Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Welke films nog kopen?

Mijn jaarlijkse vraag, ik wil weer wat nieuwe dvd's kopen voor iedereen hier. Zijn er afgelopen jaar nog mooie films uitgekomen die we hier thuis moeten hebben ?

Jongste is 3
Oudste is 9,5 (en had het over Narnia 3 en 4 ???? en vergelijkbare spannende films)
Man en ik houden van series zoals Rome, Tudors.

Dan kan ik die namelijk fijn voor 5/12 en kerst kopen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier graag gezien:

- shaun the sheep - losse episodes

- louis theroux' weird weekends oid (verzamel dvd box)

Evanlyn

Evanlyn

06-11-2012 om 23:04

Heb je al...

ET, Back to the Future, Sound of Music, Kikkerdril?

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2012 om 07:28

Manda

Oudste vindt Spiderwick vast leuk! En jij Game of Thrones!

Valkyre

Valkyre

07-11-2012 om 08:57

Voor jongste

Heb je Knofje al? Zo leuk vormgegeven ook!

Valkyre

rosa

rosa

07-11-2012 om 09:59

10th kingdom

Al jaren onze favoriete serie. Duurt 7 uur, we hebben 'm laatst nog helemaal gekeken met puberdochters.

Je kunt delen (of misschien wel alles) zien op YouTube;


http://www.youtube.com/watch?v=hf8yHqJIIdQ&feature=related
Het intro is mooi, maar heeft niets met de rest van de film te maken.

Er zitten een paar engere stukjes in. Hierin bijv. iets na 2.44 en ook 8.10 minuten.
Maar er zitten vooral ook heel veel grappige stukjes in. En Wolf vergeet je nooit meer.

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2012 om 10:42

Ohja

Knofje is enig! En voor jezelf Borgias.
Brammetje Baas is leuk voor je oudste denk ik.

Manda Rijn

Manda Rijn

07-11-2012 om 12:21 Topicstarter

Ha dank

ik zal eens op bol kijken. Ik kan narnia 3 nergens vinden in het Nederlands.

Evanlyn

Evanlyn

07-11-2012 om 15:25

ze zijn hier gek op Raveleijn.

Bij free record shop

Vandaag gezien bij Free Record Shop: series op DVD voor 20 euro, 3 voor 50. Van Rome zag ik alleen serie 1, Ik zag in de gauwigheid Mad Men en True Blood maar er was nog wel meer. O ja, Game of Thrones serie 1, maar ja, die is net geweest op RTL.
Nou ja, ze verkopen vziw ook via internet, dus doe er desgewenst je voordeel mee.

Groeten,

Temet

Mea Proefrok

Mea Proefrok

07-11-2012 om 21:38

O temet

Goeie tip! Ja Manda, als je Rome en Tudors leuk vond, vind je Game of Thrones vast geweldig. Ik ben in de boeken bezig (nu deel vier) en ik ben compleet verslaafd.
Voor de kinderen: ja, die Kikkerdril is een schattige film (met dat meisje Abi-die-woont-in-een-flat, je weet wel). En jouw oudste lijkt me al toe aan klassiekers als ET. Al kan ik negenjarigen niet goed inschatten, zit precies tussen de leeftijden in die ik dagelijks zie (dochter is zes en leerlingen zijn twaalf tot zeventien).

Manda Rijn

Manda Rijn

07-11-2012 om 22:25 Topicstarter

Game of thrones?

is dat niet een beetje erg lord of the rings met vliegende elfen en geile gecomputerde kabouters etc.. te veel opmaak, te veel namaak esthetiek ?

ik heb laatst de Deense a Royal affaire gezien, enige film vond ik het met die irritant schattige koning.

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2012 om 06:15

Manda

Nee, dat is het beslist niet, het is echt een hele goeie serie!!

lisbeth

lisbeth

08-11-2012 om 07:48

Game of thrones

Is super, heel ander kaliber dan lord of the rings. Maar niet geschikt voor onder 12 jarige, er zitten best specifieke seksscenes tussen.

True blood vind ik trouwens ook goed

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Game of thrones

Is veel leuker en mooier dan LOR,zeer de moeite waard. Wel gezegd: er zit wel een geile dwerg in

groeten

mama5

mama5

08-11-2012 om 09:19

Got

Ik vind game of thrones ook heel leuk, maar ik denk niet dat ik na een keer kijken, de behoefte zal voelen om dat nog een keer te zien. Net als met Dexter, als je eenmaal weet hoe het verhaal gaat, is de spanning er af. Nou ja, misschien nog een keer voor de details die je eerst over het hoofd zag.
Ik vind game thrones, vooral niet geschikt voor jonger dan 12, vanwege het expliciete geweld, maar vooral het cynisme. De sex vind ik nog tot daar aan toe. (afgezien van de vele verkrachtingen, maar dat is geen sex, dat is geweld)

krin

krin

08-11-2012 om 09:21

Game of thrones

Op het gevaar af in Mea's achting te dalen, maar ik weet het na serie 1 nog steeds niet met dat GoT. Het is prachtig gemaakt, enorm goed gecast en gespeeld, ik ben dol op de geile dwerg (en op de hoerenkastmeneer), allemaal prima. Maar. Ik vind het nog zo vlak, eendimensionaal bijna. Hoe zuidelijker hoe corrupter. Hoe noordelijker, hoe nobeler. Hoe warmer, hoe primitiever. Hoe incester, hoe gestoorder. Duh. En ik vind de meeste dames in het verhaal zo... zo... bloot, en niet veel meer, uitzonderingen als moeder en jongste dochter Stark daargelaten. En de koningin-moeder, het loeder. En dat theatrale mens met haar draken!
Nou ja. Ik weet het dus nog niet, maar haak nog niet af. Daar vind ik het een te mooi schouwspel voor.

lisbeth

lisbeth

08-11-2012 om 11:52

True blood

nog niemand dan true blood geprobeert, vind ik nog beter dan GOT. Alleen al vanwege de leuke mannen die erin meespelen. Ik kan echt uren naar eric kijken

margje van dijk

margje van dijk

08-11-2012 om 12:01

Got

Ik vind GoT heel aardig, vooral na het lezen van de boeken, maar ik vind het als serie absoluut niet zo goed als bv. Sopranos, The Wire, Dexter, etc, etc. Ik vind het meer een geweldig verbeeld fantasieverhaal dan een goede dramaserie. Maar dat vind ik ook van Lord of the Rings.

