Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat kijken op TV voor diepgaande analyses?

Dag allemaal,
Ik kijk graag naar informatieve programma’s op TV, maar weet niet zo goed wat ik iets echt goed zou kunnen vinden. “Op 1” vind ik bij voorbeeld niet diep genoeg gaan, het zit nog te dichtbij het Journaal. Het Journaal van de NOS vind ik steeds irritanter worden (Jip en Janneke taal lijkt de norm, en de styling - lopend presenteren bij voorbeeld - zit voor mijn gevoel erg in de weg). Zomergasten daarentegen vind ik een geweldig programma. Ik zoek meer van zulke programma’s. Is er ergens op de BBC of andere buitenlandse zender een goede analytisch programma over internationale actualiteit, economie, (oorlog in Oekraine, gebrek aan democratie in China, politiek in Turkije, internationale betrekkingen in het algemeen zijn een paar van de onderwerpen die me interesseren).
Mijn Duits is te slecht voor Duitse zenders helaas, en Franse zenders ontvang ik niet behalve France 2.
Sini


podcasts luisteren?
gr Angela

Documentaires op de publieke zenders kunnen heel interessant zijn. Of programma's als bijvoorbeeld 'Andere tijden'

Angela1967 schreef op 18-05-2023 om 17:00:

podcasts luisteren?
gr Angela

Dat denk ik ook. Volkskrant en NRC hebben goede podcasts waar ze veel informatie in stoppen die ze kort in de krant behandelen. 

en dan kun je dus zelfs Franse podcasts luisteren!
gr Angela

Sinilind

Sinilind

18-05-2023 om 18:57 Topicstarter

podcasts luister ik ook weleens, we hebben een abonnement op de NRC en ik vind het een fijne krant dus ik zal op zoek gaan naar de podcasts. Maar ik ben specifiek op zoek naar TV programma’s, ik vind het ‘s avonds (bij het breien zei oma) ook fijn,
Sini

Heb je niet die Frans-Duitse zender? Weet niet meer hoe die heet. Die heeft ook vaak documentaires en art-house films. Vaak Frans of Duits zonder ondertiteling. O ja, Arte, zo heet ie.

De Correspondent, ken je die al?

Sinilind

Sinilind

18-05-2023 om 20:41 Topicstarter

Arte heb ik je, ik zou inderdaad moeten kijken wat ze hebben. Maar volgens mij ontvang ik het alleen in het Duits.

Het programma “Pointer” is misschien wat voor je.

Of een ander programma met onderzoeksjournalistiek: Tegelicht, de monitor, Zembla

npo gemist en npo start hebben heel veel documentaires en series zoals 2doc en nog veel meer. Over tal van onderwerpen. 

Misschien is CANVAS of België  2 wel iets voor jou. Dikwijls goede diepgaande documentaires,

lispeltuut schreef op 18-05-2023 om 23:54:

Of een ander programma met onderzoeksjournalistiek: Tegelicht, de monitor, Zembla

2Doc. En er zijn een aantal heel goede documentaireseries geweest, zoals 'Het beloofde land' of 'langs de nieuwe zijderoute' of 'fight or flight'. Allemaal zeer goede documentaires. En voor nieuws: op zondag WNL op zondag (rechts, maar wel informatief) en natuurlijk buitenhof.

Tsjor

voor (meen ik) 2 euro heb je abonnement NPO Plus Start en kun je alles terugkijken, goed gesorteerd, veel documentaires etc.
gr Angela

Hier ook NPO abonnement. Goede documentaires en films. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.