Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 12:41

Wie kijkt er naar 'in therapie'?

Hebben meer mensen gisteren gekeken naar 'In therapie', die nieuwe serie (bij de NCRV notabene) over een psycholoog die elke dag een andere patient ziet (en dat krijg je dus op TV ook elke dag te zien), waarin hij dus de problemen van al die mensen behandelt/aanhoort, terwijl zijn eigen huwelijk ook op springen staat. Met een supergoede cast (Jacob Derwig als psycholoog met Kim van Kooten als zijn vrouw, Halina Reijn, Carice van Houten, etc).

Ik heb me gisteren werkelijk bescheurd om de eerste aflevering met Halina Reijn, echt meesterlijk vond ik haar. Ik ben helemaal blij dat er even weer zoiets op televisie is, nu ik mijn leven weer moet oppakken, na het EK en na de Tour (ja, en na mijn vakantie natuurlijk)

Margje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

27-07-2010 om 13:02

Ja!

Ik had een interview gezien met een van de spelers en ben daarom gaan kijken, het was goed!

margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 13:26

Ps op uitzending gemist na te kijken

Leuk, Reina!

Wat ik nog vergeten was te zeggen: je kunt het na-kijken op uitzending gemist, want dat gaat natuurlijk geheid niet lukken (elke dag kijken). Een uitzending duurt maar een minuut of 20, dus dat is lekker snel voorbij.

Ik heb het vanochtend ook nog een keer gekeken, want gisteravond had ik alleen kans om fragmentarisch te kijken, en zo'n Halina Reijn wil je dan toch wel even helemáál zien.

Margje

Komt ook op dvd!

Ja, wat een geweldige serie, ik vond het heel geloofwaardig overkomen. Het zijn fantastische acteurs! En volgens mij geeft Lara niet op, die krijgt haar peut nog wel in haar armen denk ik zo...
Met de vakantie voor de deur is het wellicht handig te weten dat deze serie op dvd komt en te bestellen is bij de NCRV, voor €25 of zoiets. De dvd komt half september uit.

Hortencia

Tirza G.

Tirza G.

27-07-2010 om 14:59

Vroeger he

Heeeeeeeel vroeger was er ook een serie die "In therapie" heette. Met Han vd Meer, Willeke Bezemer en Annette Heffels. Waarom onthóu ik zulke dingen toch.

Wat ook weer begonnen is: On air. Iedere avond om 22 uur. Met Harm Edens. Ook leuk.

Tirza

Sancy

Sancy

27-07-2010 om 15:28

Geen spoilers alsjeblieft!

Want ik heb me ook verheugd op de serie na het lezen van een interview. De aflevering is opgenomen maar kan pas vanavond vroeg bekeken worden.

Niet als spoiler bedoeld...

Sancy, als je mijn posting bedoelt: Mijn opmerking over Lara is enkel en alleen gebaseerd op de uitzending van gisteravond. Ik heb geen interview of wat dan ook gelezen over deze serie. Alleen de aankondiging op tv maakte me nieuwsgierig ernaar. Waarom ik dan denk dat Lara haar therapeut krijgt? Uit het eerste shot van de aflevering van gisteravond bleek naar mijn gevoel dat het tussen therapeut en echtgenote niet lekker loopt (echtgenote gaat prachtig gekleed en opgemaakt 'boodschappen doen' en therapeut heeft reageert onverschillig op haar gedag zeggen. Eerste indruk: het bruist niet echt tussen die twee)
Vervolgens merk je dat wanneer Lara haar bekentenis doet dit de therapeut wel degelijk raakt, hoe hij ook zijn best doet om de beroepscode uit te spreken "ik ben geen optie voor je...' Ook zie je (althans, ik meende te zien) dat zijn ademhaling en hartslag duidelijk toenamen tijdens de bekentenis van Lara. Mijn tweede indruk: zij laat hem ook niet onberoerd.
Ten derde vond ik Lara er het type niet naar om zich te laten beteugelen door een beroepscode. Ze wil hem gewoon en zal al haar charmes in het werk stellen om hem te verleiden.
Vandaar mijn gedachte dat zij hem wel krijgt: maar wie weet, zie ik er wel te veel in. Het is voor mij in ieder geval erg boeiend om te kijken naar gezichtsuitdrukkingen, oogopslag ed, om vandaar uit een eigen verloop te 'voorspellen'. Daar mag een ieder denk ik wel wat bij dit draadje zetten, toch?

