Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat kijk je op tv?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 13:10

Ex piekerdepiek

Ik weet niet bij welke tv aanbieder je zit of wilt, maar het is verstandig om je telefonisch aan te melden en niet via de website. Via de website kom je in een automatische piloot terecht, telefonisch kan men schipperen met data. Gewoon proberen dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 13:13

Albana

al dankbaar dat ze hun hele kostbare avond aan ons spenderen!
Heb jij dat gevoel dus ook wel eens? Vooral bij de oudste heb ik soms het gevoel dat ik beter stil kan zitten en niet moet bewegen omdat ze anders weer weg is. Samen tv kijken met haar is bijna een unicum.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 13:33

Chris

Ik heb toch aardig uitgetekend dat ik elke avond wel vul met een aantal programma's Het is dat ik niet alleen thuis ben anders zou ik misschien nog meer kijken, maar ik moet me hierin toch een beetje sociaal opstellen.
Wat me ook een beetje parten speelt is dat we zo overvoerd en verwend zijn met kijkmogelijkheden. Vroeger keek je met het hele gezin naar een programma en dat was het. Ik heb een andere kijksmaak dan man of kinderen en dat maakt het soms best 'ingewikkeld'. Daarnaast is er van bepaalde series zo'n groot aanbod in zijn soort dat ik daardoor soms ook al blokkeer. Al die politieseries... ik begin er niet eens meer aan, ik kan niet álles volgen. Ik zit nu in de luxe positie dat we kunnen opnemen, maar daar kun je ook niet oneindig mee doorgaan.

Chris...(over wat je dan wel doet)

Hier duurt het minimaal tot een uur of 9 / 1/2 10 voor de rust in huis ueberhaupt begint (lees: de kinderen in bed liggen) De tijd na het avondeten wordt door de kinderen opgevuld met douchen / badderen / huiswerk maken/overhoren, piano oefenen, voorlezen en in bed kieperen. Als er tijd over is doen we nog wel eens ouderwts een spelletje. Een paar avonden in de week eten we vrij laat door allerlei gesport van deze en gene. Dus zo lang is die tijd niet eens. het kindergedoe zorgt ervoor dat ik tot dat allemaal klaar is zeker niet voor de tv neerplof.

Als de kinderen eenmaal plat liggen lees ik de krant even door, rommel wat achter de PC, speel minimaal een uur piano, lees een boek, ga sporten vaste avond in de week)of babbel met mijn ega (indien die aanwezig is) onder het genot van een (alcoholische) versnapering. Op doordeweekse avonden is het vaak al tegen 11-en voor ik evt eens in de gids kijk om te zien of er nog iets interessants op is (om dan regelmatig tot de ontdekking te komen dat dat al bijna is afgelopen. maar vaak vind ik het ook niet veel soeps allemaal)

De enige avonden dat de tv hier wel eens georganiseerd aangaat rond 8-en is in het weekend, dan proberen we wel om eens een leuk familie-ding bij te houden (Idols is met wat lekkere toostjes franse kaas en nootjes best te pruimen, en Boer Zoekt Vrouw vindt iedereen hier leuk.) We beeldschermen doordeweeks ook nog wel eens in de familiesfeer met DVD's. Laatste maand hebben we Catweazle gekeken, paar keer per week een afleveringetje. Erg leuk. En je kunt het lekker aanzetten op het moment dat het je schikt.

Ingrid

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

19-11-2009 om 13:51

Kaaskopje (ot)

Dank voor die tip, daar was ik zelf niet opgekomen, en zou het zo via internet regelen. Ik heb een hekel aan dingen via de telefoon te doen, duurt vaak allemaal zo lang.

Maar door de tip van jou, ga ik dat dus wel doen.

Bedankt.

Groet,

Ex Piekerdepiek

Chris

De tv staat ook hier 's avonds wel aan, manlief kijkt ernaar en zapt wat

Ik zit in plaats daarvan (zoals zovelen hier) achter de computer of lees een boek. Waarbij ik dan wel weer op de bank naast mijn man zit dus af en toe wel flarden van de tv meekrijg. En we kijken ook vrij regelmatig een film op dvd.

