Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-01-2009 om 20:23
Laatst was er een draadje waarin iemand noemde dat je inclusief je horloge, maar maximaal drie (opvallende) sieraden zou moeten dragen. Nou ben ik wel benieuwd wie zich aan deze mij onbekende regel houdt, of wie er lekker vol voor gaat met 5 kettingen en drie oorbellen per oor.
Ikzelf draag altijd een horloge, altijd oorbellen, en bijna altijd een ketting dus 4 stuks. Vroeger droeg ik hier vaak ringen bij maar sinds ik kinderen heb niet meer, ze bezeerden zich er te makkelijk aan. Ik heb maar 1 horloge, wat ik heb geprobeerd vrij neutraal te kiezen zodat het bij al mijn kleding past (platinakleurig metalen bandje). De ketting en oorbellen kies ik daarentegen in kleur bij mijn outfit, en ook in stijl dus niet iets heel grofs bij een geborduurd jasje en vice versa. (Het komt overigens meestal neer op plastic spul bij eenvoudige t-shirts).
Ik zou trouwens als ik aan de 3-stuks regel wilde voldoen, hooguit de ketting helemaal overslaan want opvallende oorbellen met een heel iel kettinkje of andersom vind ik niet goed met elkaar in evenwicht.
29-01-2009 om 11:17
Ringen
Eigenlijk draag ik alleen mijn drie ringen elke dag. Rechts een trouwring (protestants inderdaad , links een 'trinity'ring: drie gladde ringetjes in elkaar: geelgoud, witgoud en roodgoud. Daarbovenop mijn verlovingsring: geelgoud met diamantjes.
Bij de geboorte van mijn kinderen heb ik sieraden gekregen, maar die draag ik alleen op hoogtijdagen.
29-01-2009 om 11:30
´s nachts (en sini)
draag ik alleen mijn trouwring (en mijn pyjama )
@ Sini: t wordt tijd dat je je man deze draad laat lezen, óf je zegt een keer dat je zo graag... (mannen zijn niet zo ´hintgevoelig´, tenminste de méésten niet!)
29-01-2009 om 14:00
Sini
heb je de oude "ring"van je man nog ? Dan kun je die ook laten repareren en meteen een beetje groter maken, dat is bij die van mijzelf ook gebeurd. Dan zijn jullie straks weer gelijk, ws goedkoper dan een nieuwe ring kopen ( als je al een bijpassende kunt vinden)
29-01-2009 om 21:24
3 oorbellen per oor
Twee kleine zilveren ringen en 1 grote. Al een jaar of 15 De kleine blijven 's nachts in. Verder geen ringen, kettingen of horloge.
Vroeger wel kettingen en horloge gedragen maar ringen zien er echt niet uit bij mijn afgekloven nagels.
30-01-2009 om 21:42
Ach ja
Vandaag zat ik in de trein tegenover een grijze heer met vier gouden ringen, een gouden armband, een horloge, een dasspeld, dwars óver zijn overhemd plus das een enorme gouden ketting met daaraan twee gewichtige gouden hangers.
Hoezo die drie-regel?
tonny