Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat is je leukste "foute" film?

Aanhakend op een opmerking van Massi Nissa in bovenstaande draad: welke film is ronduit fout of slecht, maar kun je toch erg waarderen? Hier ten huize: Flash Gordon, die we alleen maar een keertje keken omdat Queen de filmmuziek maakte en waarbij we paars van het lachen op de grond zijn gegaan.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

16-05-2011 om 21:55

Probeer dit eens...

Jaren geleden heb ik de film Ed Wood gezien, over "de slechtste filmmaker aller tijden". Iemand die met meer enthousiasme dan talent in de jaren '50 de grootste gedrochten maakte, o.a. over zijn travestie-neiging, en daarbij gebruik maakte met de bejaarde horroracteur Bela Lugosi, die ooit zeer populair was, maar inmiddels op sterven na dood was.

Ik kende de films van de echte Ed Wood niet, maar toen ik in Engeland een dvd-set tegenkwam, heb ik die meteen meegenomen.

Met de film "Ed Wood" in gedachten heb ik me werkelijk helemaal króm gelachen om bijvoorbeeld Plan 9 From Outer Space (http://nl.wikipedia.org/wiki/Plan_9_from_Outer_Space)
maar ik kan ook Glen Or Glenda van harte aanbevelen als je eens zin hebt in een uurtje opperste verbijstering
http://nl.wikipedia.org/wiki/Glen_or_Glenda
De rest van de filmbox heb ik nog niet durven opzetten

Vic

Vic

16-05-2011 om 22:43

Vroeger

Toen mijn ouders net een videorecorder hadden (jaren '70) huurden we op zaterdag regelmatig films. Volgens mij heb ik alle films van Vier Vuisten... gezien. Vond ik toen reuze vermakelijk. Of van die kung-fu films, geweldig

Starship troopers

Zo fout. En toch als de film op tv komt kijk ik toch weer en vind ik het stiekem toch een leuke film.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hmmm, eens denken

Ik zag een tijdje terug een film, kwam na iets anders dat ik gekeken had. The last supper. Ging over een groep studenten ofzo die mensen die andere meningen dan zij hadden in hun huis uitnodigden voor het eten en als ze na een discussie hun mening niet bij hadden gesteld werden de gasten vergiftigd en in de tuin begraven onder de tomatenplanten.
Kwalitatief niet veel bijzonders en waarschijnlijk alleen leuk voor de doelgroep: The Gamers. Over een groepje studenten die zitten de D&D-en, je ziet zowel het groepje dat zit te spelen als wat hun characters beleven. Ik heb me blauw gelachen, maar ik denk dat je zelf zoiets moet spelen om het te kunnen waarderen.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-05-2011 om 09:21

Overboard en filofax

Overboard en Filofax zijn twee slecht geschreven en geacteerde comedy's uit de jaren 80 die ik stiekem toch heel erg grappig vond. Ik niet alleen, bij ons thuis heeft iedereen die films meerdere malen gezien.
Ook heel erg amusant, zoals ik hierboven al zei: Jean-Claude van Damme die in Kickboxer 1 doet alsof-ie moet huilen omdat een slechterik zijn broer heeft vermoord. Of zoiets, ik ben de plot een beetje kwijt na zoveel jaar, en zoveel plot is er toch echt niet bij dit soort films. Meestal is het: slechterik verliest van goeierik in de ring, slechterik neemt wraak door iets vreselijks te doen - vriendin van goeierik verkrachten ofzo - goeierik gaat de halve film in training bij een oud mannetje in de bergen van Noord-Japan en verslaat vervolgens de slechterik verpletterend in het laatste gevecht met veel close-ups en slowmotion. Het leuke zit hem in het abominabel krukkige verhaaltje, het gebrek aan acteertalent, de hyperbolische manier van filmen en natuurlijk de plastische vechtscenes.
Even denken, hoor, ik vond Troy ook een hele matige film maar kon Brad Pitt in zo'n rokkie wel waarderen, of telt dat niet als genieten van een slechte film?
Groetjes
Massi

Dodgeball

Een comedy met Ben Stiller en Vince Vaughn. Eigenlijk hele flauwe humor maar daarom wel leuk. Het gaat over een zieltogende fitnessclub waar eigenlijk alleen maar losers komen maar de eigenaar heeft een goed hart. De tegenoverliggende concurrent met een perfectionistische (en narcistisch) eigenaar wil ze overnemen. Ze hebben geld nodig en dat willen ze verdienen door een wk dodgeball (trefbal) te winne. Een probleem: ze kunnen niet trefballen.
Ik vind de films met Stiller, Vaughn en Owen Wilson meestal wel leuk. Fout want erg flauw maar meestal net leuk genoeg. Bijvoorbeeld Zoolander, Meet the parents, Starsky and Hutch (de remake).
Ik kan me heel goed voorstellen dat anderen deze films bij het andere echt foute lijstje zetten.

