Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Asa Torell

Asa Torell

27-01-2009 om 20:23

Wat voor sieraden dragen jullie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

28-01-2009 om 09:20

O wat leuk zeg

Zoveel reacties, en ook zoveel variatie in wat iedereen draagt! Die gedachte over maximaal 3 komt trouwens absoluut niet van mij, ik houd wel van een beetje overdaad al blijk ik er zelf niet zo vaak voor te kiezen.
Wat mij opvalt is dat iedereen weer van andere dingen het idee heeft dat ze aan de garderobe aangepast moeten worden, overigens niet alleen met sieraden maar ook met andere accessoires. Zo wil ik dus per se dat de oorbellen en ketting altijd kloppen met elkaar en met mijn outfit, maar met schoenen ben ik weer absoluut laks, die zijn gewoon vrijwel altijd zwart en onopvallend. En ik heb ook maar een bril. Terwijl anderen de bril of de handtas weer aanpassen, maar vaste oorbellen hebben.

tonny

tonny

28-01-2009 om 09:36

Sieraden in een kluis bij de bank?

Dat las ik net bij een van de posters. Hebben meer van jullie dat?

Als je sieraden nooit draagt, waarom verkoop je ze dan niet of geef je het weg aan iemand die er wel aardigheid in heeft?

tonny

Jet Burg

Jet Burg

28-01-2009 om 09:38

Veel

5 oorbellen in de ene oor, 1 in de andere.
Aan iedere hand 4 ringen.
Meestal een ketting om, ene keer 2 gouden, andere keer een zilveren met een parel erin. En dan als ik op stap ga, dan doe ik nog wat armbanden om.
Dus als je gerinkel hoort met de meeting, ben ik het

Vic

Vic

28-01-2009 om 09:48

Drie

Ik draag alleen een (heel mooi) horloge en twee ringen aan mijn linkerhand. Die ringen heb ik al heel lang. Eentje heb ik gekocht van mijn eerste zelfverdiende geld, 21 jaar geleden, de andere tijdens de eerste vakantie met mijn ex, 16 jaar geleden.

Saai.

Ik heb altijd een horloge om. Best mooi, maar vooral praktisch. Ik heb ook altijd oorbellen in. Meestal van het genre 'zo simpel en algemeen' dat ik ze altijd in heb. Paar keer per jaar ruil ik ze eens om voor iets anders. Dun gouden kettinkje met niks eraan. Gaat ook nooit af.

Alleen als ik eens een chic feestje heb of zo dan gaat het horloge af, en ruil ik mijn simepele kettinkje en oorbellen in voor wat spectaculairders (ja, ik heb het wel!)

Ik ben sowieso geen accesoire-mens. Dingen als sjaaltjes of bijzondere riemen, of bij iedere outfit een tas zijn ook niet echt aan mij besteed.

Ingrid

Sini trouwring

je kunt je trouwring groter laten maken (heb ik ook gedaan, toen de kilootjes de strijd wonnen ) Je ziet er niets van, de ring is alleen weer passend.

yadira1980

yadira1980

28-01-2009 om 11:08

Veel...

heb altijd 1 kettinkje met 2 hangertjes, 2 ringen, 1 paar grote oorbellen, 5 losse kleine oorbellen en een armband aan.met speciale dagen komen daar nog 2 armbanden en 1 ring bij... vreemd genoeg vind ik een horloge wel irritant

Niets

zelfs geen horloge meer. Ik heb het niet met sieraden al een tijdje, ik heb wel sieraden maar draag die erg weinig. Makeup gebruik ik ook veel minder dan een jaar of 2 geleden, het zal wel een fase zijn

Jujube

Jujube

28-01-2009 om 11:39

Weinig

Ik heb bijna nooit een horloge om. Aan mijn linker ringvinger zeer smalle gouden trouwring en een bredere zilveren ring bij elkaar. Aan rechterhand een witgouden ring om middelvinger. Altijd hangoorbellen, maar geen hele lange. En om mijn hals óf een zilveren kettinkje met Davidster óf een leren touwtje met een zilveren Golem . Voor het geval je je afvraagt wat een Golem is, Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Golem_(legende)
Ik houd veel meer van zilver dan van goud, overigens. Ik heb een mooie gouden ring met een granaat geërfd van een oude tante, maar die heb ik bijna nooit om.
Groet,
Jujube

