Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Massi Nissa

Massi Nissa

10-01-2010 om 21:14

Welke film moet ik huren?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

12-01-2010 om 10:12

Ps berber

Ik heb inderdaad David Simon gezien. Vond ik leuk! En naar aanleiding daarvan kwam er al prompt een van mijn vrienden langs om The Wire van me te lenen.

Wij hebben de voorlaatste aflevering van serie 3 gekeken om 1 uur 's nachts of zo (die dáárvoor was al zo spannend dat we er nog een wilden kijken en het was toch vakantie). Ja, en toen waren we natuurlijk helemaal zuur, want toen was het 2 uur 's nachts en we MOESTEN nu de laatste aflevering ook nog zien. Dus die nacht lag ik tegen half 4 in bed. En vervolgens kon ik niet slapen van de adrenaline. Letterlijk bijna een slapeloze nacht

Ik vind Kima inderdaad stukken beter nu.

Margje

Rafelkap

Rafelkap

12-01-2010 om 10:24

Mijn lijstje

The green Butchers van Anders Thomas Jensen (pas gezien)
Black Cat white Cat en Life is a miracle van Emir Kusturica
Alfred Hitchcock films
Ik kijk veel films, maar mijn geheugen is slecht, ik kan er nog meer noemen maar dan moet ik goed zoeken. Wij nemen veel op van tv en kopen af en toe.

Rafelkap

Rafelkap

12-01-2010 om 10:26

Oja

ik houd ook van van Warmerdam; vooral de Noorderlingen. Ook overal verkrijgbaar lijkt mij.

Gelukkig

Ik ben blij te lezen dat het steeds beter wordt en ik vind het nu al zo geweldig (2e helft seizoen 2)! Ik verheug mij nu al op de rest. Kima, daar ben ik niet zo'n fan van, wel van Bunk als we het hebben over de politie. Met Avon heb ik ook niet zoveel.

Guinevere

Guinevere

12-01-2010 om 12:39

Draadje niet gelezen

Ik heb niet alle adviezen gelezen. Wel heb ik onlangs een hele mooie film gezien uit 2007: "Das leben der anderen", over de Stasi. Kan 'm je zeker aanbevelen!

Sini...

Dus jij raakt van de kaart door vreemde talen sprekende mannen?? Heb ik nog een leuke filmtip voor je

'A fish called Wanda'

hahaha!

Ingrid

margje van dijk

margje van dijk

12-01-2010 om 20:04

Sini

"sommige talen laten me koud (Duits of Nederlands heb ik nooit sexy gevonden)."

Aaaaah nee, en Achterhoeks dan, of zo? Oost-Nederlandse accenten, daar val ik als een blok voor.

Margje

Massi Nissa

Massi Nissa

12-01-2010 om 21:29

Biene

Van Das Leben der Anderen tot en met Halfaouine heb ik jouw hele lijstje al gezien, haha. Kunnen nooit allemaal erg recente films zijn . Dan moet ik de rest van jouw lijstje in elk geval erbij zetten (m.u.v. Festen, die ik zelfs nog in de bios heb aanschouwd), want onze smaak komt duidelijk overeen.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

12-01-2010 om 21:36

Margje

Joh, ik was mijn haar al jaaaaren hangend over de badrand. Echt. Ik douche namelijk het liefst 's avonds, maar moet mijn haar 's morgens wassen wil het 's avonds droog zijn. Hier trouwens heel kort haar tegenwoordig, het hangt op mijn schouders - die haarshock van vorig jaar is omgeslagen in "best handig, zeg, zulk kort haar". Statisch haar: kam en noodtroep mee naar je werk. Daar de wc in, haar opnieuw natmaken, doorkammen, veel troep erin smeren en op hoop van zegen.
Groetjes
Massi (wat dit nog met films te maken heeft is mij ook een beetje onduidelijk, maar het is mijn draadje, haha)

Massi Nissa

Massi Nissa

12-01-2010 om 21:38

Duits is prachtig!

Heb ooit een Duitse verloofde gehad, o, wat kon hij prachtige gedichten in mijn oor fluisteren.
Ik vind Zweeds en Russisch trouwens nog veel mooier (eens met sinilind).
Groetjes
Massi

margje van dijk

margje van dijk

12-01-2010 om 22:53

Ja, kijkt er iemand naar bernhard?

