Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jeltje

jeltje

31-01-2012 om 09:32

Wat voor schaatsen?

Het lijkt er echt van te gaan komen: schaatsen.
Nou hebben mijn kinderen nog nooit geschaatst (bangig, geen zin), maar ze zijn ook pas 4 en 6. Toch zou het leuk zijn nu een beetje te gaan krabbelen, als ze willen. Maar mijn koters kennende, kunnen ze best nog in de weigerstand gaan.

Mijn dilemma is dus: moet ik nu helemaal nieuwe schaatsen voor ze gaan kopen, met risico dat ze het toch niet willen als het puntje bij paaltje komt, en de wetenschap dat ze er volgend jaar alweer uit gegroeid zijn? En wat voor schaatsen dan? Hoe doen jullie dat? Kopen jullie ieder jaar nieuwe schaatsen voor de kinderen? Die van de oudste kunnen natuurlijk wel doorschuiven naar de jongste. Marktplaats kan ook, maar daar worden nu zoveel schaatsen gevraagd, plus je wilt kunnen passen, dus dat vind ik ook wat ingewikkeld.
Ik zal zelf ook nieuwe schaatsen moeten kopen, en wil zelf iig van die noren met hoge schoen. Al met al wordt het best prijzig dus, en daar zie ik een beetje tegenop.

Op een ijsbaan kan je natuurlijk huren, maar ja, het zou nu juist zo leuk zijn om ook op de vijver in het park te kunnen gaan schaatsen en zo.

Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

31-01-2012 om 09:42

Schuivers

ik zou in jouw geval voor schuivers gaan, dat zijn van die schaatsjes met vier ijzertjes die je met 2 bandjes aan de laarsjes vastmaakt. Ze zijn in maat verstelbaar door een moertje. (kosten ± 15 euro nieuw) Als je dit doet is het ook heel lekker om in die laarsjes zo'n bont zooltje te leggen, houden ze wat langer warme voeten. Dan lekker een skibroek of regenbroek aan want van vallen wordt je nat en als je nat wordt wordt je koud en dan is de lol er snel af.

Of misschien voor de oudste verstelbare schaatsen, bv bij bristol. Die zijn verstelbaar van maat 30 tot 33 of van 34 tot 38. Simpel een knopje indrukken en je kunt ze groter of kleiner maken. (± 30 euro nieuw)

Wij weten het wel, dit weekend wordt er lekker buiten geschaats in plaats van binnen in de hal. Geen sneeuw hier dus heerlijk glad ijs.

Puck

Puck

31-01-2012 om 11:43

Maroo

Ik herken het ook niet dat verstelbare schaatsen zoveel afwijken per maat. Ze vallen wel wat klein, maar 3 maten verschil niet. Heb je de binnenschoen wel mee aangepast aan de buitenkant.
En als je nu ziet aankomen dat je kind volgend jaar niet meer in zijn verstelbare schaatsen past dan koop je van het voorjaar in de uitverkoop of volgend jaar in de herfst al de grotere verstelbare maat 36-38. Tegenwoordig gaan ze zelfs in verstelbare schaatsen tot 41 ofzo, erg fijn met kinderen die groeien en op grote voet leven

Puck

Puck

31-01-2012 om 11:44

En hoezo spijt, maroo

Nog even: die te klein geworden schaatsen verkoop je gewoon weer op internet, hang een briefje bij de supermarkt. bij de ijsbaan, etc. en je bent ze zo weer kwijt voor hetzelfde bedrag als waar je ze voor kocht.
Van schaatsen kopen heb ik geloof ik nog nooit spijt gehad, die raak je altijd wel weer kwijt.

Sancy

Sancy

31-01-2012 om 13:18

Hier

Het zal een streekgebonden dingetje zijn maar bij de lokale ijsbaan kan ik ieder jaar de schaatsen omruilen voor een groter stel omdat de ijsbaanboer ook een schaatsboer is. Dat kan met gesloten beurzen als je een gelijk soort inwisselt, en met bijbetaling als je een luxer/veel nieuwer stel uitzoekt. En dan kunnen we ze ter plekke uitproberen

Puck

Puck

31-01-2012 om 15:22

Internetwinkels

Volgens mij zijn de schaatsen nog lang niet uitverkocht. En Scapino heeft ook een internetwinkel die razendsnel kan leveren.
En anders: MP zal vol staan met schaatsen.

