Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ayanna

Ayanna

08-01-2010 om 18:56

Wat wilde je later worden als je groot was???.

Toen ik nog een klein Ayannaatje was, was mijn eerste echte ambitie: worstverkoopster worden bij de Hema! U begrijpt waarschijnlijk wel waarom... Dat verwaterde en mijn volgende plan was: stewardess! Toen vond echter de vreselijke ramp op Tenerife plaats en dat heeft zo'n impact op me gehad, dat ik pas op mijn 33e voor het eerst in een vliegtuig ben gestapt. Nee, stewardess worden werd het niet. Daarna had ik mijn ware roeping gevonden! Ik werd toneelspeelster!!!! Ik zag het al helemaal voor me. Ik zou naar de toneelschool in Maastricht gaan en Mary Dresselhuijs was mijn grote voorbeeld! Strak plan, totdat.....de pubertijd toesloeg en ik veranderde in een vreselijk onzeker 'kind' met een heel laag zelfbeeld.... Toneelspelen??? No way! Dat durf ik echt niet!
Hedentendage ben ik receptioniste op een vakantiepark. In plaats van worst verkoop ik gebakken lucht. In plaats van hoog in de lucht, host ik mijn gasten op de begane grond en mijn receptie is mijn podium (glimlacht lieflijk en knikt begrijpend waarna zij met nadenkende blik zich went naar haar computerscherm). Mijn ambities waar gemaakt...mwah....
En wat wilde jij later worden????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aïda

Aïda

08-01-2010 om 19:08

Ik wilde

Kapster en moeder worden. Mijn hele jeugd en tienertijd heb ik dat vol gehouden.
En ik ben het beiden ook geworden .

Dierenarts

en dat ben ik ook geworden

Merel

Merel

08-01-2010 om 19:48

Kapster

Hoi,

Op de kleuterschool zei ik altijd dat ik kapster wilde worden, maar dat kwam eigenlijk door mijn moeder die dat altijd zei; ' Meid wordt maar kapster dan kan je mijn haar mooi doen ' Later, als puber wilde ik ook wel zangeres of filmster worden (maar ik was vreselijk verlegen) en daarna " iets met tekenen" maar ja, zo heel erg goed kon ik het ook weer niet vergeleken bij de illustraties die ik vaak in boeken zag. Vervolgens kwam ik via het uitzendbureau bij een groot administratiekantoor terecht waar ik 10 jaar ben blijven hangen. Maar uiteindelijk ben ik toch geworden wat ik na mijn tekenares-wens had bedacht: ik ben nu fotograaf, toch met plaatjes bezig zijn, zonder dat je daar mooi voor moet kunnen tekenen.

Merel

krin

krin

08-01-2010 om 20:28

Regisseur

Ik wilde namelijk Kruistocht in Spijkerbroek gaan verfilmen. En dan werd ik in de rest van de tijd archeoloog. Is geen van beide gelukt.

Balletdanseres

Vanaf mijn twaalfde riep ik dat ik balletdanseres/docente wilde worden. Zeker na het zien van Fame!
Nam niet weg dat ik pas 14 was voor ik mijn eerste balletles kreeg. Op mijn 17e zat ik op de academie, en 2 academies en 3 jaar later ben ik gestopt.
Later ben ik voor mijn hobby quilts gaan maken en heb ik jaren geroepen 'als ik daar toch eens mijn beroep van kan maken....'.
Nu een dik jaar geleden is mijn droom in vervulling gegaan. Soms moet je niet dromen, maar gewoon doen!
Mijn hubbie is ook al zo'n geluksvogel; die is musicus en treed veel op met een straattheater-orkest op de fiets.

Dorry

Guinevere

Guinevere

08-01-2010 om 21:02

Diverse beroepen

Eerst wilde ik schrijver of dichter worden. Later heb ik dat bijgesteld naar Egyptoloog. Daarna had ik geen flauw idee meer. Dus het werd automatisering. En dat vind ik nog steeds leuk!

Julie

Julie

08-01-2010 om 21:47

Schrijfster

en in mei komt mijn 12e boek uit!