Groeten, Hortencia

Sancy: o, dit is wel heel sullig...

O, Sancy, dit is wel heel sullig, ik heb jouw boodschap werkelijk totaal verkeerd begrepen... Of liever, dat je geen spoilers wilde dat begreep ik, maar ik had niet door dat je niets wilde weten of de aflevering van gisteravond... Ik dacht dat je het over komende afleveringen had, n.a.v. een krantenartikel, en niet die van gisteravond. Hé, wat stom... excuses, ik hoop dat je mijn eerdere bericht op tijd hebt weggeklikt...
Het komt, ik zit redelijk in de aflevering van gisteravond: ik ben een werkstuk aan te schrijven voor mijn opleiding, en gebruik een gedeelte van deze aflevering als voorbeeld. Ik heb bij uitzending gemist verschillende malen bekeken, om het betreffende gedeelte woordelijk weer te geven...

Sancy

Sancy

27-07-2010 om 16:16

Hortencia

Helaas, ik heb het van begin tot eind gelezen Niet getreurd, ik kijk vanavond met even veel plezier hoor. Het is de eerste aflevering nog maar.
Maar ik doelde eigenlijk op Reina, die een interview had gezien. Ik had een interview gelezen dat mijn belangstelling wekte

Shifra

Shifra

27-07-2010 om 17:58

De amerikaanse variant

...is nog veel beter.Fantastisch gewoon.Ik heb een stukje gezien gisteren maar vond het er niet bij in de buurt komen.
Ik vind het ook niet kloppen dat het nu wordt gebracht of deze serie oorspronkelijk en van hollandse bodem is.Het is nl. gewoon gejat, gepikt en nagespeeld.
shifra

margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 18:42

Ai cobi

Dat je deze reactie in het therapie-draadje zet is natuurlijk wel veelzeggend. (Misschien kunnen we ook een scenario voor een leuke praatserie schrijven?).

En wat is trouwens een butklus? Of ben ik daar weer te provinciaal voor.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 20:35

Haha

Die optie had ik al gedeeltelijk ingevuld, maar ja, weet ik veel, misschien is het wel weer iets anders hots waar ik geen weet van heb. Je kunt ook een extra -t toevoegen op de 4e positie of zo, heb je ook wat. Ik ben dus wel benieuwd waar cobi haar grootste hekel mee associeert.
Margje

Mmmjummie!

Niet slecht hoor, deze serie! K zit nu in mijn verlof, maar ik krijg weer helemaal zin in werken hahahaha! Erg herkenbaar en goed gecast! Mooi, tussen de regels door in beeld gebracht, de worsteling v/d therapeut met deze ogenschijnlijk zeer narsistische man aan het werk te komen! T zal me benieuwen of het hem gaat lukken!
Fijn ook dat het zo kort is en je het op je eigen moment bij uitzending gemist kan kijken!
Ga zo maar s ff wat interviews lezen!
Groetjes lunamaya

Shifra

Shifra

28-07-2010 om 10:21

Berber

okee, dat lijkt me correct ook. Ik heb zelf wel elke keer acteurs zien langskomen en erover gehoord, maar geen enkele vertelde dat dit gejat is en hoe dit voor hen is om dit na te spelen.
groet, Shifra

Mariska

Mariska

28-07-2010 om 14:36

Fascinerend

erg fijn om naar te kijken!

Hmmmm...

