Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

elsje78

elsje78

31-10-2010 om 09:22

Wat is jullie engste film?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ooievaar

Ooievaar

01-11-2010 om 16:45

En hier

The night of the living dead. Halverwege eruit gelopen, kon er niet meer tegen. Nog wekenlang halfvergane koppen voor mijn raam gezien als het donker was. Wat een )(*&^%$film.

Griezelig

ik vond Texas Chain Saw Massacre best akelig, en de sfeer van de Wicker man (wel beide in de originele versies uit de jaren 70).

Mattie

Mattie

01-11-2010 om 17:27

Herrinert u zich deze nog?

Poltergeist, ow wat deed ik het weken nog in mijn broek! Ook een hele enge uit mijn tienerjaren was (zover ik me de titel herriner) een van de 7 poorten naar de hel, The Evil Dead, The Exorcism of Emily Rose. Maar de excorsist slaat echt alles brrrrrrrrrrrrr. Waar ik ook erg spijt van had was dat ik de film's destijd heb gezien van Face's of death. Ik kan er nu echt niet meer tegen. Vorig jaar liet ik me door dochter over halen om in Antwerpen Paranormal activity te gaan kijken, ben op de helft uit de zaal gelopen. Geef mij maar scary movie!

P,s Cobi, bedoel jij when a stranger call's? Die hebben wij op schoolkamp gekeken, idd slapeloze nachten!

Jujube

Jujube

01-11-2010 om 22:55

Enge films

Als tiener vond ik Nightmare on Elm Street deel 1 en 3 echt eng, en ook Evil Dead, The Shining, Halloween en Poltergeist.
Nu: The Blair witch project, The Ring (de japanse versie), The Others (prachtige film overigens, maar erg spannend), The sixth sense, Dawn of the Dead.
Eng met humor: Return of the living dead ('send more cars'), Sean of the Dead, alle afleveringen van The Twilight Zone.
Groet,
Jujube

margje van dijk

margje van dijk

01-11-2010 om 23:36

Alles zo'n beetje

Tegenwoordig kan ik nergens meer naar kijken of ik droom er al van. Echt een sentimentele trut ben ik, niet te geloven.

Maar, daarentegen, sommige films die hier genoemd worden vond ik niét eng. Bijvoorbeeld Seven. Bij die film ging er echt zo'n verhaal rond, dat-ie zo vreselijk was. Dus ik had me op het ergste voorbereid. En toen bleek het eigenlijk wel mee te vallen. Ik keek er een beetje naar zoals je naar Tarantino kijkt: alsof het eigenlijk maar een stijlvorm is, niet echt, meer een beetje karikaturaal. Het is gewoon niet gelukt, met Seven, om me bang te krijgen.

Ook de Sixth Sense, hierboven genoemd, vond ik totaal niet eng. Ach ja, af en toe kwam er eens een toegetakelde geest door het beeld rennen, maar om daar nou bang van te worden. Dan kun je ook wel bang worden van Nearly Headless Nick uit Harry Potter.

Waar ik wel echt heel, heel erg bang van ben geweest is Silence of the lambs. Ongelofelijk bang, nog maanden nadat ik hem gezien had.

En ik kan me ook herinneren de eerste keer dat ik zo ongelofelijk bang was van een film: The Triffids. Met van die buitenaardse plantaardige wezens, die zo tikten. Tik-tik-tik, en dan wist je dat het weer met iemand gedaan was. Nou, dat heeft echt jaren geduurd voordat ik dat weer kwijt was, en weer alleen thuis durfde te zijn (ik was denk ik allang student). Ik denk dat ik dat gevoel nou nóg wel kan oproepen, die immense angst die ik daarvan had. Bevriezen in de kamer omdat je vaag het idee hebt dat je een tikgeluid hoort. Niet naar boven durven, gewoon niet. Uiteindelijk half waanzinnig jezelf naar de slaapkamer dwingen, om jezelf te bewijzen Dat Daar Niets Is. Alle deuren op slot doen, alle ramen checken. Men, wat een leven heb je soms, als je een wat al te levendige fantasie hebt af en toe.

