Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Welke film op dvd?

Ik heb bedacht dat ik eens wat meer films wil kijken op dvd, maar heb altijd zo'n hekel aan een film uitzoeken in de videotheek. Dus ik hoop dat jullie suggesties hebben voor een goeie film, hoef ik niet te zoeken

Ik hou niet van actiefilms, meer van 'filmhuisfilms'. Heb bijvoorbeeld net As it is in Heaven gezien, goeie film, en hou ook wel van films als Il Postino, todo sobre mi madre, das Leben der Andern. Hmmm nu lijkt het net alsof ik nooit naar populaire films kijk. American Beauty vind ik ook leuk bijvoorbeeld, of Bridget Jones, of Don Juan de Marco... maar dat kan ook aan Johnny Depp liggen

Wie heeft er suggesties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marianne

Marianne

03-10-2008 om 12:22

Deze misschien?

The Holiday, met Cameron Diaz vind ik een heerlijke fim en echte aanrader!
Beaches met Bette Midler is ook heel mooi...
Of die serie van Return to Eden? Ook mooi,
Veel kijkplezier!

Lietje

Lietje

03-10-2008 om 13:28

Deze

Pan's labyrinth van Guillermo Del Toro. Hij heeft wel meer mooie films gemaakt. Vaak wel hard realistisch. Pan's labyrinth is 16+, en stond bij de Blokker tussen de kinderfilms. Ik heb toch maar gemeld dat de film daar niet thuis hoorde.
Groet Lietje

*Sophie*

*Sophie*

03-10-2008 om 13:35

Heb je even?

*Y tu mamá también, die is flink blijven hangen! Maar denk erom dat je de ONGECENSUREERDE versie te pakken krijgt! Anders mis je de helft!

http://filmblik.vanzuylen.org/index.php?film=166

en *Valmont, van Milos Forman

http://www.imdb.com/title/tt0098575/

en mijn absolute favoriet is:

*Mes nuits sont plus belles que vos jours

http://www.imdb.com/title/tt0097872/

en verder vonden we hier mooi:

*Frida

http://www.imdb.com/title/tt0120679/

en...uhm...

*Urga

http://www.moviemeter.nl/film/4790

*amelie natuurlijk

http://filmblik.vanzuylen.org/index.php?film=108

*festen heeft stevige indruk gemaakt!

http://filmblik.vanzuylen.org/index.php?film=279

..............

tja, zo kan ik nog wel even doorgaan....

Ik ben ook dol op filmhuisfilms! Die doen echt wat met je, vind ik.

Via dit forum heb ik deze link gekregen:
http://filmblik.vanzuylen.org/

Misschien kom je zo op nog meer ideeen (kijk even in het alfabet bovenaan, vlak onder de foto.

Veel kijkplezier!

groetjes, Sophie.

Rafelkap

Rafelkap

03-10-2008 om 14:17

Emir kusturica

Films van Kusturica:
Promise me this (zijn laatste, nu op dvd)
Life is a Miracle
en natuurlijk Black Cat white cat

Broos

Broos

03-10-2008 om 14:49 Topicstarter

Leuk!

Leuk al die reacties! Ik ga zo eens even op internet naar wat beschrijvingen zoeken!

Y tu mamá también heb ik gezien en vond ik ook een aanrader, de rest ken ik nog niet dus ik kan even vooruit Meer suggesties zijn natuurlijk welkom!

Broos

Broos

03-10-2008 om 14:51 Topicstarter

Fladderbeestje

Dat klinkt goed! Ik ben zeker geïnteresseerd. Heb niet heel veel verstand van computers maar ik zou zeggen dat als je de film eerst van de dvd naar je computer kopieert en dan van je computer op een andere dvd, dat je dan al een heel eind bent Ik ben benieuwd!

Bastet

Bastet

03-10-2008 om 15:04

En....

The other boleyn girl!
Bastet

*Sophie*

*Sophie*

03-10-2008 om 18:44

Oh ja! sinilind!

Babette's Feast ! Poeh, wat een film! Mijn gevoel gaat dan gigantisch met me aan de haal tijdens en na zo'n film. Ik kan het niet uitleggen, maar de wereld is dan even weg...
Heb jij dat ook?
Ik voel me dan even heel erg in mijzelf gekeerd en rot en gelukkig tegelijk. Ik houd veel van die uitersten, die tegenstrijdigheden; het doet je zo intens voelen en dat had ik bij deze film ook.
Die ontzettende stiltes ook en dat ingehouden sfeertje...haast niet te doen en juist daardoor zo...ahgh!!!

groetjes, Sophie.

*Sophie*

*Sophie*

03-10-2008 om 18:48

En sini, ken je deze dan?

http://www.imdb.com/title/tt0102368/

Madame Bovary, met Isabelle Huppert?

------------

O...we gaan eten...de pizza is klaar ;- )
doeg!

Biene M.

Biene M.

03-10-2008 om 19:31

Nog een paar

Ik ben nu Das leben der anderen aan het kijken (red maar een uurtje per dag voordat ik naar bed moet, dus ik doe vaak 2 of 3 dagen met een film) en ben zwaar onder de indruk.

