Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Maure

Maure

07-10-2010 om 16:50

Wie heeft er weleens iets gestolen?

Als tegenhanger van het wie heeft er weleens iets gewonnen draadje ben ik benieuwd wie er weleens iets gestolen heeft. Vroeger of nu, per ongeluk of expres. En waarom? Zelf heb ik vroeger samen met een vriendinnetje dingen gestolen uit de Hema. Zij deed dat ongeveer elke week, ik ben een paar keer meegeweest en vond het doodeng. Uiteindelijk kwamen mijn ouders erachter en mocht ik niet meer met het meisje omgaan. (en had ik drie weken huisarrest). Stiekem was ik blij dat ik niet meer met haar om mocht gaan, en daarna heb ik ook nooit meer iets gestolen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maar even zonder naam

maar even zonder naam

07-10-2010 om 18:24

Schaam.... een fiets....

Grappig, voor een cursus voor mijn werk over jeugdcriminaliteit was dit de vraag die tijdens het kennismakingsrondje moest worden beantwoord. Uiteindelijk bleek dat vrijwel iedereen in de groep wel eens iets had gestolen, een gum bij de Hema of snoep bij Jamin werden volgens mij vaak genoemd.
Zelf heb ik ooit na het uitgaan (ik was denk ik een jaar of 17) met een vriendin een fiets meegenomen (eeeeh, gestolen maar de fiets stond niet op slot, tenminste er zat een kettingsslot omheen maar dat zat alleen om het frame). We waren dronken, de nachtbus was al weg en we moesten toch naar huis. Op dat moment leek het heel logisch om die fiets mee te nemen, maar het was natuurlijk diefstal en hartstikke fout. We hebben de fiets een straat van onze huizen laten staan en een dag later was hij opnieuw weg. Mijn ouders zijn er nooit achter gekomen.
Ik ben wel iets beter gaan snappen wat 'gelegenheid' met je kan doen of in elk geval volwassenen/pubers/kinderen sterk in de verleiding kan brengen.
Ben benieuwd welke (jeugd)zondes er nog meer opgebiecht gaan worden!

krin

krin

07-10-2010 om 20:37

Ja hoor

Afgezien van een zakje zwartwit bij de bakker toen ik nog op de lagere school zat, heb ik één keer bewust iets gejat: mascara, in Engeland, bij Boots. Geen idee waarom, ik had nooit mascara gebruikt, had genoeg geld bij me en heb achteraf nog een kwartier staan bibberen buiten omdat ik zeker wist dat ik elk moment opgepakt en gedeporteerd zou worden. Al gaf het ook een kick, toch wel.
Maar goed. Die ene keer was wel genoeg, ik wil die stress niet. Later ben ik nog wel een keer met twee campingstoelen en een tafeltje de V&D uitgelopen, om een straat verder te bedenken dat de winkeldame die niet had aangeslagen bij de kassa. We zijn toen niet teruggelopen, en dat voelde toch ook wel als stelen.
Kortom, ik ben er te braaf voor.

Rina

Rina

07-10-2010 om 21:02

Hema

Ja
bij de Hema...

Ik was als 8 jarig meisje met mijn zus en haar vriendinnen mee. Ter plekke besloten de meisjes spontaan ieder een pen te stelen. Allemaal eerst zogenaamd een pen uitgeprobeerd op het kladblokje dat daar speciaal voor hangt en dan de pen achteloos in de eigen zak wegbergen.

Tja, dat ging goed tot we vlakbij de uitgang tegengehouden werden door een streng uitziende man in pak die ons meenam naar zijn kantoortje. Wij hebben daar allemaal staan huilen van de schrik en na een lange preek mochten we weer gaan (zonder pennen). Nou, nooit meer gedaan dus. Vreselijk traumatisch was dat.

Toen ik jaren later door de Hema liep met een studiegenoot die zomaar ineens een chocolade haas stuk kneep en een paar stukjes in haar mond stak ben ik onmiddellijk de winkel uitgelopen. Daar wilde ik echt niets mee te maken hebben.