Waar ik nu tot bloedens toe bang van word, bij wijze van spreken, zijn alle films waarbij kinderen iets aangedaan wordt. Dat moet haast wel genetisch zijn. Vroeger was ik daar lang niet zo gevoelig voor. Maar ja, ach, daar hebben we het al zo vaak over gehad hier op het forum

Margje

Mattie: emily rose

Emily Rose is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Over een duits meisje dat epileptische aanvallen had (en waarschijnlijk nog wel meer) en in plaats van medische zorg een duiveluitdrijvende priester door haar ouders kreeg aangeboden. Het is een hartverscheurend verhaal. Maar ooit hoorde ik bandopnamen van het echte meisje tijdens een 'episode'. En dat, dat was pas echt eng...

Polly Shearman

Polly Shearman

02-11-2010 om 09:27

Mijn favorieten

Als kind eens: the return of the living dead gezien, daar vervolgens een week niet van kunnen slapen, echt gruwelijk!!
The blairwitch was ook vreselijk, the ring, en hoe hete nou die ander japanse film met dat lange zwarte haar.. en dat geluid!? ( wat ik overginds heel goed na kan doen en daarmee mijn vriendinnen de stuipen op het lijf kan jagen) De SAW serie vind ik gruwelijk, ik hou wel van de schrik effecten. euh laatst ook nog HOSTEL 1 en 2 gezien, ook vreselijk smerig.
Ik heb vroeger met manlief heeeeel veel horrors gezien, bijna de hele videotheek. En de beste beginnen op een zonnige dag, met een groen gazonnetje! ik hou van suspence zoals in the blairwitch, en ik hou erg van de schrik effecten.
Oh ik vond die Jeepers Creepers ook vreselijk!!

* overal waar gruwelijk, vreselijk staat lees daar: heerlijk zalig, en verukkelijk*

ben een echte horror liefhebber, soms kan ik er niet van slapen zo erg is het, maar ik blijf het opzoeken en keer op keer kijken.

groet, polly

Polly

De film met het haar en het geluid heet The Grudge. Ooit liep ik na een late dienst door een nagenoeg leeg gebouw naar de parkeergarage. Belde mijn vriend op en hij maakte alleen dat geluid door de telefoon. Ik heb bijna in de lift gepiest

Amityville horror

Het huis is behekst en schijnt echt te bestaan. Doodeng. En een andere kouderillingenfilm: Phantasm. Geloof eind 70'er jaren in de bios geweest.

Voor de rest vind ik alles met geesten heel eng.
Ik kijk graag enge films, maar voor geen goud alleen.

Fély

Hanny61

Hanny61

02-11-2010 om 13:51

Spoorloos van george sluiter

Ik kan nog steeds niet op een grote Franse parkeerplaats komen, zonder mijn gezinsleden met argusogen in de gaten te houden. Het is zo voorstelbaar. Zo'n drukke parkeerplaats waar iemand verdwijnt en die je nooit meer terugziet. En daarom zo eng!

ayla

ayla

02-11-2010 om 16:01

The entity

Een film die mij altijd bij gebleven is is The entity, en dan de oude versie. Ik heb er echt nachtenlang niet van kunnen slapen en ook douchen vond ik doodeng,

Oh ja en Spoorloos, ieder jaar op vakantie moet ik daar weer aandenken.

elsje78

elsje78

02-11-2010 om 22:33

Youtube

Ik was vorige week youtube aan het kijken, iets van sportfragmenten van schaatsen, en dan staat er rechts zo'n rij met aanbevolen filmpjes. Ik eens doorklikken en dan staat er opeens iets met ghost. dus ik kijk, gatver dat vind ik dan echt eng. Allemaal filmpjes met toevallige opnames met geesten erop, poltergeist home video's enz. Zal best wel nep zijn, maar ik had het er moeilijk mee, zo alleen thuis.

groetjes

Ulla

Ulla

03-11-2010 om 09:40

The birds

Van Hitchcock.