Ik heb net de tweede aflevering van "Bernhard", die serie die op maandagavond op de VPRO is, met m'n man 'nagekeken' (we zijn zwaar onder de indruk: zo goed is het!). Maar die Daan Schuurmans die de jonge Bernhard speelt, mijn god, wat sexy als die Duits praat.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

12-01-2010 om 22:56

Ps massi

Ik heb ook geen bad! Dus dat gaat niet.

Overigens ben ik vorige week gewoon naar de kapper gegaan en heb gevraagd of ze mijn haar wilden wassen. Geen probleem. Alleen het is zo'n gedoe (moet je daar weer heen). Trouwens wel ongegeneerd lekker, zo achterover leunen en dat dan iemand anders je haar wast.

Maar dat is al weer zo lang geleden. Misschien dat het me morgen nog lukt weer eens te gaan. En anders toch maar boven de gootsteen....

Margje (inderdaad, wat zijn we lekker met je draadje aan de haal he?).

Biene M.

Biene M.

13-01-2010 om 09:39

Massi

Haha, het meeste heb je dus al gezien. Van wat na Halfaouine komt is Bagdad Café een jaar of 20 oud, de rest (eh, de overige 3 of zo) is redelijk recent.

Als er zo weinig van mijn lijstje overblijft, wil ik Slumdog Millionaire, Little Miss Sunshine en Brokeback Mountain ook nog aanbevelen.

Biene M.

Biene M.

13-01-2010 om 09:41

Bernhard

Oh, was maandag de tweede aflevering al? Wat stom, die heb ik opgenomen, maar dan hebben we de eerste dus gemist, snif.

Biene

Je kunt hem nog terugkijken op Uitzendinggemist! Dat ga ik met aflevering 2 doen, want ik ben het maandag dus vergeten... . Stom, want het was inderdaad smullen die eerste keer

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-01-2010 om 10:07

Rofl margje

"Maar die Daan Schuurmans die de jonge Bernhard speelt, mijn god, wat sexy als die Duits praat."

Ik vond d'r nooit wat aan, die hele Daan Schuurmans niet. Maar in deze serie zie ik 'm ineens heel anders ja. Sexy Duits

Link

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10483063&md5=e7b77125883f16118e1ac4ca74c7239d

Ik heb aan Daan Schuurmans ook nooit veel aan gevonden, maar hier is ie inderdaad echt goed . En hij lijkt ook op de jonge Bernhard, dat vind ik bij die oude versie veel minder goed gelukt.

Jammie! bernhard!

Ik ben niet zo tv kijkerig, maar ik viel vorige week per ongeluk in afleverign 1, en nu heb ik de maandagavond in mijn systeem zitten. (hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk!?)

Ik vond Bernhard in het echt altijd al een charmeur, maar in de jonge versie op tv is ie idd fantastisch! (moeten jullie me wel even vertellen waarom de acteur zo fout is. Daan Schuurman? Wat deed die dan eerst voor ergs? )

Ingrid

Rieke

Rieke

13-01-2010 om 12:04

Ja leuk maar

Ik kijk er met veel plezier maar ook verbazing naar. De helft wordt ingevuld door de schrijver. Of is Maxima echt naar nederland gehaald, en is de bekende Bond zin van Bernard afkomstig? Om maar wat te noemen.
Van Maxima kan ik me voorstellen dat ze echt zo is/reageert. Leontien wordt als een domme trien neergezet. Nou ja er zijn nogal een aantal scenes waarvan ik denk wat zouden ze er zelf van denken.
En over Daan; het is een hele sexy Bernard. Hij is hier trouwens pas in het plaatselijk Kruidvat gesignaleerd, niet door mij helaas.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-01-2010 om 12:49

Ingrid

Nou, fout, fout....'t is meer dat ik 'm associeer met soaps en zo, ik weet eigenlijk niet waar hij allemaal van bekend is maar voor mij zat-ie een beetje in de hoek van slechte nederlandse films en series.
En als ik nou foto's van 'm kijk op internet vind ik het ook niet direct een stuk, ik vind het nogal schokkend dat-ie dat met brillantinehaar en Duits pratend ineens wél blijkt te zijn.

Biene M.

Biene M.

