Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Massi Nissa

Massi Nissa

08-05-2010 om 22:11

Welke rubriek nooit en waarom niet?

In welke rubrieken kom je zelden of nooit en waarom niet? Mijn antwoord:
Zwanger worden - zwangerschap - bevalling: ben niet zwanger
Basisschoolleeftijd - jongvolwassenen: geen kind of leerling van ergens rond die leeftijd
Alles digitaal: heb weinig computervragen
Echtscheiding: nog niet aan de orde
Kinderopvang - opvoeden buitenland - seksualiteit: staat bijna nooit iets leuks
Religie: teveel over het Christendom
Vakantietijd: smokkel ik in andere draadjes binnen
Verlies: ken de posters daar vaak niet (net als Gezellug, al is dat sinds de quiz wel beter geworden)
Alle andere draadjes 'doe' ik op routine. Hoe zit dat bij jullie?
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

08-05-2010 om 22:20

Deze

zwanger worden, bevalling, baby-tijd en peuter-tijd (of even heel vlug), puberteit, jongvolwassen, opvoeden in het buitenland, religie, seksualiteit

Nasha 1st

Nasha 1st

08-05-2010 om 22:21

Oh het waarom...

ik heb er niks mee, zit nog niet in de levensfase of het boeit me niet...

neteret mut

neteret mut

08-05-2010 om 22:24

Net zo

Bij een aantal kom ik nooit tot misschien eens per jaar, een paar kom ik heel af en toe, een paar geregeld en een paar elke dag. Die laatsten zijn een vast rijtje dat ik langs zoef met "berichten van de laatste 1 dag of 0 dag".

tonny

tonny

08-05-2010 om 22:50

Hangt ervan af

Bij enorme verveling kijk ik wel eens in álle rubrieken

Anders vooral puberteit, jongvolwassenen, algemeen, off topic, gezondheid, huishouden, religie, relaties.

En dat de religieuze rubriek te christelijk is: laten de anders-gelovigen gaan meepraten en nieuwe topics starten, dan wordt het allemaal vanzelf wat meerkleuriger!

En ik

de rubrieken waar ik vaak reageer:
puberteit, jongvolwassenen, algemeen, off topic, gezondheid, huishouden, echtscheding en erna, relaties.

zwanger,kleuter,basischool kom ik nooit,die fase is voorbij in mijn leven( klinkt dramatischer dan het is

wel lees ik vaak mee in dreumes en peutertijd ,omdat ik met dreumessen en peuters werk.

de overige rubrieken lees ik soms ,als ik niets beters te doen heb

Nasha 1st

Nasha 1st

09-05-2010 om 12:02

Hahahaha pelle

dat mag je zelf invullen

Nooit

eens kijken waar ik echt nog nooit gekomen ben ik die ruim 7 jaar:
- jongvolwassenen
- opvoeden buitenland
- zorgen kinderen
Echt dus nog nooit geweest ! Ik woon niet in het buitenland, mijn oudste is nog maar 7 en ik heb gelukkig geen 'zorgen kinderen'.

Ik kom eigenlijk maar in een paar rubrieken: algemeen, gezellug (voor de quiz), huis/tuin/keuken, off topic.

Alle andere rubrieken bezoek ik maar zelden.

ik vergreet babytijd en basisschool, maar beide rubrieken sla ik ook zeer regelmatig over.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-05-2010 om 12:54

1 t/m 6 kom ik echt nooit. Bij basisschool héél af en toe. Ik kom verder nooit bij Echtscheiding, Kinderopvang, Opvoeden in het buitenland, af en toe in Alles Digitaal, Verlies en Verdriet, Seksualiteit en Vraag en Aanbod en Zorgenkinderen. Eens in de zoveel tijd gluur ik bij Gezellug, maar ik ben daar niet gezellig genoeg voor geloof ikDe rest is mijn dagelijkse standaardportie, waar ik alles snel doorlees en bij reageer als ik de behoefte voel.

Yta Chalne

Yta Chalne

09-05-2010 om 13:18

Divers

Zwangerschap, zwanger worden, babytijd, digitaal en gezellug hebben niet mijn directe interesse. De rest bekijk ik regelmatig tot bizar vaak

Berber

ja dat is het ook wel, maar ik heb ook wel eens de indruk dat ik dan als een bemoeial adviezen uit de oude doos geef dus dan reageer ik toch maar niet.

En het interesseert mij echt minder, ook nu ik zelf weer een baby heb kom ik niet vaak in de babyrubriek.

En nou heb ik dit hele draadje gelezen....

...en volgens mij heeft he-le-maal niemand (of bijna niemand) ueberhaupt 'werk/recht/geld genoemd. Niet als rubriek waar je niet komt, en niet als rubriek waar je wel komt. Hoe kan dat nou?