Maar Manda, als jij van Rome en Tudors houdt, dan denk ik wel dat Game of Thrones daar goed op aansluit.
Ik heb eerst met mijn kinderen Rome gekeken (want we gingen naar Rome op vakantie), en nu kijk ik Game of Thrones met ze. Maar ik vind GoT wel op het randje qua wat ze aan kunnen (seks en geweld). Voor de seks doen ze aan zelfcensuur (wegkijken met 'blegh'), aan het geweld storen ze zich niet (maar ik wel). Maar gelukkig zijn jullie volwassenen, en in Rome zit ook wel het een en ander .

True blood vind ik helemaal niets aan, sorry.

Margje

mijk

mijk

08-11-2012 om 13:06

Hebben jullie

Hoe tem je een draak al? Hij is al wat langer uit maar dat was hier dus de filmhit van het jaar bij mijn kinderen (7 en 10)...

Mijk

Margje

Als Rome geen probleem is qua sex en geweld is GOT dat ook niet, zou ik denken. Ongeveer even erg, eigenlijk.

Manda, GoT is, zo schat ik, Tudors en LoTR opgeteld en dan gedeeld door 2 . Meer draken en dwergen dan in The Tudors, maar meer manipulatie en intriges dan LoTR.

Groeten,

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

08-11-2012 om 13:43 Topicstarter

ik heb het dus niet zo met draken en dwergen. Ik vind die historische series leuk omdat de beleving van de geschiedenis aardig is. En een draak of geile gecomputerde dwerg daar heb ik dan geen behoefte aan.

Overigens heb ik de serie over bernard ook gezien, heerlijk fout figuur was het, eigenlijk ronduit een vreselijk vervelende persoon. Maar leuk om dus naar te kijken. Ik zou wel een mooie serie over de Aziatische geschiedenis willen zien, meer dan de last emperor is hier nog niet in huis.

margje van dijk

margje van dijk

08-11-2012 om 13:52

De dwerg

Tyrion, de dwerg, is geen computerdwerg, maar een kleine mens, en hij is naar mijn mening het beste 'character' uit GoT. Ik ben echt zo'n fan van hem.

De draken komen pas veel later. De rest is verzonnen historisch drama. Zodanig verzonnen en met zulke mooie details dat je er ongetwijfeld toch wel van zult genieten.

Bernard vond ik ook leuk.

Margje

mijk

mijk

08-11-2012 om 16:09

Wat is tyrion geweldig gecast hè?

Maar verder lukt het me dus niet omde serie te kijken. Ik heb alle boeken gelezen en heb te veel last van alle voorkennis. Vond ook niks aan de Harry Potterfilms...

Mijk

Manda

Fio noemde het al: the Borgias. Vond ik een mooie serie, over de paus en zijn familie in 1200 (als ik mij niet vergis). Goede acteurs. Op zondagavond is nu ook een mooie serie: boardwalk empire, over het begin van de maffia.
Ik heb gehoord dat the Killing heel goed is, van twee verschillende vriendinnen. Daar ben ik zelf wel benieuwd naar.
Kinderfilm: Daddy daycare is grappig, of gouden oudes als Back to the future.

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2012 om 20:15

Fay

The Killing is super, echt een aanrader. Borgen trouwens ook.

Hombre

Hombre

08-11-2012 om 20:43

Coolest dwerg ever

Waar dwergen in andere producties nooit verder komen dan die van sneeuwwitje en wat figuranten is dit een *echt* karakter. En inderdaad, een van de interessantste karakters uit de serie!

Fio

Mijn favo series ja. Heb je the Bridge ook al gezien? Beslist een aanrader!

Volledig 300% eens met rosa...!! the 10th kingdom!

Ik kan het stuk tekst van Rosa wel kopieren, zo enorm eens ben ik het met haar. Het is fantastisch. Wolf is supergaaf en inderdaad, je vergeet hem nooit meer. Laatst zag ik iemand in een gesprek even op z'n Wolfs een handgebaar maken en ik zei: heeeee, gave film he!
Want echt, hij is super. Wij hebben hem zonder kinderen gezien, jaren geleden, maar ik weet zeker dat mijn kinderen van 9 en 5 hem ook super zullen vinden.
Nou, dit betoog moet je toch overtuigen, of niet
En oja je moet er idd wel even 7 uur voor uit trekken, maar dat moet je dan maar in wat stukken hakken.

rosa

rosa

09-11-2012 om 19:42

Geerke

Ah, leuk een mede-enthousiasteling! En hij is voor bijna alle leeftijden leuk (hoewel 5 jaar is denk ik toch wel te jong?).
Maar we blijven 'm helemaal geweldig vinden ja.

Fiorucci

Fiorucci

09-11-2012 om 23:35

Lis@

Dank voor de tip, ik hoop dat ie nog op tv komt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.