13-01-2010 om 13:22

Mickey

Dank je voor de link, alleen vind ik het ontzettend vervelend om via uitzendinggemist op mijn laptop te kijken. Maarrrr... ik kan hem tot en met morgen nog via uitzendinggemist op de kabeltv zien, hoera!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-01-2010 om 13:31

Berber

Kweenie, de laatste keer dat ik een NL soap zag was zo ongeveer toen Reinout Oerlemans nog in GTST speelde dus mijn kennis op dat gebied is nihil. Het was maar een associatie, voor mij is zo ongeveer iedere acteur/actrice die niet overduidelijk in de cultisnobhoek valt een soapie .

Rieke

Rieke

13-01-2010 om 13:56

Prinses leontien

Ja, vond 't al zo raar staan, hahah, maar een serie over prinses Petra lijkt me ook wel wat. Komt vast nog wel gezien de produktie van Thomas Ross.
Maar ze komt echt dom over hoor; jou hofdame kwam mijn hofdame tegen bij de apotheek; echt te knullig voor woorden.

Zeg cobi

gaan we lelijk doen?

Biene

Klopt, de kwaliteit was hier ook beroerd via de laptop, maar daar heb ik maar doorheen gekeken

Biene M.

Biene M.

14-01-2010 om 19:00

Bernhard nog eens

Sorry voor de draadjevervuiling, Massi. Maar ik heb gisteren aflevering 1 en 2 gezien en Wow! Wat een onnederlands goede serie zeg. Al zijn al die Engels- en Duitssprekende Nederlandse acteurs wel een beetje mal. En aan Max moest ik ook een beetje wennen. Maar vooral Bernhard is door beide acteurs geweldig neergezet en de (voor)oorlogsscènes zijn ook erg mooi.

Grinnik

Ben het helemaal met je eens. Qua Duits: ik vond het raar dat ze het steeds over "Willemina" hadden, in plaats van netjes "Wilhelmina" te zeggen.
De echte Max is veel knapper, ik vind de Max uit de serie meer een typje Mabel. Soms doet ze het accent van de echte Maxima opeens heel leuk na, maar verder praat ze wel iets te Nederlands vind ik. Maar ja, dat zijn dingen waar je snel weer doorheen kijkt.
Dat er af en toe historische beelden tussendoor gemonteerd zijn vind ik erg leuk trouwens.

Suzanne

Suzanne

15-01-2010 om 14:27

Nog een favorieten-lijstje..

The notebook
The reader
As it is in heaven
Shawshank Redemption
Forrest Gump
The brigdes of madison county
Zwartboek
Shirley Valentine
Vooral The Notebook vond ik zó mooi. Ben trouwens ook fan van de films van Bridget Jones, lekker ontspannen filmpjes evenals Mammamia.
En Sini.. dat wordt knokken om Michael Nyqvist.. zwijmel.. *grijns*

My sister's keeper

Wij hebben net "my sister's keeper" gezien.
Erg ontroerend mooi en een ethisch dilemma om nog over door te praten.
Aanradertje.

margje van dijk

margje van dijk

21-01-2010 om 20:09

Beeeeeeeeeernhard (o.t., of is het inmiddels the topic

Ik heb gisteren (via uitzending gemist wat bij ons op het UPC bakje zit, dus wel gewoon op de TV gekeken) met m'n man Bernhard deel 3 gekeken. En het blijft maar goed! Het wordt steeds beter, we zaten echt met een grote grijns te kijken. Wat heeft die Thomas Ross zich uitgeleefd, fantastisch. Dat je nog zo´n verhaal kunt schrijven van de op zich droge feiten uit onze royalty-geschiedenis, ik vind het prachtig. Volgens mij zitten de echte Oranjes ook gewoon te genieten hoor, dat kan toch niet anders. Ik vind iedereen stuk voor stuk sympathiek overkomen, zelfs Laurentien wordt m.i. niet geschaad (die maar nauwelijks in beeld was in de eerste aflevering).

Ik vind trouwens de oude Bernhard óók ontzettend goed, niet alleen maar Daan Schuurmans. Maar Daan Schuurmans heeft in deze rol gewoon internationale allure, ik heb er echt helemaal niks op aan te merken, hij is echt fantastisch vind ik.

Margje
PS Ik moest het even kwijt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.