Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Monique D*

Monique D*

16-06-2012 om 20:30

Wehkamp: achteruit gegaan?

Ik bestel zeker zo'n 18 jaar bij Wehkamp en heb het idee dat dit postorderbedrijf, m.n. met de bezorging van de goederen, achteruit is gegaan.
Voorbeeld 1:
Ik heb een schoenen besteld voor mijn zoon via hun website. De site gaf aan dat ze op donderdag 22 maart 's-avonds bezorgd zouden worden. Niets was minder waar. Ik verwachtte daarom dat de schoenen de volgende dag bezorgd zouden worden. Dat gebeurde ook niet. Volgens de telefoniste van Wehkamp was men twee keer langs geweest. Dat klopte niet, men heeft niet aangebeld en er was geen briefje in de brievenbus gegooid. De bezorger was dus twee keer niet langs gekomen.
Vervolgens nam ik contact met de klantenservice op van Wehkamp. Het zou de daarop volgende dag bezorgd worden. Ik heb vervolgens een telefoontje gepleegd naar Wehkamp. Men beloofde dat dit opnieuw bezorgd zou worden. Helaas, je kunt het verhaal zelf invullen.
Ik heb opnieuw telefonisch contact opgenomen met Wehkamp. De telefoniste meldde dat de desbetreffende schoenen bij een afhaalpunt in Amsterdam opgehaald konden worden. Dat hebben wij gedaan. Thuis maakte zoon het pakketje open. Hoe groot was mijn verbazing dat er twee LINKER-schoenen in de doos waren i.p.v. de verwachte linker- en rechterschoen!!!
Ik heb die schoenen weer teruggestuurd. Daarna werden wel de juiste schoenen verstuurd en die kwamen wel aan.
Voorbeeld 2:
Mijn dochter wilde zelf ook een schoenen bestellen. Ik dacht, wat daarvoor is gebeurd was een incident, dit was dus even pech. De artikelen die ik bij Wehkamp bestelde werden altijd correct bezorgd. Wij bestelden die schoenen op de site van Wehkamp. Wij gaven op die site aan wanneer ze die kunnen bezorgen. Dat zal in de avonduren zijn. Op die bewuste avond na 6 uur kwamen die verwachte schoenen NIET. Ik heb daarna een week gewacht, maar nee, die schoenen bleven weg. Wij hebben ook geen briefje gevonden in de bus. Vervolgens heb ik een klacht ingediend op hun site. Zij reageerden hierop dat ze werden aangeboden, maar we waren niet thuis. Vijf dagen daarna werden ze opnieuw in de avonduren aangeboden, maar er was volgens hen weer niemand thuis. De dag daarna hebben ze opnieuw een poging gewaagd, maar zonder resultaat. Bij navraag aan de telefonite bleek dat ze die schoenen weer teruggebracht hebben naar het magazijn van Wehkamp. Opnieuw bestellen kon niet meer, ze waren uitverkocht en de voorraad werd ook niet meer aangevuld.
Ik was erg verbaasd dat ik nooit een briefje bij de post heb gevonden dat wij niet thuis waren en wanneer ze de schoenen opnieuw zouden aanbieden. In die jaren dat ik bij Wehkamp bestel heb ik dit nooit meegemaakt.
Ik was erg boos en heb gezegd dat ik op zijn minst een compensatie of een tegemoetkoming wil hebben. De telefoniste overlegde met haar collega en ze waren van plan om mij een korting aan te bieden van 5 euro(!). Men zou mij een bon sturen en daarmee kon ik digitaal een korting bij een bestelling krijgen. Die heb ik tot op heden (meer dan een week geleden) niet ontvangen..
Gisteren vertelde mijn collega dat zij een kast had besteld bij Wehkamp. Die kast heeft zij wel ontvangen, maar het was beschadigd. Dit stuurde zij terug. Vervolgens werd haar een nieuwe kast aangeboden, maar die was ook beschadigd... mijn collega heeft die teruggestuurd.
Is het zo dat Wehkamp in kwaliteit achteruit is gegaan? Ik vraag mij af wat er ineens aan de hand is? Ik heb vaak goederen bij Wehkamp besteld, ze werden altijd netjes op tijd en in goede staat bezorgd. Of ben ik de enige die deze vervelende ervaringen met Wehkamp meemaakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

16-06-2012 om 21:08

Doet je bel het wel?

Hier vooralsnog geen klachten over Wehkamp.