Nee, niets voor mij.

druivensuiker lolly,s bij het groenteboertje op de hoek van de M.A.V.O.
stiekem in de klas opgegeten,en ik kreeg kiespijn!
ik heb lang gedacht dat dit mijn straf was.
heb daarna nooit meer iets gestolen.

wel heb ik van mijn broer een dief gemaakt.
we ( een jaar of 15,16)waren bij de hema ,hij wilde een rol plakband afrekenen( ik weet de prijs nog ,30 cent,
stonden we in de rij bij kassa 1,werden we doorgestuurd naar kassa twee,waren we eindelijk aan de beurt( het was druk)werd er gezegd: u moet dit afrekenen bij kassa vier.We liepen de rij uit,en ik zei tegen mijn broer,steek het in je zak,ze bekijken het maar!
lopen we even later buiten,zegt hij verwijtend tegen mij: je hebt een dief van mij gemaakt!

Stelen

is toch iets meenemen zonder het te betalen ? Ja ik dus ook bij de HEMA, waar ik met een wandelwagen ( en kind) peuterhandschoenen aan het bekijken ben. Stop de handschoenen in het netje aan het "stuur" als ik aan de praat raak en loop daarna de winkel uit. Thuisgekomen had ik het lef eigenlijk niet om er weer mee terug te gaan, maar ik was blij dat na 3 kinderen de handschoenen eindelijk weg konden en ik niet meer aan de diefstal herinnerd werd.

Maure

Maure

07-10-2010 om 23:50

Nou zeg

De hema is wel een populaire winkel om iets te stelen zeg ik heb ooit een filmpje op you tube gezien waarbij de 100e winkeldief van de Hema 'verrast' werd met een bos bloemen, erg grappig filmpje!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2010 om 02:12

Ik heb tot een bepaalde leeftijd wel eens oorbellen meegenomen bij de Hema en ook ik heb me een keer schuldig gemaakt aan een kinderwagendiefstal, bij de Hema..., zonder die bewust gepleegd te hebben. Ook ik heb babykleertjes aan de wagen gehangen en zag die tot mijn verbijstering veel later midden in de stad daar hangen. Ik ben niet teruggegaan. Het is niet netjes, maar ik dacht 'Als ze je zo makkelijk de winkel uit laten lopen dan ga ik niet ingewikkeld doen door terug te gaan en daar een gênante voorstelling geven.'

Kiki

Kiki

08-10-2010 om 09:10

Ik ben wel eens een krat bier vergeten af te rekenen

toen durfde ik ook niet zo goed meer terug.

En toen ik zwanger was van de tweede ben had ik echt last van zwangerschapsdementie.

Ik sta daar bij een benzinestation te tanken. Loop naar binnen, koop een kopje koffie en een broodje en reken die af en vergeet te betalen voor het tanken.
Toen helemaal naar Enschede gereden en toen had ik voor een afspraak nog tien minuten. Dus ik zoek in mijn tas naar mijn telefoon en vind mijn tankpas.
'o' denk ik nog 'Even apart leggen, voor als ik zo meteen moet tanken' en toen vijf minuten later 'tanken! maar dat heb ik al gedaan! Oooo nee'

Huilend mijn man op zijn werk opgebeld, niet meer in staat zelf een oplossing te bedenken (Ja zwanger he, bol van hormonen) 'Schat, ik heb zoiets stoms gedaan'

Nadat mijn man uitgelachen was, het verhaal aan zijn collega's verteld had en die ook uitgelachen waren gingen we redeneren waar ik ongeveer getankt moest hebben (want ik had geen idee, ergens op de snelweg, ja maar welke snelweg, welk tankstation)
Het telefoonnummer opgezocht en toen heb ik gebeld om te vertellen wat ik gedaan had. "Geeft niet hoor mevrouw, mijn vriendin is ook zwanger. Ik snap wat er is gebeurd"
Toen ben ik na mijn afspraken om gereden om alsnog de benzine te betalen.

Het is duidelijk dat ik niet in de wieg gelegd ben voor dief. Want ik was even helemaal van de kaart

Pippin

Pippin

08-10-2010 om 09:38

Lol kiki

Die man van het tankstation had wel een goede dag denk ik, lachen.
Ik heb een keer kerstballen uit de Hema gestolen. Gewoon gedachteloos de winkel uit gelopen en vergeten af te rekenen. Ik was nog jong, ging niet terug. Maar het voelde niet fijn om die ballen in de boom te hangen....
Ook niet voor dief in de wieg gelegd dus. Ik ga nu altijd braaf terug als ik iets vergeet af te rekenen.

ayla

ayla

08-10-2010 om 10:11

Ja, 2 keer onbewust. 1 keer bij kinderkleding winkel. Buiten in het rek zitten neuzen, truitje dat ik leuk vond aan de buggy gehangen en binnen verder gekeken. Kleding die ik binnen uitgezocht had afgerekend en met het truitje van buiten zo weggelopen. Schaamde me zo dat ik niet terug durfde te gaan. Zelfde is ook een keer gebeurt bij de Hema. Nu ik minder vaak een buggy bij me heb gebeurt me dit hoop ik nooit meer.

