Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kiki

Kiki

14-06-2009 om 11:38

Wie is verantwoordelijk voor deze parkeerboete

Gisteren heb ik mijn verjaardag gevierd, een van de bezoekers kwam 's middags al en bleef tot 's avonds laat.

Nou is het bij ons sinds een half jaar vanaf 18.00 betaald parkeren. Wij hebben een bezoekerspas met een aantal uren erop en wij moeten via internet inloggen om de kaart aan te melden.

Dit zijn wij als gastheer en vrouw en hij als bezoeker beide vergeten, met als het gevolg dat de bezoeker nu een parkeerboete heeft van 55 euro.

Achteraf vroegen mijn man en ik ons af of wij niet hadden moeten aanbieden om de bekeuring te betalen, omdat wij de bezoeker niet geattendeerd hebben op het betaalde parkeren.

Aan de andere kant behoort deze bezoeker zo'n beetje tot ons meubilair (leuk bedoeld natuurlijk) en wist hij ook dat het betaald parkeren was

Wie is nu verantwoordelijk voor de parkeerboete. Moeten wij aanbieden de bekeuring te voldoen of is het zijn eigen verantwoordelijkheid.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2009 om 12:58

Zou ik ook doen

Je geeft zelf al aan dat het door hem én jullie vergeten is. Zeker als jullie zo goed bevriend zijn dat hij een meubelstuk () genoemd mag worden is het wel sympathiek om de boete te delen.

reina

reina

14-06-2009 om 14:11

Delen

Zou ik ook aanbieden, allebei de helft betalen.

Tirza G.

Tirza G.

14-06-2009 om 16:43

Het sleutelwoord is

verantwoordelijk. En dát vraag je, nou dat is heel eenvoudig: hij is zélf verantwoordelijk. Híj komt met de auto, híj parkeert daar, allemaal eigen keuze. Als hij hem voor de garage van de buren zet en wordt weggesleept is hij óók zelf verantwoordelijk.
Dat jij je verantwoordelijk vóelt is wat anders. Misschien zou ik aanbieden de helft te betalen, maar ik weet het niet zeker.

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

14-06-2009 om 21:04

Izar

Izar:
"Maar een parkeerverbod na 18.00 uur is wel echt een regel waar je even over na moet denken."
Ik ben gewend aan parkeerverboden tot 20 of 22 uur, ook op zondag. En aan blauwe zones of 'alleen vergunningparkeren' (dus allene bewoners, gene bezoekers). Kortom, ik check altijd of er betaald moet worden. Assumption is the mother of all fuck-ups.

Tirza G.

Tirza G.

14-06-2009 om 23:13

Tja izar

Ik moet over alles nadenken. Ook over autorijden en op visite gaan enzo. Dus dat parkeren kan er nog wel bij.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

14-06-2009 om 23:14

Pelle

O, dan heb ik het verkeerd begrepen. Hier heb je ook parkeren vergunninghouders met een mogelijkheid voor "gastkaarten" en dat aanmelden is eenmalig. Dat hoef je niet elke kéér te doen zeg maar. Zo had ik het dus ook begrepen

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

15-06-2009 om 12:38

Je moet als bezoeker een kaart achter je voorruit leggen. Die krijg je van de bezochte, za'k maar zeggen Maar deze meneer van Kiki behoort tot het meubilair, dus als ik het dan vergelijk met mijn eigen woonplaatservaring: die hééft gewoon zo'n bezoekerskaart in de auto liggen (heb ik ook, namelijk). Ik woon zelf niet in het vergunninghoudersgebied, maar kom er wel vaak. Dus ik heb van mensen die daar wel wonen een bezoekerskaart.

Tirza

Elsbeth

Elsbeth

15-06-2009 om 15:52

Eigen verantwoordelijkheid, maar wel herkenbaar

Ik woon in een gebied waar betaald parkeren geldt. Van de bezoekerskaart koop ik meestal de kaartjes (tegen een aangepast tarief, maar nog steeds wel veel geld). Ik ervaar het als mijn keuze om in dit huis te gaan wonen, maar ik vind ook dat een bezoeker mee moet denken aan de parkeerkaart. Als ik het vergeet, is het ook aan de bestuurder om mee te denken.
In deze situatie zou ik misschien de helft betalen, maar ik vind het lastig. Deze persoon hoort bij het meubilair en is dus prima op de hoogte.

Kiki

Kiki

15-06-2009 om 17:24

Pelle, wij hebben een bezoekerspas,

met dat nummer op die kaart moet ik inloggen op een website en de kaart aanmelden.

Bezoeker legt deze achter zijn vooruit. Bij ons komen ze controleren en dan scannen ze de barcode van de kaart (zoals de zelfservice van de AH) en als hij niet is aangemeld of niet goed is aangemeld of zoals dus bij ons, beide partijen vergeten de kaart krijg je een boete.

Ìk wil er nog wel even bij zeggen dat mijn bezoeker niet van ons vroeg de bekeuring te betalen, maar dat wij ons afvroegen of we dat hadden moeten doen.
We hebben inderdaad nu aangeboden de helft te betalen, wat hij op zijn beurt weer geweigerd heeft te accepteren.

Dank jullie wel voor jullie input!

groetjes
Kiki

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.