Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

=Elena=

=Elena=

04-11-2008 om 09:40

Wie gaat er winnen?

SPANNEND !!!!
Wie gaat er winnen volgens jullie???
Vanaf 4 uur komende nacht zou het duidelijk moeten worden heb ik zojuist gelezen...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maylise

wauw jij bent op de hoogte, zo diep zit ik er niet in maar ik doe even nog een poging

Ik heb het idee dat met het 'samenlevingscontract' van Obama er een deur open staat. Mccain staat (zo ver ik weet) ook niet open voor een samenlevingscontract.

Margriet*

Margriet*

04-11-2008 om 22:24

Mc cain

Geintje! Ik dacht ik doe eens gek met een 'andere' titel.
Ik hoop op Obama, ben erg benieuwd of hij het gaat redden en ben benieuwd als het er op aankomt hoe conservatief die Amerikanen zijn. Min oom en tante zullen hem wel stemmen. Die zijn in de jaren vijftig vertrokken naar Amerika en leven nu nog in die tijd...
Ik ga nu ff zappen om te horen wat de stand is...

Iedereen

Tjonge iedereen hier voor Obama, nou, ik ook hoor.
Mijn zoon van 5 ook. Ligt languit op zijn buik op de bank en mompelt ineens, al kijkend naar de TV: "voor wie ben jij mam? ik hoop dat Obama gaat winnen..."

Niet iedereen

alleen heb ik niets te kiezen.
Obama schijnt abortusextremist te zijn (wil toestaan dat men baby's bij wie de abortus mislukt is na een voldragen zwangerschap laat versterven; is voor partial birth abortion waarbij het hoofdje geboren wordt en de hersenen uitgezogen worden waarna he tlichaam van het kind doodgeboren wordt), en lijkt vooral te willen zorgen voor de zwakken in de samenleving voor zover zij op hem kunnen stemmen. Wat hij verder van plan is is niet altijd even duidelijk en wat hij tot stand zal kunnen brengen zal nauwelijks verschillen van wat McCain kan, oa doordat het beeindigen van de oorlogen grote economische gevolgen zal krijgen voor een land dat het nu al erg moeilijk heeft. En met dat soort info neig ik toch meer naar McCain, hoewel ik hem ook geen ideale optie vind.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2008 om 01:01

Mandela

Toen Mandela vrij kwam in zuid-afrika zaten we hier te huilen voor de tv ===
Ja, ik ook.
Het is dat ik morgen moet werken, maar anders bleef ik op.

Maylise

Maylise

05-11-2008 om 01:02

Poemjon

Abortus is in de VS toegestaan op federaal niveau. Dit is niet omdat de president dat zo graag wil maar omdat er een gerechtelijke beslissing is gevallen die abortus goedkeurt. Daar gaat een president Obama noch een President McCain iets aan veranderen. Het is prima om voor McCain te zijn maar wees het dan wel om de juiste redenen. De abortus wetgeving zal niet veranderen wie er ook president wordt. Dat kan helemaal niet tenzij er een nieuwe uitspraak komt van de supreme court. De kans dat dit gebeurd is minimaal. Bovendien zal daarmee de abortus regulatie alleen maar terugvallen naar staatsniveau.
De precieze uitvoering van het abortus beleid ligt nu ook al op Staatsniveau.

Dat het lijkt alsof McCain een duidelijker programma heeft dan Obama is gewoon niet waar. Hun standpunten zijn even duidelijk/onduidelijk. Dat is echt typisch een geval van media framing.

Maylise

Maylise

Maylise

05-11-2008 om 01:20

Manda rijn

Ik heb er ook niet zoveel verstand van, alleen oppervlakkig maar ik vind het wel een interessant onderwerp.