Als jong meisje mocht ik tijdens een logeerpartij bij mijn tante meekijken toen deze film op tv vertoond werd.
Ik hield me tijdens de film groot, maar ik vond 'm echt dood en doodeng.

Ik heb er vaak over gedroomd, nachtmerries kreeg ik ervan. Die scène waarin de vogels het huis proberen binnen te dringen BRRRRRRRR!

Ik heb de film nooit meer terug durven kijken.

Fely

Het huis bestaat echt en stond deze zomer nog te koop. Het is overigens qua uiterlijk licht aangepast, om de horrortoeristen te ontmoedigen. Het is heel interessant om te lezen. De moorden hebben daadwerkelijk plaatsgevonden (de moordende zoon leeft nog, zit uiteraard voor de rest van zijn leven vast). Het echtpaar dat de spokerijen heeft meegemaakt leeft niet meer, maar voort leeft wel de controverse: was het een hoax (de advocaat van de moordenaar zou dit hebben afgesproken met het jonge echtpaar: de hypotheek was toch te hoog en de moordenaar zou misschien strafvermindering krijgen) of toch niet....

Polly Shearman

Polly Shearman

03-11-2010 om 11:15

Franse parkeerplaats?

Ik heb wel het boek : het gouden ei, van tim krabbe gelezen, is dat het zelfde als spoorloos? het boek is fantasties, begint ook op een parkeerplaats.. ?

krin

krin

03-11-2010 om 11:32

Ja polly

dat is het boek waar de film op gebaseerd is. En die film kan ook op mijn te eng om te kijken lijstje, idd. Dat ik op iets te ontvankelijke leeftijd een paar verhalen van Edgar Allan Poe kreeg voorgelezen, heeft mijn angst om levend begraven te worden geen goed gedaan. Of juist wel, eigenlijk.

Hilde

Hilde

03-11-2010 om 15:30

Eng

Toen ik zes was (eind jaren 60) gingen we in december naar Sneeuwwitje van Disney kijken. Ik ben jaren bang geweest van de heks, en dan vooral de scene waarin de koningin zich omtovert in heks. Toen ik de film jaren later opnieuw zag met mijn eigen kinderen, kon ik me niet meer voorstellen dat ik er destijds zo bang voor was!

Horrorfilms zijn aan mij niet besteed, maar er zijn wel enkele spannende films die je op het verkeerde been zetten die ik behoorlijk eng vind.
The village vb, knap hoor! En Sleepy Hollow. Maar daar lig ik niet "wakker van". Destijds zag ik "A clockwork orange" en dat vond ik toch wel een maagomkerende film, misschien net omdat het zo "echt" overkomt. Die wil ik echt nooit meer zien!

The fog

De versie uit de 70'er jaren. Het onheilspellende gebrom dat bij het verschijnen van de mist hoorde en dan bonkbonk. Waarschijnlijk lach ik er nu om, maar toen keek ik door de spleetjes van mijn vingers.

Tihama

Tihama

03-11-2010 om 21:49

Polly: masochisme?

"ben een echte horror liefhebber, soms kan ik er niet van slapen zo erg is het, maar ik blijf het opzoeken en keer op keer kijken. "

Hier snap ik dus echt helemaal niks van. Waarom doe je dat jezelf dan aan? Ik heb een paar keer in mijn leven per ongeluk een horrorfilm gezien. De laatste was een eigen stommiteit: I am Legend. Omdat Will Smith erin speelde. Stommeling die ik ben. Dat betekende dus weer 3 weken midden in de nacht badend in het zweet wakker worden. Ik ga dus echt niet uit vrije wil iets opzoeken waar ik nachtmerries van krijg.

