Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

zonnebril

zonnebril

23-08-2011 om 11:55

Wie helpt: oude reclame

"Vroeger" was er een reclame op tv met het liedje "en we gaan nog niet naar huis" waarin oa een Duitser die net een kuil gegraven had op het strand zong: "want moeder is niet thois". Ik kan me alleen dat nog herinneren, wie helpt me: van welk bedrijf en wat nog meer in die reclame (en misschien you tube??)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wie helpt- oude reclame 2

Sorry Zonnebril, ik haak aan bij jouw draadje.

Toen ik laatst in de auto Otis Redding had opgezet ontspon zich een discussie tussen partner en mijzelf over welke reclame destijds gebruikmaakte van "My Girl" ( I've got sunshine/on a cloudy day/When it's cold outside/I've got the month of May - etc).

Volgens mij was het iets als Appelsientje. Wie weet het?

Groeten,

Temet

krin

krin

23-08-2011 om 12:54

Temet, dat is: "en één melk"


http://www.youtube.com/watch?v=vqRZ_lPA7OE

Dank je, krin!

Hé, wat goed! Ik was m echt totaal vergeten, maar ik legde wel de associatie met drinken, kennelijk.

Goh, zo lang geleden alweer...

Groeten,

Temet

krin

krin

23-08-2011 om 13:58

Sorry zonnebril

De jouwe kan ik echt niet vinden. Ben nu zelf ook erg benieuwd.

zonnebril

zonnebril

24-08-2011 om 11:44

Niemand?

Bedankt Krin voor het meedenken.
Niemand een idee? Ik weet dat achter die Duitsers de pier van Scheveningen te zien was.

Kom er niet op

Wat je omschrijft klinkt heel bekend, maar ik kan er niet opkomen en ook google maakt me niet wijzer.
Ik hoop dat er nog iemand een idee heeft, want nu wil ik het ook weten natuurlijk.

rosa

rosa

24-08-2011 om 13:25

Deze?

Heinz en Ben? Kan geen filmpje vinden.
http://televisiereclame.blogspot.com/2007/01/ben.html

Merel

Merel

24-08-2011 om 14:11

Nee

Nee geen idee, het komt me wel heel bekend voor,dat wel.

zonnebril

zonnebril

24-08-2011 om 14:29

Ouder

Bedankt voor je suggestie, Rosa, maar deze is het niet. De reclame is een stuk ouder, eind jaren 80, schat ik zo. Grappig dat het meer mensen bekend voor komt.

Belle Époque

Belle Époque

24-08-2011 om 15:57

Wilde gok

Iets met mayonaise of fritessaus. Gouda's Glorie, Remia?

zonnebril

zonnebril

25-08-2011 om 09:43

Belle

Ik heb echt geen flauw idee in welke richting ik het moet zoeken.

Polly Shearman

Polly Shearman

25-08-2011 om 09:53

Sporthuis centrum

Ik zie geen vos: Bos!!
waar is dat grote zwemparadijs: het lijkt wel ijs

en volgens mij zit daar dan ook die gatengravende duitser in.

Groet, pol

ps ik deed vroeger met zus een spelletje reclame raden: dus wie als eerste het product noemde waarvoor de reclame was...kei leuk!

Volgens mij niet

Ik geloof niet dat het die reclame was.
Dat spelletje deden wij vroeger thuis ook trouwens
Ooit heb ik in op de dds (da's lang geleden, in de tijd van modems en telnet) vier op een rij zitten spelen met iemand die dezelfde tv zender op had staan en toen hebben we dat ook nog gespeeld

Belle Époque

Belle Époque

25-08-2011 om 14:03

Oh ja, polly, die was zo fout...!

Met die slome familie (natúúrlijk met een dikke moeder)... Maar ik herinner me opeens dat aan het eind het slome zoontje zegt: "Wat is Centerparks?" (met zo'n Kinderen voor Kinderen-R)

Ik zit me ook suf te denken over die Duitser. Heb nog steeds de aassociatie met mayonaise, fritessaus of zo, in ieder geval een typisch Nederlands merk waar hij graag voor naar Nederland kwam, maar het is vaag, heel vaag...

Tirza G.

Tirza G.

25-08-2011 om 19:51

Jaaa! (niet voor jou hoor zonnebril)

Reclame-tje-raaie. Met soms als extra zwaarte: zonder geluid. Of zonder beeld De reclame die jij bedoelt: geen flauw idee.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

28-08-2011 om 14:17

Ik denk

in de richting van iets wat thuis bezorgd wordt, de zin 'tot ziens bij u thois' komt me toch wel heel bekend voor. Iets van SRV of Wehkamp ofzo.

Tirza

Merel

Merel

28-08-2011 om 15:42

Tirza

De zin is 'want moeder is niet thois'... je kent dat liedje toch wel "en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet, en we gaan nog niet naar huis, want moeder is niet thuis"
Maar ja.... wat voor een reclame het dan is.... het komt me heel bekend voor.
Je zou zeggen dat het dus in ieder geval om iets plezierigs gaat (eten,drinken, vakantie) want ze willen nog niet haar huis.

Ook geen yogho yogho

Wat je al niet bezighoudt op een druilerige zondagmiddag. Ik heb net tig Yogho Yogho commercials zitten kijken omdat je omschrijving me daar wat aan liet denken, maar ook daar geen Duitser in kuil (wel een zeemeermin in een koekenpan).

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.