Nasha 1st

Nasha 1st

08-01-2010 om 21:53

Motoragent....

helaas.....het is het niet geworden

mirreke

mirreke

08-01-2010 om 22:00

Dokter

Vanaf dat ik me het kan herinneren. Ik wilde dokter worden, had mijn hele vakkenpakket en keuze erop aangepast. En toen bedacht ik me in de week dat je je moest inschrijven voor de studie, en ging ik Engels, en later ook geschiedenis, studeren. Ook heb ik de pedagogisch didactische aantekening (ik ben dus ook docent engels). Maar ik werk als vertaler, corrector, tekstschrijver, bureauredacteur, soms eindredacteur. En wat ik diep in mijn hart echt, echt zou willen, is zelf schrijven en de boeken zelf illustreren. Met illustreren ben ik al bezig, wie weet komt het laatste ook...

Lou

Lou

08-01-2010 om 22:04

Eten-uitdeler

Ik wilde vroeger eten uitdelen aan arme kindertjes in Afrika. Op de middelbare school wilde ik niets. Eenmaal aan de studie wilde ik het liefst eeuwige student worden. Daarna deze ambitie bijgesteld tot wetenschapper, tussendoor nog een tijdje tentoonstellingenmaker. Na een mislukte gooi naar het aio-schap wist ik het weer even niet, hier en daar een baantje gedaan, totdat ik een vacature zag voor redacteur. Pas toen bleek dat ik kon schrijven als beroep kwam ik thuis, werktechnisch gezien. Eeuwige student lijkt me ook nog steeds leuk.

Carmen

Carmen

08-01-2010 om 22:27

Krin (o.t.)

Wat vind je van de verfilming van Kruistocht in spijkerbroek? Had jij het anders of beter gedaan?

Carmen

Vic

Vic

08-01-2010 om 22:56

Piloot

Toen ik op de lagere school zat wilde ik heel graag piloot worden, ik heb geen idee meer waarom. Vervolgens bleek ik op de middelbare school extreem slecht in alle beta-vakken. Na twee afgebroken studies, 12 beroepen, 13 ongelukken, heb ik toch 'een vak geleerd' en een leuke baan (een waar volgens mij geen enkel kind van droomt, maar dat terzijde

Terpi

Terpi

08-01-2010 om 23:39

Hmmm vroeger

Ik weet eigenlijk niet zeker of ik een droom had als basisschool leerling. Ik weet wel dat ik op de middelbare eerst prof basketballer wilde worden (maar vele malen gescheurde enkelbanden hielpen mij uit die droom, alsmede het feit dat ik toch echt een vrouw ben haha) en daarna heel even zuster (maar een hekel aan bloed) waarna ik op mijn 14e besliste dat ik in de hulpverlening wilde werken met kinderen/jongeren. Dat laatste doe ik nu 14 jaar.
Groet Terpi

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2010 om 00:09

Zuster en boerin

Ik kom uit een familie waarin de vrouwen in de zorg werkzaam zijn en waren. Voor mij was het dan ook logisch, ik zou zuster worden. Maar tegen dat ik de leeftijd had waren de toelatingseisen zodanig dat ik niet het juiste vakkenpakket had en met mijn oogafwijking zou ik nooit toegelaten zijn. Ergens onderweg heb ik ook nog de ambitie gehad om boerin te worden. Heerlijk romantisch tussen de beesten! Ik zou het als boerin volgens mij niet zo verkeerd gedaan hebben, ik besef inmiddels wel dat het boerenleven vaak alles behalve romantisch is.
Gezien de vorm van mijn handen en de lengte van mijn vingers heb ik ook nog even gedacht dat ik wel geschikt zou zijn voor pianiste. Dat zou een korte carrière geworden zijn denk ik. Ik heb inmiddels bepaald geen soepele vingers meer en pijnlijke polsen.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-01-2010 om 08:02

Boekenlezer

Ik wilde iets waarbij ik eindeloos veel boeken mocht lezen en beoordelen. Of juf. Het werd juf, met veel boeken in mijn vrije tijd.
Groetjes
Massi

Gym-juf

ik wilde altijd gymjuf worden. tot ik ongeveer 16 jaar was en ik iemand kende die de opleiding had gedaan. Hij werkte als verhuizer omdat er geen werk was. dat bracht me aan het twijfelen...
uiteindelijk een technische studie gedaan, vind mijn huidige werk erg leuk maar hier heb ik vroeger echt nooit over gedroomd.

