Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Massi Nissa

Massi Nissa

11-02-2012 om 15:06

Wat is jouw basishumeur?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

13-02-2012 om 17:41

"Voortdurend opgewekt" vind ik ook eng. Ik bedoel met blij meer: oprecht blij kunnen zijn met wat je hebt - wat meer een cadeau is dan een verworvenheid, trouwens. Manda, ik ben dol op mensen die van hun hart geen moordkuil maken, zeker als ze er een scheutje zwarte humor of zelfspot bij voegen. Ik bedoel een ander soort negatieveling, zo eentje die inderdaad alle energie en levenslust uit je zuigt. Een Dementor Light. Brrr.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

13-02-2012 om 18:33

Goh

Wat een boel optimistische mopperaars hier Ik ben er ook zo eentje. Mijn glas is halfvol en ik roep altijd tegen iedereen dat het wel goed komt (ook al is dat soms anders dan wat je verwacht), maar ik kan ook enorm mopperen over dingen die mis gaan, over het weer, over een vastlopende computer of mensen die rare dingen doen waar ik last van heb.

Rafelkap

Rafelkap

13-02-2012 om 19:12

Onee

laat ik het maar niet opgewekt noemen, maar positief. Positieve angsthaas. Het positieve staat voor de optimistische kijk, de angsthaas voor de onzekerheden/doemscenario's diep van binnen.
Lekker vaag hoor allemaal

tonny

tonny

15-02-2012 om 12:25

Lang over nagedacht

en nu is dit draadje al aardig inactief geraakt, zie ik.

Ik weet het eigenlijk niet goed. Vroeger, toen ik (jong al) ging trouwen, verzuchtte mijn vader 'Het zonnetje in huis gaat vertrekken'. Dat meende hij echt.

Maar een zonnetje in huis? Ik heb wel een opgewekte aard, pak graag aan als er wat moet gebeuren, zoek naar oplossingen (en voel me erg onthand als de enige oplossing is: geduld hebben, afwachten).

Een zonnetje in huis, geloof ik niet nee.
Ik krijg de kriebels van mensen die dag in dag uit laaiend enthousiast het leven tegemoet stralen. Zouden ze dat nou echt menen, vraag ik me dan af.

Waarom gelooft niemand in blije eikels?

Ik heb het hier al een paar keer gelezen, dat mensen die altijd opgewekt, zonnig en blij zijn niet vertrouwd worden. "Ze kunnen toch niet echt altijd zo zijn? Ik krijg er de kriebels van", "Ik vertrouw ze niet"?

Van mensen die altijd saggerijnig hoor je nooit zeggen: "Die zullen toch ook wel eens blij zijn?" of "Ik geloof niet in dat altijd saggerijnige"?

skik

mijk

mijk

15-02-2012 om 16:07

Het is de kift

skik,

bij mij tenminste

Mijk

krin

krin

15-02-2012 om 16:34

Gelukkig

kwam er nog een nabrander, want mij schoot pas vandaag ineens te binnen dat mijn vader ooit van mij zei dat ik van jongs af aan open de wereld inkeek. Een wie-ben-jij-blik. (Niet te verwarren met de wat-mot-je-blik). Die heb ik nog wel een beetje, geloof ik, inmiddels gekruid met wat ironie (of sarcasme, op slechte dagen). Dus mijn basishumeur is een soort "we zien wel wat er gebeurt, zal wel goedkomen."
Wat de blije eikels betreft: ze kunnen wat vermoeiend zijn, evengoed als eeuwige zwartkijkers. Zoals wanneer je mij, geen ochtendmens, voor achten confronteert met een blije eikel zonder ochtendhumeur die iets positiefs weet te vinden in het rotweer en dat ook meldt. Neu, dank u. Laat mij dan maar even simmen en ga fijn ergens anders blij staan te wezen.

tonny

tonny

15-02-2012 om 16:59

Uitersten roepen wat bij je op

of het nou blije eikels of eeuwige zwartkijkers zijn. Je moet er energie aan besteden en daar heb je niet altijd zin in.
Zoiets?