Het maandblad van Amnesty International lees ik trouwens ook niet: krijg ik ook nachtmerries van als ik die verslagen van martelingen lees.

Wat trekt je dan toch aan in die films? Niet kunnen slapen van angst lijkt mij nu niet echt aantrekkelijk.

Tihama

Jade

Jade

03-11-2010 om 23:12

Ik vind...

...weinig eng. Heb hier in de kast dan ook heel veel horrorfilms staan. Het liefst zie ik ze alleen, als de rest ligt te slapen

Films zoals 'Paranormal Activiti' (deel 2 draait inmiddels in de bioscopen) geeft me wel een beklemmend gevoel....maar ik slaap er niet een minuut minder om....

Tihama

Tihama

04-11-2010 om 11:35

Anna (nog meer ot)

Dat heb ik al gedaan. Ik vond dat namelijk zonde. Ik noemde het als voorbeeld omdat ik dit vroeger wel las en ik elke keer me voorstelde hoe verschrikkelijk de martelingen waren.

Tihama

Masochisme

Ik vind het heerlijk om te griezelen, maar dan wel in gezelschap en het liefst onder een deken waar ik vanuit een spleetje naar het engs kan gluren en bij schrikeffecten snel weg kan duiken. Als de film dan is afgelopen alle lichten aan en met chaperone tandenpoetsen en naar bed.

Als ik alleen ben is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een griezelfilm te kijken. Als ik eenmaal een film heb gezien, is het de volgende keer trouwens minder eng. Ik kan me Friday 13th nog herinneren en vooral het einde. Laatst zat ik met een vriend te kijken die het nog nooit had gezien en toen iedereen was uitgemoord en de enige overlevende in een bootje ronddobberde, zei ik tegen hem "zo, nu is alles voorbij, iedereen dood". Stilte in de kamer. Mijn vriend sprong zowat door het dak toen opeens het lijk van Jason uit het water dook.

Polly Shearman

Polly Shearman

04-11-2010 om 14:45

Idd

met zijn alle op de bank, onder de deken en maar griezelen HEERLIJK! dat ik dat het dan weer moet doen met slechte nachtrust neem ik op de koop toe hoor, ach, dat hoort erbij..
het is een soort verslaving,
die fles rose vind ik ook heel lekker, al heb ik dan de volgende dag een kater en hoofdpijn...
zoiets tihama!

vlinder72

vlinder72

05-11-2010 om 20:57

Jullie zijn echt dapper

Als mijn kinderen uit logeren zijn en ik ben alleen dan kijk ik midden op de dag een horrorfilm. Maar alleen als het nog licht is buiten en ik doe het geluid uit of heel zachtjes. Ik schrik volgens mij het meeste van het geluid.

Niet lachen hoor het is echt waar. En ik heb het ook nog nooit tegen iemand verteld. Ik vind horrorfilms namelijk heel verslavend maar ik vind ze ook veel te eng. Maar zo kan ik wel bij collega's meepraten want ik heb ook Hostel gezien. Nou ja, zonder geluid dan en bij de bloederigste stukken moest ik toch echt even de vaatwasser vullen of de was in de wasmachine stoppen.

The thing

De zwart-wit versie dan. Er is geloof ik ook nog een recentere versie. Als net-puberende tiener gezien, ook nog eens in de periode vlak na het overlijden van onze hond. Dat heeft samen voor slapeloze weken gezorgd, tot mijn moeder me uiteindelijk naar de huisarts heeft gesleept voor een slaapmiddel. Sindsdien heeft het horrorgenre me gek genoeg nooit meer echt geboeid . Als ik al eens dapper naar iets engs kijk (Silence of the lambs of zo), dan alleen naast/tegen manlief opgekruld op de bank, met een kussen onder handbereik. En dan moet ik ook tussendoor dringend plassen/was ophangen/moeder bellen...
Engeltje

As

As

10-11-2010 om 22:01

The hitcher

the Hitcher (de lifter) brrrrrr

geen fiction

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.