Rieke

Rieke

28-01-2009 om 11:44

Ligt eraan

het dragen van sieraden is helemaal afhankelijk van mijn bui. soms draag ik maanden niets, dan weer tijden verschillende sieraden.
Wat ik altijd draag; gouden kettinkje met diamantje, 3 ringen, mooi (groot) horloge. Een horloge moet sowieso mooi zijn, ik lees hier verhalen over verplichte horloges; dan zou ik ervoor zorgen dat ie ook mooi is.
En dan afhankelijk van bui; kralenketting, armbanden. van beide heb ik veel.
En voor een gelegenheid trek ik de kast open; wel alles bijpassend en niet schreeuwend.
Momenteel drrag ik naast mijn vaste sieraden een grote 3 strengen kralen gekleurde armband, met zwart shirt en jeans, staat echt mooi.

Uhm

Verschilt eingenlijk wel, maar ik draag altijd een trouwring om de ene en een andere gouden ring om de andere ringvinger (die had ik laatst trouwens vastgeplakt met secondenlijm). Verder vaak een horloge. Oorbellen, kettingen heb ik rijkelijk veel, zowel goud als met kralen/steentjes etc. Ik draag ze gecombineerd als ik zin heb, meestal 's avonds of als ik weg ga. Ik vind het niet zo handig met (huis)werk.

Marie L

Marie L

28-01-2009 om 11:58

Leuk!

Al die verschillende reacties.

Ik draag zelf dagelijks mijn trouwring. Het verschil tussen links en rechts dragen, zit hem in katholiek of protestant. Dus katholieken links en protestanten rechts. Maar volgens mij gaat dat voor de meesten niet meer op.

Verder hou ik me - onbewust - kennelijk aan de 3-stuks regel. Soms mijn stoere horloge, soms een grote ketting, soms oorbellen met bijpassende ringen. En ik ben dol op parels.

Ik zou nog graag eens een mooie armband willen. Toch maar eens manlief een hint geven

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-01-2009 om 15:11

Niets

Ik draag helemaal geen sieraden, ook geen horloge of trouwring. Ik krijg er de kriebels van.

Dendy

margje van dijk

margje van dijk

28-01-2009 om 15:14

Maar kunnen jullie dan slapen met een sieraad?

Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik las dat sommige mensen bv. een kettinkje "altijd" om hebben. Of een ring. Betekent dat dan ook dat je er mee slaapt?

Mij lukt dat echt niet, ik kan niet slapen als ik een ring om heb. Of laat ik zeggen: dan slaap ik niet lekker. En met oorbellen in slaap ik ook niet lekker.

Dus bij mij gaat 's avonds alles af, en 's ochtends tuig ik me weer op.

Nou ja, dat optuigen valt wel mee: ik draag alleen een trouwring en oorbellen. En die draag ik dan ook altijd.

Ik heb zo'n 10 jaar geen horloge gedragen, maar sinds twee maanden ben ik er weer mee begonnen. Ik vond vroeger dat ik zo bewust moest leven dat ik zelf moest kunnen weten/afleiden hoe laat het was (of zo) maar tegenwoordig waardeer ik het pragmatische voordeel van gewoon weten hoe laat het is.

Maar ik moet zeggen dat dat horloge me ook (nog steeds) behoorlijk irriteert, ik word gek van dat bandje om mijn pols.

Kettinkjes zijn aan mij niet besteed, ik blijf er altijd in hangen en het staat me ook niet. Met een ketting om zie ik eruit alsof ik zojuist ben opgeknoopt, echt waar. Een lange slanke ranke nek is voor mij niet weggelegd

Margje

Margje

Dat was ik. Mijn hele dunne gouden kettinkje en trouwring gaan nooit af. Nou ja, het kettinkje wel als ik voor een feestelijke gelegenheid iets ruigers om mijn nek hang. en als ik simpele oorknopjes oid draag vergeet ik die ook vaak uit te doen.

Maar doen de meeste mensen zelfs hun trouwring af als ze naar bed gaan??? Volgens mij ben jij daar de uitzondering...

Ingrid

amk

amk

28-01-2009 om 15:30

`deed ik ook

altijd af die trouwring, ik voelde 'm ook de hele dag zitten. Net als andere sierraden trouwens.

Zo'n 2,5 jaar geleden heb ik 'm definitief afgedaan na de scheiding. Ergens was dat toch ook wel weer een klein voordeel.