Tijgeroog

Tijgeroog

31-01-2012 om 15:33

Maroo

Heeft een vorige gebruiker er geen prop watten ofzo voorin gestopt, om ze wat kleiner te maken?

Jeltje+ schaatschoen

Ik heb nog een Viking schaatsschoen (marathon mid) in de aanbieding omdat ik overgestapt ben naar een thermoplastische schaatsschoen. Je koopt er een stel ijzers onder en heb je kunt gaan!

Puck

Puck

01-02-2012 om 10:06

Dorry

Dat van jou klinkt behoorlijk professioneel. Ik denk dat dat geen optie is voor een kind dat af en toe een keertje schaatst. Schoenen en dan nog aparte ijzers kopen voor een kind in de groei? Redt je vast niet onder de 30 euro en is vast ook geen verstelbare schoen.

Puck

Puck

01-02-2012 om 10:09

Maroo

En de binnenschoen? Heb je die ook groter gemaakt? Die is vaak ook in 2 delen of moet je loshalen van een vast stuk om groter te maken. En kan je aan de pijltjes bij de maataanduiding zien dat ze op de grootste stand staan? Mijn ervaring is dat ze soms hartstikke moeilijk te verstellen zijn, bij jongste heb ik een paar weken geleden ook staan rukken, trekken, wrikken, schelden om ze groter te krijgen.

Puck

Puck

01-02-2012 om 10:15

Bedacht ik me nog maroo

Krijg je ze wel kleiner dan? Als dat je wel lukt dan pas kun je echt concluderen dat de maataanduiding niet helemaal jofel is.

Dubbele ijzers

"Van die onderbindschaatsen waren hier geen succes. Ik had ze geleend toen er 3 jaar (?) geleden ijs lag, maar heb toch een paar kunstschaatsen gekocht, want dochter zwikte alle kanten op."

Je hebt ze ook met dubbele ijzers. Dan kun je niet echt zwikken, je wordt aan 2 kanten ondersteund. Net als zijwieltjes houden ze je in evenwicht.

Zo ben ik ook begonnen. Daarna 'houtjes' of 'friese doorlopers'. Ook ik zwikte alle kanten op, maar dat is niet gek. Schaatsen is tenslotte iets wat je moet leren ; )

Snap ik hoor

Ik snap je hoor, maar ik dacht dat moeder ook nieuwe schaatsen zocht. En profi? Hahaha, ik zou willen dat ik profi schaats. Viking heeft gewoon losse schoenen en ijzers, maar onder de 30 euro gaat dat niet lukken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ha! hier zijn ze al los!

Kinderen hebben de hele hele middag op de buurtvijver geschaatst. Leuk hoor!! Gevoelstemperatuur -13 of zo, maar met de skibroek aan geen probleem!

Ingrid (en de ijsbaan gaat morgen ook open geloof ik!)

jeltje

jeltje

01-02-2012 om 21:48

...je belt eens wat rond. Opbrengst: ijshockeyschaatsen voor zoon van 6, en onderbind ijzertjes voor dochter van 4. Gratis en voor niets van schoonzus. Nu alleen nog op pad voor de skibroekjes...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marie

Marie

01-02-2012 om 23:23

Hema - en lidl

hallo
Of je haalt een stel combi's bij de Hema:
http://www.hema.nl/winkel/kinderen/speelgoed-spelen/schaats-en-skeeler-in-1-(99000491)
Kunnen ze nu schaatsen en in de zomer skeeleren.
En vanaf morgen heeft de Lidl ook schaatsen in de aanbieding
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=27602
Veel plezier alvast

Tango

Tango

02-02-2012 om 10:46

Hier

Past Tangodochter nog net in haar verstelbare schaatsen. Nieuwe kopen doe ik echt pas volgend jaar als er dan ijs ligt. Als ze naar de ijsbaan gaat, kan ze toch huren.
Tangozoon (7) is al helemaal geen schaatser. Vindt het vooral erg koud nu. Hij heeft nog van die dubbele ijzertjes en ik geloof dat ik nog maar niets anders ga kopen voor hem. Ik verwacht dat hij niet langer dan een kwartier op het ijs gaat staan. Volgend jaar kan hij de verstelbare van Tangodochter w.s. wel aan.
Skibroeken koop ik ook niet, gewoon een spijkerbroek met pyjamabroek eronder gaat ook prima voor die paar keer per jaar. Doe ik zelf ook.
Voor een 4-jarige zou ik zeker ook nog die dubbele ijzertjes kopen en misschien voor 6-jarige ook. Gewoon via Marktplaats. Als 6-jarige echt de smaak te pakken heeft, kun je altijd nog verder kijken.

