Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Welke gedachten hebben jullie over 21 december 2012?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Overigens...

...wie het écht wil weten, leest natuurlijk het meest recente, onlangs gearchiveerde OO-feuilleton

May

Ik ben ook blij als het 22-12 is, maar dat is vooral omdat het dan vakantie is!

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2012 om 15:49

Precies

De datum 21-12 doet me helemaal niks, maar die vakantie...jippie!

Anneke

Anneke

13-12-2012 om 16:02

Maar...

Ergens denk ik wel altijd even: het zal toch niet? Alles is met een grote knal begonnen, misschien is het morgen allemaal over.

Anneke

Ja maar dat kan altijd elke dag. In het klein of in het groot (je kunt onder een auto lopen of de hele wereld kan vergaan). Het is alleen zo zinloos om daar bij stil te staan, want dat gaat ten koste van je levensvreugde. En je kunt er toch niets aan veranderen.
Maak van elke dag een mooie dag, meer kun je niet doen!

Fred de Velde

Fred de Velde

13-12-2012 om 21:00

Vraag me af

Wat zou na 2012 het volgende eind van de wereld worden?

2060

och, dan ben ik 88 (maar nog niet bejaard, natuurlijk). Ik vind Newtons onderbouwing trouwens nogal zwakjes, dus dat zal ook wel zo'n vaart niet lopen...

Onno

Onno

14-12-2012 om 13:35

Waarschijnlijk gaat het regenen.

De aarde vergaat zoals we hem kennen. Er komt een ander bewustzijn en 21 december is gewoon een symbolische datum.

Fred de Velde

Fred de Velde

14-12-2012 om 14:06

Dan hebben we nog even

"Sowieso 2060, volgens Isaac Newton."

Dan hebben we nog even.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

14-12-2012 om 19:30

Ik vind het wel spannend

want er zijn nogal wat theorieen wat er allemaal kan gebeuren op 21 december.

voorbeelden:
* polarshift
* zonnevlammen
* de aarde wordt uit haar baan getrokken door planeet (of spaceship) Nibiru
* disclosure: bekendmaking van buitenaards leven en contactlegging
* ascentie naar de 5e dimensie voor degenen die daar aan toe zijn
* 3 dagen duisternis waarna een nieuw tijdperk begint

Maar feit blijft dat niemand weet wat er op 21 december gaat gebeuren.

Toch zal ik blij zijn als we heelhuids 2013 halen.

15 februari 2013 toch?

Tenminste, als ze de baan van een asteroide wat verkeerd berekend hebben en het een "direct hit" wordt i.p.v. een "near miss".
Misschien wordt er wel een satelliet uit z'n baan gemikt door deze asteroide, dus die komt echt dichtbij.

http://www.sciencedaily.com/releases/2012/03/120315225625.htm

Fiorucci

Fiorucci

14-12-2012 om 22:02

Petra

Oh ja ik weet het wel hoor, op 21 december begint de kerstvakantie. Joepie!

Tineke

Tineke

14-12-2012 om 22:38

21 dec

Jippie, vakantie!
En hoe erg is het nou als dan wel de wereld vergaat? Maakt toch helemaal niks uit? Je weet het dan niet meer, je kan het niet navertellen, en niemand mist iemand want er is niemand meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2012 om 00:57

2060

Nou dan mag het van mij hoor. Dan ben ik 99 als ik er nog ben. Dat lijkt me een mooie leeftijd om een meteoriet op mijn hoofd te krijgen of net zoiets rampzaligs. Wel jammer voor mijn kinderen en eventuele kleinkinderen, maar ik troost me maar met de gedachte dat de wereld dan met zulk geweld zal vergaan dat het snel over en uit is.
Ik heb ook weinig met 'een ander bewustzijn' om eerlijk te zijn.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

15-12-2012 om 20:40

Knurf

Jij bent er duidelijk nog niet aan toe, aan die ascentie.

Fiorucci

Fiorucci

16-12-2012 om 00:55

Nee knurf

Nee Knurf, volgende keer beter.

Doomsday preppers

Ik zag van de week op tv een man die een soort onderzeeer had ingericht voor zijn gezin om het einde der tijden te overleven. Ik vond het wel aandoenlijk, die boot met een wc en een weekvoorraad sultana's. En dan? Stel dat ze blijven leven terwijl de aarde totaal verschroeid is en alle andere mensen dood. Daar zou ik niet in willen leven. Lijkt me technisch gezien ook wat lastig. Waar haal je eten vandaan bijvoorbeeld. Ga je alsnog dood, maar dan langzaam en pijnlijk.