Ingrid (van het huishouden, algemeen, off topic, basisschool & pubers. Gezellug alleen voor het hardloopdraadje, en relaties/sex/echtscheidingen/gezondheid/etc alleen als ik me verveel)

Primavera

Primavera

09-05-2010 om 18:47

Kinderopvang

Waar ik nou echt zo goed als nooit kom is kinderopvang. Teveel land- en cultuur gebonden.
Verder heb ik rubrieken waar ik iedere keer kom als ik het forum opstart (Algemeen, ouders en school, werk/recht/geld. off-topic, huis-tuin-keuken, gezondheid en ander waar ik af en toe kom als ik wat meer tijd heb.
In religie kom ik na Kinderopvang het minst. Ik heb niet zo'n behoefte over geloof te discussiëren, behalve als het over paranormale zaken gaat.
Primavera

Primavera

Primavera

09-05-2010 om 18:50

Oja, vraag-en-aanbod

Oja, vraag-en-aanbod, daar kom ik ook nooit, omdat dat weinig zin heeft aangezien ik in een ander land woon.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-05-2010 om 19:35

Reden voor deze vraag

Waarom stelde ik deze vraag: omdat mijn muishand inmiddels geheel moeiteloos het rijtje rubrieken kan vinden dat ik wel standaard bekijk. Ik kom dus ook vrijwel nooit per ongeluk in een rubriek die mij minder boeit (behalve, zoals Pelle al zei, als er een reldraad loopt in zo'n rubriek). Ik dacht: misschien zijn er wel OO-ers die echt alle rubrieken aflopen, of juist maar twee rubrieken en de rest links laten liggen. Het schijnt dat er op de meeting mensen waren die nog nooit van bepaalde nicks hadden gehoord omdat die nicks uitsluitend in bepaalde rubrieken posten waar zij zelf dan weer nooit komen. Ik vind het wel grappig en interessant om erachter te komen hoe anderen omgaan met de rubriekenlijst.
Werk, recht en geld bekijk ik trouwens wel, IngridT, waarschijnlijk vergeten te vermelden.
Als ik echt heel weinig tijd heb, doe ik alleen Algemeen, Off Topic en Ouders & School. En als de quiz loopt, is dat het allereerste draadje dat ik check .
Verder vergeet ik nog wel eens draadjes die ik zelf heb gestart in een rubriek waar ik normaal gesproken weinig kom. Ligt vast aan mijn slechte geheugen (smoes).
Ik lees niet vaak in Babytijd omdat ik gewoon denk dat ik met een kind niet zoveel ervaring heb opgedaan dat anderen veel aan mijn adviezen zullen hebben. Bovendien heb ik een keer iets over mijn bevalling verteld, en dat had ik beter niet kunnen doen, want het was toevallig een probleemloze, snelle bevalling en ik kreeg nogal wat commentaar van anderen die er minder genadig van af waren gekomen. Dat prikkelt niet bepaald om je nog eens in dat soort discussies te mengen .
Ik mis trouwens nog een nickwisselrubriek voor al die argelozen die voortdurend forummers kwijtraken.
Groetjes
Massi

Nasha 1st

Nasha 1st

09-05-2010 om 19:50

Werk en dergelijke

heb ik niet genoemd als rubriek waar ik niet kom.....dat betekent dat ik dus in de andere niet genoemde rubrieken wel kom )) dus ook in werk recht en geld

Nooit

Tja, nu moet ik dus eerst even opzij kijken welke rubrieken er zijn. Uit mijn hoofd weet ik niet welke ik nooit kom, want ik kom daar nooit
zwanger worden/zwangerschap, alles van 0-6 jaar, jong volwassen, digitaal, echtscheiding, kinderopvang, nou ho maar. Ik kan beter aangeven waar ik wel kom:
huishouden, gezondheid, 6-18 jaar, OT, religie, gezondheid, algemeen en soms gezellig.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-05-2010 om 15:49

Zelden

Zelden in zwangerschap tot bevalling, alles digitaal,opvoeden in het buitenland, religie, verlies en verdriet, sexualiteit, zorgenkinderen, vraag en aanbod.

De rest bekijk ik regelmatig, het leukst vind ik off-topic geloof ik...

Monique D*

Monique D*

11-05-2010 om 18:43

Ik bezoek niet alle rubrieken

Omdat de zwangerschap,de baby- dreumes- en kleutertijd al een hele tijd achter ons liggen sla ik die rubrieken over.
Met Rubriek Jong Volwassenen heb ik nog niet mee te maken: mijn zoon is 15. Rubriek Gezellug trekt mij helemaal niet aan. Gezellug ouwehoeren doe ik al met vriendinnen.. dit forum gebruik ik voor gesprekken over een thema of topic. Met Rubriek Computerproblemen en Alles Digitaal heb ik op mijn werk al veel te maken. Dus in mijn vrije tijd hou ik mij daar niet zoveel mee bezig.. Rubriek Kinderopvang ligt ook een hele tijd achter ons. Met godsdiensten heb ik ook niets mee.
Voorheen had ik niets met rubriek Puberteit. Nu wel, aangezien ik nu twee tieners in huis heb (13 en 15 jaar). Rubriek School blijft nog interessant, net als de vakantierubriek en Huis-Tuin-Keuken. Op Werk en Rcht kom ik soms, als ik vragen heb op dat gebied. Met Verlies- en Verdriet hebben wij (gelukkig) nog niet mee te maken gehad. Mocht ik daar behoefte hebben, dan zie je me wel daarop verschijnen. De onderwerpen Relaties en Echtscheiding Erna liggen zijn ook al weer een tijdje achter mijn rug. Het is goed dat rubriek Zorgenkinderen er is, maar ik heb zelf daaraan niets toe te voegen. Opvoeden in het buitenland heb ik ook niets mee: ik heb alleen wat toe te voegen met opvoeden in Nederland. Bij rubriek Seksualiteit kom ik wel eens om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen wat betreft de slaapkamergeheimen/alsmede problemen.. en probeer eventueel een oplossing hiervoor te geven als ik dat heb.
Ik bezoek regelmatig de rubrieken Basisschool (mijn dochter zit nog in groep 8), Ouders en School, Off Topic, Algemeen, Gezondheid en Huis Tuin en Keuken. Dus daar zal je mij wel tegenkomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.