Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Weerdraadje

om het weer emigreren zou ik nooit doen, maar het is wel intriest, deze herfst.

Even lekker zeuren in deze komkommertijd. Ik zit met pantoffels en een vest aan bij de PC. Met koude vingers. Datum: 24 juli.

GRRR!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

26-07-2011 om 22:18

Nasha

Op huisvrouwdagen zit ik ook weleens in de zon met een bakkie. Daar maak ik tijd voor, pluk de dag enzo.

NaShA

NaShA

26-07-2011 om 23:21

Ja fio

ik weet het, maar ik nu ook weer de verwachtingen voor deze week bekijk, dan word ik gewoon kwaad, boos, verdrietig ik weet het niet...Morgen nog niet heel geweldig, maar donderdag al een heel stuk beter....tja, als ik dus weer moet gaan werken. En in het weekend? Weer naar beneden, weer minder goed weer. sorry, ik klink vast heel zuur en negatief, maar ik had na een vervelend 1e half jaar gewoon wel een beetje lekkere zomer gehoopt hebben om weer op te laden voor de herfst en winter, en ik heb niet het gevoel dat dat zo is, sterker, ik voel me alleen maar rotter en rotter (en dat heeft dan weer zijn weerslag ook op andere dingen...)

Primavera

Primavera

26-07-2011 om 23:28

Welnee, minimum venezië is 17°

Ik ben iedere keer weer verbaasd wat journalisten voor een nieuws weten te brouwen in komkommertijd. Jawel, rond het vriespunt rondom Venetië... dàt leek me vreemd, want zelfs in de winter komt dat daar alleen in de allerkoudste wintermaanden zover.
De vriespunt temperaturen blijken dus helemaal niet rond Venetië te zijn geweest, maar op de Giaupas, zo'n 160 km naar het noorden toe en dan 2230 km de hoogte in.
Op het ogenblik zijn de temperaturen in Venezië 's nachts rond de 17°C en overdag rond de 26°C, dat is een paar graden kouder dan normaal, maar niks extreems.
Groeten Primavera, net terug van zonnig middagje strand met 28°C

Valkyre

Valkyre

26-07-2011 om 23:59

Stopt vingers in oren

Lalalaaa.. Primavera, dat willen wij toch echt niet horen hoor!

Ik moet volgende week weer werken - zal je zien dat 't dan weer straaaaalend weer wordt... Vandaag in de regen de Apenheul verkend. Best leuk, maar wel wat mistroostig af en toe...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

27-07-2011 om 07:46

Nasha

Logisch, als je een vervelende tijd achter de rug hebt, dat dit een beetje de druppel is,dat snap ik best hoor!! Ik vrees dat het mooi weer wordt zodra de scholen hier weer beginnen, 15 augustus....en dan kan ik er nog wel van genieten, met 3 a 4 ochtenden werken per week, maar voor mijn kinderen is naar school gaan in een hittegolf niet leuk.

Brianna F

Brianna F

27-07-2011 om 08:53

Ergerlijk

meneer F laat me te pas en te onpas weten dat het 35 graden is op de plek waar hij nu aan het werk is. Ik kijk naar buiten en zie nog net onze dochters wegfietsen, helemaal in regenpak. Bleh!

NaShA

NaShA

27-07-2011 om 10:23

Pelle, tuurlijk wel

maar zij vinden het ook fijner om dat met ons allen te beleven, nu moeten zijn weer naar de BSO en dat is toch even wat anders...

