Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tijgeroog

Tijgeroog

03-03-2011 om 08:59

Wat trek je aan...

...bij de carnavalsviering van de (peuter)zwemles. Er wordt verwacht dat kinderen en ouders verkleed in het zwembad komen. De reguliere verkleedkleren zijn niet echt een optie, want die hebben we de komende dagen nodig voor het "droge" carnaval.

Zucht, en ik zie al zo tegen dat hele carnaval op. Wat zal ik blij zijn als het weer woensdag is.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

03-03-2011 om 09:05

Anderhalf uur

Ohja, ik moet over 1,5 uur weg.

amk

amk

03-03-2011 om 09:21

Gewoon

je zwemkleding: Inge de Bruin, Marleen Veldhuis, Pieter van den Hoogenband. Kies maar uit.
Wat een onzin, je komt om te zwemmen.

Waaaat?

Peuterzwemlescarnavalviering????
Mèn wat ben ik blij dat ik boven de grote rivieren woon

Tijgeroog

Tijgeroog

03-03-2011 om 09:59

Reactie

Dat was ik vroeger ook, maarja, een man uit het zuiden (die ook nog van carnaval houdt), studie in het zuiden en voor je het weet...
"Gelukkig" kunnen we volgend jaar niet meer buiten de schoolvakanties op wintersport, dan kunnen we na het carnavalsfeest op school weg en dan mis ik alle ellende die daarna komt.

Zwemmer had ik zelf ook al aan gedacht, maarja, m'n dochtertje vindt het leuk als ik ook verkleed ben. (dat is ook de reden dat ik de rest van het carnaval ook meedoe, voor de kinderen) En hoed vind ik niet handig in het zwembad, grote kettingen vielen daarom ook af.
Maar ik heb nu een oud t-shirt gevonden met afbeeldingen van het carnaval in New Orleans.
M'n dochtertje krijgt een voetbalhesje. Eigenlijk wilde ze (natuurlijk) als prinses, maarja, die jurk wil ze morgen ook aan dus moet ze er nu niet mee gaan zwemmen.

En ik snap niet hoe iemand dit heeft kunnen verzinnen...

Tijgeroog

Tijgeroog

03-03-2011 om 10:00

Cobi

Ja, dat kan ook, maar dochter en ik vinden het zwemmen allebei erg leuk en onze andere zwemmomenten de komende 1,5 week vallen ook uit door het carnavalsgebeuren.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-03-2011 om 10:21

Lidwientje

Op de daarvoor bestemde locaties heb ik daar helemaal geen moeite mee, maar ik ben bang dat de zwemjuf niet zo blij is al ik in m'n blootje aan kom zetten.

Omg

oh my god. Dit is echt een nachtmerrie voor mij. En dan zeker met de discolampen en harde ellendige carnavalsmuziek aan, hossende lachende verkleedde volwassenen in zo'n stinkzwembad met benauwde kleedhokjes, chloorlucht. Nee dat zou ver over de rand zijn, vreselijk.

Wat een onzin zeg

het is toch zwemles? Waarom moet dat ook in carnavalssfeer?

Hoe is dat eigenlijk daar in het Zuiden? De tandarts een feestneus en een vrolijk gedessineerd mondkapje, de vuilnisman voorziet de containers van spuitbus-confetti en de EHBO-les oefent reanimatie op een verkleed slachtoffer?
man man wat vermoeiend allemaal.

Ik ben niet tegen carnaval hoor (al vind ik carnaval in niet-Zuidelijke gebieden erg gekunsteld) maar verkleed naar zwemles - lariekoek!

Gallifrey

Gallifrey

03-03-2011 om 10:37

Ot: hygiene

Moet je echt met de kleren het zwembad in? Was er pas niet een zwembad waar de boerkini verboden was vanwege de hygiëne? Vreemd hoor.

Ik snap er ook niets van

Hier is het niet met carnaval, maar tijdens de laatste zwemles voor de zomervakantie dat je je "mag" verkleden. En we krijgen er nog een thema bij ook, zoiets onmogelijks als circus of iets dergelijks. Nou ben ik dol op carnaval, maar zwemles is geen carnaval. Klaar. Dus als het thema circus is, zijn wij de familie nijlpaard (in zwemkleding), als het thema carnaval is, dan zijn wij lucifers (alleen een zwembroek/-pak aan en de rode kop krijgen we vanzelf), van die dingen. Hooguit een oud T-shirt verdoe ik eraan, verder niet.

