Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wie kan mij wat uitleggen over een citroen berlingo (bj 2006)?

Wij hebben een citroen berlingo gekocht van 2006.

Nu heeft deze auto allerlei snufjes zoals automatische ruitenwissers, cruise control, automatische lichten etc.

Ik zou graag willen weten:

1.`Hoe werken de automatische lichten? Ik heb het boekje er al bij gehad maar snap er geen jota van. Op één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar.

2. Wat voor benzine gaat er eigenlijk in? Het lampje brandt en we kunnen de garage niet bellen op zondag.

Ben benieuwd of er iemand is die zijn licht hierover kan laten schijnen.

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Claudia B

Claudia B

29-08-2010 om 09:27

Is het

niet zo dat je de lichten gewoon uit zet en ze aan gaan als het nodig is?
Dat is bij onze peugeot namelijk wel zo. Gewoon op de uitstand en wordt het donker (of rijden we een tunnel in bijvoorbeeld) dan gaan de lichten vanzelf aan , ideaal.

Succes!

Janna3

Janna3

29-08-2010 om 12:00

Bij onze citroen

betekent de automatische stand dat de lichten aan gaan als het donker wordt. Aangezien het een Franse auto is, is het dan al heel donker naar onze begrippen. Wij zetten meestal de lichten handmatig aan omdat we vrijwel altijd met lichten rijden.

Tirza G.

Tirza G.

29-08-2010 om 15:31

Gut

De wegenbelasting geeft ook een indicatie over de brandstof.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2010 om 17:41

Gelet op de leeftijd

van de auto, mag je er van uit gaan dat er gewoon euro 95 in gaat, tenzij je een diesel hebt gekocht...maarre, volgens mij staat dat ook op het kentekenbewijs.

Nas (die echt verbaasd is, hoewel ik niet veel verstand van auto's heb, weet ik echt wel welke benzine in een auto moet....)

Tijgeroog

Tijgeroog

29-08-2010 om 21:36

dc

dc

30-08-2010 om 09:53

K.ersje

Weet je zeker dat je de optie automatische verlichting hebt? Niet alles wat in het instructieboekje staat is van toepassing op alle uitvoeringen.

Zo wel, rij even langs een citroen (of peugeot) garage. Die doen het zo voor.

Janna3

Janna3

30-08-2010 om 10:47

Lichten

Bij ons zit de automatische verlichting gewoon aan de lichtschakelaar. Als je de schakelaar helemaal naar je toe draait zijn alle lichten uit. Zet je hem op de eerste stand staat ie op automatische verlichting (dat zie je dan als melding op je boardcomputer), in de tweede stand stadsverlichting en de derde dimlicht. Als de schakelaar op automatische verlichting staat gaan de lampen uit wanneer je het contact uitzet, anders hoor je een waarschuwinsgpiepje. Wij hebben trouwens geen Berlingo, maar een C4 uit 2009, misschien is dat anders... Succes!

Piepjes

als je de parkeersensoren aan de achterkant schoonmaakt dan piept die alleen als je dichtbij een andere auto, muur of boom bent.

Dat werkt in elk geval zo bij onze C4 Grand Picasso. De ruitenwisser staan automatisch ingeschakeld als je even aan de dat hendeltje van de wissers draait, zie je inderdaad als melding op de boordcomputer).

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.