Emmawee

Emmawee

27-07-2011 om 15:01

Jemig pelle

Nasha vindt zichzelf gewoon even een beetje sielug. Dat mag toch? Daar heeft ze blijkbaar reden toe en een verregende vakantie helpt dan niet.
Dat jij op een zeker moment hebt besloten dat je je nooit meer druk zal maken over het weer, wil toch alleen maar zeggen het op dat moment beter ging met jou, dan met Nasha nu?
Het is heerlijk als je de veerkracht hebt om over slecht weer heen te kunnen stappen. Dat is veel meer waard dan een zonnige dag.
Ik heb dat zelf ook, heel wat verregende vakanties en meestal maal ik er niet om. Ergens vind ik het soms ook wel lekker dat je met slecht weer een stuk minder hoeft. Als ik wat somber ben en het is van dat "kom mee naar buiten allemaal"-weer, dan helpt dat meestal niet. Ik moet wel toegeven dat Stoffer en Blik zich over het algemeen prima vermaken met ehm... met dweilen (hahaha!), dus dat is mooi meegenomen.
Groeten! Maw.

Wilma

Wilma

27-07-2011 om 15:51

Ik wil niet veel zeggen ...

maar hier is 't de hele dag al droog. Konijn huppelt al de hele dag vrolijk los in de tuin (en dat kan niet bij regen).
Dus komt allen hier gezellig fietsen of wandelen door berg en dal .

Groetjes,
Wilma (vannacht naar de zon !!)

NaShA

NaShA

27-07-2011 om 16:01

Ik denk

dat wanneer ik zelf beter in mijn vel had gezeten ik misschien ook wat makkelijker er over heen zou kunnen stappen...het lukt me nu gewoonweg niet...en dat vind ik zelf al vervelend genoeg...

Het weer

was hier gisteren en vandaag ZALIG, niet te heet, vaak een zonnetje, niet te fris, kortom heerlijk om in de tuin te zitten (en deze muts zit nu achter haar computertje )

Van de week hadden we het over hormonen en het weer.. een collega van mij moest ongesteld worden en die zat zondag naar dat troosteloze weer te kijken en die moest spontaan huilen en zelfmedelijden hebben...

Dat heb je soms, vooral als je een vrouw bent.. Ik kan me het gemopper op het weer ook wel voorstellen, het kan soms ook een zalige uitlaatklep zijn om over het weer te mopperen maar eigenlijk gewoon je ongenoegen (over iets anders) te bedoelen..

Het moppert nou eenmaal makkelijker

Zalig weer hier, ik hoorde net zelfs wat gerommel, dus misschien is het zo afgelopen met dat zonnetje... (Groningen, 1650 uur: 25 graden)

NaShA

NaShA

27-07-2011 om 20:46

Excuus pelle

ik zal het er niet meer over hebben...

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

27-07-2011 om 22:07 Topicstarter

Vandaag een hele dag mooi weer!

Onwaarschijnlijk. Wat lekker zeg!

Emmawee

Emmawee

27-07-2011 om 22:35

Pelle

Je hebt natuurlijk gelijk. Het glas is half vol! Maar juist daarom begin ik te jemiggen. Nasha ziet het gewoon even niet en ze zou graag willen dat ze het zag. En dat ze een gezellig regenprogramma klaar had liggen en dat ze op scherp zou staan om er bij de eerste halve zonnestraal op pad zou gaan... maar blijkbaar is de rek er gewoon even uit. En dan moet ze van jou blij zijn voor haar kinderen! Dan denk ik dus jemig.
Bovendien maakt het allemaal niet zo uit. Het is een weerdraadje, daar kun je geklaag verwachten. Ook als het te warm is.
Het was hier heerlijk weer op mijn vrije dag en ik ben vrijwel de hele dag binnen geweest. En dat beviel mij prima. Met mooi weer wordt alles wel wat makkelijker.
Groeten, Maw.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2011 om 01:02

Nasha

Ik ben een slechte huisvrouw. Dat uit zich bijvoorbeeld op mijn vrije donderdag. Dan zou ik heel huisvrouwerig met de stofdoek rond moeten rennen, want dat wordt een beetje verwacht van een vrouw die niet volledig fulltime werkt. Maar dat doe ik niet. Ik slaap uit, ik ga achter de computer zitten tot ik gedaan heb wat ik wil doen, dan douche ik me en kom in actie. Dat betekent dat ik boodschappen moet doen, de was en het eten klaar moet maken. Stof laat ik liggen tot een belangrijker moment. Ik voel me met mijn baan van 32 uur in de week geen huisvrouw, het huishouden sloft er dus een beetje achteraan. Moet je zéker in de zomer ook eens proberen, je zult zien dat je dan toch een uurtje zon mee kan pikken
Oh ja, ik ga 3 keer in de week om 8 uur de deur uit en kom er dan kwart voor 7 weer in en een dag van 11 tot kwart over 10.