Te veel van dat soort dingen

ik weet nog een jaar of geleden met zwemles, kwam Sinterklaas opeens binnen met alles erop en eraan, op school kwam sinterklaas ook, pietengym, schoenzetten op school etc etc het was gewoon veel te veel voor mijn dochter. Ik snap wel dat die verenigingen het allemaal goed bedoelen maar het is zo absurd veel en vooral vaak geworden.

Valkyre

Valkyre

03-03-2011 om 13:00

Leuk, verkleden!

Ik ben normaal gesproken gek op verkleden hoor (sta regelmatig in de vreemdste outfit op het podium en heb zelfs eens als smurf verkleed en geschminkt een fietstocht gedaan) maar in 't zwenbad? Jemig. Dat gaat zelfs mij te ver. Zou je dochter een kroontje op 't hoofd planten en klaar. Zelf... Hooguit flippers en een duikbril. Wat een gedoe zeg!

En net als bij Manda thuis is zoonlief enorm snel overvoerd door al die extra's... Morgen mag hij ook verkleed op de creche komen (piratenhesje over joggingbroek en gestreept shirt), maar gelukkig wordt er niet met veel herrie carnaval gevierd. Het is toch al zo'n herrie op een normale crechedag...

Hier ook

voor carnaval (Vastelaovendj heet dat hier eigenlijk) een speciale zwemles. Maar om het de ouders niet al te moeilijk te maken, hebben ze er pyama-zwemmen van gemaakt. Verder inderdaad carnavalsmuziek aan, polonaises enz. Niet zo moeilijk dus. Ik vind het wel leuk, maar ben dan ook een carnavalsvierder in hart en nieren.

ayla

ayla

03-03-2011 om 14:19

Zelfs ik

Als echte zuiderling zou hier zelfs enigszins de kriebels van krijgen. Carnavalszwemmen, prima, kinderen verkleed leuk hoor maar als moeder blijf ik liever normaal gekleed op dat soort evenementen. En voor wie het zei, nee we doen hier absoluut niet aan polonaise, vreselijk zelfs, we staan wat te wiegen en gewoon wat te kletsen. Volgens mij zijn het de brabanders die aan polonaise doen.

Chippie

Chippie

03-03-2011 om 20:14

Aan onzindingen...

Aan onzindingen heb ik een broertje dood en daar doe ik dus niet aan mee. Probleem opgelost! Ik zou echt denken dat het een 1 april grap is ofzo...

Asa Torell

Asa Torell

03-03-2011 om 21:22

Ik doe ook niet mee

wij slaan dat soort zwemlessen (Sint e.d.) gewoon over. Veel les wordt er dan toch niet gegeven schat ik zo in. Zoon heeft daar tot nu toe niet over geklaagd, maar anders heeft hij echt pech. Alleen het ouder-meezwemmen doe ik wel, omdat ik dat zelf leuk vind. Maar dat is niet verkleed en zonder verdere toestanden eromheen.

Toch logisch!

Als je kind later met zijn/haar dronken hoofd verkleed en wel in de sloot terecht komt, dan moet er toch ook verkleed worden gezwommen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

rozenstruikje

rozenstruikje

03-03-2011 om 23:00

En?

wat is het geworden?
Ik heb hier hardop zitten lachen om jullie reacties en grappige voorstellen!
Zelf vind het hele idee van peuterzwemlescarnaval absurd. Ik was in elk geval niet gegaan dus super dat je bent gegaan omdat je kind zo graag wilde!

Rozenstruikje

Tijgeroog

Tijgeroog

03-03-2011 om 23:17

Bedankt en hoe het was

Bedankt voor alle reacties. Wat fijn om te lezen dat het probleem niet bij mij maar bij het zwembad ligt.

Ik had voor mezelf een t-shirt en voor m'n dochtertje een voetbalhesje. Simpel en niet zo kwetsbaar. Gelukkig bleek bij het zwembad dat de meeste ouders niets extra aan hadden, dus ik heb m'n t-shirt ook uitgelaten. Ik had ook echt geen zin in zo'n klef ding aan m'n lijf.
Het was erger dan ik had verwacht: de carnavalsmuziek stond aan en er werd gedanst in het water. Dat heb ik een half nummer aangekeken en toen begon de polonaise.
Dat was de druppel, en m'n dochtertje vertoonde geen enkel spoor van enthousiasme om mee te doen. Dus ik heb voorgesteld om naar het kinderbad te gaan, wat ze graag wilde en daar heeft ze 3 kwartier lekker gespeeld.
Daarna gingen de meeste kinderen weg en hebben we met het kleine groepje kinderen waar zij bij hoort nog even "les" gehad.

