Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

=Elena=

=Elena=

04-11-2008 om 09:40

Wie gaat er winnen?

SPANNEND !!!!
Wie gaat er winnen volgens jullie???
Vanaf 4 uur komende nacht zou het duidelijk moeten worden heb ik zojuist gelezen...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

05-11-2008 om 22:45

Boek, inderdaad goed, ingridt

Manlief heeft het boek van Obama al in de vakantie gelezen en hij is er haast stuk van. Hij grapt dat hij door dat boek het gevoel heeft dat Obama "een vriend van hem is". En dat boek had hij al geschreven voordat hij in beeld was als verkiezingskandidaat.

Mijn man heeft dus vanochtend tot 7 uur voor de televisie gezeten. Ik niet hoor, ik lag er om half 1 in (moest college geven). Ik werd om half 7 wakker omdat man de vaatwasser ging uitruimen - hij wilde eigenlijk naar bed, de uitslag was wel bekend, maar hij kon geen afscheid nemen van de adrenaline en dus ging hij maar iets nuttigs doen

Wij hebben de hele dag de televisie op CNN gehad en het is inderdaad alsof we in een droom leven. Wat geweldig.

Margje

Margje...

Ik heb het al besteld..LOL!

Maar beter snel handelen, volgens mij is het volgende week uitverkocht, en moeten we op een herdruk wachten.

Maarre..jij hebt het nog niet gelezen??

Ingrid (ons boekendraadje is weer weg, maar ik vond eat, pray, love uitstekend te pruimen! dat moest ik nog even kwijt. Mijn yogajuf zit nu in een ashram, en dankzij het boek denk ik dat ik precies weet wat ze nu allemaal doormaakt...hahaha!)

Emmawee

Emmawee

05-11-2008 om 22:56

Tonny

De puber / adolescent in mij reageert net zoals je dochter. Ik denk dat haar reactie laat zien dat ze kritisch is en zich niet door valse sentimenten laat leiden. Lijkt me iets om trots op te zijn, al zou je haar misschien liever laten delen in de feestvreugde.
Groeten, Maw.

margje van dijk

margje van dijk

05-11-2008 om 23:09

Ingrid, nee nog niet

Ik heb zo weinig tijd, ik krijg m'n Voskuil niet eens uit terwijl ik al zeker een week op pagina 900 ben.

Maar ik denk dat ik Obama wel ga lezen hierna.

Overigens beweert mijn man dat Obama zijn eigen speeches maakt en dat daar weinig geregisseerd aan is (behalve dan door hemzelf).

Margje

mirreke

mirreke

05-11-2008 om 23:27

Bedankt voor de link enne...

ik ben gewoon al de hele dag blij! Wat een bijzondere man, die Obama. Ik ben blij voor de Amerikanen dat hij president is geworden.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2008 om 02:02

Reina

Ik heb in het begin de stemwijzer ook gedaan en bleek ik voorkeur te hebben voor dezelfde man als waar jij het over hebt. Ik had nog nooit van de man gehoord en ik moet ook heel hard denken om op zijn naam te komen Niet zo lang geleden heb ik de stemwijzer opnieuw gedaan met een uitslag die overweldigend op Obama wees, meer dan 90 procent (94 of 96). Gek genoeg was ik daar opgelucht over. Stel nou toch dat ik meer naar McCain neigde? Gelukkig... volgens de stemwijzer bleek ik echt te weten waarom ik voor Obama was Mijn dag was dan ook helemaal goed vandaag.

reina

reina

06-11-2008 om 07:10

Beetje beter

Ik hoorde gister iemand op tv zeggen dat hij het gekke gevoel had dat de wereld een beetje beter geworden was. Ik had dat gevoel ook, liep op vleugeltjes naar de bus. Eindelijk nieuws wat positief voelt!!
Ik heb er gisterochtend met mijn leerlingen ook veel over gepraat, sommigen wisten er nauwelijks iets van, anderen waren er vol van en helemaal blij!

Tonny

Ik heb zo'n vreselijk nuchtere man. Terwijl ik gisteravond weer met veel plezier naar stukjes herhalingen van de speech kijk in diverse programma's, is het enige commentaar van mijn echtgenoot: " ben d'r nu wel weer klaar mee". Verder deelt hij mijn enthousiasme ook niet echt. Beetje jammer dus.

Ingridt

Ik heb n.a.v. jou, het boek ook bij Bol besteld gisteravond, wachttijd 2-3 weken! Nou heb ik de Nederlandse versie besteld, misschien zit daar verschil in.

Ps volstrekt ot, bevalt je nieuwe wasmachine ))

Marith...(licht ot)

hahaaa! Ik de engelse...3 dagen! Gnuif!

