Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

m ik

m ik

05-07-2010 om 07:52

Wat is nou een doeltreffende buikspieroefening

Ik heb al het één en ander geprobeerd, maar echt resultaat ... nou nee. Nu weet ik wel dat het belangrijk is om het vol te houden en dat lukt nog weleens niet :-\.
Tips voor een doeltreffende buikspieroefening zijn welkom (en ga proberen het dan vol te houden !)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schuine buikspieren

ik kan het niet opbrengen thuis te trainen, ik doe dat op fitness in een groepje, 10 minuten intensieve buikspiertraining.

Het meest vreselijke onderdeel zijn de schuine buikspieren, dan lig je op je rug in de situp houding met je schoiuders van de mat, 1 hand achter je hoofd en dan met je andere hand tik je je enkel aan, recht en terug, recht en terug. Dat voel je in je zij de volgende dag !!!! ahhhh.

maar het werkt wel. Van gewone sit ups zie ik ook nauwelijks wat, mijn buik wordt er dikker van omdat de spieren wat groter worden en een paar dagen later is alles weer het zelfde ;-(

maar die taille dus, train dus asymetrisch voor de schuine buikspieren daar heb je sneller resultaat van.

Manda

Yes, oefeningen voor de taille! Die moet ik ook hebben. Hoe lang achter elkaar train je die schuine buikspieren in dat setje van 10 minuten buikspieroefeningen?

En kun je daar zomaar 'koud' aan beginnen, of moet je eerst een beetje opwarmen?

Chris

Altijd

eerst even rekken, dus op je rug liggen, knieen naar 1 kant laten vallen en andere kant, beetje rekken.

Setjes zou ik doen, eerst 2 min. gewone sit ups, dan 2 min linkerknie, rechterknie (asymetrisch dus andere hand) aantikken, dan de taille oefening die ik net al noemde 2 minuten, dan weer 2 minuten sit ups maar dan met je handen naar voren en dan zo ver mogelijk omhoog komen, dan weer asymetrisch linkerknie rechter elleboog 2 min.

zoiets, zet een flink muziekje op en kookwekker op 10 minuten.

Als je het thuis in je eentje doet is het veel zwaarder dan in zo'n sportzaal met allemaal andere slachtoffers tegelijk. En thuis ga ik liggen sjoemelen dus dan schiet het niet op.

En na zo'n rondje van 10 minuten weer even rekken, ook even je knieen naar je optrekken en rondjes draaien op je onderrug.

Als je dit elke week 2 keer doet en helemaal afmaakt (!) dan moet je wel een slankere taille gaan krijgen.

Oh nog een oefening

voor een sterke zij en dus slankere taille, moet je wel eerst de balans kunnen vinden (ik doe ook pilates), op je zij liggen, recht als een plank, arm omhoog langs je oor en dan benen (die dus opelkaar liggen) omhoog duwen, je mag jezelf wat helepen met de balans door je vrije hand op de grond te doen voor je buik. In het begin is het moeilijk om de balans te vinden, na een tijdje kan je het zonder extra hand en dan doe je het volledig met je buikspieren in de spieren in de zij. Truc is het niet te snel te doen, maar bijvoorbeeld dus in 5 seconden omhoog en 5 seconden omlaag en rustig blijven door ademen.

Dank

Manda, ik heb je instructies gekopieerd in een Word-documentje en ga proberen er echt werk van te maken.

Moest even nadenken waar ik het zou opslaan, want op mijn pc staat geen enkele map waar dit in zou passen. Uiteindelijk maar gekozen voor de map Recepten

Chris

jutter

jutter

05-07-2010 om 14:56

Yoga website

op yogaonline.nl kan je op yogatv allerlei oefeningen zien, met uitleg. Voor een mooie taille moet je oefeningen regelmatig wisselen, dus niet alleen recht of alleen schuine buikspieren, maar ook wisselende oefeningen.
Succes.

amk

amk

05-07-2010 om 15:14

Borstcrawl

elke week, 2 of 3x (liefst elke dag natuurlijk) een half uur vol tempo.
Daar krijg je mooie buikspieren en ook nog eens conditie van.