K weet niet hoor, vond de eerste afleveringen nog wel herkenbaar (natuurlijk wel overdreven). Maar ik vond de laatste twee van vorige week toch aanzienlijk minder! Voor een "goede psychotherapeut" doet hij toch veel interventies waar je je wenkbrouwen hooog voor optrekt.
Ben benieuwd deze week, wie weet heeft hij er een bepaalde intentie mee .
Oh ja, Berber, die facebook enzo van de clienten van intherapie, de meerwaarde daarvan ontgaat me toch een beetje (maar misschien voel ik me daar zo'n 20 jaar te oud voor, zonder iemand daarmee te willen beledigen).
Groetjes lunamaya

margje van dijk

margje van dijk

02-08-2010 om 13:47

Ik vind het leuk

Ik vind alleen die F16-piloot niet veel aan, die als tweede was. Bij hem merkte ik ineens dat het wel erg veel monoloog was, en dat zo'n acteur dat wel moet kunnen dragen. Ik vond hem zo slecht dat ik bijna afhaakte, van 'oh, ik heb me vergist, het is toch maar weer gewoon een Nederlandse serie van 13 in een dozijn'.

Gelukkig ben ik blijven kijken, want bij geen van de andere acteurs had ik daar last van.

En ja, hij maakt wel wat interventies waar je je wenkbrauwen bij kan optrekken, maar het is natuurlijk ook gewoon drama, er moet wel wát gebeuren. De keuze van precies deze cliënten zal ook wel niet overeenkomstig de gemiddelde werkelijkheid zijn.

Ik vind Halina Reijn erg goed acteren, hoewel ik haar personage wel wat een draak vind. De F16-piloot (ben z'n naam even kwijt) vond ik eigenlijk niks. Het meisje (Sophie) vond ik ook heel geloofwaardig, en bij het stel heb ik me erg vermaakt. Ik vond dat dus wel goed. De laatste aflevering, dat-ie zelf bij z'n vroegere psychiater zat, vond ik ook erg goed. Ineens krijg je zijn visie te horen, en ook komen er ineens allerlei lagen onder te liggen (dramatische gebeurtenissen uit het verleden, omgedraaide rollen etc). Ik vond ook de verwarring die dat opleverde erg geloofwaardig. De oudere psychiatermevrouw speelt ook goed, vind ik.

Kortom: ja hoor, wij hebben er weer zin in vanavond.

Margje

Maure

Maure

11-08-2010 om 00:26

Nog volgers?

Volgen jullie het nog? Ik wel!
Ik vond de sessie van vandaag met Aron erg grappig. In het begin vond ik hem het minst leuke karakter, maar ik heb erg moeten lachen om zijn arrogantie en zijn plotselinge agressie als een vraag van Paul hem niet aanstaat.

liora

liora

11-08-2010 om 08:18

Ja ik ben helemaal hooked. Geweldige serie. Aaron raar ventje.... En dat Lara hem belt terwijl hij bij Paul is, hoe doorzichtig van haar.

Vanavond weer die turnster, daar heb ik een zwak voor.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maure

Maure

11-08-2010 om 08:50

Echtpaar

Ja Berber, dat vind ik nou ook! Terwijl ik normaal altijd erg gecharmeerd ben van Carice. Sophie vind ik ook goed, al heeft ze soms nog momenten dat ik het net niet geloofwaardig vind.

Feesboek

Feesboek

11-08-2010 om 21:57

Vriendjes?

Zijn jullie ook al facebook vriendjes met Aron, Michel, Aya en Lara? Of hyvevriendje van Sophie?

rosa

rosa

12-08-2010 om 09:33

Gemist

Gemist vanwege mijn vakantie, maar ik kijk nu iedere ochtend via uitzending gemist een aflevering. Pas twee gezien, maar ik vind het geweldig. Jacob Derwig heel goed en ook die Lara speelt - heel natuurlijk.