Jet Burg

Jet Burg

17-05-2011 om 10:22

De meeste films met jim carrey

Ja echt heel fout, maar ik lig dubbel om Ace Ventura, Mask en Dumb and Dumber.
Deze vind ik minder fout, maar leuk om te noemen: The invention of lying, in een wereld waar men nooit heeft geleerd om te liegen, heerlijke humor!

Bintje

Ik vind vrijwel alle films die je daar noemt gewoon erg grappig en niet per se fout hoor. Om Tropical Thunder, in het draadje hierboven als erg slecht bestempeld, heb ik ook hard kunnen lachen. Zoals al gezegd, smaken verschillen.

Wel degelijk heel fout, maar echt jeugdsentiment voor mij zijn films als Sissie, Sandokan en Angélique. Dat zijn echt guilty pleasures.

Chris

Chrish

Yep, Tropic Thunder vond ik ook erg leuk. Ik houd geloof ik wel van dat over the top-gedoe. Ik vond de rol van Tom Cruise in Tropic Thunder een erg verrassende!

Tirza G.

Tirza G.

17-05-2011 om 17:01

Rond kerst

Kijken wij traditiegetrouw (want hij wordt altijd wel érgens uitgezonden, door SBS6 op zondagmiddag ofzo) naar Chevy Chase, Lampoon's Christmas Vacation - ofzoiets. Men men men wat een flauwe film. En wij liggen naast de bank, weten al precies wat er gaat komen. Wat een raar fenomeen is dat toch.

Tirza

Ayanna

Ayanna

17-05-2011 om 17:48

Tirza

Wij zijn dus niet de enigen!!! Hier ook al jaren traditie met Kerst: National Lampoon met Chevy Chase. Heerlijk foute film en hier binnen het gezin veel one-liners uit die film die regelmatig voorbij komen.

mj van tibaldi

mj van tibaldi

17-05-2011 om 18:51

Geen film

maar de Trouwzaal van Andre van Duin. Laatst was het weer op tv en ik lig letterlijk naast de bank te lachen. Vooral om man die er eigenlijk niets aan vindt, maar mij op dat moment zo grappig vindt.
Achterliggend verhaal: mijn jongste broertje, Down syndroom heeft dit stuk meesterlijk nagespeeld op mijn trouwerij (samen met met andere broer). Mijn familie vond het grappig en lachte. Man's familie/vrienden vonden het ook grappig, maar durfden niet te lachen. Want: mag je lachen om een Downer? Wat mij betreft ja dus.

Jade

Jade

17-05-2011 om 18:56

Chris,

"Wel degelijk heel fout, maar echt jeugdsentiment voor mij zijn films als Sissie, Sandokan en Angélique."

Alsof je het over mijn jeugdsentiment hebt (en die van mijn zus

Massi Nissa

Massi Nissa

17-05-2011 om 20:20

O van duin

Wij hadden een paar langspeelplaten met werk van Van Duin. Ik ken alles nog steeds grotendeels uit het hoofd - O, komt er een knol? En weet u al met wie? En-weet-u-al-met-WIE? MA-ria JO-zefa TI-baldi. Geweldig.
Ik ken de tien geboden ook uit mijn hoofd, hoor, en nog wel in de Statenvertaling. Dit ter geruststelling . O ja, ook zo'n blijkbaar onverfilmbaar boek, die Bijbel.
Groetjes
Massi

M-choice

M-choice

17-05-2011 om 21:36

Voor nerina

Bedankt voor de tip. Heb vanavond even The Gamers zitten kijken. Hilarisch! maar idd alleen voor de D&D doelgroep.

Legally blond!

hebben man en ik al drie keer gekeken op TV.
Zo fout, het wordt steeds leuker.

Zou Terpi dit draadje ook lezen?

Jujube

Jujube

17-05-2011 om 22:57

Deze

Ik vind 'Kung pow - enter the fist' erg leuk, ook zeer fout. Verder the all time classics 'plan nine from outer space' en 'the incredibly strange creatures who stopped living and became mixed-up zombies'. En verder is 'Bad Santa' echt geweldig.
Groet,
Jujube

Terpi

Terpi

17-05-2011 om 23:30

Rodebeuk

hahahaha, ik werd op de chat gewezen op jouw posting hier Enne, ik heb je altijd in hoog aanzien maar nu moet ik toch even verbijsterd een wenkbrauw optrekken....
Voor wat betreft mijn eigen foute bijdrage kom ik niet verder dan Blue Lagoon, vreselijke film eigenlijk maar ik moet kijken als hij op tv komt. Wat een heerlijke draak!

Tirza G.

Tirza G.

17-05-2011 om 23:47

Ayanna

Hier idem dito! Heerlijk he? Maar wat ik zo'n maf fenomeen vind, is dat wij al in een deuk liggen terwijl we wéten wat er gaat komen. Net zoiets als een mop niet uit kunnen vertellen omdat de clou door je hoofd gaat. Vooral die geelektrokuteerde kat doet het hier ieder jaar weer fantastisch.