Jade

Jade

28-07-2011 om 11:14

Pelle,

"En waarom is het normaal dat nasha bijna hoopt op minder goed weer omdat ze weer moet werken? Moeten haar kinderen op de BSO de hele dag binnen zitten, dan krijgt ze dus blijkbaar sjagereinige kinderen terug aan het eind van de dag? Wil ze dat echt? Waarom plant ze niet wat leuks voor de avonden na haar werk?"

Omdat ze dat NU niet ziet. Ze zit NU slecht in haar vel, dus zal ze dit NU niet inzien. Ze heeft blijkbaar NU niet de moed om iets leuks te verzinnen. NaShA, dat komt wel weer, echt

Ik denk niet dat er iemand is die zal hopen dat het zal gaan regenen als ze weer aan het werk moet.

Ik herken haar wel: wij zitten in een rare medische molen v.w.b. mijn man (sinds september vorig jaar), 2 overlijdens van 2 hele lieve mensen....wij hebben onze zonvakantie moeten annuleren. En dan hoop je dat het gaat regenen als je weer moet gaan werken en dat het zonnig is als je thuis bent. Dat heeft niks te maken met het feit dat je je kinderen de zon misgunt, maar alles met jezelf op willen laden. Op de 1 of andere rare manier denk je dat alleen de zon je kan helpen

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 11:31

Pelle

Ik denk dan: kom op: ga er even 's avonds lekker op uit! Even naar het strand, bos of park. En zo ook de weekenden.
Normaal gesproken werkt het ook zo. Maar als je er doorheen zit, lukt het je niet altijd om jezelf zo op te peppen.

Belle Époque

Belle Époque

28-07-2011 om 12:45

Nasha en jade

De wereld ziet er gewoon wat prettiger uit als de zon schijnt. En als je glas halfleeg is (en ja, dat kan gebeuren en daar mag best over gepraat worden) kan rotweer net een beetje verschil maken. Dan werkt "gewoon even iets leuks doen" even niet.

Ik begrijp jullie en wens jullie veel sterkte, zonder goedbedoeld advies!

Pelle

ik ben geen Belle (letterlijk noch figuurlijk )

maar ja, het helpt wel als mensen een beetje meehuilen, alleen maar relativeren ontkent ´jouw probleem´(hoe groot of klein dat ook mag zijn)

het heeft ook lang geduurd dat ik dat inzag, maar vooruit, het is nou eenmaal zo dat je je gezien en gehoord voelt als mensen niet alleen maar relativeren, echt waar!

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 16:44

Pelle

Als je iemand treft in je omgeving die het even helemaal heeft gehad, helpt positief zijn en vinden dat iemand het goede moet inzien niet altijd. Het kan voor diegene heel fijn zijn even uit te leggen dat het even niet gaat, even spuien, even balen. Vaak lucht dat op en lukt het later misschien wel. Want je kunt zelf ook vinden dat je glas halfvol moet zijn, maar of dat lukt is een tweede.

Emmawee

Emmawee

28-07-2011 om 17:21

Pelle?!

