Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wespen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

08-08-2009 om 13:30

Enne...

hoe maak je ze dan leeg en schoon? Hier een glazen exemplaar met een kurk bovenin, maar die kurk gaat het niet overleven als ik die er uit haal....

Minet

Minet

09-08-2009 om 08:46

Emmer

Die kurk moet er toch echt af, anders krijg je hem niet leeg/schoon.
Ik laat het hele ding in een emmer water zakken, emmer tot ca. 10 cm onder de rand vullen.
Dan de stop/kurk erafhalen, en de hele inhoud komt bovendrijven. De nog levende wespen krijgen alsnog de kans te ontsnappen, vervolgens gooi ik de emmer leeg in een put hier in een gangetje achter ons huis.
Even goed omspoelen, en vullen maar weer.

Minet

Minet

09-08-2009 om 08:49

Wespenvalmysterie

Gisteren maakte ik mijn beide wespenvallen schoon o pde manier zoals ik hierboven omschreef.
Ik vulde ze weer met nieuwe siroop en hing ze samen in de boom.
Zit ik net te eten, kijk naar buiten, en zie dat 1 wespenval helemaal leeg is?????? Geen drupje siroop meer te bekennen????? De andere is nog gewoon gevuld, daarin krioelt het ook alweer van de wespen............ik snap er niets van!

Minet

Bij jullie ook?? Ik heb het tot verbazing bij mijn ouders ook gezien: zó is de val wespenvangklaar, zó is hij hé-le-maal leeg... Wij zijn er ook nog steeds niet achter hoe dat nou kon.
Maar ja, ik begrijp ook niet waarom er in onze tuin al in geen jaren een wesp te bekennen is. IJs eten we zo veel mogelijk buiten (qua druppen), de buren barbecuen vaker wel dan niet, zelf hebben we ook al gebarbecued - maar geen wesp te bekennen. Sorry, als ik wist hoe we dat deden, zette ik de gouden tip hier gratis neer.

Minet

Minet

10-08-2009 om 09:08

Vervolg en graag een verklaring

Gisteren twijfelde ik nog ernstig aan mijzelf, ik had hem vast niet gevuld met siroop. De andere wespenval hing er goedgevuld vol zoemende en stervende wespen naast.
manlief en ik zijn de hele dag weggeweest, ik sta vanochtend op en wat zie ik!!!!!!! Ook wespenval nr. 2 is compleet leeg!!!!!! Niet alleen de siroop, maar ook bijna alle wespen zijn verdwenen.........wie het weet mag het zeggen!

Bellefleur

Bellefleur

10-08-2009 om 09:14

Wespendief

Dat heb je met die global warming. Ik denk dat je last hebt van kolibries. Die zijn dol op siroop. Enne ken je de inheemse roofvogel met de naam wespendief?

Minet

Minet

10-08-2009 om 10:17

Bellefleur

ik ken ze beiden, maar hoe komt een kolibri in en uit mijn wespenvanger die vol zit met (ook nog) levende wespen?
En die roofvogel..........hoe haalt die ze eruit?

Tirza G.

Tirza G.

10-08-2009 om 12:43

Ingetrokken?

Is het niet een stenen kruik waar het mengsel ingetrokken is? Omdat je hem ondergedompeld hebt, dat er een coating af is en de kruik zelf zich volzuigt? Waar die dode wespen gebleven zijn: dát weet ik ook niet.

Tirza

Bij mijn ouders dus ook

Glazen wespenval van klassiek model, precies hetzelfde als bij Minet. We vroegen ons ook al af of zich wellicht een vogel tegoed had gedaan aan dode wespen én aan de siroop, maar we zien er nooit eentje. En als je even niet oplet cq een uurtje weg bent: schoon leeg. Ik snap er ook echt helemaal niets van.