Samenlevings contracten bestaan al wel in sommige staten. Alleen er is een federale wet die zegt dat een samenlevingscontract uit staat A hoeft niet in Staat B erkend te worden. Bovendien wordt het samenlevingscontract op federaal niveau niet erkend. Nu zal dat laatste in de praktijk niet zo veel uitmaken voor betrokken maar het eerste kan natuurlijk wel heel lastig zijn. Dat zou dus betekenen dat de wet die op dat gebied bestaat uit 1996 (dus onder democraat Clinton) herroepen zou moeten worden of veranderd. Dat kan als de supreme court delen van de act als niet-grondwettelijk zou verklaren. Echter er is nog geen enkele zaak geweest hierover bij de supreme court.
Het herroepen van de Act uit 1996 of deze veranderen kan ook door congress en het senaat gebeuren. In elk geval niet door de president.

Daarom is het natuurlijk ook interessant dat er vandaag ook congress verkiezingen zijn. Ook zeker heel belangrijk (en voor sommige zaken eigenlijk nog belangrijker) al is het dan wat onderbelicht in het nieuws.

Maylise

Roos

Roos

05-11-2008 om 01:27

Alleen omdat hij gekleurd is?

Net een discussie met een vriend die het belachelijk vindt dat ik voor Obama ben juist omdat hij zwart is. Hij vindt dit absoluut geen argument. In een ideale wereld ben ik het wel met hem eens, het zou ook niet uit moeten maken. En als het zover is dat het niet meer uitmaakt ben ik gelukkig.
Maar voor nu zou ik het inderdaad geweldig vinden als hij het wordt juist omdat hij gekleurd is. En omdat hij democraat is maakt dat het wel makkelijker om voor hem te zijn (voor mij).
Hebben jullie de keuze gemaakt puur op standpunten of speelt zijn kleur wel mee?
Roos

Roos

Roos

05-11-2008 om 02:35

Spannend

Ik vind het wel spannend maar lukt me toch niet om nog langer wakker te blijven, vooral met het idee dat ik morgen weer gewoon normale tijd op moet. Ga dus toch maar slapen, het staat nu 82-34 voor Obama...
Roos

Change!

Yes, we can! Het is een mooie dag.

reina

reina

05-11-2008 om 07:02

Geen onderwerp

Heel goed begin van de dag: wakker worden en kijken naar de speech van Obama!!

reina

reina

05-11-2008 om 07:04

Roos

Ik heb heel in het begin al de stemwijzer gedaan, daar kwam hij 2e uit ( na die democraat die al snel afviel, zijn naam ben ik kwijt), dus nee, niet alleen op kleur, maar ik vind het wel heel mooi dat de president van de VS een kleurtje heeft!

Yes!

ocrabama (zoals mijn zoontje hem noemt LOL) heeft gewonnen.
Helaas is het mij niet gelukt wakker te blijven of te worden... maar goed, er is nog genoeg over te zien op tv dus schade straks inhalen

Ook hier de angst voor een aanslag, aan de andere kant, dan hadden ze dat allang kunnen doen, toch?

Mij benieuwen hoe of het straks na 20 januari gaat in usa, of hij zijn woorden waar kan maken!?

gula

Wow!

Ik heb gisteren dat smsje gestuurd, en werd vanmorgen erg vroeg keurig gewekt door mijn mobiel.

Ik weet dat het veel show en mooipraterij is, maar ik was toch wel onder de indruk vanochtend, zoals ie daar stond met zijn vrouw en dochters....

Laten we hopen dat ie veel van zijn hoop en verandering om weet te zetten in echte daden.

En zeker weten, het feit dat ie gewonnen heeft geeft denk ik zoveel mensen moed en hoop dat er sowieso een frisse wind gaat waaien. Los van wat ie al dan noet gaat doen. Eeen soort presidentieel placebo effect zeg maar.

Ingrid

Geweldig!