Wow ik vind dat je nogal doordraaft. Haha, zit ik hier een beetje voor Nasha op te komen, gewoon omdat ik me erger aan jouw toon. Het wordt een beetje meta daardoor, maar ik moet even hoor!
"Maar Emmawee: wat heeft nasha er aan als we allemaal met haar mee gaan leven en zeggen: oh ik hoop maar voor je dat het vanaf je allereerste werkdag goed gaat regenen? Heeft nasha daar wat aan?"
Ik zeg helemaal niet dat we dat allemaal tegen haar moeten gaan zeggen.
"Kan Nasha niet beter tips vragen hoe ze hier mee om moet gaan?"
Misschien wil Nasha geen tips en wil ze in een weerdraadje gewoon een beetje klagen over het weer.
"En waarom is het normaal dat nasha bijna hoopt op minder goed weer omdat ze weer moet werken? Moeten haar kinderen op de BSO de hele dag binnen zitten, dan krijgt ze dus blijkbaar sjagereinige kinderen terug aan het eind van de dag? Wil ze dat echt?"
Dit laatste is volledig in jouw brein ontstaan, of ze heeft dit op de chat gezegd of in een andere draad ofzo... want ik zie echt nergens dat Nasha hier iets dergelijks beweert. Lees maar eens terug.
"Waarom plant ze niet wat leuks voor de avonden na haar werk?"
Geen idee, misschien is ze dan moe. Vraag het haar es.
Heerlijk weertje trouwens, vandaag!!
Groeten, Maw.

Vic

Vic

28-07-2011 om 17:27

Nah... en daar loop je dan

Ik loop telkens achter de feiten aan. Vandaag dus met lange mouwen en een jas aan. Da's best warm dan

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 18:03

Pelle

Je zal wel boos worden hoor, maar goed, ik meen me te herinneren dat je destijds, toen je wegens lichamelijke problemen, ook niet zo lekker in je vel zat afentoe. Hoe zou je het destijds gevonden hebben als wij daar luchtig overheen zouden stappen en suggereerden dat je toch vooral je glas halfvol moet laten zijn? Een keer klagen vond jij toch ook best fijn? Moet toch kunnen?

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 18:37

Linzel

Ja poeh, de was was net op tijd binnen! Wel even zeggen hoor als je een bui doorstuurt!)

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 18:39

Zuurkool

En van de week was het hier net 10 graden, op verzoek van de kinderen hebben we toen zuurkool gegeten.

Belle Époque

Belle Époque

28-07-2011 om 19:25

Nou hoor...! ))

Mijn glas loopt bijna over, zo vol zit die, maar dat komt niet door de daverende onweersbui die volgens buienradar.nl nu pal over ons heen trekt...

In real life is het... Droog...

Jammer, we wilden zo graag eens een Echte Brabantse Donderbui meemaken

NaShA

NaShA

28-07-2011 om 20:04

Nou...

ik wilde net al zeggen waar ik toch beweerd had dat ik hoopte dat het zou gaan regenen zodat mijn kinderen op de BSO binnen moesten zitten....maar ik zie dat anderen dat al voor me gedaan hebben, dank daarvoor...

Pelle, dit is een weerdraadje zo simpel is het, en daar klaag ik over, omdat het me dwars zit. Vandaag was het de hele dag droog, super, fijn voor de kinderen, ik zet 1 stap buiten op mijn werk en krijg meteen een plensbui op mijn kop. Ik kan je zeggen, dat maakt je humeur niet beter....

En zojuist hebben we hier een giga-wolkbreuk gehad. Zie later op mijn Hyves voor foto's....

NaShA

NaShA

28-07-2011 om 20:14

Overigens

lang niet alles van wat er allemaal speelt heb ik hier op het forum gedeeld, dat is slechts een klein onderdeel in het geheel, niet onbelangrijk...

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 20:21

Pelle

Nee, maar door die situatie is het lastiger slecht weer te relativeren, het werkt niet mee, za'k maar zeggen, dat is mijn punt. Het is de druppel,letterlijk en figuurlijk.

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2011 om 20:22

Belle

Huur eens een tent op Beekse Bergen. Daar valt per jaar de meeste regen. Ik heb er schitterende onweersbuien gezien,echt heel bijzonder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.