Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

26-04-2022 om 23:49

Weglaseren tattoo

Toen ik lang geleden 16 was mocht ik van mijn moeder een tattoo. Ik kreeg 125 gulden en de mededeling, dit aanbod geldt alleen vandaag. 
Dat was het recept voor mislukking natuurlijk. Voor 125 gulden koop je niks en ik had ook geen idee wat ik wilde, behalve mee in die hype🙄

Uiteindelijk werd het een tja, doe mij die maar dan van het plaatjes bord. Ongeveer 5 x 4 cm. Niet al te groot dus. 

Maar goed de afgelopen jaren ging ik me er steeds meer aan ergeren, hij is ook echt niet mooi en al best wel vervaagd. 
Dus ik op zoek naar een praktijk waar ze tattoos verwijderen. Toevallig zit er hier een in de stad. Praktisch voor mij, aangezien de behandeling maar 2 minuten duurt en het dus zonde is om daar een lange reistijd voor te hebben. 

Bij de eerste behandeling had ik wat ze noemen laser snow. Gewoon een reactie van de huid op de laser. Deze trekt dan wit weg en dit verdwijnt na een poosje weer. Heel normaal en verder ook normaal geheeld, zonder korstjes. 

Alle navolgende behandelingen dit niet meer gehad, heb ook geen idee of je dit altijd hebt. De huid is een beetje gevoelig alsof je een lichte zonnebrand hebt opgelopen, maar verder geen korstvorming of schilfers ofzo. Eigenlijk zie je na een dag al niks meer van de behandeling. 
Nu heb ik intussen al zes behandelingen gehad, maar heb niet echt het idee dat het iets doet. Aangezien mijn tattoo van zichzelf al bijna grijs was ipv zwart en de lijnen heel dun, had ik er wel meer van verwacht. Zeker als je soms filmpjes ziet van tattoos die veel groter en zwarter zijn en na een 3 of 4 tal behandelingen al vele malen lichter zijn. 
Dus na 6 behandelingen van mijn al lichte tattoo had ik meer verwacht. 

Heeft iemand hier ervaring mee? Mag ik meer verwachten en moet ik elders een second opinion vragen en zo ja, bij wie dan? Of is deze voortgang heel normaal? Ik zie namelijk bijna geen verschil. Zelfs het meest lichte deel is nog zichtbaar. 

wat ik al eens heb begrepen, met laseren is het net zo als met tatoeëerders, er zitten hele goede tussen maar helaas ook heel veel slechte.
Ik denk dat ik zelf voor een cover up zou zijn gegaan. Die resultaten vind ik vaak mooier dan een gelaserde huid.

Bijtje82

Bijtje82

27-04-2022 om 09:55

Fourtyfour schreef op 27-04-2022 om 08:31:

wat ik al eens heb begrepen, met laseren is het net zo als met tatoeëerders, er zitten hele goede tussen maar helaas ook heel veel slechte.
Ik denk dat ik zelf voor een cover up zou zijn gegaan. Die resultaten vind ik vaak mooier dan een gelaserde huid.

Ik wil geen tattoos meer, dus cover up is geen optie. Daarbij vind mijn vriend ze ook echt lelijk, dus ik zou hem er zeker geen plezier mee doen.

Een cover up is meestal ook groter dan de oorspronkelijke tattoo, dus dan is ie nog groter en aanwezig er dan hij nu al is.

Ik wil gewoon een leuk net jurkje aan kunnen doen zonder mouwen, zonder dat dat ding in zicht is. Het is voor mij echt de slechtste keus geweest. Heel ondoordacht. Maar ja, wat verwacht je van een 16 jarige. 

125 gulden voor een tattoo en dan vol inzetten op impulsiviteit van een 16-jarige door te melden dat het alleen vandaag geldig is...

Laat ik me zacht uitdrukken: niet heel snugger van je moeder.

Bijtje82

Bijtje82

27-04-2022 om 13:07

A12345 schreef op 27-04-2022 om 11:46:

125 gulden voor een tattoo en dan vol inzetten op impulsiviteit van een 16-jarige door te melden dat het alleen vandaag geldig is...

Laat ik me zacht uitdrukken: niet heel snugger van je moeder.

Nee was inderdaad niet heel handig. Maar goed iedereen maakt slechte keuzes. 

Ik heb hier ervaring mee. Toen ik 15 was heb ik een (kleine, gelukkig) tattoo laten zetten waar ik eigenlijk nooit blij mee ben geweest.

Een hele tijd terug ben ik begonnen met laseren, eerst bij iemand die volgens mij een van de eersten was die dat deed in NL. Hij had een supergroot apparaat dat gedurende die periode stuk ging. Ben toen overgestapt naar een praktijk in Amsterdam, zij had nieuwe en betere apparatuur. Na een aantal behandelingen vertelde zij me dat de laser heel lang doorwerkt en omdat het echt prijzig is heb ik toen de proef op de som genomen en ben ik gestopt met de behandelingen.