Ik vraag me trouwens wel af, werken die hekjes bij de Hema dan niet als je daar zo makkelijk naar buiten kunt lopen?

Vic

Vic

08-10-2010 om 10:16

1 keer, nooit meer

Ik heb als ca. 8-jarige een keer geprobeerd een appel te jatten bij de groentenman bij ons op de hoek. Helaas werd ik betrapt, ging rennen en werd vervolgens achtervolgd door de jongen die daar werkte. Ik heb het nooit meer gedurfd

klokje 2

klokje 2

08-10-2010 om 10:37

Heel braaf

heb eens iemand voor me zien lopen met een rugzak waar een paar babysokjes van(ook al)de Hema aan gehaakt hingen. Heb de meisjes er op gewezen, die kwamen niet meer bij.
Ikzelf ben niet verder gekomen dan een pakje kauwgom bij de Vivo. Ergens in het stenen tijdperk was dat. Droom ik nog wel eens van als ik zwaar getafeld heb.
Zag ook eens een jongen een spuitbus verf gappen, verdomd, ook al bij de Hema. Daar heb ik niks van gezegd, dus eigenlijk is dat ook stelen. Maar verlinken vind ik eigenlijk ook niet koosjer.
Ik denk trouwens, dat echte dieven/kleptomanen dat hier helemaal niet komen vertellen. En willen wij dat ook helemaal niet weten.

Twee keer

De eerste keer deed ik het bewust, ik was een jaar of acht en pikte een zakje snoep bij de Centra. Natuurlijk werd ik gesnapt en opgesloten in het kantoortje en mijn moeder werd gebeld... wat een drama, ik schaamde me dood en heb het nooit meer in mijn hoofd gehaald om iets te stelen.
De tweede keer ging het per ongeluk. Met een vriend had ik in een cafeetje lekker zitten pimpelen en toen we na sluitingstijd naar huis waggelden sprak hij: "hoeveel moest je nou afrekenen?" Waarop ik heel naief antwoordde: "Afrekenen? Jij hebt toch afgerekend?" Nee dus. De volgende dag ben ik maar even teruggegaan om te betalen, gelukkig kon de kroegbaas er wel om lachen.

al is het heel lang geleden, vroeger had ik er wel een handje van weg, met en zonder vriendinnetjes. Eén keer werd ik betrapt door zo'n privé winkeldetective: moest ik mee naar zo'n achterkamertje, spots op mijn gezicht, papier bij de hand: hij begreep het niet, zo'n aardig meisje, dat naar een degelijke school ging, enzovoort. Ik kreeg toen tot 16.00 u om het geldbedrag naar de winkel te brengen, en dan zou ik enkel in het dossier van die winkel komen, voor een periode van 2 jaar, maar mijn moeder zou niet op de hoogte worden gesteld. Ik heb mijn hele spaarpot leeggemaakt en ben er 2 jaar niet meer durven binnengaan. Die waarschuwing was voor mij voldoende, ik heb het daarna nooit meer expres gedaan. Nog wel eens per ongeluk, cola op winkelrek dat ik niet meer had gezien. Bij het inladen in de auto durfde ik de winkel niet meer terug ingaan.

Hema

ja hoor de hekjes bij de Hema werken wel. Ik heb een keer per ongeluk bijna een broek meegepikt. Ik had mijn jas over mijn arm hangen omdat het warm was en liep te winkelen, had een kinderbroek gepakt , verder gewinkeld en wil vervolgens de deur uitlopen, die hele broek was ik alweer vergeten.PIEIEP! en ik zei nog als grapje tegen een kennis die net binnenkwam: zijn jullie dat, die piep? om er vervolgens achter te komen dat ik een broek aan het stelen was. Ik schaamde me dood.

