Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marloes Veenstra

Marloes Veenstra

11-10-2011 om 12:46

Werkende moeders gezocht!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

13-10-2011 om 21:55

en..in het kader van de steeds groter wordende groep mantelzorgers. Misschien moet er eens gekeken worden naar de combinatie van werken en zorgen. Want 32 uur werken én je (licht) demente moeder moeten verzorgen lijkt me een stuk zwaarder dan die 3 kinderen die je naar de creche moet brengen.

Yura - kringeltje (ot)

Yura het is misschien wel triest maar niet zo triest als je dacht. De spellingcontrole gaf je waarschijnlijk een kringeltje omdat je tandars schreef in plaats van tandarts!

Yura

Yura

14-10-2011 om 11:18

Elissa

Zo he wat een blunder haha, dat valt weer mee dan gelukkig.

Yura

Yura

14-10-2011 om 11:25

Hanne

Dat is heel waar wat jij zegt. De veertigers van nu komen allemaal uit kleinere gezinnen, van vaak 2 kinderen, waardoor de lasten over minder kinderen verdeeld worden, daarnaast werken vaak zowel man als vrouw, al of niet fulltime. Ook is men mobieler, waardoor vaak nog maar 1 kind in de buurt van de ouders woont. Dat is voor ons aan beide kanten zo. Ook wordt de gemiddelde levensverwachting steeds hoger, waardoor er dus meer ouderen zijn. En tenslotte zijn de huidige veertigers vaak laat aan kinderen begonnen, waardoor ze nog midden in de kinderen zitten op die leeftijd. Toen ik moeder werd op 29,5 jarige leeftijd behoorde ik in ieder geval echt tot de jonkies. Ik heb de indruk wat ik om me heen zie dat die leeftijd wat aan het zakken is, maar heb daar nog geen cijfermatige onderbouwing van gezien. Mogelijk omdat de generatie daarboven ook nog volop aan het kinderen krijgen is zo net tegen de veertig en daardoor het gemiddelde nog niet omlaag gaat.

Vic (over leidinggevenden)

Kijk, dat doet me goed. Andere mensen die ook even wat tijd voor het vinden van een balans nodig hebben gehad. Op mijn werk ben ik namelijk de enige die part-time werkt. En ik ben ook de enige met mijn functie. En man is van het type 'geen probleem', dus die lijkt ook al nergens last van te hebben.
Maar eerlijk is eerlijk: over mijn leidinggevende heb ik tot nu toe geen klachten. Die ga ik misschien nog wel krijgen (als we de discussie 'welk werk moeten we afstoten, en welk werk niet' gaan voeren), maar wat betreft de hoeveelheid werk die realistisch is denk ik dat hij een beter idee heeft dan ik .

Kraanvogel.

Mantelzorgers...

Het punt dat Hanne maakt, over de combinatie van werken & mantelzorg is eigenlijk wel een goede. Is dar wel eens onderzoek naar gedaan?
Wat betreft de combinatie werk-en-kinderen is het eigenlijk wat Ekiem zegt: als aan een aantal randvoorwaarden mbt. flexibiliteit wordt voldaan, dan tel je je zegeningen eigenlijk vanzelf al. Bovendien komen dat soort randvoorwaarden (flexibele kinderopvang!). Bovendien worden kinderen ouders & zelfstandiger, dus is er 'licht aan het einde van de tunnel' zeg maar.
Maar de combi werk-en-mantelzorg is (met de opkomst van de 'grijze golf') is relatief veel nieuwer (althans, in aantallen), en weten 'we' al wat daarvoor nodig is (iets flexibels, ongetwijfeld)? Bovendien zal mantelzorg (vaak) juist op termijn een steeds grotere zorg worden, een tunnel met het verkeerde soort licht aan het einde zeg maar. Met een beetje pech zijn je zegeningen dan 'dat het niet al erger is'.
Is daar al eens onderzoek naar gedaan? (ongetwijfeld).

Kraanvogel.

Marleen

Marleen

18-10-2011 om 20:51

Precies

Hoi. Dit onderzoek sluit helemaal aan op waar ik momenteel mee zit. Doordat ik thuis werk switch ik me een ongeluk van de ene situatie in de andere, en misschien kunnen vrouwen dan wel erg goed multitasken, voor mijn gevoel doe ik alles half. Ik ben de laatste tijd niet erg tevreden met hoe het gaat en wat oppeppende oefeningen lijken mij wel wat. Want ik denk dat het ook een kwestie is van accepteren dat het (tijdelijk) zo gaat, en idd je zegeningen te tellen. Ik heb niet voor niets voor deze situatie gekozen, en het is niet gezegd dat het op een andere manier makkelijker zou zijn. Dus ik meld me aan! Groetjes, MArleen (en Lunamaya, ik dacht hetzelfde als jij! En al die kritiek op de keuze van de testpersonen, vind ik beetje naief. Daar zullen ze heus wel over hebben nagedacht!)_

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.