Als er met aan zekerheid grenzende aanwijzingen zijn dat de reuzevulkaan in Yellowstone gaat uitbarsten, dan boek ik daar een vlucht heen en ga midden op in de caldera wachten op het vuurwerk.

skik

Fiorucci

Fiorucci

16-12-2012 om 12:44

Skik

Veel preppers hebben enorme voorraden eten in huis. Overigens, ze moeten dat helemaal zelf weten vind ik, maar ik word wel een beetje naar als ik een meisje van zes met een gasmasker in haar hand zie vertellen: Today we practice what to do in case of a nucleair attack...
Mijn hemel, laat die kleintjes toch zorgenloos spelen!

Fred de Velde

Fred de Velde

16-12-2012 om 13:48

The road.

"Lijkt me technisch gezien ook wat lastig. Waar haal je eten vandaan bijvoorbeeld. Ga je alsnog dood, maar dan langzaam en pijnlijk."

De film de Road gaat daarover. Niet vrolijk om te zien.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

16-12-2012 om 20:33

Fred (licht ot)

Die film heb ik niet gezien, maar de roman waarop hij is gebaseerd, is een van de beste van de afgelopen dertig jaar: The Road van Cormac McCarthy. Enorme aanrader, ook als je het verhaal al kent. McCarthy stond op een avond naar zijn slapende achtjarige zoon te kijken en vroeg zich af hoe ze het zouden redden als de wereld intussen was vergaan. En dat werd een boek dat je regelrecht naar de keel grijpt en niet meer loslaat.

Fred de Velde

Fred de Velde

18-12-2012 om 00:48

Aangrijpend.

De film was ook erg aangrijpend..

Tinus_p

Tinus_p

19-12-2012 om 11:04

Doomsday preppers/centraal gezag

Ik vind die Doomsday Preppers typisch amerikaans; ze hebben een fasdcinatie voor het einde van elke vorm van centraal gezag, waarna (in hun beeld) iedereen weer op zichzelf aangewezen is, maar wel nog naar de winkel kan om nieuwe kogels en benzine te kopen.

Om eerlijk te zijn, ik verwacht exact het omgekeerde. Centraal gezag (het bestaan van één of ander vorm van overheid, of dat nu een opperhoofd, koning, of parlement is) is opmerkelijk robuust zodra het eenmaal ergens is ontstaan. Zelfs na WO1 of WO2 is nergens in Europa dat centraal gezag langdurig verdwenen -zoals het eerder bv ook de 30-, 80- of 100-jarige oorlog geen ineenstorten van dat gezag veroorzaakten.
Wat er WEL kan verdwijnen, is benzine -de olieprijs stijgt alleen maar, een teken van schaarste.

Tigress

Tigress

19-12-2012 om 14:54

Ach

Hoe vaak is het einde der tijden, het vergaan van de aarde en meer van dat al niet voorspeld? En inderdaad er zijn altijd wel leden van een of andere sekte die 'het'niet gaan afwachten en zichzelf en elkaar van kant maken.
Zelf heb ik zoiets van ach, we zien wel en als het gebeurd dan maar lekker snel (ben een schijtert als het op pijn en lijden aankomt) en dan nog: de afstammelingen van de Maya's zien het als het eind van een cyclus en het begin van een ander. Maya's waren nogal typisch met hun offeren van mensen met uitgerukt harten en zo... (geen wonder dat hun cultuur al is verdwenen)

Maar...

Weet iemand ook wanneer 'het' nou allemaal gaat gebeuren? Want we moeten natuurlijk ook nog rekening houden met de tijdszone., toch?Het is daar -wat is het- 6 uur vroeger? Nou, als we er morgenavond om 18 uur allemaal nog zijn, dan kunnen we er denk ik gerust wel vanuit gaan dat het (alweer) niet door gaat met dat einde van de wereld.
En anders zou het het toch wel verdraaid jammer zijn van alle zinloze inspanningen voor het school kerstdiner...

Babyboom

Ben benieuwd of we over 9 maanden een babyboom kunnen verwachten.

Ik zag een eindevandewereldgerelateerde reclame van Durex. Als ik overtuigd was van het eind der tijden, zou ik echt niet meer gaan rommelen met condooms, dan durfde ik het risico van een bevruchting of een soa wel te nemen.

skik

Nou

Het is ruim na 18u en we zijn d'r nog... nou, HAPPY NEW DIMENSION allemaal!
Het is eigenlijk net als met nieuwjaar, je merkt er verder weinig van hè?

Relithe

Relithe

20-12-2012 om 21:23

Maar

het is toch nog geen 21 Jippox?
Dochter hier is erg bang voor morgen en kan er nu niet van slapen. Fijn is dat toch dat kinderen er bang van worden omdat ze dat allemaal meekrijgen. Echt leuk

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2012 om 00:44

00.44

Nou, de eerste drie kwartier heb ik overleefd)

Eira

In Peru was het al wel 12 uur geweest...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.