Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ardennen

Ardennen

26-04-2010 om 19:49

Weer mooi boek: zeitoun

Ik heb toch weer zo'n mooi boek gelezen, wilde ik jullie boekliefhebbers niet onthouden:

Zeitoun van Dave Eggers.

Hartverscheurend verhaal over een Syrisch-Amerikaanse man die als ‘dank’ voor zijn hulp aan getroffenen in New Orleans wordt gearresteerd op beschuldiging van plundering en 23 dagen onschuldig wordt vastgezet. (van een site gekopieerd)

Heel toevallig heb ik enkele weken geleden Strafkamp 22 van Tig Hague gelezen (van de Bol-site): Tig Hague, een jonge Brit die voor zijn bedrijf regelmatig naar Moskou vliegt, wordt op een dag uit de rij voor de Russische douane gehaald. Als zijn koffers open moeten slaat de schrik hem om het hart: in zijn spijkerbroek zit nog een klein beetje wiet na een nachtje stappen in Londen! Tig wordt direct gearresteerd, gefouilleerd, en op transport gezet naar Strafkamp 22.

Zit dus even in de gevangenissen, maar beide boeken aanraders!
Lees ze en geniet
Ardennen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mona Wilma

Mona Wilma

27-04-2010 om 16:45

Gezellie...

Ik krijg al koppijn als ik de samenvatting lees, dit kan toch nooit ontspanning zijn?

krin

krin

27-04-2010 om 21:44

Eens

Ik zal wel een vuige zwartkijker zijn, maar ik hou lang niet altijd van een happy end. Zeker niet van die happy ends waarvan je al halverwege weet dat ze eraan komen, alleen nog niet hoe. Mooie triestigheid is niet per definitie ongezellig. Dat andere boek van Eggers vond ik trouwens ook erg goed, What is the What. En nee, ook dat relaas van een jonge vluchteling in Soedan was niet gezellig

Ardennen

Ik kwam het boek ook tegen en heb geaarzeld en het laten ligen! Dom besluit dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.