Gruffalo

Schipper van de reddingboot

Onnodig te zeggen dat dat niet is gelukt

Astronaut

En toen kreeg ik een bril..... Vervolgens jarenlang: sterrenkundige of natuurkundige, nog enigszins in dezelfde richting (hoezo nerd??)
Uiteindelijk ben ik een talenstudie gaan doen omdat ik zo beroerd in m'n vel zat dat ik de energie niet kon opbrengen voor een pittige studie. Ik vind het nog altijd heel jammer dat ik niet de exacte kant ben opgegaan, ook al ben ik met mijn huidige baan (trainer/opleider) heel tevreden.

reina

reina

09-01-2010 om 13:10

Hier

Ik wilde, zolang ik me kan herinneren, juf worden en wat ben ik geworden.... ? Juist Een tijdje heb ik nagedacht over een studie aan de hogere tuinbouwschool, maar daarvoor waren de cijfers voor de exacte vakken te slecht, achteraf maar goed, ik had dat lichamelijk niet aangekund.
Toen mijn zoon klein was sprak hij ooit de onsterfelijke woorden : ik word later een klein paars bloemetje. Dát is niet gelukt , hij is kok geworden en doet dat al jaren met heel veel plezier!

Rieke

Rieke

09-01-2010 om 16:41

Kapster of bibliotecaresse

Wilde ik jaren lang worden. Uiteindelijk heb ik het tot IC verpleegkundige geschopt. Heb wel een knipcursus gedaan, en loer nog steeds op een baantje in de bieb.
En uiteindelijk spijt dat ik niet heb doorgeleerd en een studie gevolgd heb. Maar de ervaring van de verpleging had ik nooit willen missen, dat heeft me echt gevormd.

Zendelinge

Mijn ouders zijn behoorlijk christelijk en vertelden dit apetrots aan iedereen die het maar wou horen. Het ging mij vooral om het reizen.

Heb als IT-er wel vrij veel gereisd en ben met een Zuid-Amerikaan getrouwd. Ik ben sinds mijn puberteit niet meer gelovig, dus de zending ben ik niet ingegaan.

Ik hoop wel als de kinderen groter zijn weer meer te gaan reizen.

Cowboy

Eerst Indiaan, daarna cowboy (had kennelijk toen door wie er gewonnen had), en later goochelaar. Allemaal niet gelukt.

Groeten,

Temet

krin

krin

09-01-2010 om 21:36

Carmen

Ik hoop dat ik het beter zou hebben gedaan. Niet dat ik de verfilming slecht vond, maar het was niet míjn Kruistocht. Wel mijn Dolf, trouwens, die was goed gecast wat mij betreft.
Ik vond het te veel een losse opeenvolging van scènes, weinig samenhang en weinig consistente spanningopbouw. Het had niet de sfeer die ik bij het boek vind horen. Te veel avonturenfilm, te weinig bildungsroman, zoiets. Maar goed, ik ben geen regisseur geworden en heb dan ook geen goed onderbouwd voorstel hoe het anders had gekund.
Ik vond de film van Brief voor de Koning ook niet je dat, trouwens. Dus Meester van de Zwarte Molen durf ik niet meer te gaan zien. En het enige lievelingsboek dat nog over is om te verfilmen, mits ik een snelle carrièreoverstap maak, is De Tuinen van Dorr. Dat lijkt me best een opgave. O nee, een mooie uitdaging. Iets in de sfeer van Coraline, denk ik.
Maar... wat vond je er zelf van?