Verder:
Donnie Darko - heb ik twee keer achter elkaar gekeken, geweldige film.
Being John Malkovich - de titel alleen al!
La vita è bella - houd de Kleenex paraat.
Lost in translation - heerlijke film.
Vanilla sky - met Tom Cruise en toch heel goed.
Goodbye Lenin - lief!
Sweeney Todd - pas gezien, een echt Tim Burton spektakel met Johnny Depp.
Cashback - dacht dat mijn man een actiefilm had gehaald, maar dat was het niet Leuke film.

Ik hoop dat er wat van je gading tussen zit

*Sophie*

*Sophie*

03-10-2008 om 23:47

He jeetje, biene

Donnie Darko...dat ik dat nou net voor het slapen gaan moet lezen! Die scene in de bios...brrrt! O help! En nu is iedereen al naar bed hier en alles is stil en donker...jakkie!

Lost in translation! idd, heerlijke film met een geweldig koppel! Helemaal goed!

hahaha! "Vanilla sky - met Tom Cruise en toch heel goed."
hehehe, zal 'ie leuk vinden, het mannetje (bbrrrt).

O ja, nog 2 met Johnny Depp: Edward Scissorhands
& What's eating Gilbert Grape?
Alletwee de moeite waard!

Maylise

Maylise

04-10-2008 om 15:21

Van alles

Ik vind films van Ken Loach altijd erg mooi:

The wind that shakes the barley

Ae fond kiss

Maylise

Maylise

04-10-2008 om 15:28

Te vroeg verzonden

Ik wou nog een paar titels noemen.

Mooie films:

Cold Mountain

The North Country

Turtles Can Fly (erg mooie film)

The Patriot

Braveheart

The hours met Nicole Kidman

Offeh

Rocky (ik ben serieus, veel mensen snappen het niet maar ik vind Rocky echt leuk )

The Lord of the Rings films (wel de extended edition nemen, die is veel beter)

Philadelphia

Americain History X

Million Dollar baby

Ali

The Hurricane

Ghost

Mona Lisa Smile

Rabbitproof fence

*Sophie*

*Sophie*

04-10-2008 om 16:24

Sinilind

http://www.vwlepaulski.com/61pianiste.html

Nou, net even gelezen: hij spreekt me erg aan! Heb hem dus nog niet gezien. Maar dit soort films is vaak moeilijk te vinden voor de thuisbios. Weet je, de poster (zoals die in bovenstaande link te zien is) spreekt me al erg aan. Vaak ga ik daar op af.
En verder kan het mij qua film niet vaag genoeg zijn, lekker extreem, qua psychologie.

Brengt me op het idee om het jou te vragen, omdat ik weet dat je iets met Frankrijk hebt (dat was jij toch?):

De Franse film 'L' hero', lang geleden (een jaar of 5 schat ik) bij de VPRO op tv gezien, zo lekker laat op de avond. Ken jij die? Ik kan er nergens meer iets over vinden! Zo irritant!
Gaat over een prostitue die geen kick meer krijgt van gewone klanten en dus op een gegeven moment maar een zwerver mee naar haar huis sleept. Echt een goed zwarte film. Ken jij die?

En nog eentje: weer een Franse film: 1 lang shot in een (hotel?)slaapkamer, 2 spelers: 1 jonge man en 1 jonge vrouw. Dat is de hele film, alsmaar praten in die slaapkamer. Weet nog dat zij op een bepaald moment bij de spiegel gaat staan in alleen een onderbroek, zo'n witte, iets te ruime slobberonderbroek, waarvan de linkerkant net iets tussen haar billen zat...hahaha, ken jij die? Hoe heet die film??? Ik zou niet weten hoe en waar ik moet zoeken.

Jeremy Irons, met Julliete Binoche, die film in dat appartement bovenaan de trap, nog niet zo lang geleden weer gezien...ook echt iets voor mij. Dat zij met hem gaat terwijl ze eigenlijk een verhouding heeft met zijn zoon....Titel??? Was dat nou Damage?

O ja, natuurlijk: The unbearable lightness of being! Tja, moet je gezien hebben als je van filmhuisfilms houdt, denk ik.

groetjes, Sophie.

Broos

Broos

04-10-2008 om 16:33 Topicstarter

Wat...

is het forum toch een geweldige uitvinding. Ik ga gewoon een hele lijst aanleggen Ik hoorde net van mijn vader dat hij een speciaal programma heeft om films te downloaden dus dat gaat helemaal goed komen!

Een aantal films heb ik al gezien: La vita es bella, LOTR bijvoorbeeld, passen goed in mijn rijtje!

Nog een paar goeie: One flew over the cuckoo's nest, Sophie's choice (hoewel ik een hekel heb aan die huilebalk Meryl Streep, maar ik Cramer vs cramer ook wel kan waarderen), Forest gump, The usual suspects, Pulp fiction.

En Alles is liefde, geweldige film!

Manus

Manus

04-10-2008 om 19:47

Mijn favoriet(en)

Natuurlij Bagdad café (waarom is-ie nog niet genoemd?) & ook (vanwege die ene scene waarin ik eerst zit te snotteren en dan vreselijk moet schateren) Steel magnolia's.

