Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wie herinnert zich deze mop?

Er was een mop over drie geesten die een kaars uit moeten blazen. De een kon alleen omhoog blazen, dan ander alleen omlaag en de derde doofde de kaars met zijn vingers.

Maar hoe ging die mop ook alweer? Ik weet dat ik hem als kind leuk vond en wil hem aan mijn kids vertellen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ken 'm iets anders

Ik ken die mop als een heeeeeeel lang verhaal, maar niet met geesten.
Het is een koude, stormachtige nacht. Je zou nog geen hond buiten laten staan. Een afgelegen hotel is helemaal vol. Midden in de nacht komt er er een man het hotel binnengelopen, drijfnat en bibberend van de kou. Hij vraagt aan de receptionist om een kamer (je kunt hier een stemmetje doen met je onderlip helemaal naar voren gestoken). De receptionist zegt dat het hotel vol is, maar wil de man niet de straat op sturen. Op zolder is nog een kamer met vijf bedden, zonder elektriciteit. Daar mag hij gaan slapen en hij krijgt een kaars mee. Boven gekomen kleedt hij zich uit en probeert de kaars uit te blazen (doe het voor met je onderlip naar voren). Het lukt niet en hij besluit de kaars aan te laten.
Even later komt een tweede man het hotel binnen. (Zelfde verhaal, maar met je bovenlip naar voren gestoken). Als hij bovenkomt vraagt de eerste man hem de kaars uit te blazen, maar ook hem lukt het niet.
Een derde man komt binnen (trek je linkermondhoek helemaal opzij). Enzovoort.
Een vierde man komt binnen (rechtermondhoek opzij) enzovoort.
Dan een vijfde man, waarmee helemaal niks aan de hand is. Zelfde verhaal, hij gaat naar boven. (Je kunt een heel gesprek verzinnen met al die verschillende mannetjes met je mond steeds anders). De eerste vier mannen kijken vol verwachting toe hoe de vijfde de kaars gaat uitblazen.... en dan likt hij aan zijn vingers en dooft daarmee de kaars.
Doet het erg leuk bij kinderen, vooral als je er een verhaal van 20 minuten van maakt!
En dan daarna de mop van de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard... ben je zo een halve avond verder!

koentje

koentje

10-12-2012 om 14:43

Hahahah

die is leuk!

Ely

Ely

10-12-2012 om 20:04

Andre van duin

Leuke! Ik ga m niet vertellen want ik ben heel slecht in moppen vertellen

doet me wel denken aan een sketch van andre van duin, het begin vergelijkbaar maar het eind was dat iemand met een 'normale' mond de kaars uitblaast en de anderen elkaar aankijken en eentje zegt: "hij wel met zijn gekke bek". Was jarenlang een gevleugelde uitspraak bij ons thuis

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jesse_1

Jesse_1

11-12-2012 om 21:39

Moest ik ook aan denken ely!

O, nee. Niet Andre van Duin, maar een sketch van de Mounties (ja, echt oud) met Piet Bambergen die geroepen werd (Jasmijijijijn!).

liat

liat

12-12-2012 om 05:58 Topicstarter

Jaaaa! dat was hem...

ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar de roodgeruite ridder...

Maar ik heb nu tenminste een verhaal voor kerstavond in het donker. Misschien dat ik er een betoverde herberg van maakt.

Nou vooruit

Hier dan de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard.
Op een dag kwam een roodgeruite ridder bij het kasteel waarin de koning woonde en zei tegen de wachter: "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik kom met de koning spreken." De eerste wachter liet hem door de poort. Bij de deur stond de tweede wachter. "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik kom met de koning spreken." Ook de tweede wachter liet hem door en de roodgeruite ridder werd naar de koning gebracht. "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik wil met uw dochter de prinses trouwen. Geef me zeven opdrachten en ik zal laten zien dat ik haar waard ben." De koning sputterde wat, maar de roodgeruite ridder wilde niets horen, behalve de eerste opdracht. De koning zei dat hij in dat geval de draak moest gaan verslaan die in het moeras tien kilometer verderop leefde. "Dank u," zei de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en hij ging naar buiten. Daar kwam hij langs de tweede wachter. "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik ga de draak verslaan." "Dat is mooi," zei de wachter. Toen kwam de ridder langs de eerste wachter. "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik ga de draak verslaan. "Dat is mooi," zei ook de eerste wachter. De roodgeruite ridder op het roodgeruite paard ging in galop naar het moeras en na een bloedstollend gevecht versloeg hij de draak. Hij ging terug naar het paleis, waar de eerste wachter netjes op wacht stong. "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik heb de draak verslagen. Ik kom bij de koning voor mijn tweede opdracht." De eerste wachter liet hem door en even later kwam de ridder bij de tweede wachter. "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik heb de draak verslagen. Ik kom bij de koning voor mijn tweede opdracht." Ook de tweede wachter liet hem door en de ridder werd naar de koning gebracht. "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik heb de draak verslagen. Ik kom bij u voor mijn tweede opdracht." De koning dacht diep na en zei: "Ik wil dat je het monster in het bos op 20 kilometer afstand gaat doden." De ridder boog en ging het paleis uit. Hij kwam bij de tweede wachter en zei: "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik ga het monster doden." "Dat is mooi," zei de tweede wachter en hij liet hem door.
En zo door en door. Hij doodt het monster, gaat terug langs de eerste wachter en de tweede wachter, krijgt van de koning een nieuwe opdracht (toverdrank halen, een eenhoorn vangen, verzin het maar). Terug langs de tweede wachter en de eerste wachter, de opdracht uitvoeren en weer terug voor een nieuwe opdracht. In totaal zeven keer.
Na het uitvoeren van de zevende opdracht komt hij (langs de wachters) bij de koning en zegt: "Ik ben de roodgeruite ridder op het roodgeruite paard en ik heb alle zeven opdrachten uitgevoerd. Nu mag ik met uw dochter trouwen." De koning zucht eens diep en zegt: "Maar ik heb helemaal geen dochter..."

Stoepkrijt

Hij is leuk!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Thursday Next

Thursday Next

13-12-2012 om 09:45

Stoepkrijt,

ge-wel-dig!!!!!

Stoepkrijt

Ik heb hem gisteren verteld in een versie met 7 opdrachten en veel detail (ik geloof dat hij 5 minuten duurde) en ze vonden hem hilarisch!

Haha

Ik vind het zelf altijd leuk om te vertellen als het puberniveau een beetje daalt en er alleen nog maar dubbelzinnige grappen worden verteld. Dan roep ik dat ik er ook nog eentje weet en dan zitten de pubers te wachten op de schuine grap, die niet komt.

mix

mix

13-12-2012 om 11:02

Haha

heb m opgeslagen, ga m uitwerken tot 7 opdrachten en dan voorlezen aan oppaskindje van bijna 11 en kijken of ze de grap snapt, leuk dank je!

Andere clou!

Ik heb zonet de Roodgeruite Ridder-mop verteld aan mijn kinderen, zoon van 14 en dochter van 16 en ze vonden 'm wel geinig, alleen mijn dochter verwachtte een ander eind:

Mam, ik dacht dat de laatste opdracht van de koning zou zijn: "trek blauwe ruitjes aan" en dat de koning zou zeggen: "sorry, ik heb mijn dochter beloofd aan de ROODgeruite Ridder!"

Vind ik ook heel leuk!

Stoepkrijt

Mijn zoon van 14 zat te genieten van dit leuke verhaal. Samen heerlijk gelachen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.