Minet

Minet

10-08-2009 om 15:59

Nee en nee

Er ligt niets onder de wespenvallen op de grond, en nee, het is geen stenen kruik maar een helder glazen wespenval. Ik heb me al sufgegoogled, maar kan werkelijk niets vinden over dit bizarre fenomeen.
Ik ga ze zo maar weer eens vullen, en dan 24/7 in de gaten houden

Er is maar 1 oplossing minet

24/7 een camera erop

Bastet

Bastet

10-08-2009 om 19:03

Yep.....

Of wisseldiensten draaien..)
Bastet

Tineke

Tineke

10-08-2009 om 19:25

Bij ons

ik snap het ook niet, maar bij ons lijken slakken zowel de limonade als de wespen op te eten. Huh? Maar dan ligt er in het bakkie een prutterige zooi met iets wat ooit slakken waren.

Tirza G.

Tirza G.

10-08-2009 om 23:01

Ik durf het bijna niet te zeggen

Maar een kat? Een egel? Hangen ze of staan ze?

Tirza

Minet

Minet

11-08-2009 om 08:31

Hangen

Ze hangen beiden op ruim 1.5 meter hoogte, aan stompjes van ooit afgezaagde lage takken, en er zitten geen lagere takken onder waar een beest op zou kunnen staan.
Een egel is voor mij uitgesloten, een kat zou met heel veel moeite met zijn poot erbij kunnen, maar steekt een kat zijn poot in een wespenval waar ook nog een aantal levende wespen wild rondvliegen?
Ik heb dit mysterie gisteren en eergisteren aan iedereen voorgelegd die het maar wilde aanhoren , iedereen kijkt mij wat meewarig aan.......(ik zie ze denken: het wordt tijd dat die weer een baan vindt!) maar een antwoord heeft niemand.
Vandaag ga ik nieuwe siroop halen, en dan gaan we hier wisseldiensten draaien

Bastet

Bastet

11-08-2009 om 08:47

Minet

Dan wens ik je een rustige wacht..)
Bastet

Mieren?

Ben je misschien een of meerdere mierenvolken heel erg aan het verwennen zonder dat je het doorhebt?
Onyx

MaximeM

MaximeM

11-08-2009 om 12:06

Gek zeg

Hoi,

Wat vreemd, verdwijnende wespen, nu ben ik ook wel benieuwd. Hier heb ik ooit een doorzichtige glazen wespen vanger gekregen van een vriendin, en ik vond dat zo'n goor gezicht die wespen dat hij helemaal aan de andere kant van de tuin hangt, uit het zicht. Oh en bij mij verdwijnen die wespen ook niet.

Maxime

Terpi

Terpi

11-08-2009 om 17:50

Lijkt me duidelijk...

Grizzlybeer!

Bellefleur

Bellefleur

12-08-2009 om 11:38

Minet, en, en?

Weet je al meer? We branden van nieuwsgierigheid hier op OOL

Tirza G.

Tirza G.

12-08-2009 om 11:48

Jaaaaaaa

Ik ben ook heel benieuwd. En anders gaan we werken aan een officiele onderzoeksetting

Tirza

Minet

Minet

12-08-2009 om 12:13

Hoofdstuk 3

Nee, ik weet nog niet meer. Gisteren de vallen helemaal leeggelaten, vanochtend heb ik er 1 gevuld met siroop, de wespen kwamen gelijk weer aangevlogen. Er gaat hier nu elk uur een kookwekker, tenminste......zolang we wakker zijn
Ik hou jullie op de hoogte!

tonny

tonny

12-08-2009 om 14:14

In het kanaal gereden

ik hoor net op de radio dat iemand uit angst voor een wesp in het AmsterdamRijnkanaal is gereden. Hij kwam met de schrik en zonder wespensteek vrij, maar zijn auto is gezonken.