Rieke

Rieke

05-07-2010 om 15:54

Geen specifieke buikspieroefening

Rechte en schuine buikspier trainen is saai en kost veel tijd.
Mag ik je adviseren op een training te gaan waar ze totaaloefeningen doen? Op popmuziek en niet in de sportschool. Dat is Tacoyo, kijk maar eens op de website.
Mijn conditie èn figuur (LEES BUIK ) is er enorm op vooruit gegaan sinds ik dit doe.

makay

makay

05-07-2010 om 17:30

Maak er een gewoonte van

om gedurende de dag je buik en bilspieren zoveel mogelijk aan te spannen. Dus terwijl je staat te koken of boodschappen aan het doen bent enz enz.....

Makay

Nog een tip

Roeien, indoor of gewoon buiten. Erg goed voor de BBB zone!

Ha triple.....you make my day!

ben ike ven blij dat ik ben begonnen met roeien. Gisteren het roei-examen gedaan en nu ben ik van plan om elke week twee keer minstens een uur voluit te gaan roeien......

Ik hoop dat het gaat werken voor mijn buik en de kipfilets aan mijn armen.

Verder geen tips hier wat buikspieroefeneningen betreft.

groetjes van Purk

Vic

Vic

05-07-2010 om 21:53

Vet

Als je 400 sit-ups per dag doet, en je doet het goed, merk je daar echt wel wat van. Maar het is bijna niet te doen om 400 sit-ups 'goed' te doen, dan kun je namelijk de volgende dag niet meer lopen. Het hoeft niet altijd te leiden tot een wasbordje. Misschien wel onder de oppervlakte, maar als daar een dikke vetlaag overheen zit, zie je er dus niets van. Vet verbranden doe je met aerobe oefeningen dus hard fietsen, hardlopen, aerobics. Van schuine buikspieroefeningen krijg ik trouwens geen smallere taille. Wél van die bulten aan de zijkant (spieren dus), maar dat vind ik niet mooi staan. Een wasbordje krijg ik ook alleen maar in het gebied boven de navel. Daaronder blijft een speklaagje zitten, maar dat heb je nu eenmaal als vrouw.

Ja goed zo chris

gewoon tussen de recepten zetten dan komt het wel goed !

Oh heerlijk, ik heb vandaag weer zo'n zalig appeldingetje met vulling gekocht bij de banketbakker hier in de straat (ja dat ben ik, die ene met al die zakjes met gebak elke week..) nou ja met een beetje geluk zal ik morgen met pilates weer mijn best doen de schade wat te beperken.

zwemster

zwemster

06-07-2010 om 14:44

Borstcrawltempo

Conditie krijg je niet van een half uur op vol tempo zwemmen. Ja wel iets, als je daarvoor niks had, maar het kan beter. Triatleten maken deze fout vaak.

Je moet intervalsetjes op een duurtempo zwemmen, dus niet hard. Af en toe kun je er eens een hard stukje doorheen gooien. Maar alles hard zonder stoppen? heeft geen nut.

Margriet*

Margriet*

06-07-2010 om 15:03

Spieren

Kun je het beste allemaal trainen. Puur alleen je buikspieren trainen is niet heel zinvol.....
Ik loop hard en doe daarnaast nog buikspieren en oefeningen om mijn rug sterker te maken.
Bijv. op een been staan op een trap of krukje en door je been zakken (30x). Als je dit goed doet gebruik je al je spieren van je romp ook.
Verder op handen en knieen je ene been naar achter op tillen in gestrekte positie, met je hiel naar boven. Goed je heup aan die kant optillen.
Heleboel oefeningen doe je alleen goed als je al je spieren gebruikt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.