Afhaalpunt

Ik laat dat soort spullen meestal bij een afhaalpunt in de buurt bezorgen. Ik krijg dan een smsje als het er is en ga het halen als het mij uitkomt. Ideaal. Zit ik niet thuis op de post te wachten of de buren langs om daar pakjes op te gaan halen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Brianna F

Brianna F

16-06-2012 om 22:06

Nooit klachten

Alles prima op tijd. De daadwerkelijke bezorging is natuurlijk in handen van een bezorgservice en dat is buiten de schuld van Wehkamp om als dat niet bezorgd wordt.

Bezorging

Ik vrees dat je vooral last hebt van het bedrijf was de bezorging doet. Ik heb een webwinkel en ook regelmatig komen mijn pakjes veel te laat aan of verdwijnen gewoon!

Dorry

ody

ody

17-06-2012 om 09:15

Bezorgers

van selectvracht nemen het volgens mij niet zo nauw met de bezorging bij jouw. Zou selectvracht ook eens bellen/mailen met deze klachten want het lijkt me sterk dat je hierin alleen bent. Is jouw huisnummer makkelijk te zien en je straat makkelijk te vinden of zou het kunnen zijn dat de bezorger ergens in de verkeerde straat bij een verkeerd nummer heb staan bellen? Dat is hier nl. Al eens gebeurd door tnt met een ipad. Verkeerd adres gelezen en niet naar legitimatie gevraagd, maar gewoon laten tekenen en af gegeven.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Jesse_1

Jesse_1

17-06-2012 om 11:38

Bezorgdienst

Lekker makkelijk om het op de bezorgdienst te schuiven. Als de bezorgdienst zijn werk niet goed doet, moet Wehkamp over gaan naar een andere bezorgdienst die de spullen wel netjes en tijdig aflevert. Bovendien wordt hier ook gesproken over kapotte of verkeerde spullen, dat zal ws toch aan Wehkamp liggen.
Jesse (geen wehkamp ervaringen)

Merel

Merel

17-06-2012 om 12:33

Jesse

Je kunt toch moeilijk van Wehkamp verlangen dat ze een andere bezorgdienst gaan zoeken omdat bij één iemand de post telkens fout gaat? Maar de verkeerde spullen, dat ligt natuurlijk wel aan wehkamp, bij kapotte spullen weet je het niet (TNT o.a. smijt met alles, ik krijg regelmatig pakjes en kokers met scheuren en deuken erin.)
Ik herken het wel, een tijd lang had ik een hele goede pakjesbezorger van TNT. Nu deze weg is heb ik twee hele andere mannen met een busje en die werken heeel anders. Doen geen briefjes meer in de bus als ik niet thuis ben, ze leveren het wel af bij een van de buren (maar normaal hoor je daar een briefje van in de bus te krijgen zodat je weet waar het ligt). Selektvracht, daarvan heb ik al járen dezelfde mensen, maar het kan maar zo zijn, dat MoniqueD, nu een ander heeft gekregen die zijn werk veel minder goed doet.
Ikzelf stuur als bedrijf ook regelmatig spullen naar anderen en het is mij ook al eens overkomen dat een aangetekend poststuk gewoon bij iemand anders in de brievenbus was gestopt, de aangetekend zegel was er voor het gemak afgepulkt (is een sticker) en de post lag dus in de bus bij eveb een gefingeerd adres: kerkstraat 1 in almere, terwijl ik het naar kerkstraat 1 in lelystad had gestuurd) Gelukkig belde degene die het ontvangen had naar mij. Schandalig vind ik dit, uiteraard gemeldt bij TNT die alleen maar zegt dat ze de postbode zullen aanspreken. (tja, wat heb IK daaraan??) Of aangetekende post die gewoon in de bus wordt gestopt zonder dat de klant heeft hoeven tekenen. (gelukkig een klant die te goeder trouw was, en online gekeken en er stond wel een krabbel, ik vermoed door de postbode zelf gezet)

Maar het gaat ook bij heel veel mensen goed, en bij iedere postdienst is er wel wat. Maar Jesse, weet jij een postdienst misschien die ALLES netjes en tijdig aflevert (door heel nederland?) dan ga ik daar naar over!