Heb ook weleens iemand meegemaakt die ogenblikkelijk stopte en uit de auto stapte: wesp! Hellup!

tonny

MaximeM

MaximeM

12-08-2009 om 18:04

Haha bijna

Hoi,

Ik was een keer op vakantie met een vriendin en we reden in een huur auto. In de blower leek ook een soort wesp te zitten en die dreigde door de spleetjes heen naar mijn hoofd geblazen te worden. Mijn vriendin is panisch voor wespen (ik vond het ook niet zo geslaagd hoor) dus toen dat beest los kwam en ineens de auto kwam ingevlogen stond zij ook in de berm Gelukkig reden we alleen en op een rustig weggetje....

Maxime

Gaia*

Gaia*

12-08-2009 om 19:07

Nest

Vorig weekend wandelde ik met mijn kinderen langs een bos. Plots werd mijn dochter heel bang. Iets had haar gestoken en nog eens en nog eens. Ze rende heel hard weg. Toen mijn zoontje ook. Die moest nog langs dezelfde plek op het pad terug. Hij liep helemaal voor. Ik liep met de jongste nog achteraan. Ook zoon gillend weg en toen kon ik ook rennen. Ondertussen werd de jongste, die ik tilde, ook geprikt. Zij in haar lip. Toen we veel verder waren voelde ik plotseling een prik in mijn broekspijp. Ook een prik. En ik kon nog net zien dat een kleine wesp wegvloog.

Thuis ging mijn zoontje zitten en toen viel er een half dode wesp uit zijn shirt. Die had in zijn rug geprikt. Uit het vest die ik om mijn middel hand gebonden vloog ook nog een exemplaartje weg.

Echt heel eng. Ik heb me steeds heel rustig kunnen houden. Pas toen we bij mijn man terug kwamen en de wesp uit mijn vest vloog werd ik heel panisch. Opgespaarde spanning.

Een heel avontuur. En voor mijn kinderen heb ik nu veel bewondering. Ze blijven nog steeds heel rustig als een wesp in de buurt is. Ook de jongste van 4.

Sassie

Sassie

12-08-2009 om 19:34

Wespen weg.....

gehoord:
Een bakje met daarin een halve citroen en kruidnagels erin....daar schijnen wespen absoluut niet van te houden. Schijnt dus echt te werken.

Minet

Minet

13-08-2009 om 08:10

Hoofdstuk 4........

Net opgestaan.........mijn eerste blik ging naar buiten.......L E E G !!!!!!
Nu baal ik ontzettend, ik ben weggeweest van half 2 gisterenmiddag tot bijna middernacht, heb bij thuiskomst niet meer gekeken of de wespenval vol of leeg was, ik heb nu dus echt geeeeeen idee wanneer EN hoe het ding geleegd is ((
Goed, straks een nieuwe fles siroop halen, ik vul ze vandaag weer beiden, bijna de hele dag is er minimaal 1 persoon thuis.........we gaan het nogmaals proberen, ik ZAL er achter komen !!!!

liora

liora

13-08-2009 om 08:26

Nou ja

Hoi Minet,

Ik word steeds nieuwsgieriger, wat kan dit nou zijn?

Ik hoop dat jullie er snel achterkomen!

Liora

Bellefleur

Bellefleur

13-08-2009 om 08:31

Ja, dit gaat niet werken zo.

Waar woon je? Ik denk dat het tijd wordt voor het... OOLteam! Wie doet er mee, posten in de tuin van Minet?
Een tafeltje in de tuin, Senseo er naast en een logboek.
Een wacht van 5 kwartier, een kwartiertje overlap, zodat geen wesp ons ontgaat!

Kommetjes met citroen en kruidnagel werken inderdaad

We waren deze week bij een pannekoekenhuis op het terras in een wespengebied en geen wesp te bekennen! Nou ja, vrijwel geen. Bleek inderdaad dat op ieder tafeltje en ook langs de randen op regelmatige afstanden kommetjes met citroen en kruidnagel stonden. Het ruikt heel sterk als je met je neus erboven gaat hangen, dus de geur zal voor wespen echt wel te ruiken zijn. Bij het eten ruik je zelf niets.

Vind ik persoonlijk wat sympatieker dan lokken met siroop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.