Enne...de wasmachine draait als een zonnetje. Stil, snel en schoon. Super! Heb gisteren jouw link over die chique italiaanse huizen (agri-dinges) nog aan een buurvrouw doorgespeeld trouwens. Ze zit regelmatig met verbijstering te kijken wat voor heerlijk handige info ik hier altijd weghaal. Van cheesecake tot vakantiebestemming, van verhelderend politiek inzicht tot creatieve oplossing voor opvoedingsprobleem....

wat een fijn forum

Ingrid

Hillary

Hillary

06-11-2008 om 09:02

Leerlingen reina (ot)

Reina, zag dat jij er wel met je leerlingen over had gepraat. Hoe oud zijn die? Onze kinderen waren redelijk vol van de verkiezingen (groep 6 en 7). Ik was zelf nog bezig met dingen doen die je 's ochtends doet op de automatische piloot en had me nog niet gerealiseerd wat voor dag het was, toen oudste al naar boven riep dat Obama had gewonnen. Het bevreemdde mij dan ook dat er bij jongste (groep 6) in de klas met geen woord over was gerept. Dochter had er alleen stilletjes met een vriendje over gepraat, maar niet klassikaal. Misschien schat ik het algemene ontwikkelingsniveau van deze kinderen te hoog in hoor, maar ik had dus de indruk dat het best leeft ook al in deze leeftijdscategorie. Daarom was ik even benieuwd hoe oud jouw leerlingen zijn, omdat je schrijft dat sommigen er nauwelijks iets van wisten.

Over obama-boeken.... (lol)

ik zag gisteren bij amazon of bol nog een hilarische boektitel. Iets in de geest van 'Why We Are Excited about Obama and Why He Can't Win'

Nou, ben bang dat de verkoopcijfers definitief naar 0 zijn gezakt....

Leuk, als je als auteur zo'n titel op je CV kunt zetten...hahahaha!

Ingrid

Hahaha

oh wat melig "'Why We Are Excited about Obama and Why He Can\'t Win\'"

al die moeite om dat boek te schrijven en nu dit, oh wat zal die persoon balen. (sukkel !!).

yes we can, yes we can !

Jippie

Jippie

06-11-2008 om 14:29

Slechte winnaar

"al die moeite om dat boek te schrijven en nu dit, oh wat zal die persoon balen. (sukkel !!). "

Tjonge, wat een slechte winnaar ben je zeg.
Blijkt wel dat je het boek en de auteur totaal niet kent.

Huh jippie?

ik snap je niet. Ik ken het boek en de auteur inderdaad niet en reageer voornamelijk op de titel die Ingridt noemt en dat vind ik persoonlijk erg melig.

maakt verder niet uit.

Jippie...

Ik bedoelde het net zo melig als Manda er op reageerde. Het was gewoon vreselijk komisch, om zo'n titel te zien staan (bestel nu! morgen in huis!) op de dag na de verkiezing....

Ingrid

Jippie

Jippie

06-11-2008 om 16:01

Manda

Iemand uitlachen en een sukkel noemen omdat hij het (volgens jou) een jaar geleden verkeerd heeft ingeschat vind ik niet echt melig.
Ik ben het niet helemaal eens met de argumenten van Shelby Steel (makkelijk gezegd nu ik de uitslag ken!), maar hij gaf terecht aan dat er heel wat moest gebeuren om in de huidige VS een zwarte president te krijgen.

Jippie

het was niet zo bedoeld in elk geval.

reina

reina

06-11-2008 om 16:53

Hillary (ot)

Ik werk op het VO, klas 2

Hillary

Hillary

07-11-2008 om 11:13

School (ot)

Ok dat is dus wel een stukje ouder bij Reina in de klas, maar ik begrijp uit de posting van Pelle dat het dus niet abnormaal is dat er ook in groep 6 wel even aandacht aan wordt besteed. Jammer, maar goed we hebben hier thuis er gelukkig wel aandacht aan besteed, dus ze hebben er wel wat van mee gekregen.

Pelle, hillary

Het kan nog erger

Op woensdagochtend vertelt mijn partner aan onze peuterzoon (3j) dat meneer Obama gewonnen heeft, en dat hij president van Amerika is. Laat zoon een paar keer de naam herhalen (fijne klankrijke naam ook natuurlijk, dus dat wil wel).

' s avonds zegt peuter tegen vader 'Helga (leidster) praatte vandaag over Obama'

Dus je ziet, het begint al voor groep 1

(overigens, daarna vroeg mijn vriend 'en wie is Obama?' 'weettikniet')

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

07-11-2008 om 20:59

Obamacakejes

Onze dochter (bijna twee) kwam woensdag thuis van het kdv en sprak innig tevreden "o-ba-ma-cake-jes". Ze zit in een fase waarin elk nieuw, lang woord wordt afgelebberd tot alle smaak eraf is, heel grappig. Ik vermoed dus dat er die woensdag een traktatie was n.a.v. de verkiezingsuitslag.
Groetjes
Missa

sw4

sw4

07-11-2008 om 22:35

Copa cobama

mijn dochter van 7 heeft vorige week haar tropische feestje gevierd, en onze kamer was veranderd in het strand van copa cobana. Woensdagmorgen vertelde ik haar dat Obama had gewonnen. 's Middags zegt ze: hoe heet die meneer ook alweer, die van het strand van vorige week? O ja, copa cobama!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.