Gallifrey, wat betreft de hygiene: in het bad ernaast was schoolzwemmen en daar sprongen kinderen met regenkleding en schoenen in het water. Dat gebeurt veel vaker, dus dan zullen verkleedkleren ook wel geen probleem zijn. Stomme smoes voor de boerkini.

Ayla, in Brabant heb ik ook maar amper polonaises gezien hoor. Wel bij kinderdingen en plaatsen waar sfeer gemaakt moet worden, maar op de normale carnavalsgelegenheden niet. Ik dacht eigenlijk dat 't iets Limburgs was...

Groot gelijk, tijgeroog

Carnaval is reuzeleuk, maar niet in het zwembad
Overigens ga ik komend weekend weer naar mijn vaste stek in Brabant, carnaval vieren, maar daar zie ik toch altijd wel polonaises voorbijkomen. In de andere dorpen/steden in Brabant waar ik in het verleden carnaval vierde, zag ik ze ook wel. Niet helemaal typisch Limburgs dus

Ik snap dat dus echt niet zo'n polonaise

ik ben ook niet gedient van 2 kleffe vreemde handen in mijn nek, oh bah, nee blijf van mij af. En dat simpele gehos met die vreselijke muziek erbij, AFSCHUWLIJK, lelijke kleding, handtastelijk gedoe, verre van stijlvol en chique, en dan liters drinken, kotsende volwassenen in een konijnenpak met een arm kind in de buggy ernaast. Nee laat maar, in de 6 jaar dat ik in eindhoven heb gewoond ben ik het altijd ontvlucht.

Tirza G.

Tirza G.

04-03-2011 om 16:59

O manda

Die plaatsnaam mag je niet noemen, dan wordt Cobi drietig. En die is toch al heel drietig in deze tijd van het jaar.
Ik woon beneden de rivieren, in een katholiek bolwerk, maar wat bén ik blij dat carnaval hier voorbij gaat. Wij hebben lekker strao, een veel leukere traditie, iets met paarden op het strand ennnnnnn bergen toeristen die de carnaval ontvluchten

Tirza

Polly Shearman

Polly Shearman

04-03-2011 om 17:58

Beste mensen

Als iemand dol is op carnaval ben ik het wel, maar echt een polonaise? ik heb nog nooit zo iets vreselijks gezien/gedaan. Ik hou helemaal niet van Hossen enz. Eigenlijk vind ik zelfs de meeste carnavals muziek niet leuk. Maar toch is dit voor mij misschien wel de leukste week van het jaar. HEERLIJK!
Ik ga me weer omkleden, en op stap.... daaag

Polly

heel veel plezier, ik kan ook wel ergens voorstellen dat het op een andere manier wel leuk is.

Ach ik was 4 jaar, net op school en moest van mijn moeder een clownspak aan want het was carnaval op school, met een bezweet gestresst hoofd smeerde ze mij vol met stinkende makeup van de buurvrouw en daar zat ik dan (kan mij dat nog zo goed herinneren) doodongelukkig tussen al die andere kleuters die het wel leuk vonden. Oh ik vond het toen al zo genant, echt beschamend erg, zo idioot erbij lopen en 'meedoen omdat het leuk is', ja dat zat er al vroeg in.

Dus ik snap het wel maar ik heb er echt niets mee. Wel heel veel plezier gewenst !!!!

Polly Shearman

Polly Shearman

05-03-2011 om 10:10

Carnaval voor mij. en vele andere

Draait niet om de muziek. Het hossen of de drank. Het gaat voor mij om het verkleden en in een andere rol kruipen. De boer kruipt in de prinsenpak en is de baas in de stad. De burgemeester doet een boerenkiel aan. Dat is waar het van oorsprong volgens mij om gaat. Wij kiezen meestal in november typetjes en zijn dan vervolgens maanden bezig met kleding en assecoires te verzamelen. En te oefenen. Want met oog voor detail. Vorig jaar was ik bijvoorbeeld dushi en dan moet het accent precies goed zijn. Dit jaar ben ik Hyacinth bucket en ik voel nu mijn stembanden van haar hoge hysterische stem. En waarom? Gewoon om herkent te worden. Mensen die zeggen oh je speelt het niet je bent het echt!
6 dagen lang leef ik een ander leven! En blijf ik in mijn rol. Altijd. En ik heb ontzettend leuke en grappige gesprekken met mensen. Daar heb ik geen vreemde muziek voor nodig en hossen doe ik ook niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er graag bier bij drink (dit jaar alleen uit theekopjes met gouden randjes) dat helpt ook wel een beetje om wat losser te zijn en wat makkelijk op mensen af te stappen. Dronken ben ik zelden. Dan hou je het ook geen 6 dagen vol natuurlijk. Dus als jullie denken dat alle brabanders dronken in een polonaise lopen en voordurend vreemdgaan met carnaval denk dan maar dat er meer mensen zijn als mij. Groet polly!

fladder

fladder

05-03-2011 om 11:07

Polly

Carnaval zoals jij beschrijft lijkt me helemaal geweldig! Maar... 6 dagen? Het waren er toch 3...? Of maak ik een denkfout?

