Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Beer

Beer

11-10-2012 om 13:23

Wie weet er bij-verdien klusjes voor een zoon van 14?

Hoi allemaal,

Mijn zoon van 14 wilt graag extra geld verdienen door middel van klusjes doen. Maar wat zijn nou haalbare klussen in en om het huis en wat geef je dan? Ik kom niet verder dan de auto wassen. Hij helpt namelijk al prima mee in het huishouden zonder dat hij daar iets voor "krijgt". Natuurlijk krijgt hij wel zakgeld van ons. Maar voor zijn spaardoel heeft hij ongeveer 500 euro nodig en hij heeft nu (vlak na zijn verjaardag) 300 euro bij elkaar gesprokkeld. Zijn wens is groooooot dus hij loopt nu de hele dag te azen voor een "extra" klus

ps. krantenwijk is hier helaas geen optie ivm school.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

11-10-2012 om 13:29

Nou

Misschien kan hij meedoen met het kastje per dag? (Zie draadje boven).

En dingen als een keer de zolder of garage uitmesten, bedden verschonen, wasgoed doen, koken, in de tuin werken, een kamer verfen, dingen die je veel tijd kosten, en waarvan het fijn is dat een ander dat eens voor je doet.

Je kunt hem ook even bij buren langs laten gaan. Als ik zo'n buurjongen had, dan zou ik het wel weten hoor! Ik kan wel wat klusjes voor hem verzinnen!

mireille

mireille

11-10-2012 om 14:21

Misschien

Een folderwijk? dat is maar een keer per week en dan is hij er ook nog even lekker uit.
En verder, heefthij nog dingen die hij kan verkopen via MP? Bijvoorbeeld sppelgoed, boeken?

Ja mp

de kinderen hebben hier laatst 60 euro verkocht op straat (stuk of 6 kinderen uit de straat) en dat gegeven aan het asiel nadat ze eerst ruzie kregen over 'eerlijk verdelen'

en anders natuurlijk marktplaats, het is bijna 5/12 dus als hij nog mooi merkspeelgoed heeft (lego etc) dan raak je dat prima kwijt.

Tuin

Mijn bejaarde ouders zouden blij zijn met zo'n knul die wat onkruid gaat wieden. In hun geval is dat te overzien weinig kans dat hij de planten eruit trekt.
Misschien weet je iemand in de buurt?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2012 om 17:21

Ja tuin

Hij zou een kaartje in de supermarkt kunnen hangen, als hij het ziet zitten om onkruid uit te trekken en zo. Ik zou graag een niet al te dure hulp bij dat klusje willen hebben.

Ellen

Ellen

11-10-2012 om 19:05

Idd folders

mijn zoon van 14 heeft al een tijdje een folderwijk van vsp. De folders komen op donderdag. Hij heeft 4 dagen de tijd om ze te bezorgen. (za-zo-ma-di). Hij krijgt daarvoor tussen de 35 en 40 euro per maand en de tijd die hij er mee bezig is is echt acceptabel.
Soms help ik hem er mee, ik vind het leuk om te doen.
Dan is hij helemaal snel klaar.

Gewoon even googlen op vsp netwerk, gegevens achterlaten en wachten tot hij gebeld wordt.

Annet

Annet

11-10-2012 om 21:46

Hij mag hier onkruid komen trekken

heel graag zelfs

Vic

Vic

12-10-2012 om 10:50

Banden plakken

Kan hij banden plakken? Dat is wel een aardig klusje om op commerciële basis aan te pakken. Qua tijden komt het mij nooit uit om een fiets naar de fietsenmaker te brengen, en het is natuurlijk veel handiger om het aan huis te laten doen. 10 euro zou ik er wel voor over hebben, of 25 als er ook een nieuwe band om wordt gezet. Volgens mij is het bij de fietsenmaker rond de 30.

Sawo

Sawo

12-10-2012 om 13:04

Verven

Hoi Beer

net als dc een grotere klus waar ze zelf niet aan toe komt of bij helpt. Onze zoon heeft de gang en trap geverfd in de vakantie toen hij 14 was.
succes
Saar

Onkruid verwijderen tussen tegels

Jongste (14) heeft hier van de zomer geld verdiend door onkruid tussen stoeptegels/terrastegels/oprittegels etc. te verwijderen. Ik vind het een rotklus. Man ook. Dat gebuk en gedoe.....We doen het hoogstens in het voorbijgaan met vegen.Jongste had haar zak/kleedgeld al op. En omdat we het nooit écht goed verwijderen...was de groei van de onkruid sneller dan onze veegacties.
Wij hebben geboden 6 euro per uur, mits ze wel een beetje zou 'doorwerken' (dus niet ondertussen met buurkinderen spelen). Dat is een normaal bedrag per uur. Voor een 14 jarige zelfs ruim....(A.H. betaald ergens tussen de 3 en 4 euro per uur). Fles azijn gegeven en mesje voor onkruid en gaan met die banaan! Jongste is erg lenig en heeft er in tegenstelling met ons niet zo'n probleem mee om op de oprit te gaan liggen enzo.... Ze is er 5 uur mee bezig geweest! Verdeeld over 2 dagen. Maar de oprit en het terras waren écht compleet onkruidvrij. En zelfs nu is de groei van dat spul er nog steeds behoorlijk 'uit'. N.a.l.v. dat onkruid verwijderen hebben buren in de straat haar ook gevraagd. Met een praatje over wat ze aan het doen was...en waarom en wat dat kostte. Ik weet niet meer hoeveel buren ze gehad heeft om te 'werken' maar haar inkomsten bedroegen daarna in totaal rond de 150 euro. Dat had ze in 1,5 week ong. bij elkaar verdiend. Een gedeelte met buurmeisje samen, konden ze ook nog kletsen en inkomsten toen verdeeld natuurlijk.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

14-10-2012 om 13:46

Beer?

Die ligt volgens mij vlak van het aanbod.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.