Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Maria

Maria

21-03-2011 om 21:33

Wie weet hoe laat William en Kate gaan trouwen?

Vrijdag 29 april gaan William en Kate trouwen.

Weet iemand hoe laat de huwelijkssluiting is? Ik heb gegoogled, maar heb het niet kunnen vinden...

Is voor mij even praktisch om te weten met een afspraak die ik die dag wil plannen... (of anders juist niet die dag doe).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hibiscus

Hibiscus

21-03-2011 om 21:47

11 uur engelse tijd

dacht ik, maar ik kan het nu ook niet vinden. Ik weet het bijna zeker.

Hibiscus

liora

liora

21-03-2011 om 23:46

Joepie

Mooi gepland tijdens middagslaap jongste!!

Ook joepie

Want ik krijg zelfs een vrije dag nu "onze" prins gaat trouwen !

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2011 om 00:49

Jammer

dat het op vrijdag is en niet op donderdag (dat ze mij niet even geraadpleegd hebben wanneer ze moesten trouwen!Tssss....). Ik had het wel iets speciaals gevonden om nu ook 'live' getuige te mogen zijn van het huwelijk van William. Ik heb het huwelijk van zijn moeder ook 'live' gezien, toen ik op vakantie was in Limburg. Maar nu geen vakantie dus, het leven is hard.

Fiorucci

Fiorucci

22-03-2011 om 07:19

Ja pas op

Dit is geen Grote Ramp....niet meer dan twee regels hoor!!!

Puck

Puck

22-03-2011 om 08:51

Grappig kaaskopje

Ik heb het huwelijk van Charles en Di ook live gezien op vakantie. Wij waren in Duitsland "Ferien auf den Bauernhof" aan het vieren en we hebben met alle pensiongasten en de eigenaar van de boerderij gezamelijk zitten kijken in de privé-woonkamer.
Kate en William zal ik denk ik ook wel kijken, vrijdag is mijn vrije dag.

Pluk53

Pluk53

22-03-2011 om 08:51

Blij

dat jullie zelf merken dat het niveau van het forum naar een bedenkelijk peil zakt. Driekwart van de draadjes/postings in "off topic" kan zo naar "gezellig"

louise

louise

22-03-2011 om 09:16

App

Er is nu ook een app over het "droomhuwelijk": http://www.telegraaf.nl/digitaal/9329412/__Speciale_app_voor_droomhuwelijk__.html
Blijf je van alles de hoogte.

fladder

fladder

22-03-2011 om 09:42

Pluk

Mogen we dan alleen over hoog niveau-onderwerpen praten? Sorry, maar tussen alle actuele ellende lees ik ook graag andere dingen. Zolang ik nog blij kan worden om een Koninklijk huwelijk en bedroefd om een ijsbeertje weet ik dat mijn "innerlijke kind", waar ik zuinig op heb leren zijn, nog leeft. Want er is al genoeg om serieus over te janken. En dan bedoel ik niet het dode ijsbeertje.

Als ik

aan denk dan ga ik wel even kijken, het heeft geen prioriteit.

krin

krin

22-03-2011 om 10:48

Oké, op niveau, dan

Mede voor Pluk citeer ik Seneca:
Aliquando et insanire iucundum est (Het is wel eens prettig om gek te doen). 'Off-topic', vrij vertaald, kan heel goed 'gaat nergens over' betekenen en tóch nuttig zijn.
Curae leves loquuntur, ingentes stupent (Lichte zorgen spreken, grote staan verstomd.) Dat aan Knut woorden worden gewijd, betekent niet per se dat aan grotere kwesties geen gedachten worden gewijd.
En eentje in het Engels: ‘What need is there to weep over parts of life? The whole of it calls for tears.’
Wat vind jij, Pluk? Als om alles te huilen valt, mag je dan om alles huilen, of nergens om? Ben jij een stoïcijn? Hoe leef jij met al het ergs in de wereld?
Ter inspiratie: http://theschooloflife.typepad.com/the_school_of_life/2011/03/alain-de-botton-on-tsunamis-and-stoicism.html

Pluk53

Pluk53

22-03-2011 om 10:55

Krin

als je toch zo graag lering trekt uit de klassieken: brood en spelen. Houd het volk tevreden met afleiding en genotsmiddelen, dan maken ze zich niet druk om de serieuze zaken in het leven (en kunnen de machthebbers hun gang gaan)

Hibiscus

Hibiscus

22-03-2011 om 11:02

Pluk

Mensen die dus over "nutteloze" onderwerp praten, hebben volgens jou meteen geen interesse meer in de serieuze kant van het leven. Hou toch op zeg.
Je hoeft hier trouwens niet te lezen hoor.

Hibiscus

Krin

Krin

22-03-2011 om 11:27

Alleen brood en spelen?

Dat is je hele wereldvisie in een notedop? Vermoed je een hand achter Knut, een Grote Zoethouder die de mensheid afleidt van het Ware, Schone en Goede?
Jij hebt de neiging het brood uit te spugen en de spelen weg te honen, zo te lezen. Kan het een niet samengaan met het ander? Al kauwend op het brood ook kauwen op het leven?
Nog maar eens: Wat vind jij, Pluk? Als om alles te huilen valt, mag je dan om alles huilen, of nergens om? Ben jij een stoïcijn? Hoe leef jij met al het ergs in de wereld?

Pluk53

Pluk53

22-03-2011 om 11:51

Krin, overtrokken

maak het niet zwaarder dan het is. Kern van mijn posting is: dit soort "gezellige" onderwerpen hoort in "gezellig".
En verder kan ik me goed vinden in Seneca.

Krin

Krin

22-03-2011 om 12:02

Hiha

"Maak het niet zwaarder dan het is." Juist, Pluk. Dat was precies het punt.
Overigens is Gezellug niet zozeer voor klein nieuws, maar voor gezellige praat, alsof je even bij elkaar op de koffie gaat. Off topic is voor praat over niet aan ouderschap gerelateerde onderwerpen. Zoals ijsberen. En Seneca. Libië, desnoods.

Tirza G.

Tirza G.

24-03-2011 om 23:15

Zijn ouders

trouwden op de verjaardag dat ik volwassen werd. Toch leuk

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2011 om 01:21

Ach

werd jij pas op 21 jarige leeftijd volwassen voor de wet? Ik al op mijn 18deEn op mijn twintigste werd ik onafhankelijk van mijn ouders, een jaar later officieel.

Tirza G.

Tirza G.

25-03-2011 om 11:22

Ach kaaskopje

Toen, in die tijd, was je pas op je 21e volwassen. Volgens zowel de wet als mijn ouders. Ik was op mijn 16e overigens al de deur uit en onafhankelijk van mijn ouders. Ik wist niet dat het een wedstrijd was.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.