Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

dihanne

dihanne

03-08-2011 om 20:48

Wie heeft er skates?

Hallo,

vlak bij ons huis kun je mooi skaten.

en ik wil dat al een hele tijd proberen, dus nu de beslissing genomen om skates te kopen.

ik kan (enigszins) schaatsen op noren, dus hopelijk gaat dit me ook lukken.

knie/pols/elleboogbeschermers heb ik een paar jaar geleden al voor mijn verjaardag gekregen.

maar ik heb nog nooit skates gekocht, dus graag tips:
- waar moet ik aan denken bij het uitzoeken?
- hebben alle skates 4 wielen? en zo'n remblokje, heeft iemand daar ervaring mee?
- wat zijn goede merken?
- wat zijn prettige winkels?

groetjes,
Dihanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik

Ik heb afgelopen voorjaar skates gekocht omdat ik graag mee wilde doen met het rondje in de stad op vrijdag. Ik ben ook vanuit het noren rijden gaan skaten. Ik heb 90 mm wielen gekocht, dan hoef je minder slagen te maken. Ik heb inderdaad een remblokje. Alleen de zeer ervaren skaters hebben geen remblokje, maar die kunnen remmen door één skate achter te laten slepen. Die techniek moet je echt beheersen, anders gaan je ongelukken krijgen. Het remmen met zo'n blokje moet je ook leren maar is makkelijker. Ik heb skates van Rollerblade en ik heb ze gekocht bij de grote sportzaak alhier. Als ik zeer bedreven raak wil ik misschien overstappen op speedskates. Die zien er uit als noren en hebben 100 mm wieltjes of nog groter en geen remblokje. Maar ze kosten dan ook wel wat .
Welke maat heb je? Ik heb misschien nog wat voor je...

Dorry

dihanne

dihanne

05-08-2011 om 10:36

Maat 40!

Hoi Dorry

bedankt voor je reactie.

goed dat ik het even hier gevraagd heb, want ik heb geen idee over formaten van wieltjes etc

ik heb schoenmaat 40, moet je skates ook kleiner kopen dan je schoenen?

groetjes
Dihanne

Maat

Helaas, wat ik hier heb liggen is dan te klein.
Skates moeten gewoon lekker zitten, en stevig om de enkels. Nooit zo strak als noren, dan krijg je alleen maar last van.

Dorry

dihanne

dihanne

05-08-2011 om 22:00

Dank

lief dat je even gekeken hebt, Dorry

ik ga morgen eens even naar een winkel, daar hebben ze vast ook wel informatie, maar nu ga ik in ieder geval niet totaal blanco, dat scheelt wel

groetjes
Dihanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.