Ook vrijwel geen tv

Tot half negen in bed leggen en voorlezen en cello oefenen (zoon 1). Verder was ophangen, keuken en woonkamer opruimen, even tot rust komen half uurtje met sudoku of krant evt TV op achtergrond maar niet kijken. Zelf piano, moet de kerstliedjes nog instuderen.

Soms een docu op de BBC. Drama geen tijd voor (kan volgende afl ook niet kijken dus why bother).

Verder opgenomen docu's van onchristelijke uitzendtijden.

Oh ja vaak luisteren we ook muziek. Boek erbij.

Toen de jongens er nog echt om half acht inlagen was het anders, toen startten we met RTLjournaal en dan bleef je wat vaker plakken.

Maar nu ken ik niet eens meer de reclames waar de collegae het over hebben. Is er zo ingeslopen.
En dan ga ik tussen half tien en half elf naar bed.

tonny

tonny

19-11-2009 om 15:41

Hee, leuk albana

dan schrap ik K en v.d. B wel.

Popstars, Idols en dat soort dingen kijk ik ook mee als dochter dat kijkt. 'Dankbaar dat ze de kostbare avond aan ons besteden' kan ik nou net weer niet schrijven, want de vader van de dochter neemt bij zulke programma's de kuierlatten

tonny

Wat we dan wel doen

Forummen, bloggen, chatten en wat dies meer zij
De kinderen zijn dol op spelletjes, dus daar gaat het begin van de avond ook nog wel 'ns aan op. In deze maanden zit ik ook vaak de kerstkaarten te maken. Verder hou ik mijn sociale contacten eens wat bij of ik lees eens een boek. En we zijn nogal audiofiel, allebei, dus zetten we ook geregeld een CD op om daar eens lekker naar te gaan luisteren.

Margriet*

Margriet*

19-11-2009 om 16:55

Volgens

mij kun je beter zeggen hoeveel tijd je aan 'scherm'tijd besteed. Of je nou tv kijkt of forumt hier, allebei soms toch wel behoorlijk inhoudloos.

Ik doe een studie dus mag als beloning af en toe rommel kijken. Gisteravond was een studieloze avond en keek ik Help mijn man heeft een hobby en Grenzeloos verliefd. Verder bzv en soms popstars. Dat is het. (oh ja Pfaffs kijk ik soms maar dat vind mij man echt vreselijk, en daar luister ik naar.... !) De tv staat hier al aan voor de kids dus ik vind het wel fijn die rust in huis 's avonds.

Charrie

Charrie

19-11-2009 om 17:53

Geen csi meer

Ik hoop dat ze Burn Notice (wat een ongelofelijk lekker ding)weer gaan uitzenden, en The Mentalist (nog zo één). Lie to me heb ik nu twee keer gezien, kan wel aardig worden. Erg leuk om met zoon van 14 films te kijken, en met dochter van 11 Benelux Next Top Models of Robinson. Vorig seizoen vonden we smaken verschillen ook lekker ranzig.
Ik baal dat Scrubbs niet meer wordt uitgezonden, daar keken we elke avond even met z'n vieren naar. Malcolm in the Middel vind ik zelf erg leuk, manlief niet.

Was verslaafd aan CSI's, tot de aflevering waarin in retrospect een geketende vrouw in de wetenschap dat ze vreselijk gemarteld zou gaan worden haar pols ging doorbijten om haar hand uit de keten te bevrijden. Ik was toen wel genezen van mijn dagelijkse lijkenbehoefte en ben op zoek gegaan naar wat meer humor.

Starry Night

Starry Night

19-11-2009 om 18:31

Chris

"dat behalve Berber eigenlijk niemand toegeeft dat hij veel tv kijkt."
Dan moet je toch mijn bijdrage iets beter lezen:
"Wij zijn in ieder geval vrij verslaafd aan het ding."