emma43

emma43

08-10-2010 om 14:58

Ja,

Ik vind iets echt vergeten af te rekenen niet stelen.Stelen doe je bewust,vergeten af te rekenen of iets aan de kinderwagen hangen niet.Zo heb ik eens met 2 jeansbroeken aan over m'n arm bij de kassa gastaan en de verkoopster maar kijken,ik snapte niet waarom,want ik sta zo ook wel met m'n tas of jas.Ik was met een vriendin en zij rekende haar gekozen broek af en op het moment dat we weg wilde lopen zag ik de verkoopster weer kijken en zag ik waarom.Ik had echt iets van,Jeee,heb ik nog 2 broeken oven m'n arm hangen ,jij weet dat en je zegt niets???Wilde je echt wachten tot het alarm afging???Ik was echt verbaasd en beledigd!!!
En ik heb ook een keer en badpakje bij de Hema aan de buggie gehangen,ik ontdekte het pas toen ik in de parkeergarage stond,ik ben niet terug gegaan.
Als puber heb ik een keer bewust schuifspeldjes gestolen,ik heb ze nooit in durven doen,ze hebben heel lang in een laatje van m'n bureau gelegen en iedere keer als ik ze zag ,kreeg ik een naar gevoel in m'n buik.Dus daar is het bij gebleven,niet echt iets voor mij stelen.
En zeggen jullie wel iets als je teveel wisselgeld terug krijgt???Ik zeg altijd dat ik dat niet zou doen,maar als het me soms gebeurt dan kijk ik schijnbaar zo verbaasd ,dat de verkoopster zelf al gaat narekenen of ik roep meteen heel spontaan,dit klopt geloof ik niet.

emma43

emma43

08-10-2010 om 15:01

Ha karin

Gelijk gepost met hetzelfde'probleem'.Dat is toch gewoon suffig zijn en niet stelen????Ik moet wel zeggen dat ik na die keer wel heel goed mezelf controleerde voor ik een winkel uitliep.

Minet

Minet

08-10-2010 om 19:06

Is dit stelen?

Ik ging in mijn 'studententijd' heel vaak naar V&D, kocht daar een mooi boek, ging het lezen (voorzichtig), en bracht het weer terug
"sorry, ik heb hem dubbel gekregen!" en hop, daar had ik het geld weer in mijn knip.

Julie

Julie

08-10-2010 om 19:26

Nooit

Ik heb nog nooit iets uit een winkel gestolen.
En natuurlijk omdat het gewoon niet mag, (kan ik wel heel nobel zeggen) maar vooral ook omdat ik het echt nooooooit gedurfd zou hebben.

Julie

Julie

08-10-2010 om 19:34

Teveel wisselgeld en per ongeluk iets meenemen

Ik vind dat zo ontzettend kinderachtig! Natuurlijk ga je daarmee terug. Het is toch gewoon niet van jou?
Ga je dan heel blij zitten wezen met die paar euro of dat stomme badpakje? Armoedig.

Margriet*

Margriet*

08-10-2010 om 19:41

Wel hoor

Wel eens inderdaad bij de Hema, oogpotloodjes. Met een vriendin. Gewoon voor de kick, we hadden echt wel 1.00 gulden omdat te kopen. De tweede keer bij de Kruidvat betrapt en toen moest ik net als Sas van Gent mee in het kantoortje. Maar ik moest het alleen inleveren, zag er zo braaf uit dat ik verder niets hoefde te doen. Wel moest ik mijn telefoonnummer geven en ik was vreselijk bang dat ze mijn ouders gingen bellen, maar dat is nooit gebeurd.
Verder ben ik ooit op de middelbare school in Londen geweest en daar werd door klasgenoten heel veel make-up ontvreemd uit de Boots (van zien en horen, niet zelf gadaan). Wij waren ook wel een vreselijke jaar. Ik zat op een kakschool in Bloemendaal en daar heb ik geleerd dat kak ook tuig kan zijn (er gebeurde echt heftige dingen).
Dus ja wel eens gestolen gerelateerd aan puber zijn denk ik. Daarna nooit meer

Veelpleger

Veelpleger

08-10-2010 om 19:49

Spannend

Ik ben er niet trots op maar ja ik heb vroeger wel veel gestolen. Niet uit kleptomanie of geldgebrek, maar als een soort hobby, in die zin dat ik het leuk en spannend vond om te doen. Nooit fietsen van de straat, of in kleine zelfstandige winkels. Dat vond ik dan zielig. Maar in de supermarkt jatte ik kleine dure dingetjes, Franse kaasjes, dat soort werk, en ook wel eens een pak koffie. In grote boekwinkels en warenhuizen eerst kleine boekjes en toen voor de lol steeds grotere. Kijken of ik ermee weg zou komen. En nooit betrapt.

