Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat is leuk om te doen tussen helmond en nijmegen

Mijn man heeft gemopperd op zijn werk dat hij ieder jaar steeds ver moet voor het bedrijfsfeest. Hij opperde dat er wel eens iets halfweg georganiseerd kon worden. En wat je dan kan verwachten, gebeurde: kom maar met ideeen! Maar ja, daar ontbreekt het nu even op. Weet iemand iets leuks? Mag theater of iets zijn, niet te actief. In totaal voor 20 volwassenen. Het moet in de avonduren of weekend.

Gr Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pham

Pham

30-10-2010 om 21:02 Topicstarter

Aanvulling

uitje moet liggen tussen zeg maar half november en eind december 2010.

Gr Pham

Ise

Ise

31-10-2010 om 07:59

Creatief

Wat heel leuk is, is pottenbakkerij de Graal in Nijmegen.

margje van dijk

margje van dijk

01-11-2010 om 19:33

Muzieum

Het muzieum, of hoe heet het, in Nijmegen. Daar zijn wij een paar jaar geleden ook met ons bedrijfsuitje geweest, en dat was echt een succes. Je hebt eerst gewoon het museum met allerlei dingen die met 'zien' te maken hebben, en dat varieert van braille (mag je ook zelf maken, daar) tot kunst die niet is wat het lijkt. 'Gezichtsbedrog' tot en met een mooi uitgekiend lijnenpatroon van licht of zo.

En daarna kun je op excursie het donker in: in de kelder is een hele wereld nagebootst (een kamer, een huis, een straat) waar je geen hand voor ogen ziet. Onder leiding van een blinde gids (die daar vloeiend de weg weet) word je in groepjes rondgeleid door deze donkere ruimte, en ervaar je hoe het is om te leven in een wereld waarin je niets ziet. Uiteindelijk kom je uit in een café, waar je ook echt iets kunt bestellen, en waar ook hapjes doorgegeven worden. Nou, spannend hoor, uit een glas drinken wat je niet ziet of een borrelhapje nemen wat je niet ziet.

Je schrikt je ook iedere keer wezenloos als je dan weer een ander groepje tegenkomt, help, mensen!

Bij ons leverde dat hilarische taferelen op, want je bent echt even aan elkaar overgeleverd, en voor alles moet je 'voelen'.

(Overigens heb ik toen ook wel heel erg hard mijn hoofd gestoten aan een parkeerpaaltje, omdat we maar niet opschoten bij het oversteken (er was een blokkade), en de gids ons aanmoedigde om eens 'creatief' te zijn, waarna ik bedacht dat ik er misschien onderdóór kon duiken. Verkeerd gedacht. Ook wel weer grappig, de blinde gids stond meteen voor m'n neus, "laat eens kijken", zei ze, en ze voelde over mijn voorhoofd, waar toch wel een bult zich aan het ontwikkelen was. "Het valt mee, hoor").

Wij hebben dat toen gecombineerd met een stadswandeling, een bezoek aan het Afrika-museum (ook leuk, ook deels openlucht), en heel veel lekker eten natuurlijk.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.