klokje 2

klokje 2

12-08-2010 om 11:28

Ga voor aron

ik vind juist Aron interessant, daar moet een hele vulkaan onder zitten. De anderen hebben toch meer de luxe problemen. En die Paul zelf, bij Mira, ook leuk. Ik vind het trouwens wel zeer ongeloofwaardig, die clienten weten het allemaal beter dan hij, hij wordt regelmatig in verlegenheid gebracht, heel onprofessioneel.
Maar ik ga voor Aron, die is onvoorspelbaar, daar kan het alle kanten mee uit. Die zit toch met dat trauma. Ik hoop niet dat het verzand in ook relatieproblematiek(met die Lara.)Zou ik slap vinden. Ja, uiteindelijk is het dat toch (relatiesores bedoel ik), want daar komt zijn vader om de hoek kijken en die relatie met zijn moeder? Wat dacht je daar van? Ik vind 'm goed, ik ga voor (de karakter) Aron. Spannend hoor.

koentje

koentje

18-08-2010 om 11:14

Klokje

begrijp ik het goed;noem jij een inc estverleden een luxprobleem?

margje van dijk

margje van dijk

18-08-2010 om 13:56

Goed

Man en ik hebben nog geen aflevering gemist (soms dankzij On Demand van UPC weliswaar). Het mag ons graag boeien. Ik stoor me vooral de hele tijd aan Aron (qua slecht acteren), maar het verloop van de sessies is boeiend genoeg dat dat de pret niet mag drukken. Man beweert trouwens dat hij Aron lang niet zo slecht meer vindt als in het begin (ik helaas wel).

Lara/Halina vind ik nog steeds heel erg goed. Paul vind ik ook goed. Sophie vind ik tenenkrommend, maar toch heel geloofwaardig, dus het is meer dat ik haar personage zo erg vind dan dat de actrice het niet goed speelt.

Het stel vind ik echt geweldig, vooral als ze tegen elkaar te keer gaan. Fantastisch, allebei, die passen zó slecht bij elkaar maar dat weten ze zo enorm uit te buiten. Ik mag graag naar ze kijken.

De sessies met Paul en Mira vind ik het het spannendst. Dan zit ik echt ademloos te kijken, ook omdat het tempo zo hoog ligt, en ze allebei echt geen blad voor de mond nemen (dat doet Lara ook niet, maar dan interpreteer ik dat deels als 'kenmerk' van haar als patiënt. Bij Paul en Mira is het gelijkwaardig).

Ja, wij kijken er dus erg naar uit, iedere dag!

Ik heb gisteren de DVD-box "In treatment" binnen gekregen van Amazon.co.uk (daar kostte-ie maar 24 pond, dat is zelfs met verzendkosten véél goedkoper dan de 49 euro waarvoor je 'm bij de Volkskrant webwinkel kunt krijgen. Overigens, Berber, om de verzendkosten te drukken heb ik ook seizoen 1 t/m 3 van Mad Men erbij gekocht

Wij gaan lekker ook nog heel In Treatment kijken als we door de NL serie heen zijn. Hoewel we dus heel content zijn met de NL versie denk ik dat de Amerikaanse vast beter is, dus daarom doen we het dan maar in deze volgorde

Margje

liora

liora

18-08-2010 om 18:28

Margje

Waarom vind je Sophie tenenkrommend? Zij ontroert me van iedereen juist het meest.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

margje van dijk

margje van dijk

18-08-2010 om 19:51

Liora

Tja, moeilijk te zeggen. Zoals ik al zei is het het personage, niet de actrice.

Ik vind haar zo hard, zo niet-luisterend, zo egocentrisch, zo onuitstaanbaar.

Uiteraard is dat allemaal te verklaren door wat haar is overkomen (trouwens, wat dat precies moge zijn? Voor hetzelfde geld heeft ze alles verzonnen - hoewel me dat nou ook weer niet aannemelijk lijkt). Maar dat neemt niet weg dat ik haar niet goed kan uitstaan.

Margje

klokje 2

klokje 2

24-08-2010 om 14:29

Koentje

je hebt volkomen gelijk, dat klinkt erg pedant, sorry. Ik bedoel meer dat de andere gevallen dan Aron wat meer bekender terrein zijn. Luxeprobleem is idd een volkomen foute woordkeuze, zo zie ik incest en dergelijke ellende ook niet. Nee, bewaar me.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.