Krin: 'Zoals wanneer je mij, geen ochtendmens, voor achten confronteert met een blije eikel zonder ochtendhumeur die iets positiefs weet te vinden in het rotweer en dat ook meldt. Neu, dank u. Laat mij dan maar even simmen en ga fijn ergens anders blij staan te wezen. ' Helemaal mee eens! Maar blije eikels snappen dat niet.

Polly Shearman

Polly Shearman

15-02-2012 om 17:57

Blije eikel met inlevingsvermogen

Ik ben een blije eikel en kan zwartkijkers begrijpen!!

maar genoeg is genoeg...

Tineke

Tineke

15-02-2012 om 18:14

Humeurloos

Kan dat ook? Ik ben gewoon niks. Ik ben beslist niet blij of opgewekt, geen zonnetje in huis, maar evenmin ben ik chagrijnig of eeuwige pessimist. Ik ben. En dat vind ik eigenlijk al heel wat.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-02-2012 om 16:05

Leuk

Ik lees mee met alle interessante reacties. Mijn zoon is een zonnetje en daar genieten we elke dag met volle teugen van, maar het is vast anders wanneer het een baby betreft dan iemand die (haha krin) je ochtendhumeur doorkruist met energiek en luidruchtig vrolijk zijn. Dat hoeft van mij ook niet.
Kaatje, jij komt op mij altijd heel bedachtzaam over en dus bijna per definitie al als iemand die met haar humeur niet over anderen heenwalst. Dat lijkt me namelijk de crux. Ik heb last van het overheersende humeur van bepaalde onontwijkbare figuren in mijn leven. Graag zou ik erboven staan, en soms lukt dat ook, maar te vaak laat ik me erdoor beinvloeden. Ik hoop altijd dat ik boven de veertig de definitieve wijsheid in pacht zal hebben. Nog anderhalf jaar te gaan .
En inderdaad, het gaat om uitersten.
Groetjes
Massi

dc

dc

16-02-2012 om 21:45

Moeilijk hoor

Ik loop er nu al dagen over na te denken, en ik weet het niet goed.

Ik denk dat ik van nature een vrolijke optimist ben, maar met heel veel opvliegende buien, ook duidelijk hormoon-gerelateerd. Mijn humeur is dus meestal vrolijk, maar soms ook heel ongeduldig bozig, waarbij ik het liefst stampvoetend de dag doorga. Op die dagen ontwijken zelfs mijn kinderen me

Humeur en karakter zijn niet hetzelfde volgens mij, aangezien je humeur ook duidelijk door dingen van buitenaf beinvloed worden, terwijl je karakter juist aangeeft hoe je op die dingen reageert.

ishtar

ishtar

17-02-2012 om 09:16

Ik denk dat

zwartgallige optimist me ook wel aardig omschrijft. Over het algemeen denk ik al gauw dat het 'wel goed komt' Lig niet zo gauw ergens wakker van. (en dat kan ook over de verkoop van ons huis, wat 2 jaar geduurd heeft, gaan)
Maar als het mijn kinderen betreft zie ik meer beren dan nodig. En dan wordt relativeren lastiger.

Ella2007

Ella2007

17-02-2012 om 09:33

Een vat vol tegenstrijdigheden....

Ik heb eigenlijk geen idee wat mijn doorsnee humeur is. Ben best positief, maar kan ook flink tobben. Ben best vrolijk maar kan ook oer-chagerijnig zijn. Sommige mensen vinden mij vrij laconiek, maar mijn echtgenoot vindt me best wel een stresskip en controlefreak (zelf vind ik dat laatste absoluut niet, maar goed). Ik ben best meelevend maar kan ook enorm cynisch-sarcastisch zijn.

Wat zeggen deze uitersten over mij ? Ik vraag mezelf met dit soort vragen ook altijd af, wat ben ik nou eigenijk. Wispelturig, manisch ? Of juist gelijkmatig en merendeels positief.

Maar over het algemeen kan ik best met mezelf leven.....ik hoop de anderen ook.....