En hier

Wat ik echt volgde was Gooische vrouwen maar verder kijk ik gedurende de week altijd wel naar Nova en Pauw en Witteman (valt me op dat ik de laatste niet in de reacties ben tegengekomen). Verder kijk ik het journaal iedere dag op RTL4 om 20.30 uur. Soaps kijk ik praktisch niet. Eigenlijk kijk ik geen enkele serie. De enige serie waar ik de complete box van heb is Sex and the city. Dat vind ik geweldig en kijk ik nog wel eens naar. Boer zoekt vrouw volg ik op zondag. En ja hoor, ik durf het best toe te geven. De TV staat hier vaak aan. Soms gewoon als achtergrondgeluid en dan kijk ik met een schuin oog. Ben overigens ook dol op politieke debatten. Helemaal als er iets smeuiigs gaande is in de kamer dan ben ik niet voor de beeldbuis weg te slaan

Rafelkap

Rafelkap

19-11-2009 om 19:34

En wij

kijken het 8 uur journaal (nos), maar lang niet altijd, de keuringsdienst van waarden, toren c (als dat er weer is), soms een documentaire (de oorlog) of een frans bromet. Meestal een film op dvd of opgenomen van tv.
En natuurlijk het sinterklaasjournaal en sesamstraat.
absoluut geen Amerikaanse series en boer zoekt vrouw 1 afl van gezien meteen afgehaakt

Girls only mom

Hebben jullie wel BBC3 dan? Want Top Gear is toch tegenwoordig op BBC3? En dat hebben wij niet, snik! Wat mis ik het, Top Gear in de ongeknipte versie en zonder reclame...

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 20:59

Ohhooo marith

Ik heb wél geschreven dat ik naar Pauw en Witteman kijk.

Ex Piekerdepiek

Ex Piekerdepiek

19-11-2009 om 21:35

Lidwientje walg

Oke, bedankt. Ik was even bang dat de nieuwe aansluiting heel lang op zich liet wachten, maar dat was het dus niet. Wij zijn namelijk van internet (e-mail) afhankelijk vandaar.

Groet,

Ex Piekerdepiek

Haha berber

Ja het is echt zo. Hoewel ik moet zeggen dat het me vaak overvalt (hè?? vanavond alweer?!?!). Mazzel denk ik, dat ik dan net thuis ben. Eerder bleef ik echt thuis voor het Groot Nationaal Dictee. Dat is een beetje gezakt na teveel spellingwijzigen achter elkaar. Maar dat komt wel weer, ten slotte wil ik óóit minder fouten in het Dictee maken dan mijn schoonmoeder.

Weinig tv

op de avonden waarop er geen verplichtingen zijn wordt hier vaak carcassonne of kolonisten van catan gespeeld. Lezen. Muziek luisteren. Praten. Stilte. Wij gaan de bijna tvloze avonden steeds meer waarderen. Hier ook geen tv op de slaapkamer.

Pa kijkt mee

Nee, tonny, hier kijkt pa mee...of stukjes, hij heeft ook amper rust om mee te kijken en er zitten ook nog zoveel pauze´s tussen.
Mag Ushi er ook nog bij als we op de bank zitten
groeten albana

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-11-2009 om 11:43

Heerlijk!

Ik hou enorm van tv kijken. Vroegah thuis mocht het niet en ik ben het ruim aan het inhalen . Ik hou van films, documentaires, huizenprogramma's, BBC en kijk zelfs naar programma's als beauty en de nerd. Met zoon, en probeer ondertussen wat uit te leggen over vooroordelen en afgerekend worden op je uiterlijk. Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe processen in een groep verlopen.
Rosa

Zomersproet

Zomersproet

20-11-2009 om 12:25

Gek op!

TV kijken. Vooral in de winter. Ik kan me er echt op verheugen. Series die ik momenteel volg zijn: Grey's, Expedition Robbinson en Boer zoekt vrouw. Verder volg ik nog Privacte practice maar die is er momenteel niet op. Sex and the city altijd gekeken, net als prison break. Verder kijk ik naar memory's, ik vertrek, grenzeloos verliefd (en verder weet ik het zo niet). Oja, het blok volg ik ook altijd maar volgens mij is dat er niet op dit jaar. Ik mis hier en daar wel eens een aflevering (hebben geen opneem dvdspeler) maar dat is nou eemaal zo en vind ik ook niet zo heel erg. Verder ben ik gek op films. Gisteren genoten van Somthing's gotta give. Daar ga ik dan ook helemaal voor zitten. Hierdoor wel E.R. gemist maar ja, het zij zo.