Jesse_1

Jesse_1

17-06-2012 om 19:00

Merel

In dit geval spreek ik ook met een stukje eigen frustratie . Onlangs ergens iets besteld waar ze beloven dat het pakje binnen 24h bezorgd wordt (mailtje op vrijdagavond), vervolgens komt het pakje pas op dinsdag aan. Was overigens ook Selektvracht. Als ik ergens bestel waar ze mij beloven, voor x uur besteld; volgende dag in huis, dan verwacht ik dat ook echt de volgende dag! Andere keer op maandag besteld en dat ontvangen wij pas op donderdag. Tja, dan is het dus de laatste keer dat ik daar bestel.
De eerste keer ging het in het verwerkingscentrum al fout, dus lag het niet aan de uiteindelijke pakjesbezorger die zijn niet goed doet.
Jesse

ody

ody

17-06-2012 om 21:45

voor het pakket bij ons toen stond er duidelijk opdat erg getekend moest worden en gelegitimeerd. Was bij het bestellen al duidelijk aan gegeven doordat het een kostbaar pakket was. Mooie was dat we zelfs de handtekening van de meneer die het had aangenomen konden bekijken online en deze in de verste verte niet op die van ons leek.
Was trouwens niet bij wehkamp.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Merel

Merel

17-06-2012 om 22:23

Ody

En hoe is dat toen afgelopen Ody? Ik had ook ooit eens een klant die iets niet ontvangen had en de handtekening was duidelijk niet haar handtekening (kopie rijbewijs en handtekening op formulier van tnt) (of ptt misschien toen nog) en toen kreeg ik het advies van tnt/ptt om maar aangifte te gaan doen bij de politie. (min of meer zoek het maar uit dus, wij trekken onze handen ervan af)

Monet

Monet

18-06-2012 om 07:56

Geen problemen

Ik bestel heel regelmatig bij Wehkamp, grote dingen laat ik thuisbezorgen en komen altijd keurig binnen het tijdsbestek van 2 uur dat ik de avond ervoor via sms te weten ben gekomen. Onlangs gebeurde het dat de bezorgtijd die ik de avond ervoor doorkreeg niet gehaald zou gaan worden, ook daarvan kreeg ik keurig een sms. Tot mijn verbazing stond de bezorger toch op het oude tijdstip voor de deur, gelukkig was ik thuis.

Kleine dingen laat ik bij het DHL punt in de buurt bezorgen, en ik krijg inderdaad ook dan keurig een sms dat het klaarligt.

ody

ody

18-06-2012 om 22:42

Merel

Ik kon op de site het pakket volgen via track and trace. Bij het kijken in de ochtend zag ik dat de chaufeur onderweg was. Wij heel blij want het pakket zou pas de maandag worden af geleverd. Toen ik na een paar wachten nog eens keek zag ik dat bezorgt was. Ik gelijk op zoek naar een service nummer, was op zaterdag. Op de site van tnt vond ik een nummer en die mevrouw aan de andere kant was heel behulpzaam. Ze is gelijk gaan bellen met het kantoor waar het pakket vanaf verstuurd was en heeft toen ook de chauffeur gesproken. Die blijf maar zeggen dat hij het aan een mener had gegeven terwijl mijn man ziek op bed lag en niet de deur open kon doen.
Terwijl die mevrouw mijn klacht op nam stond de chauffeur ineens voor de deur. Hij had het pakket bij een verkeerde straat afgeleverd en was het terug gaan halen nav het gesprekje met die mevrouw van de service dienst.
De chauffeur heeft het dus op tijd opgelost al is er wel een melding van gemaakt. Wat me wel verbaasde was dat hij weer niet om id vroeg terwijl dit wel moest gezien de waarde van het pakket. Heb er helaas nooit meer wat van gehoord ondanks dat het me wel 20euro aan telefoon kosten heeft gekost ... Zon leuk 0900 "service" nummer a 20 ct/min.
Ben blij dat ik op de site had gekeken want anders waren we er pas maandag achter gekomen met alle ellende die zich dan had voor gedaan ... Vrees dat de chauffeur dan niet meer wist waar hij het had afgeleverd ...

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

amk

amk

19-06-2012 om 10:07

Wizzy

het is niet 1 vervoerder waar ze mee werken. Ze werken met selectvracht en dat zijn voor een deel franchisers.

En als je zo veel pakketten levert neem je een percentage miskleunen voor lief. Meestal zo rond de 0,1 tot 0.5% of tot een zekere waarde van de verstuurde goederen.

Klagen heeft wel degelijk zin, want als uit een bepaalde hoek steeds de klachten komen gaat Wehkamp echt wel voor de zoveelste keer met de vervoerder praten en onderhandelen. En die vervoerder zal dan weer contact op nemen met zijn chauffeur want die wil dat gezeur helemaal niet, die wil pakjes bezorgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.