Manus

mama-van-louiza

mama-van-louiza

04-10-2008 om 21:36

Even denken

Dit is wat ik graag op DVD zou wllen hebben:
-Alles met Bogart en/of Bacall, maar vooral The Big Sleep en The Maltese Falcon,
- alles van Frank Capra (Mr. Smith goes to Washington, Its' a Wonderful Life),
- bijna alles van Peter Greenaway (The Cook, The Thief, His Wife and Her Lover, Drowning By Numbers enz),
- A Fish called Wanda (humor),
- Cidade de Deus (aangrijpende slum-film),
- Dog Day Afternoon (beste rol van de jonge Pacino),
- Fight Club (waanzinnig goeie film met ontzettend veel geintjes die je pas na twee of drie keer ziet),
- Leon (dubieuze ethiek, maar ongelooflijk acteerwerk van Gary Oldman),
- The Usual Suspects (minstens twee keer),
- The Shawshank Redemption (eindelijk een getrouwe Kingverfilming, en daarom steengoed)
- American Beauty
- Dr. Strangelove (deze film wordt elke keer dat je hem ziet beter en grappiger en hij is de eerste keer al zo goed)
- Brokeback Mountain
- Die Chinese films van begin jaren 90: het gele korenveld en die met die lantaarns, ik weet geen titels meer, maar die waren visueel overweldigend.
- En last nut not least: Groundhog Day, mijn favoriete comedy aller tijden.
Kan je hier iets mee?
Groetjes
Marieke

Sancy

Sancy

05-10-2008 om 16:41

Argh fladder

dat had je nu niet moeten vertellen...
ik heb 5 dvd's besteld

Sancy

Sancy

05-10-2008 om 21:36

Fladder (ot)

Dead Man, Cry Baby, Blow, Before Night Falls en the Libertine....
Pirates, Chocolat, Don Juan de Marco e.a. staan hier al

Faith

Faith

05-10-2008 om 22:14

Alles van alan rickman

Sorry hoor, maar ik zag net een foto van Alan Rickman en ja, ik val er meteen weer voor. Je zou er toch mee in bed mogen liggen, of een film mee spelen. Maar goed, af en toe een filmpje kijken is ook leuk. Verder geen inhoudelijke aanvullingen omdat ik het draadje niet heb gelezen (maar ik heb City of Angels gekocht omdat ik dat zo'n goeie film vind) . Faith

mirreke

mirreke

05-10-2008 om 22:44

En natuurlijk johnny depp:

Cry baby.
En john travolta, Swordfish (geweldig).
En al genoemd: Cold Mountain.
En onlangs de Tweeling gezien, ik had er nooit zin in, maar was zeer onder de indruk.

Deze!

Little miss Sunshine.

Is echt helemaal geweldig (leuk). Oorspronkelijk een filmhuisfilm, maar zo succesvol dat de grotere bioscopen ook al snel volzaten..

Damajo

*Sophie*

*Sophie*

06-10-2008 om 10:36

Ja damajo! idd

helemaal leuk! Hier met de hele familie gekeken en iedereen vond hem super!

ayla

ayla

06-10-2008 om 10:36

En er komt nog bij

ben heel slecht in titels maar hopelijk kunnen anderen mij verder helpen

the Pianist
de film met Tom Cruise op ene verlaten Eiland (Wilsonnnnn, Wilsonnnnnnn)
gisteren in de Bios gezien, Mamma Mia, heb werkelijk in een deuk gelegen, een geweldige film
the sixht Sense, al moet je ervan houden, ik vind hem super
Memoirs of a Geisha, ook een prachtig boek trouwens

en nu denk ik nog even verder

ayla

ayla

06-10-2008 om 14:53

Wat stom van me

want het was idd Tom Hanks, snap niet hoe ik me kon vergissen, Tom Hanks is vele male beter dan die andere Tom.

Wat trouwens ook een leuke films is is die film met Leonardo en Tom over een jongen die zich van allerlei beroepen aanmeet terwijl hij nog minderjarig is. Zucht ben zo slecht in namen. Sinilind, hoe heet die film

ayla

ayla

06-10-2008 om 15:00

Wacht

volgens mij heb ik een briljante ingeving; Is het niet 'Catch me if you can'

Ayla

ja, dat is 'm. Heb ;m trouwens niet gezien, maar ik heb dan weer zo'n tik dat ik titels vaak wel onthoud.

Overigens, is Il ladro dei bambini al langsgeweest in dit draadje? Al weer zo'n 15 jaar oud ofzo, maar een mooie film herinner ik me.

Groeten,

Temet

ayla

ayla

06-10-2008 om 15:46

Temet

Titels onthoud ik niet maar ik hoef maar 1 minuut van de film te zien of ik kan je zeggen of ik hem al gezien heb en waar die over gaat.

Broos

Broos

07-10-2008 om 12:25 Topicstarter

Dames

Voordat dit draadje in het archief verdwijnt: heel erg bedankt voor al jullie suggesties! Ik heb nu een mooie lange lijst waar ik mee aan de slag ga. Verheug me er nu al op!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.