Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Doelloos

Doelloos

22-09-2009 om 13:42

Wat is jullie doel in het leven?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2009 om 12:01

Teruglezend

zou het weer wat cru over kunnen komen. Ik bedoel natuurlijk niet dat jij, Tonny, gecompenseerd wilt worden voor andermans ellende. Ik hoop dat je dat begreep

tonny

tonny

24-09-2009 om 15:43

Tuurlijk, ik snap je wel kaaskopje

mijn privéleven - daar ben ik zeer dankbaar voor. Ik heb werkelijk niets dringends om ernstig te hopen op een hiernamaals om daar het daar eíndelijk goed te hebben.

Maar ik voel me nadrukkelijk deel van een geheel en daarin zie ik zoveel verdriet, narigheid, onrechtvaardigheid, treurnis en hopeloosheid...
Daarnaast kunnen zaken die mis gaan me benauwen, evenaals de onmacht van mensen om problemen echt op te lossen - deels omdat we écht niet weten hoe of omdat de belangen zo tegengesteld zijn.
Dat maakt mede dat ik hoop op een hogere macht, voor mij God, die op een bepaalde wijze zal ingrijpen. Geen idee hoe, maar daar hoop ik op.

tonny

Guinevere

Guinevere

24-09-2009 om 21:36

Kaaskopje

Een muis heeft alleen een hiernumaals!

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2009 om 00:59

Guinevere

en mooie muizendromen hoop ik

Tonny, pilar, jakiro

"Tot eer van God betekent voor mij dat je van harte je talenten inzet, dankbaar geniet van alles in je leven, verantwoordelijkheid dragend voor wat op je weg komt. Tot heil van je naaste - dat spreekt voor zich. En het betekent meteen ook heil voor jezelf. Bovenstaande betreffende het hier en nu in het dagelijks bestaan."
Hè Tonny wat heb je dat prachtig verwoord!! Zowel God als je naaste, zo zie ik het ook. En ik geloof inderdaad wat Pilar zegt dat Jezus terug zal komen op de aarde en dat alles nieuw wordt.
Héél mooi Jakiro, dat van elke dag iemand blij maken, dat ga ik mezelf ook ten doel stellen. Super vind ik dat. Je merkt het al als je een keer aanbiedt de boodschappen van een oude mevrouw op de band te zetten, of al je peuter naar een voorbijganger zwaait, zodat iemands gezicht echt opleeft, dat vind ik mooi. En het maakt je zelf ook blij.

Mayte*

Mayte*

26-09-2009 om 08:52

Innerlijk doel en uiterlijk doel

Mijn innerlijke doel is meer bewustzijn en liefde in de wereld te brengen. De allerbelangrijkste les daarin is leren loslaten. Steeds maar weer loslaten. Alle dingen waar je je mee identificeert, beelden en vooroordelen die je hebt, situaties, het verleden. Een middel om dit doel te verwezelijken is mezelf steeds weer uit de waan van mijn gedachten dwingen en me focussen op het moment, 'de levende stroom' zoals Ton Lathouwers dat noemt.

Hierbij een citaat van hem:
'De borstweringen van weten en kennis verlaten. Vrijmoedig en zonder reserve, als een kind zo vrij, en zonder na te denken jezelf toevertrouwen aan de stroom. Zekerheden, geruststellingen moet je niet vragen. Je toevertrouwen aan de levende stroom'.

En daarnaast leef je natuurlijk ook nog een leven in een maatschappij. Het uiterlijke gebeuren. Daarin ben ik veel minder ambitieus. Geen grote heroische doelen hier. Meer het kleine, maar in mijn ogen niet minder belangrijke doel om goed te zijn voor de mensen, dieren en wereld om me heen.

En ik zit nu ongeveer in de kleuterklas van het leven, heb nog heel veel te leren.

Jakiro

Jakiro

27-09-2009 om 23:55

Massi nissa (goed hé, helemaal goed) en geerke

Daarom denk ik dat (kleine) kinderen ook het mooiste goed zijn van de wereld; zij doen bijna de hele dag niks anders dan die vonk in iemands ogen brengen. Een klein woordversprekinkje, een lachje naar die oude mevrouw in de supermarkt, hinkelen op een plek die helemaal niet kan, tegen een wildvreemde vertellen dat ze nieuwe schoenen hebben.
Gewoon, kind zijn en dus ontwapenend, vriendelijk, eerlijk, enthousiast en extravert, eerlijk.
Als we dat allemaal eens wat vaker doen....
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.