Carmen

Carmen

09-01-2010 om 23:09

Krin

Waardeloos Vandaar dat ik me afvroeg wat jij ervan vond. Het andere begin begrijp ik nog wel. Een moderne slag eraan geven, en een logische verklaring dat hij met die machine rommelt. Logischer dan in het boek. Maar verder sluit ik me aan bij jouw mening. Ik weet de exacte details niet meer, het is een tijd geleden dat ik de film heb gezien. Maar ik weet dat ik me tijdens de film nogal heb geërgerd. Ik moet een film en een boek ook niet vergelijken. Maar ik trap er steeds weer in. Ik wil toch een boek lezen als ik een film ga zien en andersom. Dom, dom, dom.

De brief voor de koning heb ik niet gezien. Maar ik weet dat mijn dochter hem ook niet zo geslaagd vond. De meester van de zwarte molen heb ik haar toevallig voor Sinterklaas gegeven. Maar ze heeft hem nog niet gelezen. En ik moet hem ook herlezen. Ik weet dat ik het geweldig vond, maar ik ben veel vergeten.

Iris

Iris

10-01-2010 om 15:11

Boerin of dierenarts

Ik wilde altijd boerin of dierenarts worden.
Heb een onderwijsopleiding gedaan, en heb wel een aantal jaren les gegeven op een landbouwschool in het vak veeteelt en dierenhouderij. Dus toch wel in die richting.
Nu begeleid ik reizen, weer heel wat anders, maar ook leuk.

Monique D*

Monique D*

10-01-2010 om 16:52

Het begon met juffrouw

Ik wilde altijd al juffrouw worden. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik uit een onderwijzersfamilie kom. Die wens was er altijd al, totdat ik op de middelbare school heb gezien hoe leraren zich staande moesten houden tegenover een vreselijke onhandelbare klas. Leraren verlieten soms overspannen de school. Toen liet ik dat idee maar varen...
Omdat ik wel eens met een buurtkind speelde met een verstandelijke beperking speelde dacht ik erover na om een docent te worden op een BLO-school. Heerlijk spelen met die kinderen en net zoveel lol hebben als met die buurjongen! Maar dat ging niet door, want na het volgen van een beroepsopleiding werd ik secretaresse. Later bleek dat ik computers leuk vond en vond ik een baan in de automatisering. En daar komt dus toch mijn wens om les te geven een beetje naar voren!

Van alles

Als kleuter wilde ik vast wel prinses ofzo worden, dat willen tenslotte de meeste meisjes wel. Oh ja, en moeder natuurlijk!
Wat verder op de basisschool veranderde mijn ambitie en wilde ik zeker geen moeder worden maar wel advocate. Dat heb ik jaren volgehouden tot ik er achter kwam hoelang ik dan naar school zou moeten.
Op de middelbare school twijfelde ik tussen kapster of lerares Engels en Geschiedenis, uiteindelijk is het geen van tweeën geworden.

Roos Vicee

Roos Vicee

11-01-2010 om 20:55

Zo veel!

Ik wilde zo veel worden! Eerst koningin. Ik was er stellig van overtuigd dat ik met WA zou trouwen Later werd het juf. We speelde vaak schooltje mijn twee zusjes en ik. En altijd moest mijn oudste zusje juf zijn, zo flauw Dus ik wilde later echt juf worden en daarna moeder van 10 kinderen :s
De eerste jaren van het VO wilde ik bij de marechaussee, want mijn oudere buurmeisje zat daarbij en als ik dat uniform zag en haar verhalen hoorde dan leek me dat ook geweldig! Laatste jaren van het VO wilde ik naar het concervatorium. Mijn droom was klarinettiste worden in een beroemd symphonieorkest. Ik ben niet verder gekomen dan de vooropleiding want ineens vond ik het toch maar niets meer. Ik ben pabo gaan doen en heb een aantal jaren voor de klas gestaan. Dus toch juf! Toen ik wegens omstandigheden dat niet meer kon doen heb ik een opleiding tot secretaresse gedaan en ben ik dat een tijdje geweest, maar toen er kinderen kwamen en ik toch geen plezier meer had in mijn werk, ben ik fulltime moeder geworden. Maar niet van 10 kinderen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.