Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

31-12-2009 om 11:36

Wie geeft de koningin ongelijk?

Het Parool wil laten zien dat de koningin ongelijk had met haar kersttoespraak: via internet worden juist wel waardevolle contacten gelegd en vriendschappen gesmeed. Ook via Ouders Online. Wie wil zijn/haar verhaal vertellen aan het Parool? Omdat het een Amsterdamse krant is, wordt gezocht naar mensen in Amsterdam of directe omgeving.

Voor ons ook een leuke manier om Ouders Online in de spotlight te zetten. Wie wil er meedoen? Het interview vindt zo snel mogelijk plaats: de serie komt volgende week in de krant.

Mail naar [email protected] of naar mij ([email protected])

Justine Pardoen (redactie Ouders Online)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

31-12-2009 om 11:50

Kaatje heksenvet

Ik weet niet hoe Kaatje het zelf vindt, maar ik vind haar verhaal dat het mooist beschrijven.....

Puck2

Puck2

31-12-2009 om 12:45

Of boeb?

Boeb geeft in een ander draadje al aan dat ze vindt dat Trix ongelijk heeft en is ook betrokken geweest bij de akties voor o.a. Kaatje. Twee vliegen in 1 klap en ze woont dichter bij Amsterdam dan Kaatje. Justine, heb je je vraag ook gesteld in het draadje dat Boeb hierover geopend heeft?

Tihama

Tihama

31-12-2009 om 13:08

Niet handig

Kaatjes verhaal stond vorig jaar op de voorpagina van de Volkskrant en kwam op BNR. Dat lijkt me niet zo nuttig.

Misschien wil Jons?

Tihama

Puck2

Puck2

31-12-2009 om 13:15

Of jij tihama?

Jij weet er volgens mij ook alles van.....

Tihama

Tihama

31-12-2009 om 13:19

Nee

Ik vind dat het verhaal het sterkste is vanuit mensen die het als ontvanger ervaren hebben. Ik heb me wel bescheurd om dat stuk op de VPRO van de buurman van Trix

Tihama

amk

amk

31-12-2009 om 14:07

We nodigen trix uit op de meeting

het overduidelijke bewijs dat er wel echte contacten zijn.
Misschien heeft ze nog c1000 kerstballen over

Mari

Mari

31-12-2009 om 15:29

Misschien

Ik heb veel waardevolle contacten gelegd via internet, op zowel Ouders Online als een andere forum. Mijn dochter heeft een weekendpleeggezin via een internet contact, ook het crisis pleeggezin waar ze nu in zit is ook gekomen door contacten via een forum (uit privacy redenen zeg ik hier liever niet welke fora). Toen mijn zoon was opgenomen voor 3 maanden hebben verschillende mensen van Ouders Online hem kaarten gestuurd. Dat heeft hem erg gesteund (en mij ook). Mijn PGB hulpen zijn ook gevonden via een forum voor ouders.
Mijn moeder is chronisch ziek en aan huis gekluisterd. Zij zou compleet vereenzamenen, zei het niet voor de lotgenoten forum waar ze op schrijft en inmiddels ook persoonlijke contacten heeft.
Maar ik woon niet in regio Amsterdam, dus daar hebben ze niets aan.
Maar Trix loopt duidelijk achter met de tijden.

Tihama

ik heb me al bij Justien gemeld met de vraag of zij denkt dat ons verhaal iets zinnigs bij te dragen heeft...

Jons

Boeb

Boeb

31-12-2009 om 19:37

Wil wel

Maar Boeb woont niet in A'dam en dat is een VOORwaarde. boeb heb de mevrouw al aan de foon gehad maar dat veranderde de woonplaats van Boeb niet

Boeb

Kortom...

...Als ze de eis van Amsterdam liet vallen, zou ze een paar erg leuke verhalen hebben

tonny

tonny

01-01-2010 om 09:34

Waarom zouden mensen met een amsterdamse krant

uitsluitend Amsterdamse nieuwtjes willen lezen? Zo wordt het nooit wat met de integratie van de hoofdstad en de rest van het land

Tijgeroog

Tijgeroog

01-01-2010 om 12:34

Fladder

Ik dacht ook al snel aan Fladder (een Geerke ook trouwens, ook omgeving Amsterdam). Fladder, ben jij dan ook al "afgekeurd"?