Guinevere

Guinevere

02-02-2012 om 16:44

Hier voor 4 jarige

Hier voor een 4-jarige ijshockeyschaatsen, verstelbare van maat 30-33, ze vallen nogal klein (30=28) en ik verwacht niet dat ie gaat zwikken met die harde schoenen. Hij wil geen schuivertjes meer. Maar ja, hij heeft ook al 2 jaar schaatservaring, ongekend zeg, dit is al het zoveelste jaar achter elkaar dat we een paar dagen kunnen schaatsen.
Baan is hier al open maar we kunnen morgen pas gaan. Heb trouwens ook nog schaatsen gevonden bij de kringloop in maatje 30, mooie ijshockeyschaatsen die wel als maat 30 vallen en dus 3 maten te groot zijn. Die zijn voor de volgende ijswinter dus. Oudste (9) wilde dit jaar noren proberen dus ik heb verstelbare Nijdams gehaald. Als zijn voeten niet meer groeien kan hij niet-verstelbare schaatsen krijgen. Voor die paar dagen per jaar wil ik niet teveel investeren. En die onderbinders waren bij hem geen succes, door het zwikken verloor hij zijn hele plezier in het schaatsen. Schaatsen met een stevige enkel (kunststof) hebben hem het plezier terug gegeven.

Puck

Puck

03-02-2012 om 10:35

Binnen een kwartier verkocht

Gisteren heeft oudste ook nieuwe schaatsen (noren) gekocht en de oude heeft Puckman op MP gezet. Binnen een kwartier waren ze verkocht en vanmorgen om kwart voor 9 waren ze al opgehaald ook. Dus Maroo, die schaatsen raak je wel kwijt voor de prijs die je in gedachten hebt. Is big business momenteel.

marjanne

marjanne

03-02-2012 om 17:24

De tip

een gouden tip ooit gehad: houten schaatsen onder een paar oude schoenen schroeven. Houten schaatsen zijn lekker dicht bij de grond waardoor je minder makkelijk zwikt. en een goed 'ijsgevoel' krijgt. Een schroef erdoor en gewoon vastbinden met de banden.
Dat werkt geweldig.
Marjanne

Ellen

Ellen

05-02-2012 om 17:05

Trekpleister webshop of bol.com

Ik heb gisteren een paar combi schaatsen gekocht bij trekpleister online. Dus schaatsen en skeelers ineen.
Verstelbaar van maat 30-33. € 29,95 met € 4,95 bezorgkosten.

Bij bol.com verkopen ze ze ook in leuke meiden- of jongenskleur. Merk: Sportline.
Diezelfde schaatsen verkopen ze ook bij djimmi.nl.
Daar zijn ze € 5 goedkoper als bij bol.com maar betaal je meer verzendkosten. Komt op hetzelfde neer.

Bezorgtijd bij Trekpleister weet ik niet; bij Bol.com heb je ze, als je tijdig beselt, ze de volgende dag in huis.

Succes!

Valkyre

Valkyre

06-02-2012 om 20:34

Kruidvat

Daar heb ik vandaag combi's gekocht (schaats/skeeler). In neutraal zwart-wit.

groet, Valkyre

Ellen

Ellen

07-02-2012 om 08:42

Valkyre

Dat zijn volgens mij dezelfde die ik gekocht heb want Kruidvat en Trekpleister vallen onder dezelfde noemer. Bij de diverse Kruidvaten bij mij in de buurt hadden ze ze niet meer; jammer want dat had me € 4,95 verzendkosten gescheeld!
Zijn ze al uitgeprobeerd? Die van mijn dochter komen vandaag binnen als het goed is; ze kan niet wachten!

Eagle

Besteld via :nietzoduur.nl
Schaats en Skeeler in 1.Komt uit de fabriek van Nijdam........
Al 2 dagen volop op geschaatst heerlijk !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.