Ik moet altijd zo lachen dat als er in een draadje wordt gevraagd waar je naar kijkt of TV dat mensen heel erg hun best doen om vooral te benoemen waar ze niet naar kijken, want men kon toch eens denken .

emma43

emma43

20-11-2009 om 13:13

Wij kijken.

Op donderdag Expedition Robbinson,vrijdag,keken we Gooische vrouwen,nu naar Popstars,zaterdag kijkt zoon (9 jaar) naar Hole in the wall,vreselijk programma,maar afijn.Op zondag kijkt man naar Peter.R de Vries.Op maandag CSI en Bones.En verder kijken we of er een film komt.T.v gaat hier pas om half 9 aan en we zijn vroege slapers.
Met dochter kijk ik graag een dvd.

Gtst

Ik lees nergens dat iemand Goede Tijden Slechte Tijden kijkt. Daar geloof ik helemaal niets van.....
Ik kijk het dus wel en ook boer zoekt vrouw en huis Anubis (met de kinderen dan wel he) .
Om te bedenken wat ik echt kijk zou ik de gids erbij moeten pakken en daar heb ik geen zin in .
Oja, ik hou van Holland vind ik erg leuk en ook Wat vindt Nederland?

emma43

emma43

20-11-2009 om 14:48

Wat vindt nederland

vind ik ook leuk.Ik hou van Holland heb ik al genoeg gezien,vond ik vorig jaar leuk ,maar nu niet meer.
GTST kan ik niet naar kijken,vreselijk vind ik soaps,dochter kijkt soms,maar volgt het niet echt,het is gelukkig niet zo dat ze MOET kijken.

Girls only mom

You just made my day!

Te binnen geschoten

Wat ik eigenlijk wel altijd kijk, als het loopt, is Met het Mes op Tafel. Dat vind ik geinig. Maar ik zal dan weer niet op uitzending gemist gaan kijken als ik het niet heb gezien. Dan is het gewoon volgende week beter.

Zomersproet

Zomersproet

20-11-2009 om 15:56

Haha berber

Precies! Zo zit ik dus ook voor de buis! Wil ik in de zomer nog wel eens 's avonds in de tuin werken (of zitten ), wat klusjes doen hier en daar in het huis en andere activiteiten hebben. In de winter kruip ik in mijn schulpje op de bank en is de TV een welkome ontspanning voor mij. Vooral in de drukke november en decembermaanden kan ik me echt verheugen om vanaf 20:30 uur lekker voor de buis te hangen. Is er verder niets op wat ik leuk vind dan gaat er een feelgoodfilm in de DVD speler (geen zware kost voor mij in deze maanden) En ja, daar verheug ik me dan ook echt op. Heerlijk! Lekker zwijmelen, wat wil een mens nog meer.....

Gtst heb ik vanaf de begin jaren (18 jaar geleden ofzo) zo'n 5 jaar gevolgd maar was er toen klaar mee. Huis Anubis kijkt mijn oudste dochter wel. Ik kijk af en toe mee.

Spelletjesprogramma's boeien mij niet zo, ik ben meer van de series en films.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2009 om 22:00

Gtst

Ik heb GTST in de ban gedaan toen ik hoorde dat de klasgenootjes van mijn dochter er speciaal in hun pyjaamtjes voor op mochten blijven op hun 8ste. Ik vond het zo belachelijk dat kinderen van die leeftijd deze serie mochten volgen van hun ouders!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2009 om 13:13

Ik kijk niet

Ik heb het nu over 10 jaar geleden en de jaren erna. Ik keek niet omdat ik de serie totaal niet geschikt vind voor kinderen van 8 jaar. Na de eerste twee series meen ik, had ik het ook wel gehad, zo geweldig vind ik het nu ook weer niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.