Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Aspe

Aspe

23-01-2010 om 22:48

Wat is 'n sterke vrouw en wat 'n zwakke?

Een sterke vrouw is iemand wat haar mannetje durft te staan ?
een zwakke vrouw durft zich niet te laten gelden ???
Hoe is het eigenlijk volgens jullie ?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nesile

Nesile

28-01-2010 om 12:34

Aanvulling

Het gaat niet alleen om gebrek aan empathie. Het gaat ook om een ontstellend gebrek aan zelfreflectie.
Mijn eerste posting hier was naar aanleiding van een bericht van Liora. Haar bijdrage was van een adembenemende hufterigheid.
Waar het om gaat is dat er zó hard en gevoelloos op de persoon is gespeeld dat die persoon - iemand die door velen op dit forum wordt gewaardeerd - zich niet meer veilig voelt om hier te posten.
Dáár zou de discussie over moeten gaan. Niet over mij of mijn postings. Wie daar over doorneuzelt heeft er belang bij om het niet te hebben over de reden waarom dit draadje ontspoorde en waarom Fladder hier niet meer komt.
Ik vind het diep triest wat er is gebeurd. En dat wordt dan als volgt verdedigd: "ik speel op de vrouw - dat is niet netjes maar het moest er even uit". Beschamend.
Nesile

liora

liora

28-01-2010 om 12:41

Nesile

Gebrek aan zelfreflectie kan mij niet verweten worden: ik heb zelf aangegeven dat ik in het vervolg hard tegen mijn pc zal praten ipv te posten. En ook heb ik Fladder gezegd dat ik het toch niet waard ben dat zij nu wegblijft.

Misschien heb je dat gemist doordat ook die bijdrage van mij door forumbeheer is verwijderd. In ieder geval heb ik wel degelijk zelfreflectie getoond en vind ik het ook heel erg hoe dit is gelopen.

Mirre

Mirre

28-01-2010 om 12:56

Liora; idee?

Misschien kun je via de redactie dan fladderbeestje nogmaals (als niemand dat gelezen heeft) schrijven wat je schreef en haar terughalen? Dat zou denk ik een goede zet zijn, ik heb dat namelijk ook allemaal gemist.

Mirre

Mirre

Mirre

28-01-2010 om 12:58

Nesile

De inhoud van je posting was zo duidelijk en waar dat daarover best 'doorgeneuzeld' mag worden, wat jij beschreef gebeurde namelijk hier ook. Het was een fikse touche. Vandaar mijn auch.

Mirre

Julie

Julie

28-01-2010 om 13:55

Liora

Zelfreflectie! Applaus! Nu nog excuses aanbieden.

Vic

Vic

28-01-2010 om 14:34

Je best doen

Ik kon de opmerking van Liora wel een beetje volgen. Nu ben ik zelf ook behept met het tact van een zak hooi, dus ik hoop niet dat ik het nog erger maak met mijn reactie. Over sterke en zwakke vrouwen heb ik niet van die ideeën. Kan me wel vinden in de omschrijving dat een sterke vrouw iemand is die haar verantwoordelijkheden neemt, of iemand die haar best doet om het leven te nemen zoals het komt. De meeste mensen hebben wel eens een mindere tijd en moeten dan schouders eronder zetten om met die tegenslagen om te gaan. Je hoeft niet overal complimentjes voor te krijgen, sommige dingen moet je gewoon doen. Dan ervaar ik het wel eens als storend als iemand almaar roept dat het leven hem/haar niet mee zit en dat hij/zij zo ontzettend zijn best doet, en dat 30 keer per jaar.
Overigens vind ik het ook irritant als mensen juist altijd roepen hoe goed ze alles doen en hoe het meezit, maar dat zie ik hier niet vaak.

Nesile

Nesile

28-01-2010 om 15:04

Ach vic

Er is een provincie die dat als motto heeft:
Luctor et emergo.
Het is van een provincie van nuchtere Hollandse doeners. Die kletsen niet zo veel.
Maar we zitten hier op een forum waar we elkaar niet zien. Dan maak je anderen deelgenoot van wat je doet of waar je in verkeert door te schrijven.
Voor sommigen hier vervult het forum een belangrijke rol in hun sociale leven omdat dat in-real-life wat beperkt is en ze heel wat op hun bord hebben liggen. Dat is - zoals ik het zie - de context van Fladders Luctor et Emergo verhalen.
Je kunt ervoor kiezen om vanuit irritatie daarop te reageren. Je kunt ook je mond houden. Maar je kunt er ook voor kiezen om aan te moedigen of een compliment te geven als je weet dat je daarmee iemand motiveert. Ik ga voor het laatste.
Nesile

"Voor sommigen hier vervult het forum een belangrijke rol in hun sociale leven omdat dat in-real-life wat beperkt is en ze heel wat op hun bord hebben liggen."
Ik zou dat zinnetje van "in real life" eruit halen. Het kan ook zijn dat het een belangrijke rol vevult NAAST je contacten in IRL. Die hoeven niet DAAROM beperkt te zijn.

