook alles kwijt.
Ik ben ook overigens alles, maar dan ook alles kwijt in die tas. Maakt niet uit of hij veel vakjes of geen vakjes heeft. Ik moet altijd graaien in mijn tas op zoek naar mijn sleutels, mijn telefoon, mijn autosleutels, tomtom.

Mijn man bewaart alles in zijn jas en hangt hij zijn jas op ergens, stopt hij het in mijn tas.

Overigens leuk linkje naar een blog (wel Engels) Heel herkenbaar

Je moet even naar beneden scrollen naar het stukje 'Purse-dump' van zaterdag 20 December 2008

http://mom2my6pack.blogspot.com/search?updated-max=2008-12-31T12%3A13%3A00-06%3A00&max-results=12

Wat erin zit

kleurpotloden en een puntenslijper, 2 pennen, een grijs potlood, paracetamolzetpillen en een paar tampons. En af en toe een klein puzzeltje of speelgoedje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.