Tijgeroog

Tijgeroog

01-01-2010 om 12:51

Overigens

Ooit, lang geleden, voordat internet opkwam, was er fidonet en wat vergelijkbare netwerken. Als meisje van 15 leerde ik daar een leuke jongen kennen. Inmiddels zijn we getrouwd en hebben we 2 kinderen en hebben we nog steeds vrienden uit die tijd. Dus ook ik had de digitale netwerken niet willen missen.
Daarnaast onderhoud ik via internet graag contact met m'n bv een oude schoolvriend die nu aan de andere kant van de wereld woont.

Fladder

Ik weet niet in welke stad jij woont, maar Almere staat in het Parool als rubriek bij het stadsdelennieuws. Amstelveen soms ook geloof ik, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dus misschien vinden ze jou wel goed genoeg
Maar Tonny heeft wel gelijk vind ik, een goed verhaal is een goed verhaal, ook als de hoofdpersoon in Drente woont.

Hoe dan ook, een andere vraag is natuurlijk of jij wel met je hoofd in de krant zou willen...

Groeten,

Temet

Puck2

Puck2

01-01-2010 om 19:37

Amsterdam of directe omgeving

Er stond toch Amsterdam of directe omgeving? Ik vind Almere en de woonplaats van Boeb ook directe omgeving (maar ja wat ik vind moet ik bij de politie brengen). En eigenlijk ben ik het wel met de anderen eens dat het een beetje onzinnige eis is. Willen ze nu een goed verhaal of niet? Fladder en Boeb zou een geweldig span zijn: 2 verhalen over zelf ervaren hoe het is om gesteund te worden en Boeb kan ook nog de andere kant vertellen: steun geven aan een ander. Mooier kunnen ze het toch niet krijgen lijkt mij.

Carmen

Carmen

01-01-2010 om 22:19

Fladderbeestje

Een valse naam? Wat dacht je van... Fladderbeestje? Of ga je me nou vertellen dat je echt zo heet?

Carmen

Carmen

Carmen

01-01-2010 om 22:25

Kinderen voor kinderen (beetje o.t.)

Ik keek de dag na kerst naar de eerste aflevering van Kinderen voor Kinderen. En het volgende viel me op. In wel drie nummers wordt gesproken over kinderen die vrienden of vriendinnen zijn kwijtgeraakt door bijvoorbeeld verhuizingen. Tot drie keer toe dacht ik: Kijk Trix, deze liedjes illustreren situaties die nu niet meer voorkomen. De Hyves en de emailadressen veranderen namelijk niet als je verhuist. Contakt houden is makkelijker en laagdrempelig. Kennen jullie de volgende regel nog? "Bel dan eens op, we krijgen vast wel telefoon". Nu zouden ze zeggen: Succes met verhuizen, morgen op MSN?

Carmen.

Inmiddels

contact gehad met de journaliste (via mail) en ze gaat overleggen met collega's hoe hard de A'dam-eis is. Ze voelt er wel voor om mijn/ons verhaal te gebruiken.

Mijn man vindt het een beetje kul, 'iedereen weet toch wel dat internet veel meer is dan Trix zegt?', nou nee dus, dat blijkt wel uit haar verhaal, toch? En als ik op deze manier iets kan doen aan het beeld dat bij haar en 'soortgenoten' heerst, dan doe ik het graag.

Daarbij zie ik het ook als een manier om dit forum in het bijzonder eens flink in het zonnetje te zetten, want wat lopen er hier een lieve en mooie mensen rond!

Ben benieuwd...

Jons

Angie

Angie

02-01-2010 om 03:07

Tja

Wat heb ik toe te voegen als Nederlandse in het buitenland die regelmatig gebruik maakt van Internet om in contact te blijven met vrienden en familie.......

Dankzij internet gingen naar het buitenland, dankzij internet zijn we ook nog een beetje Hare Majesteits onderdaan, za'k maar zeggen....

Angie

Margriet*

Margriet*

03-01-2010 om 23:10

Ik ben wel amsterdamse

maar ik wil niet in de parool.

madelon

madelon

05-01-2010 om 19:17

Artikel

vandaag is het artikel in Het Parool verschenen:
http://www.parool.nl/static/nmc/nmc/frameset/archief.html?text=mad&ED=ola

groet,
'madelon'

madelon

madelon

05-01-2010 om 19:19

Sorry

ging niet helemaal goed met de link, hieronder de tekst gekopieerd.