Geerke

Maar sommigen moeten meer dan anderen teren op de Internetcontacten doordat hun sociale leven IRL beperkt is, door welke oorzaak dan ook. Overigens is mijn internetleven eigenlijk net zo real als mijn zogenaamde "real life".

margje van dijk

margje van dijk

28-01-2010 om 17:43

Andere orde

Ik heb geen idee wat er precies is voorgevallen, ik heb het niet gevolgd en toen was er blijkbaar al e.e.a. verwijderd.

Maar volgens mij is de 'mob'-actie om Fladder terug te halen van een andere orde dan of dat wel of niet geoorloofd is naar aanleiding van wat er gebeurd is in dit draadje.

Op micro-niveau (sorry, ik zit te werken, dus ik zit in deze terminologie) kun je gaan analyseren wat er evt. misging in de discussie, en wat er gerechtvaardigd was. Ik ben met je eens dat je op iedereen kritiek moet mogen uiten als dat ergens gebaseerd is, mits dat niet op de persoon gespeeld wordt (d.w.z. als er dingen bij gehaald worden die er op dat moment niet toe doen).

Maar op macro-niveau is het hoe dan ook lullig als iemand om wat voor reden dan ook afhaakt. Dat wil je als groep niet, omdat je elkaar kent en aan elkaar gehecht bent geraakt. Dus het kan met niet zo veel schelen wat precies de reden was van Fladder's vertrek, ik vind het gewoon niet leuk dat ze blijkbaar is vertrokken. Dat is het gevoel dat de 'mob' drijft om een kom-terug-draadje te starten en eraan bij te dragen. Dus niet een met een 'O Fladder jij had gelijk' - boodschap erin.

In dit geval gebeurt dat omdat het overduidelijk is dat er iets is voorgevallen. Soms gaan mensen wat minder overduidelijk weg, zoals jij zelf, en ik heb bv. Manda ook een tijdje gemist. Maar in die laatste gevallen weet je niet wat er achter zit, en voor hetzelfde geld hebben die mensen even wat anders aan hun hoofd, dus ga je niet zo'n draadje starten.

Maar het feit dát er zo'n draadje wordt gestart heeft m.i. niets te maken met het gelijk of ongelijk van Fladder, en ook niet met het gelijk of ongelijk van degene(n) die een rol speelden in haar vertrek.

Margje

liora

liora

28-01-2010 om 19:10

Maar..

ik ben niet weg hoor, ben zelf niet boos

Voor mij is dit draadje in meerdere opzichten leerzaam. Wat betreft Fladder vind ik het dus ook heel naar en was niet mijn bedoeling.

Wat betreft het topic is het voor mij echt een eye-opener dat als je niet klaagt en zelfs soms zegt dat je superblij bent met je leven, mensen denken dat je vindt dat je geweldig bent en je laat voorstaan op alles perfect voor elkaar te hebben.

Liora

Guinevere

Guinevere

28-01-2010 om 19:30

En zo...

En zo was het petitiedraadje ook precies bedoeld. Niet om partij te kiezen, maar om een waardevol forumlid te laten zien dat veel mensen het erg vinden als ze vertrekt!

liora

liora

28-01-2010 om 20:38

Fladder

Fladder,

Ik vind het ook heel erg als je vertrekt, kom nou maar terug. Voelt een beetje gek als ik de petitie steun, dus doe ik het maar in dit draadje.

Wij hebben duidelijk een andere manier van ons uitdrukken, misschien blijkt wel dat we in de praktijk veel meer op elkaar lijken dan ik denk. Het spijt me dat ik je zo heb gekwetst.

Liora

Nesile

Nesile

28-01-2010 om 21:14

@liora

Chapeau voor je laatste reactie.
Nesile

Jammer

Jammer dat Liora en Fladder niet naar de meeting komen, dan hadden ze buiten even een robbertje kunnen stoeien en daarna toch maar gezellig samen aan de wijn. Het kan zo weer opgelost zijn met een beetje goede wil van beide kanten, toch ?

Damajo

Margje

geheel ot, ja ik ben wat minder hier, ben vooral aan het genieten van de baby en de laatste tijd boeien mij de onderwerpen en het geheel van het forum wat minder.

Dus er is niet iets gebeurd of zo, en als dat wel zo was dan was dat deze keer niet de reden van mijn afwezigheid

anyway, waar hadden we het ook al weer over, oh ja sterke en zwakke vrouwen... kijk ook weer zo'n onderwerp wat mij nauwelijks boeit.

nogmaals

Kijk!

Dát vind ik nu sterk van de kemphennen: meningsverschil, discussie, emoties, en dan weer gewoon meeforummen zonder gesteek onder water. Overigens om op het thema terug te komen: ik spreek gewoon over personen, met sterke en zwakke kanten en zelfs die definties zijn relatief en objectief.

Fély

Stenna

Stenna

03-02-2010 om 12:24

Kweenie of dit ot is, maar wel interessant?

Inmiddels heb ik al een paar keer ervaren dat de open manier waarop je hier op elkaar kunt reageren niet overal normaal is. In naiviteit heb ik al eens op een zelfde manier als ik/men hier doet op een mail, nieuwsbericht of berichtje oid gereageerd (bijv van school of sportclub van kind), met wat kritiek of mijn mening, en stond paf van de heftige, persoonlijke reacties. Het werd meteen zo persoonlijk en defensief opgepakt, totaal anders dan ik gewend was. Meer mensen die ervaring?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.