Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

beertje

beertje

25-09-2008 om 17:02

Wie heeft er voor een beginneling hardlooptips?!

Ik wil het nu weleens een keertje gaan proberen: hardlopen (maar in het begin nog niet al te hard haha!). Ben al vaak begonnen maar hou het niet vol of loop te denken (terwijl mijn hart bijna op springen staat en mijn mond kurkdroog wordt), tijdens het lopen: "wat is hier nou zo leuk en gezond aan?". Ik ben een tijdje geleden gaan snelwandelen en dat hield ik beter vol. Maar nu wil toch wel weer eens wat harder, in de 4e versnelling zeg maar

Er bestaan genoeg clubjes in de buurt maar die trainen op tijden dat ik gewoonweg niet kan omdat ik 3 kids heb en in de avond geen oppas. Bovendien wil ik graag in de ochtenden/middagen lopen. Wie heeft er tips om goed te beginnen en ook om het nu eindelijk eens vol te kunnen houden? Met welke tijd kan ik het beste beginnen?

Hoop op een paar praktische en serieuze tips. Zovast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

25-09-2008 om 17:18

Een tip

In gezellug loopt een draadje over hardlopen. Lijkt me dat hert de moeite is om daar eens aan te haken.

mover

mover

25-09-2008 om 17:31

Http://www.hardloopschema.nl/?p=schema

Misschien kan je hier iets vinden?!

(Janneke)

(Janneke)

25-09-2008 om 17:53

Starttorun

Je moet de lessen downloaden van starttorun.

Gewoon downloaden en op je mp3 zetten. Dan word je lopend begeleid en heb je een lekker muziekje om op te lopen en wandelen.

Ideaal.

ayla

ayla

25-09-2008 om 18:00

Start to run idd

begint trouwens ook 2 keer per jaar onder begeleiding op verschillende plekken door heel nederland. Jammer genoeg voor jou zijn ze pas begonnen

Polly Shearman

Polly Shearman

25-09-2008 om 18:39

De tip

Ik ben zelf op deze manier begonnen en heb al verschillende andere verslaafd gekregen op deze manier.

Let op: ik had stevig overgewicht toen ik begon dus het is echt super rustig aan.

ik koos een rondje van 1 km en begon op dag1 met rennen tot ik niet meer kon, vervolgens wandelen tot ik weer op adem was en dan weer rennen enz enz tot het rondje rond was.
de volgende dag ( want in het begin echt zeker 5 a 6 keer per week doen, kost nl maar 10 minuten per dag) weer, we begonnen met 4 renstukjes en 3 wandelstukken, later werden dat 3 renstukken en 3 wandel, later weer 2 om 2 en uit eindelijk liepen we in 1 keer het rondje rond. Toen we eenmaal het rondje rond liepen, gingen we steeds een stukje verder, gewoon een blokje extra om. Als je zo;n 11 a 15 minuten aan een stuk loopt kan je 4 a 5 keer per week gaan, bij 20 minuten is 3 a 4 keer per week voldoende. Elke keer gewoon net ff 2 minuten langer lopen dan de vorige keer.
Muziekje op en gaan..
en nee, lopen op zich is niet altijd even fijn. Het is juist het gevoel erna! wat zo zalig is.

groet, Polly

amk

amk

25-09-2008 om 20:18

Idd het hardloopdraadje

daar loopt werkelijk van alles. Van beginners zoals Polly tot marathonlopers als Monique en alles er tussen in. We hebben Jose voor de nodige motivatie en pep-talks en het is ook gewoon een gezellig klep-draadje.

Zelf heb ik een schema op MyAsics met een logboek zodat je ook kunt zien of je conditie vooruit gaat. Erg leuk om dat te doen. Ik kan namelijk ook niet lid worden van een vereniging ivm de opvang van mijn dochter.

Veel loop plezier en vooral in het begin niet te hard van stapel lopen want dan heb je meer kans op vervelende langdurige blessures.

groet,
Angela

Wat ik deed

Wat ik deed: 'smorgens om kwart voor 6 hardlopen, daarna even zitten, dan douchen, dan aankleden enz. Ik heb de twee tips van mijn man opgevolgd zodat ik het goed vol kon houden:
1. Loop min. 3 ochtenden in de (werk-)week. Zo heb je wat speling als het regent of je hebt geen zin. Eis van jezelf geen 5 dagen per (werk-)week, dan heb je geen marges, en dat is dus moeilijk vol te houden.
2. Loop een HAALBAAR rondje. Een klein rondje wat je hélemaal kunt rennen. Dat kun je elke keer uitbouwen, steeds ietsje verder. Maar altijd haalbare afstand, zodat je altijd een voldaan gevoel hebt na afloop (yes! Ik heb het weer gehaald!).
Succes! Ik ben gestopt toen ik zwanger werd en heb het daarna nooit meer opgepakt. Misschien weer eens doen
Geerke

Rafelkap

Rafelkap

26-09-2008 om 14:16

Ik ook

maar ik schaam me dan zo. Dan wil ik de hele tijd gaan wandelen als iemand me tegemoet loopt. Hoe kom ik dan over deze schroom heen..... (ergens lopen waar ik niemand tegenkom, maar a. dat is ook weer eng en b. ik woon midden in de stad)
Hazel, een goede voorgevormde beugelbh?

