Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Presentatrice

Presentatrice

12-01-2009 om 13:48

Wat zou je willen weten over sledehondensport?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

20-01-2009 om 14:11

Dat denk ik ook kaaskopje

Ik denk dat sledehonden het leuk vinden om sleden te trekken. Ik denk dat jachthonden het leuk vinden om door weilanden te rauzen. Ik denk dat circuspoedeltjes het leuk vinden om door hoepels te springen. Ik denk dat herdershonden het leuk vinden om een kudde te hoeden.
Ik denk dat paarden het leuk vinden om over hekjes te springen. Ik denk dat paarden het leuk vinden om rare stapjes te zetten.
En ik vind het allemaal prima. Maar doe dat lekker samen, thuis, op geleide van het dier. En koppel er geen "sport" aan. Want dan gaat het niet meer om "leuk". Dan gaat het om presteren en winnen.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

21-01-2009 om 00:45

Presteren en winnen

Op zich is er niets mis met presteren en winnen voor de sport, het is alleen jammer dat er vaak zoveel belangen zijn dat het plezier erbij inschiet.
Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat paarden dressuur leuk vinden. Ik vind het héél knap hoor, maar het is zo onnatuurlijk.

Maar

Zo'n dier heeft helemaal geen weet van presteren en winnen. Die doet het alleen als hij het leuk vindt, weet hij veel dat er prijzen te winnen zijn! Dus ook als het gaat om presteren en winnen, blijft het van cruciaal belang dat je er voor zorgt dat het dier er lol in heeft. Is dat eenmaal weg, dan zal je ook niet winnen!
(Gevallen van mishandeling overigens daargelaten. Op die manier kan je ook trainen en dat is natuurlijk verschrikkelijk)

Tinus_p

Tinus_p

22-01-2009 om 09:44

Mgoed

Is die presentatie al geweest? Was het leuk?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.