Angela

Vera*

Vera*

28-01-2009 om 15:46

Een horloge draag ik als ik niet in bed lig altijd. Mijn trouwring heb ik altijd om. Soms draag ik een ketting maar dat is zelden en armbanden vind ik lastig.

ol3

ol3

28-01-2009 om 17:25

Trouwring

hier mijn trouwring, de ring die ik kreeg toen mijn man ten huwelijk vroeg, oorbellen en afhankelijk van mijn bui en kleding die ik draag een horloge of een ketting

vooral in de zomer draag ik graag kleurrijke kettingen bijpassend bij de kleding die ik draag

nog een leuke vraag; doe je je sieraden uit als je gaat slapen? ik kan bv niet slapen met mijn ringen en oorbellen in dus die gaan altijd uit.

Maylise

Maylise

28-01-2009 om 17:47

Wisselend

Een horloge draag ik altijd wel. Verder eigenlijk altijd oorbellen en een simpel kettinkje. Ik heb twee gaatjes per oor maar gebruik meestal maar een gaatje. In hele wilde buien doe ik wel eens twee oorbellen per oor. Armbanden draag ik ook veel.
Trouwring draag ook altijd (die draag ik trouwens links. Soms ook andere ringen maar ik ben niet zo'n ring liefhebster.
Ik wissel vaak af en zoek sieraden uit die passen bij mijn kleren die dag en bij elkaar. Ik probeer ook alleen zilver of alleen goud te dragen. Maar ik heb een paar sieraden die gemengd zijn dus dat kan wel. Het nadeel van een trouwring is natuurlijk dat ie er altijd is. Mijn trouwring zit wat kleur betreft tussen goud en witgoud in dus ik kan het redelijk combineren met zowel zilver als goud.
Door de jaren heen heb ik een redelijke collectie opgebouwd, varieërend van sieraden van claire's en six achtige winkels tot een aantal echt mooie stukken die ik van dierbare mensen heb gekregen zoals mijn grootouders, man enzovoorts die dus ook veel emotionele waarde hebben.
'S nachts gaat alles af.

Maylise

's nachts alles om!

Als ik mijn bedje induik, doe ik dat met alle sieraden gewoon om, ook mijn kettinkje. Geen enkel probleem. Ik doe ze eigenlijk alleen af als ik in de sauna ga, dan worden ze zo heet.
Ik begrijp dat ik een uitzondering ben?

reina

reina

28-01-2009 om 19:34

Als ik ga slapen

Mijn ringen, kettinkje en oorknopjes draag ik altijd, dus ook als ik slaap (alleen als ik grotere oorhangers in heb of een keer een grotere ketting om gaat het af, maar dan gaat gelijk mijn kleine kettinkje weer om)

Ketting en horloge

En mijn keting gaat nooit uit.
Mijn horloge alleen als ik ga slapen.

Als ik mijn keting niet om heb voel ik me "kaal"
en zonder horloge kan ik niet. Dan zoek ik continue naar een klok in de buurt.

Een armband draag ik af en toe, en ringen bijna nooit.

tonny

tonny

28-01-2009 om 19:47

's nachts

Heb vroeger oorbellen gehad die jaren in bleven, maar nu wissel ik dagelijks en storen ze me als ik naar bed ga.

Heb ook jarenlang eenzelfde zilveren kettinkje dag en nacht gedragen - nu niet meer, is kapot, heb het niet meer laten maken.

Draag ringen dag en nacht, de trouwring kan al jaaaaaren niet meer af, de zilveren ring houd ik gewoon om. Net als het armbandje.

tonny

Niet veel

Momenteel helemaal niks, aangezien mijn vingers net worstebroodjes zijn aan het eind van de dag (32 weken zwanger) maar normaal gezien alleen de trouwring van mijn moeder (ze is gescheiden, wilde hem zelf niet meer en ik vind het een mooie ring, heb alleen de naam van haar exman eruit laten vijlen) en een gouden ring van mijn oma, waar mijn eerste melktandje ingezet is.
Oorbellen draag ik nooit, ondanks de 10 gaatjes in mijn oren, en ik heb een dun gouden kettinkje met een babyhangertje eraan maar die heb ik een tijd geleden afgedaan met een bepaalde reden en sindsdien heb ik hem nooit meer om. Vraag me alleen niet wat die reden nou was want dat ben ik dus straal vergeten.

