Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Puck

Puck

18-03-2013 om 13:12

Weight watchers reclame

Iedere keer als ik de reclame zie van Weight Watchers hier op het forum vind ik 'm raar!
Er staat -15 kg lichter. DAt betekent dat ze 15 kilo zwaarder is geworden. Ben ik de enige die dat op die manier zie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

18-03-2013 om 14:43

Nee

maar je denkt te wetenschappelijk om simpele reclame te snappen.

Ik heb het er samen met mijn schoonzusje ook al over gehad, we zijn dus al met z'n 3-en.
Maar goed, nu is reclame maken wel wetenschap, maar je hoeft er geen techniek voor gestudeerd te hebben, dat is duidelijk.

Sancy

Sancy

18-03-2013 om 17:11

Niet

dat ik die reclame kan zien (dank aan modzilla firefox en AdBlockPlus) maar enige taalkennis is dan ook geen vereiste blijkbaar.
-15 kilo lichter, toe maar weer.

Collega

Een collega van mij antwoordt altijd op een vraag als: H?, is Pietje er niet? met: Ja!
Dat is ook zoiets en hij heeft natuurlijk gelijk!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

amk

amk

19-03-2013 om 10:27

Triple

idd: of als iemand begint met: "mag ik je een vraag stellen?" antwoorden: "Dat heb je zojuist gedaan."

amk

amk

19-03-2013 om 10:29

En nog een

de kleuterklasen hier op school hebben voor het eerst de cito toets gedaan.

De vraag was wat staat er onder het rondje.
Wat ze zagen was 2 - 4 - 6 - gekleurd rondje - 10

Alle kleuters goed opgeleid in de Freinet gedachte van eerst onderzoeken voor je antwoord: Dat weet ik niet, kan van alles zijn.

Thursday Next

Thursday Next

19-03-2013 om 11:32

zie de reclame ook niet. Maar dat zoort dingen valt me meestal ook wel op. Net als die kortingen van min 10 procent!
Hier heeft onze jongste dochter dat "ja" antwoorden op ontkennende vragen trouwens ook heel sterk. "Vind je dat niet lekker?" "ja!" (=neiet lekker dus). Zorgt voor veel verwarring. Toen ze met opa "Wie is het" speelde, en het steeds fout ging, heb ik een verbod op ontkennende vragen ingesteld.

Jacquel

Jacquel

19-03-2013 om 12:38

Nog zo eentje

Reclame van meubelbedrijf: we delen alle prijzen door de helft. Oftewel, ze zijn twee keer zo duur.

Egel

Egel

20-03-2013 om 16:01

Zoon

Ja, die reclame (of een soortgelijke), met '-15 kilo lichter!' zag mijn zoon van 9 toen we tegelijkertijd naar iets op internet keken en hij barstte in lachen uit. 'Haha, wat een slechte reclame, dat doe je dus zeker niet want dan word je nog dikker, haha!'. Ik was er wel tevreden mee dat hij dat zo snel zag.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-03-2013 om 21:43

En deze, lezen jullie wat ik lees?

Ook kunnen de medicijnen niet met toestemming van de ouders verstrekt worden.

Uit het GGD-protocol voor scholen. Ik lees hier dat kinderen medicijnen moeten krijgen zolang de ouders maar niet toestemmen. Het gaat in de tekst er om dat leerkrachten niet op eigen houtje Azaron gaan smeren.

Rosa van der Zanden

Rosa

Wat een kromme zin. Jij leest dat kinderen medicijnen moeten krijgen zolang de ouders maar niet toestemmen. Ik lees dat medicijnen soms wel, soms niet met toestemming van de ouders verstrekt kunnen worden. Ik denk dat ze eigenlijk bedoelen: ook met toestemming van de ouders worden medicijnen niet verstrekt. Best belangrijk, woordvolgorde. Je zou toch denken dat er bij een GGD-protocol wel meer mensen naar zo'n tekst kijken, iemand die er inhoudelijk naar kijkt en iemand die het tekstueel nakijkt.

skik

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-03-2013 om 09:30

Skik

Het grappige is dat ik denk dat ik begrijp wat ze willen maar dat dit precies verkeerd is opgeschreven. Ik denk dat medicijnen alleen met toestemming vd ouders mogen worden gegeven.

Rosa van der Zanden

Puck

Puck

21-03-2013 om 10:15

Ik ook rosa

Ik lees hierin dat de medicijnen niet meer verstrekt mogen worden als de ouders daar toestemming voor geven. Ze bedoelen uiteraard dat medicijnen niet ZONDER toestemming van de ouders verstrekt worden.

Puck

Puck

21-03-2013 om 10:17

Die ontkennende vragen

Ik heb een collega gehad die dat ook deed. Ik snapte dat precies en daar had hij dan weer lol in want veel mensen snapten dat juist niet. Is Jantje er niet? Als hij dan "ja" antwoordde dan was mijn wedervraag zonder aarzelen of nadenken, "o wanneer is Jantje er wel". In de kantoortuin die wij toen hadden keek iedereen je dan aan alsof je een andere taal sprak.
Maar zijn het alleen beta's die zo denken?

Puck

Er zijn in elk geval beta's die niet zo denken Mijn oom, een beta, sprak ooit zijn jongste zoon streng toe: "En zul je dat nu nóóit meer doen?" Zoon antwoordde met neergeslagen ogen: "Ja Pappa..." Oom, geprikkeld: "Néé Pappa!" Waarop zoon, toch wat verontwaardigd: "Jawél Pappa!". Toen begreep Oom gelukkig het misverstand.

Puck en rosa, die zin

Ik heb hem gevonden in de tekst van het protocol van de GGD. Het gaat er om dat als de ouders van het kind niet bereikbaar zijn er ook geen toestemming van de ouders verkregen kan worden om medicijnen te verstrekken.

skik

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-03-2013 om 13:06

Tuurlijk

Dat begrijp ik er ook uit maar volgens mij is dat niet wat er staat. Juist met een medicijnprotocol zou er geen ruimte voor interpretatie mogen zijn.
Als ik het ene begrijp en een ander wat anders, gaat het mis.
Rosa van der Zanden

Rosa

Je hebt volkomen gelijk. Juist dergelijke teksten moeten ondubbelzinnig zijn.
Ik herinner me nu wel een grappige zin uit een schoolreglement: Lokaal xx mag gebruikt worden voor het maken van huiswerk en dergelijke, mits bezet voor vergaderingen. Lekker rustig

Kinne

Kinne

22-03-2013 om 10:19

Kleuterschool

Man heeft op de kleuterschool straf gekregen toen hij op de vraag "Zul je dat nooit meer doen?" Met "ja juf" antwoordde. Hij snapte toen niet waarom. Daarna antwoordde hij maar met nee ook al was dat in zijn ogen fout maar dan was de juf tenminste tevreden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.