Ik heb het vannacht tot 02.00 uur volgehouden om vervolgens om 6.45 vanochtend de tv weer aan te zetten. Ik trok het niet meer en om 2.00 uur waren er nog maar twee staten bekend. Bij sommige beelden heb ik echt kippenvel gekregen. Ik vind het een enorme opluchting dat Amerika na 8 jaar Bush, gekozen heeft voor Barack Obama. Inderdaad, misschien kan hij niet op alle fronten "change" brengen maar dat er een frisse wind zal gaan waaien aan de andere kant van de oceaan is wel zeker.

Bastet

Bastet

05-11-2008 om 10:21

Roos

Nee,ik ben niet alleen voor Obama omdat hij gekleurd is,en ik ben het niet met alle standpunten eens.Maar het alternatief,een oude republikein,weggelopen uit Spitting Image,van 72 jaar,die bij eventuele gezondheidsproblemen vervangen wordt door Palin...oh gruwel!!
Groetjes,Bastet

Jujube

Jujube

05-11-2008 om 10:23

Super

Ik heb geslapen van half 12 tot half 1 en van 1.15 tot 3.15 (op de bank onder dekbed). Verder heb ik de hele tijd gekeken, ik vond het geweldig! Man kwam om 3.15 kijken tot 4.30 en is toen weer gaan slapen. Mooie speech ook van McCain, goed dat hij het boe-geroep intoomde (Sarah Palin stond toen te lachen, de creep). Ik heb echt wel een traantje weggepinkt toen het duidelijk was dat Obama zou winnen. Ik had er zo op gehoopt, maar was echt bang dat McCain nèt zou winnen. Maar die angst bleek ongegrond
Groet,
Jujube

Cobi, ik ben het roerend met je eens.

Heb net op internet de hele speech van Obama beluisterd en bekeken. Ik heb sowieso zelden een betere spreker gezien, maar dit sloeg echt alles. Fan-tas-tisch. Daar kan ik wel 10 keer achter elkaar naar kijken zonder het beu te worden. Wat een man! Dat het waarschijnlijk tot op de milliseconde was voorbereid en geregisseerd doet daar niks aan af. Hij komt griezelig authentiek en oprecht over. (LOL! Aragorn verdwijnt bijna naar de 2e plaats.....)

Ingrid

Jesse jackson

en toen zag ik jesse jackson huilen en heb ik heerlijk zitten meesnotteren, wat een historisch moment.

Een zwart gezin in het witte huis !

Een democraat die de belastingen gaat verlagen voor de armen en gaat verhogen voor de superrijken. Een president die ervaring heeft als community worker, die met zijn gemengde achtergrond groepen bij elkaar kan brengen, een president die kan speechen en kan inspireren. Een president die met Taliban wil overleggen, een president die weet wie de president is van Iran. Na 8 jaar Bush, na 8 jaar olie en wapens is dit een verademing.

Vandaag ligt mijn Obama shirt in de was, heb er vannacht ook in geslapen. Vriend is de hele nacht wakker geweest, heeft gesproken en gedebatteerd op een bijeenkomst en dochtertje riep onderweg naar school "yes we can !".

Overigens

had ik niet gejuicht als iemand als Condoleesa Rice nu het witte huis in was gestapt. Nee het is niet alleen de kleur.

rosa

rosa

05-11-2008 om 13:28

Dat smsje

Dat was wel leuk, om kwart over 5 kwam mijn bericht binnen. Minder leuk dat dochters ook enthousiast waren geworden, dus om half 6 werd ik wakker van sms 2 en om 6 uur van sms nummer 3!
Ik vind het fantastisch. Niet alleen de kleur, maar ik vind hem integer, intelligent en sociaal overkomen. Ben heel benieuwd.

rosa

Voor ingridt

En anderen die Obama zo prachtig vinden speechen:
http://www.onzetaal.nl/column/obamazingt.php

Jujube

Jujube

05-11-2008 om 14:28

Altair

Ja, dat heb ik ook gehoord. Laat dat mens alsjeblieft in Alaska blijven om van daar uit de russen in de gaten te houden.....