Koningin Beatrix vindt dat Nederlanders steeds individualistischer zijn geworden door nieuwe vormen van digitaal communiceren, zei ze in haar kerstrede. Maar internet kan ook heel sociaal zijn. In het tweede deel van deze serie: hulp van Ouders Online.

D

e postbode kwam vorig jaar kerst met een steekkar vol pakketten met voedsel en kleding bij haar langs. Madelon Kaspers (40), die sinds vorig jaar een schuldsaneringstraject volgt, keek er vol verbazing naar. ?Op een gegeven moment was het elke dag pakjesavond.?

Kaspers bezoekt al ruim tien jaar het forum van Ouders Online. ?Op internet kun je namelijk je masker laten vallen. Tegenover de mensen om mij heen wil ik toch een beeld omhoog houden van de stoere sterke ik.? Bezoekers kunnen op het forum terecht met vragen over het ouderschap, maar ook met andere problemen.

?Toen mijn man en ik in de schuldsanering terechtkwamen, heb ik erg veel steun gekregen van mijn forumvriendinnen. En niet alleen mentaal.? Eén van de forumbezoekers besloot namelijk een reddingsactie voor Kaspers te organiseren. ?Ik kreeg rijst, pasta en soep, maar ook kleding en speelgoed voor mijn vier kinderen.? Aan de grote houten tafel in haar woonkamer in De Rijp kijkt ze haar man glimlachend aan. ?Ik denk dat we de moed zonder al die steun allang waren verloren.?

Terwijl ze zichzelf een kop koffie inschenkt, vertelt ze over de hersenbloeding die ze eind 2006 kreeg. ?Ik had ?s middags verschrikkelijke hoofdpijn, dus toen ben ik een tukkie gaan doen.? Haar man Gert (48): ?Mijn dochter, die net drie was geworden, kwam vertellen dat ?mamma zo raar deed?. Madelon had stuiptrekkingen en het schuim stond om haar mond. Ik schrok me wezenloos.?

Kaspers balanceerde op het randje, maar overleefde de hersenbloeding zonder te hoeven revalideren. Maar het duurde negen maanden voordat ze weer de oude was

negen maanden waarin de administratie, die zij altijd deed, werd verwaarloosd. Ook moest het stel vanwege de financiële situatie met hun bakfietswinkel stoppen. En, geeft Kaspers toe, in sparen is ze nooit zo goed geweest. ?Geld is nooit een leidraad geweest in mijn leven.?

Toen er steeds meer schuldeisers aan de deur kwamen, wist de familie Kaspers dat het te laat was om de boel nog te kunnen redden. ?Het schuldsaneringstraject was op dat moment de beste oplossing.? Dit traject zullen ze nog twee jaar moeten volgen, wat betekent: leven van honderd euro per week.

De vaste club op het forum van Ouders Online is hecht. Sommige vriendschappen blijven dan ook niet alleen bij onlinecontact. Kaspers heeft bijvoorbeeld zeven jaar geleden een vrouw leren kennen uit Brabant, met wie ze geregeld afspreekt. ?Ik denk niet dat ik haar ooit zou aanspreken op het schoolplein. Maar dankzij ons internetcontact was ze op onze bruiloft.?

Elk jaar organiseren twee van de forumbezoekers een bijeenkomst. Op 30 januari is de volgende in Amersfoort. ?Ik zie het als een soort extraatje om mensen eens in levende lijve te zien,? zegt Kaspers, ?maar een fysieke ontmoeting is niet erg belangrijk voor me.?

Het moeilijkst was het, te wennen aan rondkomen met veel minder geld dan normaal, vertelt Kaspers. ?De pakketjes kwamen juist in deze periode, dus precies op het goede moment.? Al het eten dat Kaspers van haar forumvrienden ontving, besloot ze te bewaren als noodvoorraad. ?Nu, een jaar later, heb ik het laatste pak rijst opgemaakt.?

Om privacyredenen zijn de namen in dit artikel gefingeerd.

