Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

pooh bear

pooh bear

09-02-2011 om 10:36

Wat zouden jullie doen (iemand herkennen op een forum)

Sinds een paar weken ben ik ook lid van een ander Forum. Ook hier schrijf ik niet met mijn eigen naam.

Nu heb ik pas iemand herkent op dit forum. Zou ik haar een mailtje moeten sturen dat ik haar herkent heb? Of zouden sommige mensen dat niet prettig vinden?

Het is een oude kennis waar ik bijna geen contact meer mee heb alleen nog via hyves.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

09-02-2011 om 10:51

Discretie

Ik vind dat herkenning van andere forummers - of dat nu hier is of op een ander forum - vraagt om enige discretie. Het gebruik van een nick is meestal bedoeld om herkenning tegen te gaan, de privacy te waarborgen en/of te posten zonder dat je daar in het dagelijks leven op wordt aangesproken.

Krin

Krin

09-02-2011 om 10:58

Discretie, maar

Nu weet je wie het is, en lees je dus dingen van haar waarvan zij niet weet dat het door een bekende meegelezen wordt. Stel dat je in de tuin zit, en de buren voeren een min of meer intiem gesprek omdat ze niet weten dat jij daar zit. Zou je dan niet even je keel schrapen om je aanwezigheid kenbaar te maken?
Zoiets zou ik in dit geval ook doen, anders heerst er informatie-ongelijkheid tussen jullie. Het melden, dus, dat je haar herkend hebt.
Tenzij je haar echt nooit meer persoonlijk spreekt, en ook geen gemeenschappelijke vrienden hebt waar je per ongeluk iets zou kunnen laten vallen over haar.

pooh bear

pooh bear

09-02-2011 om 11:39

Reactie

We spreken elkaar inderdaad nooit. Wonen niet in dezelfde woonplaats. Verder gebruik ik zelf een Nick maar heeft zij haar eigen naam op het forum gebruikt. En ook die van haar kinderen.

Maar waarschijnlijk weet ze nikst dat er bekenden op dit forum zitten.

Ik vind het een lastig dilemma jullie hebben allebei gelijk.
Ik zou ook niet aangesproken Willem worden over iets wat ik op een forum heb gezet.

Aan de andere kant heeft ze wel recht om te weten dat ik mee lees.

Sancy

Sancy

09-02-2011 om 12:06

Tja

"Maar waarschijnlijk weet ze nikst dat er bekenden op dit forum zitten."
Dat weet je natuurlijk nooit. Maar ik vind dat je rekening moet houden met de mogelijkheid dat je herkend wordt als je op een openbaar forum post. Ik kan ook jouw overbuurvrouw zijn. Bovendien: als je haar meldt dat je haar herkent, maak je jezelf dan ook bekend? Of wil je dat liever niet?

pooh bear

pooh bear

09-02-2011 om 12:13

Sancy

Zij mag best weten wie ik ben.
Ik wil me eigen alleen niet op het forum bekend maken. Je weer nooit wie er verder mee leest.

Priveberichtje sturen via hyves

'joh, ik zag dat jij op dat-en-dat forum post. Heb je er erg in dat iedereen meeleest als je je eigen naam en die van je kinderen gebruikt?'

dc

dc

09-02-2011 om 14:32

Dom

"Verder gebruik ik zelf een Nick maar heeft zij haar eigen naam op het forum gebruikt. En ook die van haar kinderen. "

Sorry hoor, maar als je met je eigen naam post, dan weet je dat je herkent kunt worden. Dus daar zou ik geen mail aan wijden.

Als je iemand herkent die een nick gebruikt, zou ik het wel netjes vinden te vermelden.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

09-02-2011 om 23:52

Wat je ook nog kunt doen...

...en wat ik op het OOL-forum ook weleens heb gelezen is waarschuwen dat het niet slim is om onder je eigen naam te posten. Dan weet zij niet dat jij weet dat zij het is. Als ze een nieuwe nick aanmaakt weet jij niet meer dat zij het is.

koentje

koentje

10-02-2011 om 12:32

Misschien

is het wel iemand anders die toevallig haar naam als nick gekozen heeft!

Yura

Yura

10-02-2011 om 13:21

2x gehad

Een keer jaren geleden las ik hier een vraag van iemand die na veel moeite zwanger was en al een stukje in de veertig was. Ze twijfelde of ze een vruchtwaterpunctie ging doen. Dat was ook in de tijd dat velen nog onder eigen naam postten. Ik heb er toen niks mee gedaan, ook omdat ik haar nooit eerder hier had gezien en ook daarna niet meer. Ik heb gewoon blij verrast gereageerd toen ze vertelde dat ze zwanger was. Een ander keer was op een ander forum ook al jaren geleden, dat ging meer over een specifiek onderwerp, laten we zeggen een hobby, daar geef je dus veel minder persoonlijks prijs dan velen hier doen, ze reageerde overigens wel onder een nick en ik had al veel van haar gelezen en opeens viel het kwartje. Toen heb ik gewoon in die draad gereageerd, zo van: he buuf, jij ook hier?

MariaV

MariaV

11-02-2011 om 15:28

Wel wat zeggen

Tot nu toe vond ik het altijd heel leuk als mensen even kuchten dat ze me kenden (hoi Krin en Evy!). Ik vind het wel fijn als ik mag veronderstellen dat mensen op de hoogte zijn van bepaalde onderwerpen waar ik over schrijf. De dingen die ik liever niet in de openbaarheid wil hebben schijf ik ofwel niet, ofwel onder een andere nick op het forum.
Maria

Sofie-Anne

Sofie-Anne

11-02-2011 om 23:31

Dat vindt ze misschien helemaal niet erg

Misschien heeft ze dit wel ingecalculeerd. Dat iemand haar kan herkennen. Ik gebruik ook mijn eigen naam, en voor wat gevoeligere onderwerpen verzin ik een andere. Maar ik zou het gewoon zeggen, jij doet toch niks verkeerds, misschien vindt ze het wel leuk ?

pooh bear

pooh bear

14-02-2011 om 20:25

Vanmorgen berichtje gestuurd

Vanmorgen heb ik haar toch maar een PB gestuurd. Om haar te vertellen dat ik haar herkent heb.
Iedereen bedankt voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.