Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

27-01-2010 om 22:20

Wie kent het spel: weervolven

en is het werkelijk zo hysterisch als ik zojuist van mijn bezoek heb kunnen vernemen???

groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn vriendin

Mijn vriendin vindt het ook een super leuk spel. Zelf ken ik het niet.

Terpi

Terpi

27-01-2010 om 22:33

Ik heb het regelmatig gespeeld...

en vind het echt erg leuk! Als je het hebt over de weerwolven van wakkerdam in elk geval

Het is donker in wakkerdam...

Een heel leuk en eenvoudig spelletje, waar overtuigingskracht, een beetje toneelspelen en bondjes sluiten deel van uit maken. Bij ons is het vaste prik met een groep vrienden bij etentjes is altijd de vraag 'zullen we nog een potje...??'.

angel3

angel3

28-01-2010 om 09:52

is echt een leul spel.
Het leek mij in 1e instantie best lastig maar dat is het niet.
Het leukst volgens mij met een flinke groep.!

Hilde

Hilde

28-01-2010 om 11:11

Fantastisch spel

om met een groep vrienden te spelen. Je hebt er erg weinig materiaal voor nodig, je kan het overal spelen (ook op de camping vb), je spreekt je creativiteit aan, je discussietechnieken, je toneeltalenten, ... Prachtig! En erg spannend!

margje van dijk

margje van dijk

28-01-2010 om 13:38

Maar let op

Mijn kinderen hebben dit op oudejaarsavond intensief gespeeld. (Je moet het wel met véél mensen spelen.)

In de eerste week daarna sliep mijn jongste (7) onrustig. Op een gegeven moment kwam hij bij me met de mededeling dat hij niet meer in zijn bed durfde te gaan omdat er een weerwolf in zijn kamer was.

Na eerst geprobeerd te hebben hem ervan te overtuigen dat er geen weerwolf kón zijn (we hadden alle deuren en ramen toch op slot?) heb ik het maar over een andere boeg gegooid: Hoe houden we de weerwolf weg? Is er niet iets waar ze niet tegen kunnen, knoflook of zo? Zoon wist het antwoord: Zilver (zou dit uit Dolfje Weerwolfje komen....?). Dus heb ik mijn oude zilveren bedelketting uit een kist opgediept en rondom zijn bed gedrapeerd. Sindsdien slaapt hij weer probleemloos (maar de ketting moet blijven).

Kortom, het kan er wel inhakken bij kleinere kinderen

Maar ze vonden het spel zelf fantastisch.

Margje

Polly Shearman

Polly Shearman

28-01-2010 om 15:23

maar margje, ik heb het spel inmiddels gezien en het is vanaf 10 jaar... ik was ook echt niet van plan het met de kinderen te spelen. Maar gewoon met een groep vrienden leek het me wel erg leuk.
Groet, polly

margje van dijk

margje van dijk

28-01-2010 om 15:41

Ik heb geen idee hoe het spel gaat, ik heb alleen gezien dat een hele club kinderen (waaronder de mijne) het zat te spelen.

De kinderen waar we te gast waren, waren ouder dan 10 jaar. Dus dat zal het wel verklaren.

Zevenjarig kon prima meedoen, het was geloof ik niet te moeilijk voor hem, maar hij vond het dus achteraf wel doodeng allemaal

Veel plezier!

Margje

Jujube

Jujube

29-01-2010 om 23:04

Yep

Dit spel is al een paar jaar zeer populair hier in huis. Je kunt 't met maximaal 18 man spelen, geloof ik. De verteller moet 't wel lekker spannend maken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.