Hillary

Hillary

05-11-2008 om 17:30

Zoals mijn nick al doet vermoeden

was ik voor Clinton. Moest daarna een tijdje aan Obama wennen. Wilde Hillary typen, maar ontdekte daar iets dat niet klopte, waarom de voornaam van de vrouw en de achternaam van de man? Niw toen Palin in beeld kwam was het wel duidelijk dat het niet alleen vanwege haar geslacht was dat ik voor Hillary was. Moest dus wel even aan Obama wennen, maar ik ben nou eenmaal altijd voor de Democraat, dus deze keer ook. Maar gaandeweg werd ik wel fanatieker, maar eerlijk ik heb me eigenlijk nooit gerealiseerd dat hij zwart was. Maar toen ik vanochtend zijn speech zag en de tranen van Jesse Jackson schoot ik ook vol, toen realiseerde ik me pas hoeveel dit voor de zwarte Amerikanen betekent, zeker de ouderen die nog echt voor gelijke rechten hebben moeten vechten. En inderdaad wat sprak hij mooi, ongelooflijk.
Overigens geloof ik dat ik met die McCain nog niet eens zoveel moeite had, maar die Palin, ongelooflijk wat een domme muts zeg, laat ze weer lekker naast het hockeyveld gaan staan, een gevaar voor de internationale politiek.

reina

reina

05-11-2008 om 17:56

Speech

"Ik vind het een genot om naar iemand te luisteren die zo welbespraakt is, zowel inhoudelijk als wb dictie" Nou, he, wat kan die man goed speechen, mooie stem, goede woordkeus, zinnig. Heerlijk om naar te luisteren!

Boek!

Net op bol gevonden, hij heeft ook nog een boek geschreven over zijn jeugd, voor ie ueberhaupt in de race was voor iets hoogs. Ik denk dat ik het ga bestellen. Hij schrijft vast net zo prachtig als hij praat! Iets van 'dreams from my father'. De recensies op amazon zijn zeer lovend!

Ingrid

Aan de andere kant, xsara

Aan de andere kant, Xsara, het gaat nu zo slecht met Amerika dat het haast alleen maar beter kan. Als je nu instapt als president is het eigenlijk best een lekker moment.
Geerke

Link naar de speech????.

Heeft iemand DE link?
Ik moet de speech toch wel even horen / lezen.

Emmawee

Emmawee

05-11-2008 om 22:23

Geerke

Een link met beelden uit het publiek. De speech is in delen geknipt, dit is deel 1. Er is ook een filmpje van de toespraak, maar daar zie je het publiek niet.
Ik weet niet of bij deze filmpjes Jesse Jackson ook te zien is. Toen ik die vanmorgen op televisie zag, was ik ook opeens in tranen. Ik had nooit verwacht dat dit alles mij zo zou raken. Ik was er eigenlijk de hele dag mee 'bezig' in mijn hoofd.


http://www.youtube.com/watch?v=Y11XTAh4V5Y&feature=iv&annotation_id=event_678460

Groeten, Maw.

tonny

tonny

05-11-2008 om 22:29

Koude douche

is dat jongste dochter al deze beroering totaal niet meemaakt. Ik vind het echt jammer - een koude douche.

Ze vindt het een hype; ze vindt het raar dat 'we met ons allen' nu ineens zo enthousiast meeleven met het Amerikaanse politieke systeem dat in haar beleving echt raar is, al dat achter een bepaald persoon aan rennen, in vervoering naar hem opkijken, de massaliteit; ze snapt niet dat 'we' het zo bijzonder vinden dat er een gekleurde man gekozen is als president; en ze vindt het allemaal knap overspannen en niet haalbaar, 'want wat weten we nu eigenlijk over die man, of-ie echt zo goed is?'

Pfoe, jammer...

tonny (was er ook de hele dag mee bezig, op een of andere manier)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.