Joëlla Angenent

Madelon maakte vriendinnen via het internetforum Ouders Online.

foto marc driessen

Hé, mevrouw kaspers

Ik heb het gezien ja! Leuk artikel, was je er zelf een beetje tevreden over? En een erg leuke foto, vond ik.

En nu allemaal weer rijst sturen?

Groeten,

Temet

madelon

madelon

05-01-2010 om 20:48

Temet

hahaha, jammer genoeg heb ik de foto zelf niet gezien, Het Parool is hier niet te krijgen Ik moet dus tot morgen wachten als ik hem met de post krijg. Gelukkig zeg je dat het wel een leuke foto is.... (pfoeh, dat scheelt, ben ik overigens errug herkenbaar, of valt dat wel mee?).

Tja, je hebt gelezen dat ik net mijn laatste pak heb aangebroken, toch? (heel vette

groetjes,
Mevrouw Kaspers

Carmen

Carmen

05-01-2010 om 22:47

Foto

De foto is leuk hoor, maak je geen zorgen! Ja, je bent wel herkenbaar denk ik, ook al ken ik je niet. Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een andere naam, maar staat er wel een foto bij?
En wat ik extra leuk vind, Ik heb je ooit een pakket kleding opgestuurd. Dat was grotendeels van mijn moeder. Mijn moeder heeft geen computer, weet niet veel van internet, en het begrip forum kent ze al helemaal niet. En nu kan ik mijn moeder de krant laten zien: Kijk mam, goed hè, internet!

Carmen

Puck2

Puck2

06-01-2010 om 09:21

Leuk madelon

Ik heb hier ook niet het parool dus was blij met de link uit het andere draadje. Ik hoop dat het artikel geworden is wat je ervan verwacht had. En eigenlijk ben ik nu ook wel benieuwd naar die foto. Kun je die niet inscannen en ergens voor je hyvers of andere vrienden neerzetten?

madelon

madelon

06-01-2010 om 10:29

Carmen, puck

de foto hoorde er bij, we konden met een hoop moeite wel zorgen dat ik er onherkenbaar inkwam, maar mijn gedachtengang was als volgt: een naam is te googelen, een foto niet, een gezicht vergeet je zo weer en ik persoonlijk zou juist bij een foto waar overduidelijk moeite gedaan is om onherkenbaar te blijven, gaan zoeken...
Daarbij, wie mij kent, en dus HERkent, weet van ons verhaal en daar schaam ik me verder niet voor. Zo'n artikel blijft echter altijd beperkt waardoor mensen die mij/ons (nog) niet kennen, wellicht toch verkeerde ideeen krijgen. Vandaar dus... Leuk, dat je je moeder zo toch iets kunt laten zien!

puck, wat denk je nou, dat wij een scanner hebben? We krijgen deze week voor zowel mijn als mans verjaardag eindelijk een printer!

De eerste reactie van een kennis die vantevoren niet wist dat ik in de krant zou komen, is binnen, ze vond het een leuke foto, moest wel even schakelen door de namen, haha.

gegroet,
Madelon

(jullie weten toch wel wie ik ben, toch?) En anders gewoon naar de meeting komen, kun je me in het échie zien)

Puck2

Puck2

06-01-2010 om 10:35

Oeps...

En MAdelon, die printer die jullie krijgen: die kan toch misschien wel scannen? Onze printer van een paar tientjes kan dat wel. Enne... jij bent toch nog lang niet jarig?
En ook ik moest even wennen aan de namen in het artikel, keek er eerst ook zo raar tegenaan, net of het niet over kou ging. Pas gaandeweg het verhaal kwam je echte naam er weer bij. En grappig: je achternaam lijkt heel veel op mijn meisjesnaam, misschien ook een reden waarom ik er zo raar tegenaan keek.

madelon

madelon

06-01-2010 om 10:44

Puck

geen idee of die printer meer kan, ik neem aan van niet, heb hem nog niet ontvangen. Nee, voorlopig zijn we nog niet jarig (april en september), maar mijn moeder kwam deze printer tegen in een aanbieding en besloot voor de fanfare uit te lopen

Kan me voorstellen dat het wennen is, man en ik spreken elkaar nu ook af en toe aan met Gert of Madelon, moet je de kinderen zien kijken! LOL

gegroet weer

Madelon

Ik weet het ook denk ik! En ben benieuwd naar de foto, want hier wil de link naar dat artikel niet openen helaas.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.