Uiteindelijk is mijn tattoo inderdaad blijven vervagen en helemaal weg. Gewoon helemaal. In totaal heb ik denk ik 8 keer gelaserd. Maar het was een kleine tattoo, misschien 1,5 bij 1,5 cm met alleen lijntjes en zwart, geen kleur.

Bijtje82

Bijtje82

11-05-2022 om 21:23

Kroketti schreef op 11-05-2022 om 19:34:

Ik heb hier ervaring mee. Toen ik 15 was heb ik een (kleine, gelukkig) tattoo laten zetten waar ik eigenlijk nooit blij mee ben geweest.

Een hele tijd terug ben ik begonnen met laseren, eerst bij iemand die volgens mij een van de eersten was die dat deed in NL. Hij had een supergroot apparaat dat gedurende die periode stuk ging. Ben toen overgestapt naar een praktijk in Amsterdam, zij had nieuwe en betere apparatuur. Na een aantal behandelingen vertelde zij me dat de laser heel lang doorwerkt en omdat het echt prijzig is heb ik toen de proef op de som genomen en ben ik gestopt met de behandelingen.

Uiteindelijk is mijn tattoo inderdaad blijven vervagen en helemaal weg. Gewoon helemaal. In totaal heb ik denk ik 8 keer gelaserd. Maar het was een kleine tattoo, misschien 1,5 bij 1,5 cm met alleen lijntjes en zwart, geen kleur.

Mijn tattoo is ook niet heel groot, vooral heel lelijk. Maar als je de vooruitgang van andere weggelaserde tattoos ziet, dan denk ik dat ik meer mag verwachten. Ik heb binnenkort een afspraak bij iemand die een Pico laser gebruikt. Dit schijnt wel een betere laser te zijn.

Heb ergens een beetje het vermoeden dat waar ik ga meer een soort van beauty salonnetje is met niet al te beste apparatuur. 

Ik heb het even opgezocht, de laser van de praktijk waar ik uiteindelijk was, werkt ook met PicoWay. 

Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo goed lukt, het is echt een opluchting. Ik ben nog steeds superblij dat dat lelijke ding weg is 😀.

Bijtje82

Bijtje82

12-05-2022 om 08:24

Kroketti schreef op 11-05-2022 om 22:41:

Ik heb het even opgezocht, de laser van de praktijk waar ik uiteindelijk was, werkt ook met PicoWay.

Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo goed lukt, het is echt een opluchting. Ik ben nog steeds superblij dat dat lelijke ding weg is 😀.

Fijn om te horen. Hoop echt dat het beter gaat worden. Zie nu weinig verschil maar wel wat kleine littekens. Dat je er zelf nog iets van blijft zien snap ik, maar moeten geen littekens worden. 

Bijtje82

Bijtje82

12-07-2022 om 00:08

Ben afgelopen zaterdag in Breda geweest bij een clinique die de Pico gebruikt. Was intake en aangezien mijn tattoo klein is heeft ze hem gelijk behandeld. Wat een verschil met de behandeling waar ik normaal ging. Moet natuurlijk nog afwachten wat het resultaat is, maar het effect is al heel anders dan alle keren hiervoor. 
Bij die andere heb ik nooit last gehad na de behandeling, geen korsten of roodheid. Behalve een uurtje ofzo na het laseren. 
Nu loop ik al 3 dagen met een rode tattoo ipv een zwarte. De rode bloedinkjes trekken langzaam maar zeker weg, Ben ook zo benieuwd hoe dit gaat genezen.
Zal niet na één keer weg zijn natuurlijk, maar heb wel ergens de hoop dat dit veel meer resultaat geeft. 

Bijtje82

Bijtje82

18-07-2022 om 08:21

Bijtje82 schreef op 12-07-2022 om 00:08:

Ben afgelopen zaterdag in Breda geweest bij een clinique die de Pico gebruikt. Was intake en aangezien mijn tattoo klein is heeft ze hem gelijk behandeld. Wat een verschil met de behandeling waar ik normaal ging. Moet natuurlijk nog afwachten wat het resultaat is, maar het effect is al heel anders dan alle keren hiervoor.
Bij die andere heb ik nooit last gehad na de behandeling, geen korsten of roodheid. Behalve een uurtje ofzo na het laseren.
Nu loop ik al 3 dagen met een rode tattoo ipv een zwarte. De rode bloedinkjes trekken langzaam maar zeker weg, Ben ook zo benieuwd hoe dit gaat genezen.
Zal niet na één keer weg zijn natuurlijk, maar heb wel ergens de hoop dat dit veel meer resultaat geeft.

De korstjes zijn weg en ik zie nu een pigmentloze tattoo zeg maar. Ben benieuwd hoe het is als over een poosje het pigment hersteld is. 

Fijn Bijtje dat dit wel hielp.

Bijtje82

Bijtje82

18-07-2022 om 13:05

Lotte78 schreef op 18-07-2022 om 09:33:

Fijn Bijtje dat dit wel hielp.

Ja echt, had dit veel eerder moeten doen. Had een hoop tijd en kosten gescheeld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.