Pas jaren later is mijn geweten gaan spreken. Toen was ik ook wat rijker, dat scheelt ook wel. Ik hield er ineens mee op en heb het nooit meer gedaan. Nu zou ik het niet meer durven én niet meer willen. Nee ik ben er bepaald niet trots op, ik was echt een veelpleger. Maar nu dus never nooit niet meer.

Veelpleger

Een vriendin van me deed hetzelfde. Tot ze een keer op haar dertigste achterin een politieauto zat. En maar hopen dat ze er op de school waar ze onderwijzeres was niet achterkwamen.

Mijn zonden zijn beperkt tot het jatten van een fiets samen met mijn broertje.

Tirza G.

Tirza G.

08-10-2010 om 20:42

V&d

In mijn tijd was V&D the place to be voor studenten. Daar hadden ze tóen al waardeloos personeel wat niks zag/doorhad (en dat is nog steeds zo). Prijsstickers omplakken (dat kon toen nog). Gewoon, eentje van 79 cent van de smeerkaas op een duur Frans kaasje plakken - dat soort gedoe. Ik ben er nooit handig in geworden.

Tirza

anni

anni

08-10-2010 om 20:42

Jatten

zonder dat echt iemand de dupe van is. Ik werkte namelijk in een hotel als nachtreceptionist. Men had daar van die achterlijk wisselkoersen. Als er dan 's ochtends zeer vroeg contant met bijv. dollars werden betaald, dan deden corrigeerde we de wissel en deden net of hij met guldens betaalde. Na onze dienst gingen we naar het wisselkantoor en wisselde we de dollars voor guldens. 's avonds stortte we dan weer de guldens in de kas. De gast had er geen last van (die betaalde gewoon volgens de hotelwisselkoers) en het hotel kreeg gewoon betaald alleen dan in guldens ipv dollars. Het verschil staken we dan in onze zak en dat kon aardig oplopen. Reken maar uit 500 gulden met een 20 cent verschil in wisselkoers (hotelwisselkoers of officiële wisselkoers) is al 100 gulden. Tja echt netjes was het natuurlijk niet ...... Verder nooit echt iets gestolen.

Veelpleger

Veelpleger

08-10-2010 om 20:57

Almonde

Mijn dievenperiode lag veel eerder, toen ik begin twintig was en studeerde. Een paar vrienden deden het ook, we waren een soort mini-subcultuurtje met z'n vieren ongeveer. We zijn geen van allen ooit gesnapt. En we zijn er trouwens ook allemaal na een tijdje weer mee opgehouden. Klaar, uit, fout, wildatnietmeerdoen, dat gevoel hadden we geloof ik ook ongeveer tegelijkertijd.

Carmen

Carmen

08-10-2010 om 21:58

Te veel geld terug

Als ik teveel wisselgeld krijg dan ligt het aan de situatie of ik er wel of niet iets van zeg. Voorbeeldje? Als de persoon aan de andere kant van de toonbank aan het kletsen is met een collega, dus niet oplet, dan krijgt hij/ze het geld niet terug.

Carmen.

Veelpleger

Veelpleger

08-10-2010 om 22:47

Pelle

"Maar wanneer is het dan wel kleptomanie?"

Nou, ik heb de definitie niet opgezocht maar bij kleptomanie denk ik aan iets dwangmatigs, waar je bijna tegen je zin in aan moet toegeven omdat je voor je gevoel niet anders kan. Zoals een verslaving. Dat was het dus niet. Ik vond het - heel raar om dat nu te zeggen trouwens, ik ben zo veranderd - vooral grappig. Ik jatte ook alleen maar dingen die ik echt wilde hebben, bijvoorbeeld. Het ging niet om het jatten alleen.

Veelpleger

Veelpleger

08-10-2010 om 22:50

Collega

Ik heb absoluut niets met KL jurkjes dus diegene die jij denkt dat ik ben, die ben ik denk ik niet!

En trouwens, for old times' sake - nee echt, ik doe het niet meer. Never. Jij wel dan??

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-10-2010 om 23:01

Snoep bij de supermarkt

Vroeger (basisschool leeftijd denk ik) pikte ik snoepjes bij de supermarkt. Onder de zakken snoep lagen altijd losse snoepjes, en daar stopte ik mijn zakken mee vol. Tot mijn ouders er achter kwamen en ik hoogstpersoonlijk de snoepjes moest terugbrengen. Ik kon wel door de grond zakken! Maar wel een goed leermoment, heb het daarna nooit weer gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.