Tirza

M-choice (ot)

Ken je Roll a D6 al?
Heb ik ook erg om gelachen, kreeg hem vorige week doorgestuurd:


http://www.youtube.com/watch?v=54VJWHL2K3I

Puck

Puck

18-05-2011 om 09:08

Leslienielsen

Ook zo fout, maar zo leuk: de comedies met Leslie Nielsen: Naked Gun, Airplain, Spy Hard

Genista

Genista

18-05-2011 om 09:40 Topicstarter

Chris en massi

Vooral dat oude werk van Van Duin. Wij hadden thuis een van de eerste videorecorders en we hebben wat opgenomen. En dat keken we steeds en steeds weer, dus ik ken ook stukken uit mijn hoofd. Het blijft de kunst om dat zonder lachen te doen, want je hoeft maar drie woorden te zeggen of je broer/zus vult al aan.
Broodjes kaas? Hier altijd goed voor gegniffel: "met twee A's?" en er zal ook altijd iemand beginnen te zwaaien in de verte en fluisteren: "d'r is geen kaas! Kaas is op!" De zeeman met zijn zeemansvoordracht, létterlijk, met z'n drieën in koor!

Class

Een film over twee jongens die gaan studeren en vrienden worden. De ene jonge komt een mooie, oudere vrouw tegen waar hij mee naar bed gaat en dat blijkt dan later de moeder van die andere jongen te zijn. Geweldig plot toch?

skik

Ayanna

Ayanna

18-05-2011 om 10:15

Tirza (ot)

Ja achterlijk toch....we kunnen de film wel dromen, maar toch kijken en genieten van wat komen gaat. Vooral 'de neef' staat bij ons met stip op 1! Soms kom je wel eens in de echhie dat soort mensen tegen en dan hoeven wij alleen maar : tis net 'de neef', tegen elkaar te zeggen en dan liggen we al in een deuk.
Verder als ik heel druk ben dan som ik voor mezelf op wat ik nog moet doen: wasmachine leeg halen, boven stofzuigen, wc's poetsen... gotta feed the hog! En natuurlijk: lot off sap, lot off sap! Bijzonder van toepassing tijdens het koken....

Ayanna

Ayanna

18-05-2011 om 10:17

Enne...

Misschien heel off topic dit: René Froger doet mij heel erg aan 'de neef' denken...sorry René.....

Massi Nissa

Massi Nissa

18-05-2011 om 11:21

Hee

Ik vind Bad Santa een briljante film, helemaal niet fout of slecht. Heb je "The santaland Diaries" van David Sedaris wel eens gelezen? Net zo grappig, over zijn werk als elf bij Macy's tijdens de Kerstperiode. Legally Blonde vind ik grappig, alleen al door de aankleding - al dat roze, het duizelt me elke keer weer. Leuke, lichtvoetige film die je net zo serieus moet nemen als een reepje bubblegum-kauwgom.
Mijn man en ik zijn trouwens al jaren verslingerd aan Spike, de roommate van Hugh Grant in "Notting Hill" - een draak van een film, heel voorspelbaar en totaal niet interessant verder, maar die Spike is fantastisch.
Groetjes
Massi

Kobalt

Kobalt

18-05-2011 om 11:31

Mars attacks!

Die film vinden wij zo grappig!
We moeten ook elk jaar minimaal een keer naar National Lampoons Christmas kijken. Het is inderdaad vreemd, dat je kunt lachen om grappen die je al tien keer gezien hebt.
Ook Leslie Nilsen wordt hier gewaardeerd. En Austin Powers, heel fout, heel leuk.

Sancy

Sancy

18-05-2011 om 11:44

2012 al genoemd? Alle mogelijke rampenfilmscenario's in 1 film gestopt. Hilarisch slecht. Vond ik.

Primavera

Primavera

18-05-2011 om 16:42

Titanic

Vriendin nam me mee naar de bioscoop op me wat op te beuren in een niet erg gelukkige periode van mijn leven. Het werd Titanic. Laten we daar naar toe gaan, sprak mijn vriendin, dan kun je eindelijk eens lekker publiek uithuilen zonder dat niemand daar van op kijkt. En gelukkig loopt het nog slecht af ook, want 'ze leefden nog lang en gelukkig' kun je nu ook niet hebben, voegde ze toe.
Ik heb gehuild en gelachen. Vooral toen mijn vriendin overéénkomsten begon te zoeken tussen de onaangename manspersoon in de film en de manspersoon die mij net had laten zitten. Die avond was het een lichtpuntje wat het begin van het einde van een donkere tunnel aankondigde en ik denk er iedere keer als Titanic ter sprake komt met veel plezier aan terug.
Primavera

Nely

Nely

18-05-2011 om 20:20

En hier ook met kerst

de kerstfilm met Chevy Chase. We hebben hem al vaak gezien maar hij blijft leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.