Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat is huisstof (stofvlokken)

Volgens echtgenoot is stof gewoon stof, dan pak je de stofzuiger en dan is het weg. Maar wat IS stof nou eigenlijk? Ik dacht mn huidschilfers en wat vezels van kleding die zich aan onregelmatigheden zoals een haar kunnen hechten en dus stofvlokken vormen. Echtgenoot kan niet geloven dat vijf mensen zoveel huidschilfers kunnen verliezen dat er elke week stofvlokken onder het bed leggen. Pluspuntje voor hem: waarom liggen ze juist daar? We hebben even gefilosofeerd: weinig turbulentie (we kruipen niet onder het bed door maar lopen wel door de rest van het huis), en stofdeeltjes vallen uit matras? Op het eerste oog kom ik googlend alleen op huisstofmijtallergie en allerlei schoonmaakattributen, maar niet op wat huisstof nu eigenlijk is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

27-02-2009 om 09:32

Wikipedia is je vriend

http://en.wikipedia.org/wiki/Dust

Tops, ook te lui voor...?

Pak de link van Tinus, klik in de linker kolom op Nederlands en vind...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stof_(deeltjes)
(in het Nederlands )

Tinus_p

Tinus_p

27-02-2009 om 13:25

Van de engelse wikipedia

Dust in homes, offices, and other human environments consists of human skin cells, plant pollen, human and animal hairs, textile fibers, paper fibers, minerals from outdoor soil, and many other materials which may be found in the local environment.

In de woorden van midas dekkers:

"als u uzelf zoekt, kijk dan eens op de kast"
(behalve Tinus, die kijkt onder de bank)

Groeten,

Temet

bibi63

bibi63

27-02-2009 om 14:25

Stof van textiel

Verbaas je je er niet over dat de 'stofopvanger' van de wasdroger ALTIJD helemaal vol zit met 'stof'. Ook al zijn de betreffende kledingstukken of handdoeken al 100 keer gewassen? Mijn conclusie is dus dat uit textiel (dus ook banken, gordijnen, jassen aan de kapstok), mega veel stof komt.
Groetjes,
Bibi

Tirza G.

Tirza G.

27-02-2009 om 14:40

Textiel

Mijn hulp kan aan de stof-neerslag in de woonkamer precies zien óf ik die week gestreken en zo ja, wáár. Ik strijk op 2 plaatsen, of in het midden bij de eettafel of voor de TV. Dat kan zij duidelijk zien als ze afstoft. Nou moet ik wel zeggen, dat ik niet váák strijk en dan dus ook meteen Heel Veel.

Tirza

Monique D*

Monique D*

01-03-2009 om 15:40

Stof bestaat ook uit heel veel kleine haartjes..

.. je ziet ze als er een lichtbundel schijnt in je huis. Toch is het wonderlijk dat wij daar geen last hebben van onze ogen en neus, ongetwijfeld gaan ze daar ook in. Als die talloze haartjes nederdalen en je stoft een week niet af dan zie je op jouw stofdoek kleine grijze opeenhopingen van die haartjes.
Waar komen die hele kleine haartjes eigenlijk vandaan? Van je kleren? Ook als je rustig zit en niet met die kleren in beweging bent?

Monique, dat brengt me op een ander onderwerp

Want die haartjes e.d. komen wel degelijk in onze neuzen terecht. Gelukkig heeft ons lichaam daar ook weer iets op gevonden. De haartjes in onze neus filteren een en ander ... en voila! Sn*t!

Vonda

Silone

Silone

02-03-2009 om 08:17 Topicstarter

Kijk

Daar heb ik van geleerd dat:
1. zoek niet alleen via google en Nederlandstalige wiki, maar ook via de Engelstalige.
2. stort de schone was niet meer op het echtelijk bed om op te vouwen en te sorteren, maar doe dat gewoon op de keukentafel waar iig elke dag gestofzogen wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.