Guinevere

Guinevere

28-01-2009 om 21:10

Altair, en piercings

Samen met mij dan he, ik ben ook zo'n op het oog ongetrouwde.
Ketting en oorringetjes gaan hier niet af hoor, 's nachts. Trouwens, die oorringetjes krijg je zowat niet meer ingeprutst, daar heb ik altijd hulp bij nodig.
Enne...hoe zit het nu eigenlijk met jullie piercings! Behalve over oorbellen, wat ik niet als piercing reken, hoor ik er hier niemand over.
Guinevere (voor eeuwig zonder piercing)

Engelandvaarder

Engelandvaarder

28-01-2009 om 21:33

Piercings tellen mee, en bril ook

Ik vind dat piercing in het gezicht ook meetellen, en een bril ook. Ik draag zelf een bril en vind het vaak al snel 'teveel' als ik sieraden omdoe.
Ik heb overigens ook geen trouwring, en horloges heb ik maar afgeschaft. Die belandden altijd na een half uur dragen in mijn broekzak om vervolgens meegewassen te worden. Na een keer of tien wassen gaat zo'n horloge er toch een stuk minder mooi uitzien heb ik gemerkt.
Eigenlijk zijn sieraden gewoon niks voor me, ik zit altijd enorm te friemelen als ik eens wat omdoe.
Jose

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2009 om 01:38

In bed

Ik hou alleen mijn kleine zilveren kettinkje om en niet de grotere. Ik zou veel te bang zijn dat ik hem in mijn slaap kapot trek. Mijn ringen wil ik niet af. Op een gegeven moment zijn ringen e.d. een onderdeel van je lichaam. Dat had ik vroeger ook met mijn horloge. Alleen als ik ging douchen ging hij af.

's nachts en piercings

Houd ik alles aan, de laatste keer dat mijn oorbellen en neusringetje zijn uitgeweest was 7,5 jaar geleden, toen ik na de bevalling van zoon onder narcose gehecht moest worden.
Mijn ringen doe ik wel uit als ik deeg ga kneden of gehaktballen maak ofzo, maar verder blijven ze altijd aan.
Ik vind piercings ook meetellen, maar de niet zichtbare piercings eigenlijk niet echt, want die ziet niemand en dan vallen ze voor mijn gevoel ook niet onder de regel (die ik ook niet kende trouwens), hoewel ik nu wel nieuwsgierig ben wie er allemaal piercings hebben, al dan niet zichtbaar. Ik zou zelf wel een navelpiercing willen, maar niet met mijn blubberbuik en ik geloof nooit dat het nog goed gaat komen met die buik, dus die piercing gaat er niet komen. Wenkbrauwpiercings vind ik vaak ook heel mooi, maar teveel van het goede met een bril, dus die komt er ook niet. Dat is maar beter ook, want eigenlijk durf ik ook helemaal geen piercing te laten zetten. Dat ringetje in mijn neus is geschoten, achteraf hoorde ik dat dat niet zo verstandig was, maar hoeveel verstand heb je als je met je 17 jaar besluit op de motorkap van een auto op een stoffig weggetje op een festivalterrein een knopje in je neus te laten schieten

Snachts

gaat alleen mijn horloge af, de rest blijft in om en aan, ook met douchen.
Slaap eigenlijk altijd met mijn sieraden om, hoort er gewoon bij.

Mijn ringen gaan alleen af als ik andere ringen om doe of als ik met het kruiden ven gehakt, of bakken van cake oid bezig ben.

Bij de bank heb ik ook geen kluis, misschien toch maar eens over gaan denken.....

gula

Piercings

Ik heb een navelpiercing gehad, zo'n 14 jaar geleden had iedereen er een dus ik moest ook. Verder een wenkbrauw- en neuspiercing. Die zijn er inmiddels allemaal uit. Navelpiercing heb ik eruit gehaald toen ik voor de eerste keer zwanger was (alweer 7 jaar geleden), wenkbrauwpiercing vond ik op een gegeven moment gewoon niet mooi meer en de neuspiercing ging ineens ontsteken, maar het gaatje kun je nog steeds zien zitten.
Ik zou wel graag een piercing door mijn tong willen, of zo eentje onder mijn mond zeg maar, maar mijn man vind het niet mooi. Maar ach, dat vond hij van tatoeages ook niet toen we elkaar leerden kennen maar die 3 die ik toen had hebben hem niet tegengehouden, heb er zelfs nog 3 bij laten zetten dus misschien komt die piercing ook nog wel...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.