Jose van Polanen

Jose van Polanen

26-09-2008 om 15:01

De enige echte goeie sportbh

heet shock absorber. Voor de ins en outs van vrouwen die rennen en die dat gedein zat zijn:
Uitleg op: http://www.pkrun.nl/cms/modules/news/index.php?action=showitem&id=86
http://www.shockabsorber.co.uk/bounceometer/shock.html
Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
En verder: je kan alleen lekker hardlopen als je de schaamte voorbij bent. Vroeger werd ik nog weleens nageroepen met zogenaamd leuke opmerkingen: "ze hebben hem al hoor" maar er lopen tegenwoordig zoveel mensen hard dat dat niet meer gebeurt. Ik ben verder zelf te zwaar maar loop toch minimaal twee keer per week waarvan 1 keer meer dan 10 km. Het zal mij worst wezen wat iedereen daar verder van denkt of hoe het eruit ziet. Zo kan je nooit wat, en word ik alleen maar nog zwaarder. Dus gewoon gaan hoor. tsss
Mag ik verder nogmaals attenderen op het hardloopdraadje in gezellig? Wij zijn erg leuk.
groet,

amk

amk

26-09-2008 om 16:28

Op de opmerking

Ze hebben 'm al hoor, heb ik inmiddels een tegen antwoord ontwikkeld: "Blijkbaar niet, want jij loopt nog vrij rond!"
Vooral bij half bejaarde fietssukkelaars die lollig denken te zijn wekt dit wel enige ergernis.

groet,
Angela

Tip

Loop met iemand anders: zeker in het begin is het heel prettig als je het even niet meer ziet zitten!
Mariteke

amk

amk

26-09-2008 om 22:42

In het hardloopblaadje

van deze maand een artikel 9 bh's getest Meer steun voor grote maten.
Ik zal even de tips bij aanschaf overnemen:
Kies voor het hoogste impact level.
De borstband mag niet te smal zijn omdat die de meeste steun levert
Doe bij het passen eerst de sluiting in de goede stand, als u al meteen de krapste stand moet gebruiken kunt u beter verder zoeken.
Schuif de schouderbandjes naar de goede positie Ook in dit geval moet er nog ruimte zijn om verder te schuiven. Ze mogen niet snijden.
De beha mag geen plooien rond de borst vertonene en moet mooi aansluiten. Er mag niets uitstulpen.
Beugels moeten rond de borstvallen.
Aan de voorkant moet de bh plat op de huid aansluiten
De onderkant van de BH moet aan de voor en achterkant op dezelfde hoogte zitten
Doe de armen omhoog om te zien of de band aan de achterkant omhoog schuift.
Check de pasvorm door enkele keren heel diep adem te halen, loop en spring op de plaats of probeer de bh op een loopband uit.

De beste beoordelingen zijn voor de SchokAbsorber D+ mas Sports bra top en de Odlo igh Ultimate fit. Maar dat zegt verder niet zo veel omdat elke vrouw nu een maal anders is.

groet,
Angela

Ook shock absorber

De shock absorber is geweldig, ik kocht hem van de week voor 45 euro maar daar heb je dan wel "lol" van.Misschien zou ik als ik een cupje B had ook wel genoeg hebben aan de stevigste sportBH van de HEMA maar daar zit ik net overheen. Er zijn verschillende soorten.Rustig passen en een beetje springen in het kleedhokje Neem er de tijd voor.

Wat betreft elke dag lopen: Je kunt er beter een dag tussen laten: je lijf heeft tijd nodig om te herstellen. Elke dag lopen is vragen om blessures.Kijk ook eens op blessurevrij.nl. Ik heb zelf een loopclinic gedaan bij een atletiekvereniging, 6 weken elke zaterdagochtend + huiswerk mee.
Je bouwt het meeste op als je 3x week loopt.
Op run2day.nl kijk ik altijd voor een hardloopschema.Pasgeleden heb ik een prestatieloopje gerend, superleuk. En in een eindtijd van 28,5 minuut !!Wie had dat gedacht van iemand die altijd dacht niet te kunnen hardlopen ))))

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.