Sorry, ik ben van boven de rivieren

Ha carnaval

hier een stel Groningers die nu in Brabant wonen. dochter (9) ging gister verkleed naar school om carnaval te vieren. Om twaalf uur haalde ik haar op, ze was bloed chagrijnig: ze moesten met 4 klassen in de aula (=propvol) waar alleen maar keiharde muziek was en ze konden dansen/hossen op carnavalsmuziek. enige vlucht daar vandaan waren de toiletten. ze mochten nergens anders heen, de klassen waren dicht. Een drama voor een kind dat niet van drukte en herrie houdt.

maar goed, er zijn wel leuke dingen bij de carnaval zoals een lichtjesoptocht, en het verkleden blijft ook altijd leuk. Vooral zoals polly het zegt, dat je je helemaal inleeft in je rol en bier uit een kopje met gouden randje drinkt LOL

fladder

fladder

05-03-2011 om 14:14

Verplichte kost...

Het lijkt me verschrikkelijk om verplicht te worden mee te doen als je helemaal geen carnavalstype bent. Zoals Gruffalo's dochter. Die zou ik de volgende keer dus zonder gewetensbezwaar ziek melden Iets dat ik ook deed met oudste op school, als er weer een juf jarig was en hij verkleed MOEST (drama was dat!). Het eerste jaar was dat een grote ellende, het tweede jaar hoefde hij van mij niet verkleed maar dat leverde zoveel weerstand van "de rest" op (juf, kinderen, ouders) dat het opnieuw ellende was, en de derde keer (oudste was verlengde kleuter ) vond ik het welletjes en was kind "ziek" (de chips en limonade kreeg hij thuis wel ). Jongste vond het juist prachtig om zich te verkleden dus dat scheelde weer een boel bemoeidram.
Wie in het zuiden woont en net zo gruwelt van carnaval als oudste van de verplichte verkleedfeestjes, kan meestal nog "vluchten". Maar een kind dat gedwongen wordt "leuk mee te doen" en zich niet kan en mag terugtrekken, kan dat niet.
Overigens zou ik zelf best wel eens carnaval mee willen maken zoals Polly beschrijft! En dan vooral vanwege wat zij schrijft, en niet eens vanwege het bier Ik ben dus absoluut niet anti, al is carnaval voor mij een ver-van-mijn-bed-show! Maar ik respecteer wel de mensen die niets daarmee hebben en vluchten naar rustiger oorden

Heimwee

Ik heb als student jaren in het diepe zuiden gewoond en ben de eerste jaren altijd de stad uitgevlucht met carnaval.

Totdat ik het 'wel een keer wilde proberen'. Vanaf die tijd was ik verkocht. Het straatcarnaval in Maastricht is echt zó ontzettend leuk, er komt zoveel energie los in die bonte storm. Vanaf de brug hoor je al het dreunende ritme van de trommels in de binnenstad. Iedereen maakt ontzettend veel werk van zijn tenu en zoals Polly al zegt er is een gevoel van eensgezindheid dat je de rest van het jaar gewoon niet voelt. Ik heb in die jaren ook nooit gedonder meegemaakt. Hè, ik krijg acuut heimwee.

'Carnaval' zoals dat hier in het midden des lands op de school van mijn zoon wordt gevierd, tja, daar heb ik dan weer niet zoveel mee.

Chris

Polly Shearman

Polly Shearman

05-03-2011 om 18:53

Cobi en gedonder

Nou cobi, gelukkig ben ik de rest van het jaar ook ontzettend grappig! dus dat scheelt,

en gedonder genoeg met carnaval, altijd met mensen die teveel gedronken hebben, maar ook bijna altijd met mensen van boven de rivieren die hier eens lekker komen gallen en denken te kunnen scoren.

Ieder dorp is anders, Ik heb op verschillende plekken in brabant gewoont, en al is het maar 10 km uit elkaar, het is niet met elkaar te verglijken. Hou je van carnaval in tilburg is het geen garantie dat je het in breda ook leuk vind.

Groet, Polly
( even thuis, om te eten, en zodadelijk weer op stap)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.