Nou

ik weet wel hoe ik ben, ik ben manisch, pessimistisch en ronduit gek. Ik heb nauwelijks een verbale rem, ik let hier de laatste tijd op want ik kan echt onzin uitkramen, dan ben ik heel druk in mijn hoofd en rolt het er dus ook zo uit.

Moet wel zeggen dat sinds ik ad slik het een stuk leefbaarder is (in mijn hoofd althans). Ja ik heb wel iets, maar zolang het nog te doen is zie ik mezelf nog niet in een busje afgevoerd worden al ben ik daar wel eens bang voor geweest.

ach om maar even open en eerlijk te zijn, wat ik al zei, zelfs typend heb ik geen rem.

Ella2007 - dc

Wat jij beschrijft, klopt voor mij ook heel goed! Grappig. Beetje dubbel, heel relaxed en aardig, flexibel en tolerant, maar tegelijkertijd graag op mezelf en in control willen zijn. Ik voel dat zelf niet als dubbel-zijnde maar inderdaad mijn man wel
En dc, mijn kinderen worden extra demanding als ik chagrijnig ben. Pech voor mij, hehe
app-sent

oregano

oregano

18-02-2012 om 11:33

Weerstation stemming en herkenning manda

Leuk draadje dit! Ik moest ook wel even nadenken, zeker op dit moment waarop mijn stemming gewoonweg superdepressief is vanweg het mislopen vh huis. En ja het is maar een huis maar er komt weer zo'n bak oude rotzooi bij (zie je wel hoe had je ook kunnen denken dat dit voor jou was weggelegd, doe toch niet zo raar). Wat is mijn grondstemming? Vroeger onzeker,daarna wildebrasserig, durfde van alles. Opgevoed met de boodschap dat de ander niet te vertrouwen is, : kom er maar eens om, als wij wat willen hebben moeten we het duur betalen, zei mijn vader vaak omdat ik juist het tegendeel wilde geloven: de wereld is wel te vertrouwen.
Ik herken wel veel in de omschrijving van Manda, ik denk ook wel eens dat ik nog wel eens opgenomen zal worden op een gesloten afdeling, dat ik maar zo psychotisch kan worden. (volgens mijn hapto therapeute is de kans daarop toch erg klein gelukkig ☺)Ben ook een controlefreak, kan moeilijk loslaten. Maar ik heb dan ook wel weer veel humor (normaal gesproken), zie vaak de grappigheid van uitspraken van mensen of dingen wel, ben ook gek op mensen met humor. Ik denk in beelden.Heb een levendige fantasie en dat is soms positief en soms negatief (bij plaatsen implantaten had ik bv de fantasie dat de boor en zo bij mijn oog wel uit zou kunnen schieten, oefff).
Pik alles op van mijn omgeving, dus mijn stemming wordt daar ook vaak door beinvloed, ik heb dus niet een vaste grondstemming. Dat zou ik wel heeeeeeeel graag willen, ben ook wat in de overgang dus dat maakt de stemming ook niet gelijkmatiger zeg maar. Maar ben net nd voorstelling vd hormonologen geweest en daar hoorde ik dat deze fase een soort nieuwe geboorte is door een donkere tunnel en ah eind een gouden toekomst met de 3 z's: zelfverzekerd, zelfstandig en iets met tevredenheid.
Dat is mijn streven: een tevreden stemming.
Groet oregano

Zo oregano

als er ooit een meeting komt waar we allebei zijn moeten we eens fijn een rondje samen gek zijn filteren, en dat graag beelddenkend met veel onvolgbare humor.

oregano

oregano

19-02-2012 om 19:43

Manda

Dat lijkt me leuk. Zo heb ik een collega met wie ik een soort grap heb dat we met elkaar in spreekwoorden praten, maar dan halve. En dan 2 en die door elkaar haspelen, en niemand die er wat van snapt en wij liggen in een deuk ☺
Als het kalf verdronken is is het sop de kool toch niet waar...ed.In het echt is het heel grappig hoor
Groet oregano

oregano

oregano

19-02-2012 om 19:44

Waard

bedoelde ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.